Miltä raskaus tuntuu tänään ?

15+2. Hieman flunssainen olo (TAAS!) ja selkääkin vähän alkanut jomotella. Väsyttää. Vappua ja pitkää viikonloppua lähden innolla viettämään, lähinnä huolettaa, että miten jaksan illanistujaisissa pysyä hereillä ja ajaa sitten kotiin...

Mulla ei ole kyllä raskaus ollenkaan karkoittanut kavereita, ja viihdyn selvinpäinkin vallan mainiosti pippaloissa. :) Kuskina lähden tänäänkin iltaa istumaan, eikä haittaa ollenkaan. Sillä mentaliteetilla mennään, että on kiva syödä ja viettää aikaa ystävien kanssa. Kotiin lähdetään sitten, kun kuskia alkaa väsyttää. :wink

Jassukka, ihana asenne sinulla! :) me kaikki voisimme ottaa sinusta esimerkkiä. Ei minullekkaan ole koitunut minkäänlaista haittaa tästä alkoholittomuudesta. Vapun tosin olen töissä, ettei sitä tarvitse sen kummemmin suunnitella. Mutta ihanaa vappua kaikille teille! :) toivottavasti johannainenkin keksii kuitenkin jotain kivaa tekemistä.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Ei ole raskaus karkoittanut kavereita, ainakaa tässä kolmenkympin iässä kun on, niin kaveripiirissä on muitakin odottavia ja juuri vauvan saaneita. Kuskina minäkin.

Hyvää vappua! täällä Saksassa kansanjuhla on oikeastaan vasta huomenna pikniköiden Kreuzbergissä mutta menen kyllä tänään läheisen elokuvateatterin ulkoilmateatterin avajaisiin johon kuuluu bändejä ennen illan leffaa. Ja tosiaan olen ollut usein ulkona ja ainahan sitä voi juoda alkoholittomia juomia. Alkoholittomuus ei todellakaan estä minua menemästä minnekään kun ei muutenkaan juominen ole koskaan ollut minulle se suurin juttu vaan ystävät.

Toivotan kaikille lokakuussa odottaville hyvää jatkoa ja onnea odotukseen! Toivon teille terveitä vauvoja ja paljon ihania vauva-aikoja!

Poistun palstalta, keskenmeno vko 14+6. Paljon kiitoksia hyvistä odotusvinkeistä ja mukavista turinoista!

Autumnia, menin ihan sanattomaksi ja kyyneleet tuli silmiin. Olen niin pahoillani. Yritä jaksaa ♡

Ja kiitos.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Autumnia, tsemppiä sinne, monta keskenmenoa kokeneena tiedän, ettei ole sanoja jotka voisi lohduttaa. Voimia!

Hauskaa vappua vaan kaikille!

Minä tein itse simaa ja joinkin sitä jo ja huomasin, että tämä masukaveri alkoi potkimaan kummasti, kun sitä join. Ilmeisesti sima 'maistuu' hällekin. :D

Vappuhan on suomalaisille juhannuksen ja joulun ohella tärkeitä juomajuhlia. ;) Eipä minua ainakaan juuri liikauta, kun en saa juoda.

En minäkään mielellään katsele, kun muut juopuvat. Saatan tietysti mennä juhliin jos kutsutaan, mutta lähden sieltä mahdollisuuksien mukaan ennen kuin ihmiset alkavat pahemmin humaltumaan. ;) Meitä on joka junaan. Tiedän, että jotkut odottavat äidit menevät ihan baariinkin tanssimaan ja juhlistamaan. Mikäs siinä jos tanssijalkaa vipattaa. :D

Autumnia: suuri halaus sinulle ja voimia koittaa vielä uudestaan. Olen tässä jo iloinnut siitä että keskenmenoa ei varmasti enää tule viikon 12 jälkeen mutta tämä oli hyvä muistutus siitä että niin voi käydä myöhemmässäkin vaiheessa.

Olinpas minä tahditon, kun en lukenut edellisiä kirjoituksia tältä päivätä. :( Pahoitteluni Autumnia ja jaksamista kevääseen teille.

Autumnia, olen niin pahoillani.. Ei löydy sanoja!

Itselläni ei mitään tuntemuksia raskaudesta, väsymys on tullut takaisin ja kiinnostaisikin tietää onko hemppa romahtanut sieltä 150:stä kuinka alas.. Tänään käynnistyi jo seitsemästoista viikko, kolme viikkoka enää rakenneultraan ja silloin olen jo ylittänyt puolivälin. Huh kuinka nopeasti aika menee!

Autumnialle jaksamisia,! Vähän järkytyin, kuten mmmustikkakin sanoi, ehtinyt huojentuneena olla kun ensimmäinen kolmannesta on ylitetty, mutta mitähän vaan voi silti tapahtua :(

Tänään olen ollut väsynyt, raahasin itseni postiin hakemaan saapuneen paketin ja kävin ruokakaupassa, en ole jaksanut imuroida tms, mitä oli suunnitelmissa.. Sohvalla kirjaa lukien mennyt tämä päivä enimmäkseen.

Kävin myös kirjastosta hakemassa varaamani raskauskirjan.. se tosin taitaa olla vähän lähempänä synnytystä oleville, niin en tiedä uskallanko sittenkään lukea sitä vielä tässä vaiheessa. Sellainen kuin Hyvä Syntymä, Minna Haatajan kirjoittama.

Vappu ollaan miehen kanssa kahdestaan ja ulkoillaan rauhakseen jos säät sallii.

hyvä kun edes muistin tän muuton keskellä että on vappu :D on mulla yksi alkoholiton siideri :D jos vaikka kohta kömpis sänkyyn

Autumnia <3 paljon voimia sinulle sinne <3

toimiiks teillä muilla ihan normaalisti nää vaun sivut? mulla on nyt monena päivänä jääny useimpia viestejä näkemättä :O nytki tohon väliin vaan yhtäkkiä ilmesty vaikka kuin monta uutta viestiä mitä ei näkyny 5min sitten kun mukamas luin kaikki uudet.

Hyvaa vappua! Viime aikoina olen alkanut tuntea sikion liikkeita, mutten viela saannollisesti. Ja maha alkaa olla tiella, ei mitenkaan estavasti, mutta niin etta selvasti huomaa, jos pitaa lattialle asti kumartua.

Nukun myos todella huonosti, koska normaalisti nukun mahallani ja nyt yritan opetella nukkumaan kyljellani. Ei meinaa tulla mitaan.

Autumnia, voimia tähän hetkeen! :Heartred

Mä tunsin ensimmäiset hipaisut toissa iltana nukkumaan lähtiessä. Eilenpä ei sitten tuntunutkaan, tosin oli kovin levoton olo muutenkin illalla.. jalat olis viuhtonu minne sattuu, eikä meinannu nukkumisesta tulla mitään, onneks sain jalat ylös, niin helpotti sitten..

Tänään olis 18+1. Mies on töissä, vaikka piti olla vapaalla, niin se ärsyttää jonkin verran. Ulkona on kylmä eikä paista, niin ei kehtaa lähteä keskustaankaan katteleen olemattomia vappuhulinoita.. Toivottavasti mies ei olis viikonloppuna töissä, niin voitais lauantaina käydä tanssimassa pitkästä aikaa yhdessä.. :Heartred

16+3, eilen tuntui kasvukipuja myöhään yöllä kun olin menossa nukkumaan ja mietin että ehkä se olikin vauva joka halusi jo nukkumaan ja kiukutteli mahassa kun meni niin myöhään. Menin nukkumaan joskus kahden aikoihin yöllä siis. Mutta ulkoilmateatterin avajaiset oli ihanat ja kun kävelin yöllä kotia, joka on tuosta paikasta vaan 10 minuutin päässä niin näin valkoisten juhannusruusujen jo kukkivan ja otin muutaman kotia mukaan maljakkoon. Nyt tuntuu että enegiataso on ihan normaali ja ihan kuin se raskauden hehku mistä puhutaan on minuunkin tullut. Kaikissa valokuvissa näytän tosi hyvältä ja kaverit ihmettelee kun en oikeastaan näytä ollenkaan raskaalta. Minun maha näköjään kasvaa hyvin hitaasti. Kyllä sen ainakin itse istuessani huomaan. No toivottavasti kaikki on edelleen massussa hyvin. Seuraava tsekkausvisiitti on 5.5 ja odotankin sitä jo paljon.

Täällä huoli painaa. :( Tuntuu et kohdunkaula on lähes olematon!? Soitin terveysneuvontaa mut käskivät vaan soittaa aamulla neuvolaan. Tunnustelin sitä koska aiemmin se on tuntunut tosi alhaalla, nyt raskaaksi tulon jälkeen oon jumpannu lantionpohjalihaksia säännöllisesti. Rv. 15 vasta. Ja mieletön selkäsärky eilen, hyvä ettei jalat menny alta portaissa.

Kellään kokemusta moisista?

Autumnia: niin pahoillani vuoksesi!!

Ja mulla se raskaus tuntuu tänään...Ei miltään.
7.5 ensimmäinen neuvola josta saan lähetteen sitten labraan ja ultraan. Saadaan tieto että olenko edes raskaana,jos siellä onkin joku kasvain tai jotain muuta. Tai alkoi vain vaihdevuodet jo nyt ja menkat siksi jäivät pois...

Ja eilen saavuin Suomeen ja nyt tekisi mieli ottaa vaan lento takasin kun on miestä niin ikävä ja kelikin on ihan perseestä. Vali vali ja narinaa ja napinaa...

Takaisin