Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Näh, itteeni viittasin ja mietin, että kuinka pihalla/paniikissa sitä ois jos yhen sijasta täältä ois kaksi tulossa (:

Mymme : Onnea tulevaan! :) sulla on kohta kaks ihanaa pientä lasta vierelläs joita oot kantanu monta kuukautta! <3 tuut varmasti tarvimaan tuplasti hermoja ja huumoria tulevaisuudessa! :D

Voih, näitä kun lukee niin tulee kyllä haikea olo. On ollu niin hyvinvoiva etten oo tavallaan ymmärtänyt olevani raskaana, jos joku ymmärtää mitä tarkoitan. :)

Enkä ole saanut juuri mitään erityishuomiota osakseni, niin tää masu on vaan ollut menossa mukana. Aika tosiaan on mennyt nopeasti!

Tsemppiä mymmelle, ja tietysti kaikille tulevaan koitokseen! :)

En ymmärrä mitä tarkoitat! :grin
Mutta kiitos sinullekin tsempeistä. Äsken piti ihan istahtaa alas kesken touhujen, kun tuli ihan kummallinen olo. Hyvällä tavalla. Tasaisin väliajoin, toisin kuin supistukset, iskee tajuton innostus... HUOMENNA!! Se päivä koittaa viimeinkin :smiley-bounce015

Hitsinvitsi mymme jeee vihdoin jättimaha odotus palkitaan tuplasti! :p rauhallista mieltä:love022

Kyllä tässä takaraivoon alkaa hakkautuu että viimeistään esnkuussa on oma poika kun ei tää 9kk odotus ole vielä saanut tajuamaan,kaise on tätä esikoisen odottamista kun kaikki on uutta. Haluaisin jo jotakin tuntemuksia tulevasta mutta ei,pääkään ei ole vielä lantioon kiinnittynyt..

Mymme, tosi paljon tsemppiä ja ihana tuo sun kirjoitus! Tänään alkaa sun urakka. Tule sitten heti kun jaksat kertomaan miten sujui!

Tuskin Mymme ihan heti on lukemassa, mutta miten ton voi paremmin selittää. On vaan niin epäuskoinen olo eikä mun tajuntaan meinaa mahtua et mun masussa kasvaa pieni ihminen..

Nyt viime päivinä, tai sen älkeen kun lääkäri totes et tuskin laskettuun aikaan pääset niin oon vaan miettinyt et lähtö voi tulla millon vaan.
Nyt oonkin ottanut ilon irti ja relannutkin. Just pötköttelen sohvalla ja söin suklaa jätskiä. :)

Rv 34+6.
Tänä aamuna masu näytti pienemmältä, ku normaalista. Mut heti ku syö/juo, niin vaaviki rupee jumppailee, nii masu taas entisensä. :D Hassua.

Meillä kävi tosi huonosti, mies nyt sit lomautettiin hienosti just tässä tilanteessa. Aika hassua, kun nyt ollaan molemmat kotona. :o Toivottavasti löytäis uutta duunia viimeistään ensvuoden alkuun.
Toisaalta, mä haluan ajatellan et tää on kuitenkin aika ainutlaatunen "pakkotilanne"! Monetko miehet on vauvansa alkutaipaleella yhtä-kolmea viikkoa pidempään. Tää pitää yrittää kääntää positiiviseks :) Näin mä ajattelen, koska kyllähän tää arvattiin...
Ei voi mitään! Voihan se ollakkin et duunia löytyy nopeasti, mut toisaalta heikolta näyttää. Kyllähän noita töitä on kokoajan haettu, kun saatiin tietää, et näin voi käydä.

Muuten olo hyvä ja odotan jännityksellä tulevaa... Millonkohan tyyppi meinaa haluta tulla maailmaan? <3
Muutenkin ihana olo, rakastettu. Uskomatonta miten on "löytänyt" niin ihanan ihmisen vierelle ja nyt odotetaan meidän yhteistä pientä! Siiiiirappista...... :D

Nyt tasan viikko laskettuun ja olo alkaa olla melko malttamaton. Olisin milloin tahansa enemmän kuin valmis lähtemään synnyttämään, toivotaan siis että sen aika on pian :) harkkasupistuksia tulee todella paljon, mutta kivuliaista ei tietoakaan. Ehkä vielä joskus... :D

rv 37+3 Paljon tsemppiä Mymme! Olikos se Adelekin tänään synnyttämässä sektiolla? Minulla oli lääkäri mutta otti vain sydänkäyrät ja sanoi että ei aio ultrata nyt enää kun voi tulla aikaisin tai mennä lasketun ajan yli. Eli tavataan viikottain ja kun ja jos menee lasketun ajan yli niin sitten tavataan melkein joka päivä. Sairaalaan voisin lähteä kuulemma jos tulee supistuksia tunninkin välein ja ettei tarvi odottaa sinne 5 minuuttiin asti. Ja sanoi että sitten laittavat minut vaan kotia jos tulen sinne liian aikaisin mutta on ihan hyvä että tsekkaavat jo heti jos supistelut alkaa tulla useammin.

35+6 Tanaan tuntuu, etta nukuttaisi vaan koko ajan. Nukuin kerrankin kunnon younet vaikkakin kavin pari kertaa vessassa. Herasin seiskalta, soin puuroo ja kavin kasilta uudelleen nukkumaan, herasin klo 11. Puuhastelin vahan ja nukuin taas puoli tuntia ennen kuin terveydenhoitaja iltapaivalla kavi kotona esittelemassa palveluitaan sitten kun vauva syntyy. Nyt taas nukuttais mutta ehka taytyis lahtee kavelylle eika lojua sohvalla, kun sitten voi olla ettei yolla saa nukuttua. Muutoin olo on hyva, ei onneksi ole kipuja. Vauva moyryaa kovasti mahassa ja olo on aika onnellinen.

Lisää vauvoja tulollaan, onnea koitoksiin! :) Täällä odotellaan rv 36+3 oikein leppoisasti vielä.

Tänään on itketty ja kunnolla. Kävin lääkärissä painoarviossa ja samalla hän ultrasi muutkin perusjutut vauvalta. No ihan ei mennyt mittaukset putkeen ja lääkärin sanavalinnat/yleinen käyttäytyminen tilanteessa oli sellaista, että lähdin sieltä hyvin huolestuneena pois. Yleensä kai käy toisinpäin?!

En ymmärtänyt juurikaan, mikä siellä oli ongelmana vai oliko lopulta ongelmaa. Ensin olin jäämässä suoraan osastolle mutta sitten pääsinkin kotiin ja käskettiin tekemään liikelaskentaa. Vauva on kyllä liikkunut koko ajan aktiivisesti ja säännöllisesti.

Huomenna soitan ja vaadin uuden ultrauksen ja uuden lääkärin! En todellakaan odota ensi viikon kontrolliaikaa.

Siis mitä ihmettä VilliVadelma? Oliko niissä mitoissa siis jotain epäselvyyksiä vai täh? Eiköhän kaikki ole kuitenkin toivottavasti kunnossa. Kyllä saisi lääkäri tuossa vaiheessa yrittää puhua selkokielellä jos ei odottava äiti osaa itse tilanteessa kysyä.Tuo liikelaskenta? Oliko lapsiveden määrässä sitten jotain epäselvyyksiä?

Siellä oli siis jotain ongelmaa saada normaalit arvot verenvirtauksessa aivoihin tai jotain sellaista... En tosiaan ymmärtänyt itsekään, enkä tajunnut kysyä kun menin niin paniikkiin. Lopulta saatiin järkevät lukemat mutta siinä vaiheessa oli jo puhuttu osastolle jäämisestä ja vauvan ahdingosta ja yritetty saada toista lääkäriä paikalle niin eipä ne normiarvot paljon lohduttaneet. Jäi ihan tosi huono fiilis ja haluan kyllä käydä tarkistuttamassa vielä asian uudelleen.

Villivadelma - voi ei, voisko olla etta laakari puhui ennen kuin oli saanut asiat tuplasti tsekattua. Voihan se olla etta alkuun vauvan asento esti nakyvyyden ja sitten kun uudelleen tarkastettiin niin asiat olivatkin ihan ok. Tosiaan kannattaa kayda uudelleen tarkastuttamassa asiat.

Takaisin