Miltä raskaus tuntuu tänään ?

14+0 . Olot alkaa olla suhteellisen normaalit :) lukuun ottamatta viikonlopun oksentelua! Eilen ostin henkkamaukalta yhet äippähousut :) vähän ne on vielä masun kohdalta suuret mut eiköhän ne parisa viikossa ole ihan hyvät! :) kasvais tää maha nopeempaa!! :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Tänään elämä hymyilee ja kaikki on ihanaa. Käytiin ultrassa ja hirmu virkeä pikkuinen siellä potkutteli ja voi oikein hyvin. Turvotus oli 0,7 eli oikein hyvä :) sormet ja varpaatkin laskettiin. Peukalo kyllä katosi välillä suuhun :D vähän piti pientä tökkiä että kääntyi sellaiseen asentoon mistä sai niskaturvotuksen mitattua. Kaveri oli reilu 6cm (pää-perä mitta). Nyt menossa 12+4. Jaksaa taas rauhassa odotella seuraavia etappeja!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Vieri äsken kyynel kun liikutuin kuvitellessani tulevaa ultraa.. :D ääh. Heti perään pelko että jos siel ei ole olekkaan mitään. Kuvittelin miehen ja minun yhteistä reaktiota, jos/kun nähdään se elävä vauva ruudulta, sydän pakahtui :D naurattaa ..

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

väsyttää kaiken aikaa meinaan nukahtaa sohvalle jo ennen neljää ja jos nukahdan niin en herää ennen kolmee yöllä... mut muuten aika oireetonta on ollu ja ihan mukavaakin. Mutta asiat voi tästä vielä muuttua mutta toivon niin hartaasti että koko raskaus ois oireeton sinne loppu metreille. Meilläkin meni ultra mukavasti niskaturvotus 0,7 mm ja kovasti se siel heilu ja touhus ei meinannu pysähtyä että oltais saatu mitattuu niskaturvotus, nyt vaan oottelen että pääsen rakenne ultraan joka on VASTA 30.5 :sad001 pitää jaksaa odottaa ni selviää onko tuntemukset oikeassa kumpaa odottaa. Mukavaa odotusta muille lokakuissille! :Heartred

Meillä nt oli 1,1mm, kuulemma normaali ja seulan tulos negatiivinen, eli kohonnutta riskiä vammaisuuteen tai sairauteen ei ole. Hyvin siis menee, oon koko päivän koulussa ollu ihan muissa maailmoissa... :)

eikös se raja ole 3 ennen kun joutuu ees tutkimuksiin. (: ja kaikkia vammoja ei siinä ultrassa nää mut pääasia on ettei hällä ole tai kellään meidän vauvoilla ole tätä downinsyndrooma mutta eihän sille sitten voi jos on... sen kans opitaan elää. ite aina jotenkin jännitän noita ultria (:

tipitii: Mulla on samat viikot menossa kuin sulla eli tänään 14+0. Ihana viikko takana kun paraskaveri oli Suomesta viikon käymässä. Ehdittiin tehdä vaikka mitä ja käytiin varmasti viimeisen kerran bilettämässä lauantaina vähään aikaan. Vielä pystyi jorata normaalisti tanssilattialla kun maha ei näy. Onneksi on Berliinissä sellaisiakin paikkoja missä ihmiset ei polta sisällä. Kerran kun tilasin kokista niin meinasi baarityttö laittaa siihen alkoholia mutta huomasin ajoissa mitä se oli kaatamassa. Löyty myös useita hyviä alkoholittomia oluita. Tuntu kivalta saada jotain muuta kun ainaisia mehuja. Toinen kiva juhlajuoma on Pommac, jota sain nyt Suomesta ja vieläpä uutta Rose Pommacia.
Tänään nipistelee navan kohdalta ja maha tuntuu isommalta kuin ennen. Koitan saada otettua kuvan jossain vaiheessa.

12+0
Jeeeeeeeeeeeij!! :) :) :)
Ensimmäinen kolmannes takana ja vahva tunne että pallerolla masussa kaikki hyvin.
Taidan viikonloppuna mennä lasten kanssa sirkukseen ja josko huomenna Ikeaan. On vaan niin hyvä fiilis!

Koko yö on menny migreenin kourissa oksennellessa ja valvoessa. Kun ei raskauspahoinvointia niin migreenit on palanneet elämääni. Tämän viikon joudun olemaan yksikseni kotona kun mies työmatkalla, onneksi piitkä pääsiäisviikonloppu on ihan kohta. Vielä pari koulupäivää. Masussa tuntuu kutinaa ja jonkinmoista hipelöintiä, en tiedä josko liikkeitä, mutta hyvin hentoja sellaisia jos on. Mulla viikkoja 12+2 ja ensimmäinen tulollaan siis.

Muuten kaikki hyvin, eilisen ultran liikkuva kuva verkkokalvoilla kokoajan. :) <3

Mmmustikka: no niinpäs meillä onkin samat päivät meneillään! :) minäki oon yhen alkoholittoman oluen juonut,mutta ei niitä yhtä enempää viitsi juoda. Ei ollut minun makuun :/ Hehe, eilen erehdyin lukemaan yhden artikkelin jossa sanottiin miesten pettävän todennäköisemmin raskausaikana tai kun lapset on pieniä.. jouduin itkua pidätteleen ku tuli niin paha mieli :D eipä mua tommoset normaalisti itketä tai muutenkaa kaivele niin nyt muka melkee itkee piti alkaa :D hassua :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Sieltä ultrauspaikasta soitettiin ja sanoivat että täytyy vaihtaa mun torstaista aikaa kun on niin monta ultraajaa sairaana tällä hetkellä..ajattelin että siirtävät ensi viikolle ja joutuu odottaa lisää. No antoivat ajan huomiseksi.. miehellä vaan töitä silloin :( torstai olis just sopivasti ollut vapaapäivä hänellä. Miehen on siis ohan pakko tulla sinne!! Hän haluaa kyllä itsekkin kovasti. Eniten olen sitä ultraa sen takia odottanut että kun mies näkee sen vauvan liikkuvan juuri minun mahassa niin hänkin sitten paremmin uskoo raskauden ja ymmärtää mua paremmin enkä ole niin yksin. Ääh. En todellakaan haluaisi odottaa toiseen ultrakertaan jos hän silloinkaan pääsee paikalle.

Eikä se kuva minkä sieltä ultrasta kai saa ole oikein niin sama juttu, kun ollaan katottu niitä kuvia netistä ja oppaista että miltä suunnilleen sikiö/vauva näyttäisi tällä rv:lla.

Täällä 15+2.
Olo on hyvä, salille kohta menossa. :) Pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan, alustakaan asti. Pientä kuvotuksen tunnetta joskus oli, sekin helpottanut. Vattantoimiminen on onneksi helpottanut, mulla oli aina kiiru vessaan, se lienee tullut oksennuksen tilalle tuo liikatoimiminen. :D
Kaikenkaikkiaan on mennyt hienosti ja kivasti! Toivottavasti ei muillakaan ole huonoi vointei jatkossa(kaan)! :)

Taalla ei raskaus tunnu nyt miltaan!!:rolleyes: Kaiki laittelee masu kuvia ja ma murehdin onko siella edes ketaan...Kun tuon jo olemassa olleen mahamakkaran alta edes mitaan mahaa nae :sad001

Nuorena olin kuin pajunvitsa tai kuin tuttava aina sanoi kesaheina kun ei ollut kuin paljon jalkoja ja runko meni piiloon lipputangon taakse paitsi pallopaa jai nakyviin...30 kun taytin rupesi tarttumaan kiloja sinne ja tanne.

Ja tama kun on ensimmainen raskaus niin olisi niin kiva sita mahaa hipeloida mutta en noita laskeja viitsi vatuloida.
Josko siella mitaan vauvaa edes on kun en ole mitaan raskaustestia paassyt tekemaan saatikka ultraan taalla kaukana...Jos siella onkin jotain muuta?? Vuotoja ei ole ollut eika mitaan sellaista mika viittaisi keskenmenoon (viime vuonna km rv12+ kunnon supistuksilla) mutta... :oops::sad001:confused:

Epailyttaa etta olenko edes raskaana kun kaikki raskausoireet (pahoinvointi,jomotukset jne.)on havinny.
Vali vali ja nari nari!! Ja taas on sahkotkin poissa joten loppuu surffailu aika nopeasti kun akku loppuu...
No josko yrittas piristaa itseensa ja survos makkaransa bikineihin ja menis ottaa aurinkoa.

14+1, tänään aloin käyttää henkseleitä. En kestänyt enää sitä kun raskausfarkut aina tippui ja nyt on vihdoin helppo kävellä kadulla :) Minua on houkuttanut myös ajatus hankkia farkkuhaalarit. Ne voisi sopia hyvin vielä tässä vaiheessa raskautta. Ei ole mitään pahaaoloa vain tunne siitä että maha on isompi silloin kun istuu. Pastaa on tehnyt mieli tänään paljon ja sitä olenkin syönyt nyt jo aika määrät.

Tänään hankit ekat mammahousut ale rekistä ja ai että! Ihanuutta, masulla tilaa, ei purista <33 Päivällä hieman oli huono vointia ilmassa... Alavatsaa vihloi raankan shoppailureissun loppupuoliskolla... Nyt lepäämään <3

Ihanaa lukea kuulumisianne neidit ja rouvat, mutta muistakaa laittaa millä viikoilla olette! :)
Jäljeenpäin mukava muisto ja voi verrata esim. Seuraaviin raskauksiin :)

15+4 Tuntuu, että masu pyöristyy päivä päivältä ja kyllä sen tuntemattomatkin jo huomaa.

Ainoastaan työvaatteet ovat niin löysää mallia, että niihin pystyn vielä piiloutumaan. Uskomatonta, mutta työkaverit eivät ole vielä tajunneet, vaikka olen moneen kertaan kiskonut mammafarkkuja jalkaan heidän läsnäollessaan!! :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin