Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Toivottavasti jutsa kaikki on hyvin! Mitään lohduttavaa en osaa sanoa kun en edes tiennyt että sen kohdunkaulan pituuden voi jotenkin tietää.. toivottavasti neuvolasta kertovat jotain huojentavaa.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Enpä nyt ole minäkään varma voiko sitä itse "mitata", nyt tuntuu et hätäilin ja huolehdin turhasta. Tuntuu typerältä edes soittaa sinne neuvolaan. :oops:
Eipä sitä muutkaan itsekseen seuraa ja jos olo on muuten hyvä niin luulisin kaiken olevan kohdallaan.

Selkäsärky tuli varmaankin painavien kauppakassien kantamisesta. Huoh. :(
Ärsyttää kun pitää kaikesta huolehtia, pitäis osata nauttia olostaan!

Jutsa jossain vaiheessa raskauttahan se kohdunnapukka siirtyy niin taakse kohtuun, että sitä ei enää pysty itse tuntemaan ja sitten lähellä synnytystä sen pystyy taas tuntemaan, kunnes se sitten häviää kokonaan :) Mutta kyllähän ne muutokset omassa kropassa voi säikäyttää varsinkin kun ei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei.

Autumnialle paljon voimia. :3someEnpä olisi toivonut näitä uutisia enää tänne lokakuisiin.. :oops:

Johannainen: Mä tiedän hyvin miltä susta tuntuu. Itsellä välit selkeästi kylmenivät muutavan hyvän ystävän kanssa, kun rupesin odottamaan esikoistani ja vauvan synnyttyä ei oikeestaan olla oltu missään tekemisissä normaaliarjessa.Ystäviä kuitenkin edelleen ja sitten kun nähdään (usein jossain juhlissa) pystyy olemaan melkein kuin ennenkin. Mä kärsin ekassa raskaudessa hirveestä yksinäisyydestä juurikin sen takia, että en voinut enää mennä ja juhlia kuten ennen (en itse kaivannut sitä juhlimista, mutta kaverit eivät oikeen osanneet suhtautua siihen, että se oli osaltani ohi). Homma tietty jatkui vauvan synnyttyä. Vasta nyt tänä kevättalvena hakeuduin juttelemaan oloistani ja diagnoosiksi muodostui keskivaikea masennus. o_O
Nyt olen oppinut ajattelemaan, että oikeasti hyvät ystävät pysyvät kyllä elämässä, vaikka taukoa olisikin. Painotan, että kannattaa todella hankkia niitä hiekkalaatikkomammakavereita siihen omien ystävien rinnalle. Jos olisin itse niin silloin tehnyt, olisin varmasti säästynyt masennukseltakin. Ilman olen edelleen, mutta vihdoin omatkin ystävät ovat ruvenneet lisääntymään, niin tuleva vuosi tulee senkin takia olemaan ihan erilainen, kuin esikoisen kanssa. :)

Raskaus tuntuu näin viikoilla 17+3 ihan parhaalta! Must on huikeeta, että ensimmäiset lokakuiset kolkuttelee jo puoliväliä! Aika rientää!

Täällä mennään tänään rv 18+0, eli miun la onkin 3.10. eikä 4.10, mutta päivä sinne tai tänne nyt ei haitanne ketään. Sanos muuta Snuu: Kohta puoli välissä raskaus minullakin - huh miten aika rientää.

Vointi on oikein hyvä tänään ja olenkin tässä töihin matkalla. Ensimmäiset 18 raskausviikkoa ovat päästäneet minut kyllä huomattavasti helpommalla kuin esikoisen kanssa. Toivon, että myös raskauden toinen
puolikas olisi helpompaa kuin esikoista odottaessa. Tsemppiä kaikille!

S1N1, joo näin mä sen nyt aamulla ajattelin, et se on niin ylhäällä ettei itse sitä kunnolla edes tunne.
Ja en nyt siis minnekkään soittanut. Kiitos, aina lohduttaa kun joku järkeilee. :)

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Vappu meni ihan kivasti. :) Kaveripiirissä on kanssa naisii joilla on alta vuodenikäsii lapsii. Menin käymään grillibleissä, lähdin aikasemmin kuin muut pois, saivat rauhassa sitten juhlia, ei jaksanut itte siellä koko iltaa.. :) ymmärtäväistä sakkii silti, kiittelivät että jaksoin mennä kuitenkin käymään! Jatkoin kaverin luo saunomaan, siinä tuli maailma paranneltuu saunanlauteilla. Illalla kattomaan yöelämää ja ennen pilkkua kottiin. Vapun päivä torilla ja sitten syömään pitkän kaavan mukaan. :p Eli, tosi kiva vappu oli, selvinpäin, eikä tarvinnut olla yksin vaiks mieski on ihan pohjooses tällä hetkellä. :)

Olo on hyvä. Tänään ensimmäistä kertaa ihan spontaanisti onniteltiin odotuksesta kaupungilla kun kävin. Ihminen jota en oo nähnytkään muutamaan vuoteen käveli mua vastaan ja onnitteli kovasti odotuksesta! :D Ei tätä siis enää voi olla noteeraamatta. ;) :happy093

Autumnia, syvä osanotto myös täältä! Kyllä tuli kyyneleet silmiin viestistäsi. En osaa lohduttaa mutta toivoa vain jaksamista ja lähettää virtuaalihalin! Sanattomaksi moinen kyllä vetää.. :sad010

Carnie kuulostaapa ihanalta vapulta! :)

Tänään 18+0 ja tuntuu kyllä huikealta ajatella, että kohta kolkutellaan puolta väliä! :O Olo tuntuu hyvältä ja "normaalilta", joitakin painavimpien tavaroiden nostoa pitää varoa ja masun kannalta kaikki istumisasennot tai venytykset/kurkotukset ei tunnu enää hyville.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tassa aamupalalla yksin istuessa ihan hymyilyttaa, kun on vaan niin hyva fiilis. :) Hyvin nukuttu yo takana, olen vihdoin oppinut nukkumaan edes puolikylkiasennossa. Eilen olin kavereiden kanssa drinkeilla toiden jalkeen ja oli niiiiiiin hauskaa, etta piti vedet silmissa nauraa. Mahani on kuin pikkupallo ja eilen olin muutenkin ihan alyttoman turvoksissa. Olo oli kuin maitovalaalla. Mieheni on sitten niin liikuttavan ihana, han suukottelee ja silittelee vatsaani ja kertoo usein ihania kohteliaisuuksia yleensa juuri silloin, kun oma fiilikseni ei ole kovin korkealla. <3 Eipa silla, tiesin kylla, etta minulla on ehka maailman ihanin ja minulle sopivin mies, mutta voi! On se niiiiiiin ihana kaikkein naiden vuosienkin jalkeen. :) (Sori, etta meni siirappiseksi! Taisin jossain ketjussa jo mainitakin, etta vahvoilla fiiliksilla mennaan - niin hyvassa kuin pahassa. ;))

Kala pyorittelee silloin talloin, mutta en ole huolissani enaa, vaikka toivoisin sen olevan saannollisempaa. Esimerkiksi jos ajattelen, etta onkohan siella kaikki kunnossa, toivoisin potkua juuri silloin. Mutta Kala ei taida olla meedio. ;) Ja tuntuu silta, etta vatsalihakset ratkeavat - ja niinhan se varmaan tekevatkin.

EDIT: Nyt vasta menin lukemaan edellisia viesteja. Voimia vaikeuksien keskella taisteleville! Olkoon tama viikonloppu ihana ja voimaa-antava kaikille.

Muokattu viimeksi:
Voimia Autumnialle! Ja tanti, toivottavasti kaikki on hyvin!
Täällä itkettää kaikki ja olo on sen mukainen. :sad001 No, ehkä tää helpottaa alle puolen vuoden päästä. :rolleyes:

16+5 Minulla on ollut myös mieli vähän maassa. En tässä maininnutkaan mutta jouduin muuttamaan ennen kuun loppua toiseen kämppään. Periaatteessa oltiin muutettu isompaan tammikuussa mutta sitten ei saatukaan sopimusta pitemmälle ajalle. Oltiin pidetty varalla kuitenkin meidän edellinen pienempi kämppä, johon on aina vuoden sopimus ja muutin siis siihen takaisin. Kaverit toki auttoi osin mutta muuten olen muuttanut tosi yksin. Nytkin on hirvesti vielä järjesteltävää ja olen ns. tavaravuorien keskellä. Sitten on ottanut päähän se kun ei ole ollut varmaa tietoa siitä milloin mies palaa. Onneksi eilen hän vihdoin varasi paluulennot ja nyt on päivä jota odottaa. Hän palaa iltapäivällä 19.5, juuri ennen kuin vanhempani tulevat kylään 20.5. Tiesi kyllä että en olisi ollut tyytyväinen jos olisi tullut samaan aikaan kuin he. Ainakin on yksi päivä yhdessä ennen porukoiden visiittiä. Menen taas yksin naistenlääkärin ultraan manantaina. Se on ihan tavallinen ultra. Saa nähdä saanko vielä käydä erityisultrissa myöhemmin esim. rakenneultrassa niin saan sitten miehenkin mukaani vihdoin. Pitää nyt vaan jaksaa yksin pärjätä vielä pari viikkoa. Onneksi on kissa jota halata muuten kärsisin vieläkin enemmän tästä yksinäisyydestä.

Rv 16+0. Nyt huomaa, että maha alkaa tosiaan kasvaa. Olo tuntuu jättimäiseltä ja maha tuntuu jo välillä olevan tiellä... Pieniä kolotuksia alkanut ilmetä, kun painopisteet alkaa muuttua. Ja sen oon huomannut, että lantionseudulla nivelet ja liitokset erilailla kipeytyy reippaammassa liikunnassa, ja vastaavasti jäykistyy herkemmin kun istuu sitten paikallaan samassa asennossa. Mutta edelleenkin vointia voi kuvailla lähinnä hyväksi; en voi väittää kärsineeni vieläkään mistään kovin kummoisista raskausvaivoista. :)

Rv 17+0 kävin juuri naistenlääkärillä (Frauenartz) perusvisiitillä joka ehkä täällä Saksassa on neuvolaa vastaava paikka. Joka kerta ottavat pissatestin, punnitsevat ja katsovat verenpaineen ja sitten on yksityinen lääkärin visiitti, joka ultraa. Kaikki oli hyvin, painan nyt 76kg ja lähtöpaino taisi olla 74kg eli 2kg on tullut lisää kumma kyllä. Ultra tehtiin edelleen alateitse ja maha-asukki oli jo sen verran suuri ettei näkynyt kokonaan utrakuvassa. Sydänääniä eivät koskaan tässä paikassa anna kuunnella vaan tsekkaavat vaan ruudulta että sydän pamppailee.
Pikkuinen oli kuukaudessa kyllä kasvanut kokoa (viime NT ultra oli 8.4) ja mitä nyt pystyin vähän näkemään niin oli paljon pyöreämmässä kunnossa kuin aiemmin. Ihanaa kyllä tietää taas että kaikki on hyvin. Ja sinne rakenneultraankin pääsen myöhemmin kesäkuussa. Se olisi normaalisti juuri kun mennään lomalle ja minun pitää varata aika nyt niin että se on pian sen jälkeen kun palataan reissusta. Ihanaa kun sitten pääsee mieskin mukaan ultraan ja se on se parempi ultra josta näkyy kaikki tosi tarkasti ja kuulee tietty sydänäänetkin.

Ähky! Söin ihan liikaa chili con carnea äsken. :D Nyt täytyy sulatella tätä ruokaa rauhassa.

Muuten olot ovat olleet suht hyvät. Selkäkään ei ole vihoitellut, vaikka olen käynyt ihan tavallisesti töissä.

Päänsärkyä minulla aina välillä on ollut edelleen.
Panadol ei tähän päänsärkyyn auta ollenkaan. :( En tiedä oisko niskakipupäänsärky kyseessä vai mikä.

18+3 ja hirmunen jomotus oikealle häpyluun ja alavatsan kohdalle. Tänään tuli kyllä töissä seistyä ja käveltyä melkein koko päivä... tai sitten ovat liitoskipuja, kun tuo alaselkäkin vaivasi viikonloppuna. :confused: Noh tähän asti oonkin selvinny lievällä etomisella, hirmu nälällä ja mielialan vaihteluilla.

Emmy': muistathan juoda tarpeeksi vettä, mulla särkee pää heti jos ei muista juoda tarpeeksi ja siksi kannan vesipulloa koko ajan mukana :)

Emmy: samoilla linjoilla kuin Jannuka. Mulle tuli päänsärkyä myös siitä että en juonut tarpeeksi vettä. Saksalainen naapurini tosin tiesi luonnollisen konstin jolla saa päänsäryn pois ja se todella toimi. Se on Kohlrabi-keitto eli suomeksi kyssäkaalikeitto :) Täällä kyssäkaalia saa ainakin lähi-Lidlistä.

Tänään on ollu vähän itkuinen fiilis.. Töissä ei menny hyvin, alkoi mahdottomasti supistelemaan ja kiristämään ja työkaverit ärsytti... :confused: Tarkotuksena oli mennä salille iltapäivällä töiden jälkeen, mutta jäipä sitten taas haaveeksi.. :BangHead Tekis niin mieli mennä piiiitkästä aikaa tekeen punttia, mut ei..

Rakkaudelta. Rakastan mun miestä, kahta miehenikin sydämen valloittanutta kissa"lastani" ja vatsassani elävää pientä ihmistä ja tätä koko pikku perhettämme kokonaisuudessaan, tätä ihmeellistä elämää ja haaveilen lähitulevaisuudesta.
Vähän hössö olo :) ..

Pahoinvointi on varmaan loppunu ihan kokonaan,ainaki luulen niin :) viimeksi tarvi halata pönttöä pääsiäisenä ! Rinnat on tulleet uudelleen kipeäksi.. Tänään tuntui ettei enään viitsisi mennä töihin ollenkaan ( työt loppuu kuun lopussa ) teki mieli jäädä jo kotiin. Löysin ihanan asunnon jossa oli ihan kohtuu vuokra jne mutta se tuskin pysyy vapaana syksyyn kun muutto tulee eteen :( sitä olen vähän harmitellu..se olis niiiin täydellinen meille ! :) kaiken puolin kaikki on niin hyvin ku vaan voi olla :) vauvan liikkeitä oon odotellu jo jonku päivän, mutta vielä en niitä oo luultavasti tuntenut :( viikkoja 17+0 tänään :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin