Minkä kirjan luit viimeksi?

Luin pari Torey Haydenin kirjaa Häkkipoika ja Aavetyttö. Kyllä Haydenin tosikertomukset ovat aina niin koskettavia.. Ja läsnäolon, hyväksymisen ja rakkauden ihmeellinen voima, kuinka se voi muuttaa pahasti psyykkisesti sairaan lapsen elämän ❤️
 
Nyt äitiyslomalla olen hurahtanut Jarkko Sipilän dekkareihin. Realistisia ja sopivan koukuttavia, yhden kirjan lukee päivässä tai parissa. Pitää kohta keksiä toinen kirjailija kun loppuu kesken :)
 
Kertokaa kirjoista vähän enemmän, kiitos! Monesti kirjan nimestä ei voi päätellä, mistä on kyse, tai jos aiheen voi päätellä, ei välttämättä kuitenkaan voi päätellä tulokulmaa.
 
Kun rakkaus ei riitä
Tositarina autistisen pojan kehityksestä ja vanhempien taistelusta löytää lapselle sopiva kuntoutus jne
 
Sain juuri luettua loppuun Erika Vikin kirjoittaman Nefrin tytär -kirjan ja rakastuin siihen. :Heartred Se on Kaksosauringot trilogian kolmas osa. Trilogia on nuorille aikuisille suunnattua steampunk fantasiaa. Kehitys on siis suunnilleen höyryveturiasteella. Fantasiaelementteinä taikuutta, taikavoimaisia olentoja kuten seleesejä (jotka muistuttaa monin tavoin ihmistä) ja tulilintuja (vähän kuin lohikäärmeitä, mutta ei sinne päinkään). Sisältää myös syvällisempiä teemoja kuten rakkauden erilaisissa muodoissaan, rasismin (tosin muodossa lajismi, kas kun eri lajeihin suhtaudutaan karsaasti) ja jossain mielessä mielenterveysongelmat (yksi olennainen hahmo on selvästi masentunut, syykin selviää sarjassa).
 
Samuel Davidkinin Esikoisten lunastus
Muoks. Kertoo poliisista joka tutkii juutalaiseen seurakuntaan liittyvää juttua Helsingissä. Kirjailija on itse juutalainen ja tietää siis mistä kirjoittaa historioineen, käytäntöineen ja tapoineen.
Alkuun tuntui etten pääse eteenpäin mutta kun tarina alkoi kunnolla en malttanut lopettaa. Nyt työnalla tähän jatko eli Sodomasta pohjoiseen
 
Muokattu viimeksi:
Gillian Flynn - Teräviä esineitä.

Hyvä dekkari! Dekkarien ystävänä etsin aina uusia, taidokkaasti kirjoitettuja kirjoja ja tää on nyt uusin suosikkikirjailijani. Oikein mukavalukuista tekstiä ja vaikka aihe on synkkä, kirja on mielenkiintoinen ja otteessaan pitävä. Olen ennen ollut erityisesti ruotsalaisdekkareiden ystävä, tässä vähän erilaista mutta silti samanlaista rapakon takaa.
 
Kaikenlaisia vauva-opuksia on tullut luettua viime aikoina.. :D Käynyt kirjastosta hakemassa näitä. Viimeisin oli tuo Tyttökavereiden opas vauvavuoteen ja Tracy Hoggin Opi kuuntelemaan vauvaasi. Nyt minä luen Jetlagissa -kirjaa.

Ihan järkeenkäypä se EASY -menetelmä mitä Hoggin kirjassa neuvotaan. Saa nähdä miten onnistuu käytännössä, meneeköhän yhtä nätisti tosielämässä. :,D
 
Vasta sain luettua loppuun Aki Linnanahteen kirjoittaman Jere -kirjan, joka siis on käytännössä Jere Karalahden elämänkerta.. Oli ihan mielenkiintonen kirja, vaikka välillä jääkiekkojutut olikin tietenki isossa osassa ja ne meni välillä yli ymmärryksen :D
 
Kaikenlaisia vauva-opuksia on tullut luettua viime aikoina.. :D Käynyt kirjastosta hakemassa näitä. Viimeisin oli tuo Tyttökavereiden opas vauvavuoteen ja Tracy Hoggin Opi kuuntelemaan vauvaasi. Nyt minä luen Jetlagissa -kirjaa.

Ihan järkeenkäypä se EASY -menetelmä mitä Hoggin kirjassa neuvotaan. Saa nähdä miten onnistuu käytännössä, meneeköhän yhtä nätisti tosielämässä. :,D
Mä olin esikoista odottaessa sitä mieltä, että Hogg sipeltää kirjassaan järkitekstiä. Nyt neljän lapsen äitinä en enää allekirjoita sitä. Siinä kirjassa on...no, yhden ihmisen näkemys vanhemmuudesta. :D tai siis, onhan siinä kirjassa toki paljon hyvääkin, mutta paljon myös mustavalkoisuutta.
 
Laura Lehtolan Takapenkki lainattu. :)

Varauksessa tulossa Miika Nousiaisen Juurihoito ja Kari Hotakaisen Ihmisen osa.
 
Luen just kirjaa "Miksi se ei vaan mene pois" joka kertoo väkivaltaisessa suhteessa olevista naisista ja kuinka ovat päässeet pois.Raskasta mutta samalla eheyttävää luettavaa itselle omakohtaisten kokemusten takia.
 
Laura Lehtolan Takapenkki lainattu. :)

Varauksessa tulossa Miika Nousiaisen Juurihoito ja Kari Hotakaisen Ihmisen osa.
Takapenkille ääni täältä, se on nyt luettu! Oli todella hyvin kirjoitettu ja humoristinen.:):)

Sisältöä on vähän hankala valottaa... No se kertoo kolmesta eri henkilöstä, jokainen luku on otsikoitu sen henkilön nimellä, joka on kertojana näistä kolmesta. Heidän tarinansa kytkeytyy toisiinsa.
Kannattaa lukea loppuun asti, vaikka alkuun ois sellanen fiilis, että wtf. Kyllä se siitä aukeaa. :D
 
Takaisin
Top