Minkä kirjan luit viimeksi?

Täällä luettu Candace Bushnellin hissillä huipulle. Oli kyllä kiva, kepeä ja kuitenkin koukuttava luettava. Sopi hyvin tälläseksi katkonaiseksi luettavaksi kepeytensä ansiosta, kun kirjaa saattaa saada lukea vaan sivun kerrallaan, mut siitä huolimatta tekee mieli yrittää aina hetki siihen uppoutua :)
 
Luin joululahjakirjani, Juha Itkosen Ihmettä kaikki. Oli todella hyvä ja liikuttava tarina. :Heartred Tuohan on Itkosen omakohtainen kertomus perheestään. Tätä ennen luin Riikka Pulkkisen Lasten planeetan. Hyvä oli sekin, joskin paikoin vähän korkealentoinen. Kertoo yhden naisen erosta ja siitä selviytymisestä, rinnalla kulkee tarina saman naisen siskon sairastumisesta psykoosiin.
 
Luin Britt Karin Larssenin Finnskogen - Elämän kehto-kirjan, vikkelä ja mielenkiintoinen luettava, vaikka henkilöitä oli paljon, ja on siis Finnskogen-sarjan aloitus (Norjassa ensimmäinen ilmestynyt jo 2009). Sijoittuu 1800-luvulle Ruotsin ja Norjan rajalle ja kertoo siellä eläneistä metsäsuomalaisista.
 
Viimeksi tuli luettua Peak District -sarjan kymmenes kirja, Stephen Boothin Umpikuja ja Clare Mackintoshin Minä näen sinut.
Ensinnä mainittu oli pettymys huonon suomentajan (ja/tai oikolukijan) takia. Jälkimmäinen taas oli tylsä.
 
Mikä minun on?

Aika lapsellisenkuuloisesti kirjoitettu koska kirjoittaja (aikuinen) kirjoittaa nuoren "suulla" , mutta asiasisältö oli hyvä.Kertoo siis paniikkihäiriöstä.
 
Sara Parikka: 365 - Ilon ja inspiraation vuosi

Oli ihanan kevyttä imetyslukemista! :) Sai kyllä paljon vinkkejä ja ajatuksia arkea piristämään, suosittelen!
 
Luin James Bowenin kirjoittaman Bobin pieni viisauskirja, katukatin elämänohjeita -kirjan. Jos Katukattti Bob on tuttu, suosittelen tätäkin. (James Bowen on entinen narkkari, joka sai elämänsä järjestykseen isoilta osin ovelleen ilmestyneen kissan ansiosta. Ihana tarina ja kirja. :Heartred ) Tässä kirjassa on nimensä mukaisesti elämänohjeita. Mutta latteiden lauseiden sijasta kirjailija kertoo miten hän on asiat kissaltaan tai kissansa kautta oppinut. :)
 
Aino Leppäsen esikoisromaanin Positiivinen yllätys. Kirja pohjautuu kirjailijan omaan elämään ja kertoo siitä, kuinka hän tuli 17-vuotiaana raskaaksi. Huumorilla siivitetty elämänmakuinen kirja on helppo lukea ja ahmaisinkin teoksen parissa päivässä - nenä oli kiinni kirjassa aina kun vauva antoi lukuhetken. :) Vaikka itse olenkin jo pitkästi yli kolmekymppinen, ja siinä mielessä yhtymäkohtia teiniäitiyteen ei juurikaan ole, niin kuitenkin äitiys yhdistää iästä riipumatta: löysin paljon samaistumisen aiheita raskausajasta ja vauva-arjesta.
 
Luin James Bowenin kirjoittaman Bobin pieni viisauskirja, katukatin elämänohjeita -kirjan. Jos Katukattti Bob on tuttu, suosittelen tätäkin. (James Bowen on entinen narkkari, joka sai elämänsä järjestykseen isoilta osin ovelleen ilmestyneen kissan ansiosta. Ihana tarina ja kirja. :Heartred ) Tässä kirjassa on nimensä mukaisesti elämänohjeita. Mutta latteiden lauseiden sijasta kirjailija kertoo miten hän on asiat kissaltaan tai kissansa kautta oppinut. :)

Bobin kanssa jatkuu lukeminen. Luin nimittäin tuon perään Bobin joulu -kirjan, joka kertoo kaksikon yhdestä joulusta. Joulusta, joka meinasi olla ankea, mutta Bobin ansiosta ei ollutkaan.
 
Eve Hietamiehen trilogia: Yösyöttö, Tarhapäivä ja Hammaskeiju, kaikki putkeen! Parhautta!!:)
Mulla nämä ihan samat, mutta Hammaskeiju on vielä kesken. Mä kyllä oon kuunnellut näitä äänikirjoina, Bookbeatissa on ihan paras lukija näihin. Ovat kyllä hyviä ja oivaltavia kirjoja, etenkin tuo ensimmäinen näistä on ihan mun lemppari. Välillä on ehkä joitain kohtia, joissa on vähän liikaa jaarittelua mun makuun, mutta suurimmaksi osaksi aivan loistavia. :)
 
Tuntematon Kimi Räikkönen - Kari Hotakainen

Vihdoin yli puolen vuoden jonotuksen jälkeen sain kirjan kirjastosta käsiini ja se oli ihan okei, mutta kirjan suuren suosion jälkeen odotin ehkä liikoja, ei ollut niiin hyvä kuitenkaan.
 
Neal Asherin Voyage of the Sable Keech. Nyt on kesken sarjan seuraava osa Orbus. Yleensä kun mä löydän kirjailijan josta tykkään kahlaan läpi hänen koko tuotannon. Asherilta on Orbuksen jälkeen jäljellä pari lyhyttä tarinaa ja sit pitää keksiä jotain uutta.
 
Joka hetki olemme elossa- Tom Malmqvist. Tositapahtumiin perustuva kirja kertoo kirjailijan vaimon kuolemasta kun heidän vauva on vastasyntynyt keskonen. Kirja on hieman vaikealukuinen hyppivien takaumien ja luvuttomuuden vuoksi. Oon aika itkuherkkä mutta onneksi kirja ei ollut niin surullinen kuin miltä kuulostaa, mutta loppu oli kyllä niin koskettava ettei meinannut itkusta tulla loppua ollenkaan. Silti suosittelen
 
Luin pitkästä aikaa kirjan (nykyään ei tunnu olevan ikinä aikaa lukemiselle). Se oli Liane Moriartyn Yhdeksän hyvää, kymmenen kaunista. Se oli jännä, käänteissään yllättävä, paikoin hauska ja paikoin surullinen. Tykkäsin. :)
 
Kiira Korpi - Ehjäksi särkynyt

Oli todella hyvä kirja! Itsellekin osuva, kun sitä tahtoo olla sellainen täydellisyyteen pyrkivä suorittaja
 
Peter Wohlleben - Eläinten salattu elämä

Tietoa kansantajuisessa ja helppolukuisessa muodossa. Kirjassa pohditaan eläinten tunteita ja tieteellistenkin todisteiden valossa todetaan että kyllä eläimillä on tunteet. Ei kylläkään ollut yllätys, mutta olihan siellä paljon uutta.
 
Takaisin
Top