Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Etanainen: Joogahan on tosiaan hyvä liikuntamuoto raskaana. Olen harrastanut muutaman vuoden astangajoogaa ja tykkään kauheasti joogasta. Esikoisesta kävin mammajoogassa ja myöhemmin sitten äiti-vauva-joogassa. Ehkä se jooga vähän helpotti selkäkipua, mutta ei se kyllä sitä poista. :( Siihen selkäkipuun auttaa vain lapsen syntymä ja lantion asennon korjaantuminen normaaliksi. ;) Niin se vaan on, ainakin minun tapauksessani. Kipua helpottavia asioita (kuten tätä joogaa) kannattaa tietysti harrastaa. Sitä en kiellä tietenkään. :)

13+5

Ihana fiilis sillä tänään vihdoin kuulin pallerot sydänäänet koridopplerilla!! <3
Oli se vaan niin ihanaa, 157 oli pikkusen syke ja tosi hyvin kuului, vinkkinä muillekkin: kannattaa kokeille eri asennoissa, esim. Kyljellään ensin toisella sitten toisella etsiä niitä ääniä ;)
Huomenna alkaa taas työviikko, hyvillä mielin ahkeroimaan ja enää kuukausi 4D ultraan :) happyhappy joyjoy!

Vähän väsytti tänään.. oli upee ilma ja oltiin ulkoilutapahtumassa 4.5h, 3kilsan matka metsässä (ei polkua, puihin merkitty nauhoilla reitti!). Oli ihanaa kun pystyy viel menee! Ja ah, grillattu makkara ja oikeet pannukaffeet! Huippua! :P
Mutta sitten siinä kolmen tunnin jälkeen alkoi vähän jo väsyttää niin pakko oli mennä hetkeks autoon istuun ja kääntää penkkiä vaakaan ennenkuin ohjelmanumerot jatkui. :D

Nää ilmat on niin upeita kun on ihan uutta virtaa ja puhtia havaittavissa! <3
Hyvää alkavaa vkoa kaikille!

13+6. Tänään tuntuu, että maailmassa ei ole ketään muuta kuin minä ja vauvamahani. Olen ollut muutaman päivän yksin kotona ja oon jotenkin kääntynyt ihan sisään päin. Onneks äiti soittelee melkein joka päivä ja kyselee vointia. Voin puhua raskaudestani sielunkyllyydestä, koska en osaa muustakaan puhua. :rolleyes:
Muuten olo on kuin vuotavalla kaasupallolla ja kaikki ruoka ja juoma maistuu ihan taivaalliselta. Voisin syödä koko ajan, mutta onneksi vatsa ottaa vastaan. :grin

Taas epäilyksen siemen hiipii mieleen,että onkohan kaikki varmasti hyvin masussa..ultrakin vasta viikon päästä. Vaikka masu kasvaa ja kaikkea niin en vaan voi olla mietiskelemättä että miten pienet voi. Muuten kyllä onnellinen olo raskaudesta ja muutenkin (selkäkipuja lukuunottamatta) olo on fine! :)
Nauttinut nyt täysillä ihanista ilmoista, kun kotona olen kerta ollut.. Ainut vaan et toi selkä ei oikein kävelyä kestä pitkiä matkoja, mutta onneksi sain fyssarilta hyviä ohjeita pieneen jumppaan ja selän lepuuttamiseen, nii jospa ne alkas auttaa..

^Kuin suoraan minun näppikseltä, sillä erotuksella että rakenneultra vasta reilun kolmen viikon päästä..!
Liikkeetkin hävinny kokonaan!

17+2 harvinaisen tuskainen olo. Siitepölyallergia vaivaa ihan tosissaan ja neuvolassa oli puhetta, että lääkkeitä voi ottaa SILLOIN TÄLLÖIN. Puuuh. Ei tule mieleenkään käydä ulkona! Töissä ja kaupassa on ihan hyvä, kun on kunnon ilmastoinnit.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Väsyttää ihan koko ajan. Viikonloppuna nukuin 10-tuntisia yöunia, ja siltä päikkärit. Nivusia/alavatsaa vihloo tasaisesti, selkä alkaa vammattamaan. Finni naamassa. Jee.

Eilen oli kans niin hyvä sää, käveltiin miehen kans ympäriinsä varmaan 5 h... illalla kotiin tultua vatsaa juili ja tuntui pingottuneelta. Ekaa kertaa tämmöstä.

Masismami... Tänään tuntuu kaikki paskalta.. Riitaa ilmassa, oma mieliala ihan maissa ja jaksaminen ihan pois. Koulussa ison projektin huipentuma ens viikolla, josta koko 4 ihmisen ryhmän 10 opintopistettä riippuu ja minä, kukas muukaan, projektipäälikkönä... Ja kun ei kiinnosta. Ystävät tuntuu kummasti kadonneen, ainakin suurimman osan. Koska mulla on tää sairaus, niimeltä "olen raskaana, enkä voi dokata". :(( Itkupotkuraivarit...

Ilmeisesti jotain pesänrakennusviettiä meneillään. Siivosin kuus tuntia pelkkää keittiötä. o_O Konttasin listanpäälliset ja jynssäsin saumat.
Nyt on ihan hirvee olo ja mietin, et voiks pahoinvoinnit tulla takas vai onko jotain vatsatautia tulossa. :confused:

Johannainen: täällä kans yks jolla tuntuu olevan nuo kaverit kadonnu. ennen ku saivat tietää raskaudesta niin kyllä soitettiin ja pyydettiin käymään ja sunmuuhun illanviettoon.. vaa eipä enää kuulu mittään.. :/ kyllä tässä tarvis ystäviäkin vaikka raskaana olenki :D en mää nyt mitenkään muuttunut oo vaikka lasta odotanki :D ihmisenä siis vaikka elintavat on muuttunut :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Tuntuu kuin olisi joku "sairaus", kun kaverit karttaa... Sitten masentaa ja itkettää. Ihan paskaa, sanon minä.

13+6 ja tänää minä hölmö rehkin itelleni supistuksia.mut tietääpä himmailla taas.vähän ehkä hankalaa siänsä ku huomenna ois tarkotus muuttaa.. :D tänään mies on jo roudannu miljoona laatikkoo uudelle kämpälle mut huomenna ois sitte isojen tavaroiden vuoro ja sen tärkeen mikä siirtyy muovipussilla käytöstä suoraan käyttöön. huoh...

Mulle tuli eilenkin kotiin tultua supistuksia. Olin neljä tuntia haahuillut ympäriinsä kaupungilla. Maha oli pinkeenä ja raskaan tuntuinen ja juili sivuilta ja helpotti vasta kun menin kuumaan suihkuun, se rentoutti mahan. Tänään ajattelin ottaa kyllä rauhallisemmin.

Maminka, sä voit hyvällä omatunnolla antaa muiden tehtäväks sen muuton. ;)

Täällä superhyvä päivä! Mulla on määräaikanen työsuhde ja olin aivan varma ettei mua vakinaisteta, mut tänään sit pomo pyys juttelee ja olis valmis ottaa vakinaiseks! Ihanaa! :) olin kyllä jo salaa innoissani et saan relata kesän, mut parempi näin rahallisessa mielessä.. :)

17+4 ja koko ajan on muka nälkä. No ei nyt ihan heti lämpimän ruuan jälkeen, mutta hämmentävän usein kuitenkin! :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tuntuu mukavalta, kun ei tarvitse (lue:ei voi) peitellä enää raskautta. Ahdistaa vähemmän kun omat vaatteet ei istu ja voi käyttää mammavaatteita. Mies rasvailee mahaa ja on muutenkin täysillä messissä, huolehtii etten kanna mitään liian painavaa. Ihana se on <3 väsyttää vaan paljon ja niskat ja selkä on jumissa. Sen seurauksena on päänsärkyä. Mutta mukavaa, että on vappu vaikka se meneekin osittain töissä.
Ihanaa vappua teille kaikille mammoille! <3

Niin, vappuaatto! Mitä tästä nyt sit sanois. Työväen juhla ja kaikkee, mut mitä raskaana olevat tekee... Luultavasti loppupeleissä istuu kotona yksin med koira ja masentuu. :( Jotenkin toi juopuneiden ihmisten katselu ei kuulu mun lemipuuhiin...

Johannainen, kyllä löytyy paikkoja jossa ei niitä tarvii katella, mutta voi silti olla mukava esim piknik miehen kanssa kaksin, nyt vaan ei taida säät sallia... Tästäkin päivästä saa masentavan jos haluaa, mulla ei ole ollut vielä yhtäkään masentavaa vappua, vaikka olen niistä jokaisen viettänyt ilman alkoholia.

Mulla olo on moitteeton, virkeä ja täynnä energiaa, pistän siivousurakan alulle ja samalla munkkitaikinan tulemaan. Huomenna ystävien kansaa brunssi meillä, joten tehtävää riittää! :)

Takaisin