Esikoiselle olisin reilu vuosi sitten halunnut Emmaljungan edge duo combi vaunut sportti rungolla. En kuitenkaan raaskinut uusiin yhdistelmävaunuihin sijoittaa 1000€, joten ostin kaverin kaverilta käytettynä 300€ vataanvanlaiset vaunut tavallisella classic rungolla ja tingin heittoaisasta. Ilman heittoaisaa ollaan vallan hvyin pärjätty, tietysti ajoittain olen sitä kaivannut kun aurinko paistaa suoraan lapsen silmiin eikä se suostu pitämään aurinkolaseja päässä.
Itse halusin ehdottomasti ilmakumirenkaat, enkä sitä ole hetkeäkään katunut kun asumme hiekkatien varressa jota pääasiassa lenkkeilemme. Muutama tuttu haukkui ilmakumirenkaat lyttyyn, kun vähän väliä ovat puhki, no ei meillä vielä reilun vuoden aikana ole renkaat kertaakaan olleet puhki ja vain pari kertaa niihin on ilmaa pumpattu. Tietysti kaupunkioloissa jos on paljon lasinsiruja kenno/umikumirenkaat on varmaan järkevämpi vaihtoehto. Ilmakumirenkaiden ansiosta ei epätasainen tie tunnu juurikaan vaunuja työntäessä, toisin kun umpikumeilla.
Kovasta kopasta olen myöskin tykännyt, sitä pystyi hyvin käyttämään alkuun reissussa sänkynä eikä tarvinnut rahdata matkasänkyä mukana. Lisäksi kova koppa on tilavampi, joten kesällä viileämpi ja talvella sinne taas mahtuu enemmän vaatetta päälle kuin pehmeään kantokassiin.
Isothan noi yhdistelmät on kuin mitkä, farmariin menee ihan ok, mutta koirien kanssa iskee haastavuus. Runko + koirat + vähän tavaraa menee konttiin, koppa + lapsi kaukalossaan takapenkille, sitten kun pakkaa kaikki pienimmätkin kolot täyteen tavaraan niin päästiin koko porukalla reissuun.
Olen kokeillut 2 erilaisia matkarattaita, molempien iso + on pieneen tilaan mahtuvuus, joten tavaraa +koirat mahtuu autoon. Mut hermo menee matkarattaiden kanssa, joissa on kaksi erillistä työntökahvaa, eli ei pysty yhtään työntämään yhdellä kädellä. Toiset matkarattaat mitä kokeilin oli ihan ok, kun kokonainen työntöaisa. Matkarattaan + koirat ei ole toimiva yhdistelmä makuuni, hermo menee vaikka lukitset renkaat menenmään suoraan, niin kesken matkaa lukitus laukeaa. Otsin sitten käytettynä autorattaiksi Brion Racet, ihan huippu ostos vaikka taas kuulin mielipiteitä että ihan turhaan mulla on 2 eri rattaat. Ihan parasta, kun ei tartse rattaita koko ajan pakata autoon ja pois. Racet on ok kun ollaan reissussa tai muuten vaan asioilla, pystyy nukkumaan (selkänoja ei mene ihan makuuasentoon, mutta kunnolla alas), pystyy liikkumaan koirien kanssa kun on tukevat ja menevät suoraan sinne minne työntääkin. Kotioloissa niihin menisi hermo hiekkatiellä, kun umpikumirenkailla tunnet työntäessä sen pienimmänkin kiven joka jää renkaan alle.
Nyt sitten pähkäilen jatkoa, tuplat on pakko hankkia, jos meinaan koirien kanssa päästä lenkille. Jos olisin varoissani ostaisin kotiin varmastikkin emmanjungat tuplat esim. city cross tai vanhempaa mallistoa ilmakumeilla tuplat ei kuitenkaan kääntyvillä etupyörillä (mitä ilmeisesti tällä erää on myynnissä). Tällä hetkellä ilmeisesti tulossa sukulaiselta vanhat emma twin joggerit (ei enää myynnissä) ja niihin pehmeä kantokassi vauvalle. En tosin ole niitä pääsyt vielä katsomaan ja testaamaan, kuvan perusteella näytti renkaat hyvältä vaikka ovatkin 3 pyöräiset, mitä jotenkin vierastan.
Tulipahan kirjoitettua romaani kun kerrankin pitkästä aikaa jotain kirjoitan, luettua on tullut lähes päivittäin, mutta kirjoittelu on jäänyt.