Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Mun pitää varmaan lopettaa täällä käyminen kun tuun vaan kateelliseksi kun kaikkien muiden synnytykset tuntuu käynnistyvän....!

Ei vaan, hienoa että hommat etenee. Valvominen taitaa kiristää ennestään piukeella olleita hermoja. En oikeen ymmärrä miks oon näin tulisilla hiilillä. Nyt on vasta 39+1 ja oon koko ajan valmistautunut siihen, että yli menee. Enää ei kuitenkaan ole jäljellä kuin kolmisen viikkoa maksimissaan.

Jospa ottais imurin ja luutun esille ja purkais turhautumisensa niiden kanssa. Sen jälkeen vois vaikka haravoida. Perjantaina leivoin pullaa. Ja minä en leivo ikinä.

Huomenta itse kullekin. Viime yönä nukuin ku tukki, kerran kävin vessassa. Eikä mitään tuntemuksia, eli se siitä... Olin niin henkisesti valmistautunut kitumaan yön, mut juu... ei kaveri ilmeisesti haluakaan tulla ulos. Nivuset on kyllä niin pirun kipeet, varmaan ihan johtuen eilisestä kävelemisestä. Huomenna sitten laskettu, ja tiistaina neuvola - eiköhän se neuvola kutsu :)

Näin unta meidän vauvasta; tosin jos tulkitsin oikein unta, mieheni synnytti kaverin ja itse en päässyt edes sairaalaan katsomaan. Näin vaan kuvan, jonka mies toi mulle. Ihme häröilyä koko uni.

Mäkin taidan tässä aloitella pikku siivousprojektin, sitten vaikka "lenkille" eli lyllertämään johonkin :P

IIA: Mulla meni limatulppa LA:na ja nyt menossa 41+2. Sori: En halua masentaa, mutta näin oli esikoisen kohdallakin taisi mennä 1,5 viikkoa ennen synnytystä se limatulppa. Toki toisilla se voi alkaa heti siitä etenemään: Eihän sitä koskaan tiedä.. ;)

Omaa: Huomenna soitan aikaa yliaikaiskontrolliin. Siitä se sitten taas lähtee etenemään viimeistään. :D Esikoisen synnytys käynnistettiin juurikin yliaikaiskontrollissa. Aamulla heräsin supistukseen ja sen jälkeen tuli vielä pari supistusta ja siihen se sitten taas tössähti. No positiivisena asiana: Ainakin elimistöni saa itsekin aikaiseksi supistuksia, mutta harmi tietysti etteivät ne itsekseen riitä synnytyksen käynnistymiseen..

Ei kannata vielä kenenkää masentuu, ei tosiaa se limatulppa ees vältysti tarkota mitään ja onhan tässä on yliaikaa itelläki ihan hyvin. Alan koht itte taas hakata päätä seinää kun miks nää supparit ei ees tee mitään,sisätutkimus ronkinta oli taas ni eihä kätilön sormet yltäny ees vauvan päähä ku on niin takana että on kyllä tiukassa :cool:

Nukuin 6 h, heräsin todella epämukavaan oloon, selkä kipeä, pissahätä ja joku muu kamala olo siinä kaiken päälle.
Olen viikannut pyykkejä kaappeihin ja tiskannut. Ei tee mieli aamiaista.
Odotettelen vanhempiani, kai he tunnin päästä ovat täällä. Mies nukkuu.
Eilen en käynyt missään, olin vaan kotona istuen ja maaten.
Tänään voisin käydä ulkoilemassa, ummehtuu sisäilmaan muuten, ihana raikas syysilma <3

Onnea ps.iloveyou! :)

Mäkin olen vahvasti mukana malttamattomien odottajien kerhossa! Viime yö olis ollu hyvä lähtee synnyttämään ku mun vanhemmat pyys esikoisen yökylään, olis ollu lapsenvahtiki valmiin, mut ei MITÄÄN. Eikä kyl miehen kans muutenkaan käytetty hyödyks vapaailtaa/yötä ku riideltii koko päivä.... No, saipahan ainaki levättyy, jos ei muuta :) Mul oli olevinas nii vahva tunne siitä, ettei laskettuun asti mennä, mut kyl taitaa vaa mennä. Siihen tosin viel 10pv aikaa, mut silti en usko et ennen tulee.

Mä ostin uuden tyynyn, vanha oli menny pesussa pilalle. Nyt on 2 yötä nukuttu tosi hyvin! Hassua ku ei tuntunu et huonon tyynyn takia olis ees heränny.. Kyllä mä silti heräilen mut nukahdan heti uudestaan. Välillä on kaamee vessahätä mut en jaksa nousta, sit huomaa et sitä on taas nukahtanut. Oonki miettiny et millonkohan mä herään sänky märkänä. :D

Alkuviikosta oli vahva tunne et tällä viikolla pieni syntyy, vähiin aika käy.
Nyt vasta 38+5 et ei sen puoleen kiire.

39+6 LA on huomenna, tapahtuisipa silloin jotain !! Tänään paistaa taas vaihteeksi aurinko. Aion syödä tänään ananaksen jos se vaikka auttaisi että tulee enemmän supisteluja. Voi olla että minäkin olen pidempään kantavaa sorttia päätellen mahan hitaasta kasvusta ja siitä että äitini kertoi että minä sekä isoveljeni synnyttiin vaan kun lääkäri antoi piikin, joka edistää supisteluja. Itse synnyin siis 2 viikkoa yli lasketun ajan. Saatan mainita tästä vielä huomenna sairaalassakin kun minulla on siellä tsekkaus. Toisaalta hyvä uutinen tuli tänään kirpparin tädiltä joka kertoi että Saksassa synnytys käynnistetään yleensä kun menee 1 viikko yli lasketun ajan. Eli silloin pitäisi odottaa kuin enää viikko maksimissaan :)
Ja ehdin tosiaan tänään vielä lastenkirpparille joka järjestetään kerran kuussa Lichterfelde Ostissa. Siellä oli aivan mahdottomasti hyvää tavaraa edullisiin hintoihin. Myyjät maksavat pöydistään vain 10 euroa, joten siksi varmasti hinnat pysyy myös tosi alhaisina.

Mmmustikka, suurena Berliini-fanina, nuo sun tekemiset ja menemiset kuulostavat aivan ihanilta!

Valvotun yön jäljiltä mä olen ollut ihan poissa pelistä tänään. Oon vaan istunut sohvalla. Mutta ei se voi väärin olla sekään aina joskus.

Tuntuu siltä kuin olis menkat alkamassa, jomottelee ja kevyesti supistelee. Siinä kuitenkin kaikki. Eli harjoitusta ja valmistelua ilmassa. Ei ole näkynyt limatulppia tai muitakaan vuotoja. Onneksi huomenna on vähän kaikenlaista puuhaa niin ei niinkään ehdi pohtia tuntemuksia.

Triina: mulle tulee nyt tämän raskauden ja vauvan takia tutuksi varmasti paljon uusia lapsiin liittyviä juttuja Berliinissä. Jos vain jaksaa kiinnostaa niin voinhan niistä kertoa täällä enemmänkin. Se lastenkirppari oli kyllä niin hyvä, että täytyy ottaa tavaksi tsekata se joka kuussa.
Minulla ei vieläkään ole omaa kotisairaanhoitajaa niin saa nähdä joudunko pulaan ilman sitä. Kaikilla tuntuu se täällä olevan ja minä ns. vaan luovutin koko jutun kun oli liian vaikeaa. Pitäisi vaan jaksaa soitella. Luotan siihen että kun nurkalla on lastenlääkärin toimipiste niin voin mennä käymään siellä jos vauvalla on jotain. Naistenlääkärikin on lähellä omia gynekontrolleja varten.
Varmasti tässä kaupungissa on vaikka minkälaisia synnytyksiä. Tällä viikolla bussissa vieressäni istui norjalainen rokkaripoika, joka alkoi jutella raskaudestani. Hän oli ollut juuri edellisenä päivänä bändikaverinsa luona kun tämän tyttöystävän vesi oli mennyt. He olivat soittaneet kotisairaanhoitajan ja synnytys oli tapahtunut kotona. Hän oli siis ollut mukana synnytyksessä niin kuin muut bändipojat. Kehui kotisynnytystä ja sanoi että minunkin pitäisi synnyttää kotona. Mutta oli kyllä hänkin ollut vähän ihmeissään siitä miten lapsi oli syntynyt keskelle rumpusettejä hippityylisiin oloihin. Lasta ei oltu edes heti pesty vaan äiti oli pidellyt veristä nyyttiä rinnallaan. Minä ainakin haluan synnyttää sairaalassa. Norjalainen kritisoi miten sairaalassa hoitajat vie lapsen pois eikä anna sitä heti äidilleen. Jännityksellä vaan odotan milloin itse pääsee tositoimiin. Huomenna tiedän taas enemmän sairaalan tsekkauksessa mikä on tilanne mahassa.

mmmustikka kuulostaa tosi hauskalta, kun asuu isossa kaupungissa ni voi törmätä kaikenlaisiin tyyppeihin ja tarinoihin :D

Takaisin