Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Mulla 26+6 ja nyt sitten rapsahti 1,5vkon sairausloma häntäluun kipeytymisen takia. Viimeiset 2vkoa oon kärvistellyt iltapäivät töissä päivän aika istumisesta kipeytyvän häntäluun kanssa. Nyt sit tiistai aamuna häntäluu oli todella kipeä yön jäljiltä ja eilen lekuri tutki tilanteen ja totesi mun häntäluun olevan sen mallinen et lepo ja rengastyyny on ainoat tavat helpottaa oloa. Äiti lupasi väsätä mulle rengastyynyn ja nyt on pari päivää tullut levättyä ja hikoiltua kotona. Tänään on jo sen verran parempi että pystyy jo kumartelemaan jonkin verran ilman kipua, toivottavasti olo helpottas ensvkoon mennessä niin ei menis 3vkon kesäloma vaan kotinurkissa vaan päästäis lähtemään vähän pitemmillekin automatkoille mökille yms.

Viikon verran murun potkut on tuntunu selkeesti ja välillä tutisee koko vatsa. Ensimmäiset potkut tuntu aika huikeelta ja päivä päivältä on ihana seurata miten muru möyrii masussa.

Helteestä ei oo onneksi muuta haittaa ollu kuin hikoilu. Turvotusta en ole havainnu ja meillä on onneksi talo viilentynyt öisin niin et saa nukuttua hyvin.

Tänään jään yksin kotiin ensvkon sunnuntaihin asti ja vähän jänskättää. Sinällään mitään hätää ei ole, ystäviä ja perhe on lähellä jos johonkin tarvii apua ja muutenkin seuraksi, mutta ensimmäistä kertaa nyt jo kova ikävä vaikka vielä nähdään iltasella ja puhelimessa pidetään reissun ajan yhteyttä.

Tänään haetaan äitiyspakkaus postista ja mieskin pääsee tutkimaan sisältöä ennen lähtöään. Oon tehnyt miehelle oman pienen isyyspakkauksen ja ajattelin ensin antaa sen reissunsa jälkeen, mutta nyt kun äitiyspakkaus tulikin jo postiin niin availlaan molemmat pakkaukset tänään.

Aamu alkoi erittäin huonosti nukutun yön jälkeen neuvolalla. Kaikki kunnossa, hemoglobiini hieman laskusuunnassa, mutta muuten kaikki erinomaisessa reilassa.

Tänään tuntuu väsymyksestä huolimatta aika hyvältä! Joka iltainen uintireissu häämöttää jo mielessä.

ccix, mulla kans sf-mitta kasvanu edellisestä neuvolasta vaan 1cm, joten uus neuvola-aika ens viikolle. Mulla ei ollu myöskään painoa tullut yhtään lisää, mut viimeks sit olikin tullu reilummin. En mäkään huolissani ole, mut mietityttäähän se kuitenkin vähän. Kuitenkin itestä tuntuu, että maha on kasvanu ja sydänäänet kuulu normaalisti, joten eiköhän siellä ihan hyvin voida. Ollaan mun miehen kanssa molemmat synnyttty alle 3 kilosina, joten en odota tästäkään mitään jättiläistä.

Klo 11 ja sisalla jo 26C. Viime yo meni pitkalti pyoriessa kuumuuden takia, joten olen niiiiiin vasynyt tanaan. Olen korviani myoten taynna naita helteita, ihan sama vaikkei koskaan enaa olisi yli +28C lampotiloja (turha toivo!). Tuntuu myos, ettei vatsaan mahdu niin paljon nestetta kuin pitaisi tassa kuumuudessa. Ahdistavinta on se, etten en juurikaan hikoile - koskaan - mutta huomaan, etta kuumuus uuvuttaa ja turvottaa paljon enemman, jos en ole juonut riittavasti. Kala on ollut nyt aamupaivalla hieman rauhallisempi kuin yleensa, tosin eilen illalla olikin sitten sellaiset meiningit, etta maha vain tutisi. :)

Onneksi olen lomalla. En ihan oikeasti jaksaisi menna toihin ja opettaa. Onneksi ei tarvikaan.

Meillä näyttäis olevan ulkona 28.9 lämmnintä ja sisällä 28.5 astetta. Alkaa tosiaan jo vaikeuttaa uniakin tää lämpö. Ollaan vkoloppu poissa kotoo mutta onneksi sunnuntaina saadaan lainaksi viilennyskone (no mikä sen nimi nyt onkaan :D ) helpottaa sitten hiukan olemista!! :)

Tuntuu tänään hyvältä. Eilen katteltiin potkuja vattaan kun se vattanahka vaan värisi. <3
Tänään olisi viel festarit johon ollaan menossa ja sitten sunnuntaina ristiäiset. Sitten ei pitäs kauheesti olla enää kesämenoja. Huh. :))

Mekin eilen ennen nukkumaanmenoa katseltiin mahan pintaa kun pieni myllersi sisällä. Mies painoi päänsä vatsalle ja sai pari potkua poskelle.

Piti mennä tänään yksin festareille, mut ei nyt varat riittänyt, harmittaa silleen, ois tehnyt hyvää mulle nähdä ihmisiä. Nyt menee taas yksin viikonloppu kotona kun mies lähtee esiintymään toisille festareille, oisin sinne päässyt mukaan, mutta ei niillä festareilla niitä mun kavereita ja tuttuja ole.

Ai niin, äitiyspakkaus odottaa ärrällä :) ! 7 arkipäivää meni päätöksestä.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Tänään ollu tosi touhukas päivä. Alotin kylppärin pesulla ja jatkoin lenkillä ystävän luokse. Käytiin myös puistoilemassa ja lenkkeilin takaisin kotiin. Vielä olis ohjelmassa olohuoneen järjestyksen mylläys (apuvoimien kera) ja grillausta. Nyt kuitenkin hetken huilitauko :) ..ja hirveä mylläys eilettäin masussa..huomasin myös etten tunne kaikkia liikkeitä vaikka maha hytkyykin sinne sun tänne :grin

Jannuka mä oon myös huomannut, etten tunne joitain liikkeitä, muuten kuin laittamalla käden mahan päälle. Sitten tajuan, että kyllähän se siellä liikkuu. Ne liikkeet ovat kyllä jonkin verran potkuja hennompia. En oikein tiedä, että voiko istukka sitten vaimentaa niin, etten tunne niitä muuten vai mistä on kyse..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Luulis sit ainakin lapsivettä olevan tarpeeksi, kun eikös liikkeet tunnu selvemmin jos vettä on vähän? Mies sanoi lukeneensa jostain, että äiti tuntee 80% liikkeistä ja tosiaan jos istukka on edessä niin eiköhän sekin niitä vaimenna.

Nyt kun on puhetta liikkeistä, niin oisin kysynyt, missä maha-asukkinne liikuskelee? Oikeasti stressaan nyt jostain syystä nyt ihan sikana tästä mahani koosta, onneksi tosiaan sain ajan jo keskiviikolle, että saadaan selville kuinka kehitys on edennyt. Toivon syvästi, että mahattomuus menee pituuden piikkiin...

Tää oma poitsu on tosi alhaalla...tosin välillä kyllä korkealle kylkiinkin kunnon monotuksia, eli ilmeisesti vaihtelee asentoaan suht paljon. Vasen "alakulma" on kyllä ihan lempparimesta. Tuntuu siis, että tilaa kaverilla on vielä mukavasti, eli oisiko nyt vaan, että on sitten pienikokoisempi. Argh, tämä tietämättömyys.

Rytmistä sen verran, että herätyskelloa en oikeastaan enää tarvitse - kova liikehdintä juuri ennen viittä aamulla, myös silloin kun on vapaapäivä (kuten tänään), aamupäivän aktiivisesti mukana duunissa, iltapäivällä lepoa, illalla taas seuraa pitämässä ja yöllä, noh onneksi saan suht hyvin nukuttua - yleensä kerran yössä herään vessaan. Lisäksi se, että vauva on huomattavasti aktiivisempi loppuviikosta, to-su. Tiedä mistä tämä johtuu, seurannut tätä ilmiötä viimeiset kolme viikkoa (: mainittakoon vielä, että istukka etuseinässä, mutta kyllä noi liikkeet tuntuu - varsinkin kun potkii tonne alas.

Tänään ohjelmassa siivoilua ja hikoilua - syvästi toivon, että ensviikolla nää helteet edes hieman helpottaa.

Mun mielestä liikkeet tuntuu vieläkin enemmän alhaalla kuin ylhäällä! Mutta joka paikassa osumia tuntuu pitkin päivää, kuitenkin enemmän alhaalla.

Tänään aamu alkoi kun mies kuunteli mun vatsaa ja kuuli oikein hyvin poikasen sykkeen!! Ihan vaan painamalla korvan vatsalle siis.

Nukuin myös kohtuullisen hyvin. Jospa jaksaisi siivota!

Ccix pieni masu voi johtua mistä vaan. Toisilla on pitkä selkä, jolloin maha ei työnny niin paljoa eteen. Toisilla kohtu on niin taaksepäin kallellaan, että masu pysyy pienenä. Eräällä kaverilla oli näin ja vauvan sykkeitäkin pystyi kuuntelemaan selän puolelta. Toisella ystävällä taas masu kasvoi vasta 30+ viikoilla. Ennen sitä ulkopuoliset eivät sitä juurikaan huomanneet.

Täälläkin liikkeitä tuntuu ns. Lempparipaikoissa. Pääasiassa ylhäällä ja jonkin verran vasemmalla alempana, muttei tosiaan ihan alhaalla. Edessä oleva istukka tosiaan vaimentaa liikkeitä. Tuo veden määrä ei tullutkaan mieleen.

Rytmiä mietin itsekin juuri eilen, aktiivisinta on iltaisin. Aamuisin ja päivisinkin tunnen kyllä liikkeitä, öisinkin välillä, jos satun heräämään. Mutta kertaakaan liikkeet eivät oo herättäneet tai vaikeuttaneet nukkumista.

Tänään mulla ja poitsulla on juhlapäivä ja aion tehdä jotain ihanaa ja kivaa! Mulla on synttärit ja samalla poksuu rv 30! :) Tuntuu ihan uskomattomalta, että ollaan jo tässä vaiheessa!

Kuuma päivä tulee tästäkin varmasti, mutta tänään en aio välittää siitä! Kai tämä on jokin pesänrakennusvietti, kun ensimmäiseksi tänään tekisi mieli siivota vessa.. :D

Täällä taas - hienoisen tauon jälkeen palasin takaisin. ;)

Olo on ollut yllättävän hyvä! Töissä olen ollut. Viikotkin ovat vierineet ja nyt menossa siis H 30+1. Iltaisin huomaan selän olevan tooodella väsynyt. Laskin, että esikoisen raskaudessa jäin juurikin selkäkipujen vuoksi pois töistä rv 28, eli nyt olen jo pari viikkoa pidemmälle pötkinyt kuin silloin (niin kuin sillä mitään merkitystä olisi, mutta kuitenkin). ;) Olen esimiehellekin sanonut, että etenen päivä kerrallaan ja hän on samaa mieltä. :)

30+6 menossa ja meidan pikkuinen tykkaa jo oleskella paa alaspain ja potkuja tulee useimmiten kylkiluihin ja erityisesti vasemmalle puolelle, mutta kaantyilee kylla ja potkuja tulee myos kylkiin ja navan ymparille. Istukka on etupuolella, mutta potkut tuntuvat kylla hyvin ja koko maha muljahtelee tahdissa. :)

Potkuja tuntuu pitkin paivaa, mutta kovin meno tuntuu olevan aamulla kahdeksan ja yhdeksan valilla, lounasaikaan ja iltakymmenen, yhdentoista aikaan. :)

Olo on mita mahtavin edelleen! Olen niin onnekas, ettei minulla ole mitaan muita vaivoja kuin jalkapohjien kipeytyminen. Joogailen ja jumppaan selkaa ja pyrin olemaan mahdollisimman aktiivinen paivan aikana. Jos en ole, iltaisin sankyyn mennessa tuntuu kuin jaloissa olisi virtaa ja niita on pakko liikuttaa. Ja muutenkin on sellainen "levoton" olo, etta ahdistaa jos en liiku. Aitini totesi, etta hanella oli aivan sama, etta oli kertakaikkiaan pakko paasta liikkumaan ja olla aktiivinen.

Muokattu viimeksi:
Mulla tuntui alussa liikkeet alhaalla vasemmalla, nyt tuntuu oikealla ylhäällä. Ultrassa varmistuikin että vauva on käänytynyt nyt pää alaspäin, oli perätilassa aiemmin. Iltaisin virkuimmillaan ollaan täälläkin masussa. :D

Tämä tukahduttava kuumuus vie voimat ihan täysin. Huono omatunto kun kaikki kotihommat tekemättä, ei vaan pysty. Ulkona ei voi olla ku hetken oltua tuntuu että taju lähtee. Raskaalta siis tuntuu...Vali vali...

Minäkään en jaksa tehdä mitään kuumuuden takia. Kotonakin kuuma. Ei tee mieli huhkia millään lailla, ei tehdä ruokaa kun kaasuliesi käy kuumana, ei siivota, ei harrastaa seksiä ..ei mitään. Vois vaan maata tuulettimen edessä meritähtenä.

Liikkeet tuntuu tosi hyvin, jo alusta asti edessä olevasta istukasta huolimatta. Mojovia potkuja tulee joka päivä muutamat.
Mistä sen tietää, koska vauva on kääntynyt pää alaspäin?
Mulla on maha usein oikea puoli ylempänä kallellaan..eli poika vissiin tykkää nojailla painollaan oikealle puolelle kylkeäni.
Rv 26+2

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin