Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Minulla katilo totesi asian ja sanoi, etta sen voi paatella myos siita, etta potkut suuntautuvat ylospain. Mutta asento vaihtelee viela, ainakin potkujen ja mahan muodon perusteella. Itsellani potkujen lisaksi toinen merkki on, etta selkapuoli on ulospain ja sen nakee mahan muodosta ja tuntee kasilla tunnustellen selvasti - aivan kuin mini puskisi kylkiluista vauhtia...

Mutta nama merkit ovat olleet selvia vasta viikosta 29 eteenpain, vaikka sita enemminkin tunsin potkut selvasti. Sittemmin potkut ovat vahvistuneet selvasti viikko viikolta.

27+2 ja olo vaihtelee päivittäin,välillä on ihan loisto olo ja jaksaa touhuta aamusta iltaan ja välillä sit taas nuo vaivat yllättää ja otetaankin paaljon rauhallisemmin..yllättävän hyvin on kyllä jaksanut vaikka näitä kovia helteitä pidellyt ja matkustettukkin ei ilmastoidussa autossa..kyllä se taas talvella helpottaa vaikka nyt saakin tuskailla.. :) Vieläkään ei olla hankintoja keritty tekemään,tässä odotellaan edelleen sitä muuttoa niin sitten vasta alkaa tavaroiden hankinta. Pikkunen liikkuu päivittäin,nyt helteillä on ollut vähän normaalia hiljaisempaa ja aika ymmärrettävääkin.

Verensokereita jouduttu nyt tarkailleen tässä kotosalla kun sokerirasitustestissä oli paastoarvo muutaman asteen koholla ja se vähän stressannut,onneksi nyt niin tasasena pysyny arvot ettei kauan tarvii tällä tahilla mittaillakkaan :)

täällä vointi ihan ok :) ei olla noiden kipujen jälkeen peittoja heiluteltu.
tänään mulla on mennyt on vaikka kuinka monet liivinsuojukset ja kahdet liivit ! Maitoo tulee ihan solkenaan.

täällä viikkoja 31+1.

tuonne toiseen ketjuun kirjoittelinkin meidän kuulumisia enemmän.

tervetuloa uusillekkin ! <3
mulla liikkeet tuntuu JOKA PAIKASSA. musta tuntuu, että mun maha on IHAN TÄYNNÄ VAUVAA.

meilläkin on murunen kääntynyt perätilasta pois. Eli oli RT viime neuvolassa. Onneksi. Tokihan ehtiii vielä kääntyä jos niin haluaa.

Tota maitoo on mulleki täs jokunen viikko sit alkanu tulee. Ei kovin paljoa ja yleens vaan toisest rinnasta, mut oon iha ihmeissäni täst ko ekas raskaudes ei tullu yhtää ennen pojan syntymää :D

Väsyttää :sleep011 Tänään en saanut unta enää tän jokaöisen heräilyn kanssa, vaan heräsinpä neljältä.. Yritin saada uudestaan unta ja luovutin puol kuuden jälkeen. Aattelin, että kun kello soi kuitenkin puoli seitsemän jälkeen niin sama se on nousta.

Mulla tuntuu liikkeitä nyt aikalailla keskellä ja alhaalla. Illalla täällä möngittiin niin, että tuntui äitin sisuskalutkin menevän ympyrää. Mitkä lie iltajamit :cool05

mä oon täällä kans ihan silmät ristissä. nukahdin vasta yhden aikana ja sen jälkeenkin vaan pyörin ja häpyluuta taas särki. sängystä nouseminenkin on tuskaa tuon häpyluu kivun takia. . . Tuli taas semmonen fiilis, että raskaus LOPU JO.

Tanaan on 31+1. Wow! En voi uskoa tata todeksi! :) Olen aiemminkin kirjoittanut, etta olen ollut varsin taikauskoinen taman raskauden kanssa, mutta nyt muutama parina paivana olen aivan lennellyt pilvissa - olen niin onnellinen. :)

Mahassa on melkoinen meno paalla, lauleskelin unilauluja ja silittelin pikkuista. Tuntui rauhoittavan. :) Mieheni on maailman suloisin: han savelsi lapsellemme tuutulaulun pianolle. Tanaan menemme ensi kertaa kuuntelemaan, milta se kuulostaa oikealla pianolla. :Heartpink Toiveissa on, etta han levyttaa tuutulaulun ja voin soittaa sita pikkuiselle. :)

Tänään on 29+0 ja eka kerran metrossa aamulla eräs nainen nousi ylös ja halusi antaa oman paikkansa minulle :) Siispä minun raskausmaha vihdoin näkyy selkeästi. Kaveri otti eilen rannalla myös ihania mahakuvia :) Ehkä voisin jakaa teillekin jossain vaiheessa.

Libra: ah kuinka söpöä. Minä olen kans laulanut sinisen unen jo vauvelille parina iltana kun potkumaratoni tuntui jatkuvan ja halusin nukkua. Kummasti tyyppi rauhoittui :) Potkut näkyy jo mahanpinnalta ja laitoin jo pingispallon napaani parina iltana mutta pallo ei ole vielä singahtanut siitä. Sanoin poikaystävälleni että näin poika voi opetella jo pingiksen peluun alkeita :D

Miltäkö tuntuu.. Siltä, että ensi kuussa meitä on viisi.
Viikonloppu on mennyt maatessa ja suppareita sekä liikkeitä tarkkaillessa. Välillä olen jo soittamassa sairaalaan, välillä taas tulee tunne, että höpötän ja panikoin ihan suotta.
Tuntuu, että ympyrä sulkeutuu. Takaisin on tullu alkuraskauden oireet; päänsärky, pahoinvointi, ummetus...
Siitä omen iloinen, että Verttikin on innostunut jumppaamaan, jospa painoero pysyis tasaisena ;)

-Mymme 28+5-

mä olin ihan fiiliksissä, että JES, tänään tulee ukkoset ja katoin moneen kertaan kolmestakin eri sää tiedotus paikasta ja kaikissa luvattiin mutta paskat:angry5 ei mitään ja mittarikin huitelee taas ulkona 30,3 !:eek:

onko muualla ukkostellut ?
mä rakastan ukkosta yli kaiken :)

Mymme voi ei. Koitahan jaksaa noiden oireiden kanssa taas:sad001:Heartbigred

heinukka: Meillä ihan sama juttu kuin teillä! ;) Laulan esikoiselle joka ilta iltalaulun ja masussa alkaa myllerrys, kun kuulee tutun laulun. ♡

Jenni-Julia: Olen odottanut ukkosta kuin kuuta nousevaa tänään. Viimeksi (joku reilu viikko sitten) oltiin mökillä, kun täällä pk-seudulla oli ukkostanut. Että ottaa päähän kun missaaan aina ne ukkoset. :D

Mymmelle kovasti tsemppiä! :)

Omaa: Omat olot suht ok. Pari kertaa tänään tuntunut alkuraskaudessa tutuksi tullutta "repäisevää" kipua, kun olen noussut sohvalta ylös. :( Se on melko inhan tuntuista.
Neuvolassa terkka tänään painotti, että "noilla viikoilla pitää sitten jo tehdä liike laskentaa." En edes muistanut moista: Eli tunnissa pitäisi vaavin 10krt liikahtaa/potkaista. Jos ekan tunnin aikana ei tunnu liikkeitä, niin sitten toinen tunti laskentaa ja jos edelleen ei tunnu mitään niin yhteys ä-polille. Että tämmöstä täällä.

Tsemppiä mammoille helteeseen! ♡

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

mä sain kans viime neuvolassa oikein A4 johon kirjata liikkeitä. mutta en ole kirjannut kyllä. koska meillä vauva myllertää ihan aktiivisesti niin en näe syytä. :grin:)

Täällä oli kunnon maailmanlopun meininki, ehkä 10min. Ensin paistaa aurinko, sitten ukkonen ja vettä vaakatasossa, rakeita ja taas aurinko. Omituista.

Raskaus on raskasta. Huimaa ja huono olo vaivaa... Plaa. Kunhan helteet on ohi niin varmaan vähän helpottaa. Masu kasvaa hurjaa vauhtia ja myllerrys käy ! Torstaina mennään taas katsomaan pikkuista.

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

Emmy' enpä muistanutkaan et noin aktiivisesti sen pitäis liikkua siellä :o Apuuva.. Mut kai se on niin et sit kun oikee asettuu niit laskeskelemaan ni sit pitäis tuntuu ton verran? Vai ihanko joka ikinen tunti? :o

Millä viikoilla se liikelaskenta pitääkään aloittaa?

Ja Johannainen, samaa maailmanlopun meininkiä ihmettelin minäkin. Koira-parka ei tiennyt miten olisi ollut, pelkää ukkosta hirveesti

Mulle ainakin tuosta liikelaskennasta sanottiin, että päivän vilkkaimpana aikana tulisi saada tuo kymmenen liikettä tunnissa täyteen. Mutta tulipa se eilen päivälläkin, kun huvikseni aloin laskemaan.

Itse oon ajatellut niin, että lasken, jos tuntuu, että on ollut jotenkin epätavallisen rauhallista. Oonko nyt ihan väärillä jäljillä..?

Niin mäkin oon ajatellut et liikelaskentaa tehdään jos oma fiilis on semmonen et tarttee. Mut oliko siinä silti joku viikkoraja minkä jälkeen järkevää vasta?

Nyt takana erittäin huonosti nukuttu yö, vauva onneksi potkuttelee ja tuo iloista mieltä.

Takaisin