Miltä raskaus tuntuu tänään ?

By the way, milloin noi sikiöseula verikokeet ja sukup tautien tulokset käydään läpi? Seuraavassa neuvolassa vai?

Mulle sanottiin että nt-ultrassa katotaan seulonnan verikokeet ja sp-tauti verikokeet seuraavassa neuvolassa jos niissä ei ole ilmennyt mitään toimenpiteitä vaativaa. Siis jos on niin sitten kuulemma soittelevat hetimiten.

Itsellä kova huoli päällä seulontatulosten takia. Nyt viikkoja 12+3 ja NP-ultra takanapäin (12+0). Oli ihanaa nähdä pikkuinen<3 Siellä se pyöriskeli ja oli selkeästi aamujumpalla! Uskomatonta kuinka liikuttava hetki ultraus olikaan! Np- turvotus oli 1,2, eli ihan hyvä. Ultraaja totesi kaiken vaikuttavan olevan kunnossa.

Sain kuitenkin tietää seulontatestien tulokset, joissa EI kohonnutta riskiä, mutta erityisesti S- PAPPA arvo erittäin matala: 164 / 0.39MoM. Vasta viikon päästä lääkäri, joka varmasti valaisee asiaa enemmän. Inhottaa elää epävarmuudessa ja huolessa pikkuisen vuoksi. Panikointi voi olla turhaa, mutta kurja olo silti ja myös halu jakaa omia tuntemuksia. Eikä netistä tiedon etsiminen ainakaan auta asiaa, kun yleensä löytää vain negatiivista tietoa :D Sattuisko kellään olla kokemuksia asiasta, tai samanlaista huolta?

Mulle tuli sikiöseulonnan vastaus kotiin ekan ultran jälkeen. Ultrassa kätilö sanoi, että vastaus on verikokeen ja ultran yhdistelmä. Tuli aika pian postilla kotiin ultran jälkeen!

Mulle ei oo tullu mitään tuloksia, turvotuksen sain kuulla kyllä jo ultrassa, mikä oli hyvä. Sano vaan se ultraaja, että jos on jotain, niin sieltä tulee soittoa sitten. Eikä neuvolassakaan mulle mitään niistä puhuttu, kun ei täällä Gravidan ja neuvolan koneet keskustele keskenään, niin ne on vissiin sitten kaikki tiedot Jyväskylässä.Plääh.. No, jospa lääkäri tietäis sanoa muutaman viikon päästä, tai sitten viimestään jos muistaa kysyä, niin rakenneultrassa..

Tänään 15+1 ja juilintaa ja kiukuttelua tyhjästä tää päivä ollut..

mäkin sain tänään noi sikiöseulonnan tulokset enkä tajua niistä mitään.lohduttavaa että mun neuvolalääkärikään ei tienny niistä lukemista mitään :D eh... no kai se selviää sitte siellä ultrassa. ensviikolla. mulla se pappa arvo oli 297 ja se toinen 29. ei sitte kertaikaikkisesti mitään hajua onko noi hyvät vai huonot

Hmm... mulle ei tullut mitään arvoja kotiin vaan pelkästään semmonen "sinulla ei ole kohonnutta riskiä .... onnea raskaudestasi!".

Ilmeisesti seuraavalla neuvolakerralla käymme läpi tuloksia. Asun Johannainen myös Lohjalla, joten oletan, että sinulla sama systeemi :)

Rv 12+4 ja hyvät fiilikset. Viikonloppu edessä ja vointi on edelleen ollut tosi hyvä. :) Tämän työpäivän kun vielä pinnistää, niin pääsee vapaalle! Toiveissa tehdä ainakin vähän puutarhahommia tänään tai huomenna.

Meillä toivottiin, että verikokeissa kävis siten, että tulokset ehtii äitiyspolille nt-ultraan. Joten siellä ultrassa sitten katsottiin ensin niskaturvotukset, sitten verikoearvot ja niistä yhteensä tuli 95% varmuus, että poikkeavuuksia ei ole. Äitiyskorttiin jopa kirjattiin se todennäköisyys, millä silti voi sairas lapsi syntyä, 1:1900.

Tänään on ensimmäistä kertaa kuukausiin energinen olo! Aamulenkillä koiran kanssa jopa hölkkäilin vähän. Mieli on myös positiivinen. Oon ollut kauhean huonotuulinen ja helposti ärtyvä, joten jos tässä alkais ajatuksetkin kirkastua?

Kiitoksia, eiköhän siis selviä ton nt-ultran jälkeen. :) Vielä on 6 päivää. :D Yhtään en laske minuutteja. :happy7Yritän siis pysyä vielä pöksyissäni...
Eilen oli kamala eniten-veetuttaa-kaikki päivä, itkuinen ja kiukkuinen, toivottavasti tänään parempi. Saan ainakin yksin jäädä kotiin rauhaksiin, että aamuyöstä jaksan herätä töihin.. Se vähän jänskättää, tuleekohan oloja...

Mulla on olo ollut tosi normaali nyt 13 viikolla. Ei ollut koskaan aiemminkaan pahaaoloa mutta väsymystä aika paljon. Olen ostanut jotain äitiysvaatteita. Primarkin mustat mammafarkut on ihanan mukavat kun ei kiristä kuten normihousut mut ne on kuitenkin slim malliset. Tietty välillä ne vähän valuu alas kun ei ole vyötä ja vyötärökään ei ole kovin vielä kasvanut.
Ostin myös muita ihania vaatteita jotka käy muulloinkin kun raskaana ollessa. Olen takkiin erityisen tyytyväinen. Sopii nyt keväällä ja myös seuraavana syksynä ja talvena. Sen tekijä on Lontoosta joten se on aika brittihenkinen. Löyty myös ihana kettupaita, jossa kettu nukkuu mahan päällä ja kun maha tästä kasvaa niin se kettu näkyy varmasti silloinkin kivasti. Kasvukipuja on tuntunut taas nyt tällä viikolla eli pikkuinen kasvaa koko ajan.

14+4: Musta tuntuu, että alapää halkee kahtia. Ekassa raskaudessa tämmönen fiilis oli musta vasta joskus viikoilla 30+... Toivotaan, että helpottuu jossain vaiheessa, kun hormonit tasottuu. Tulee muuten aika tuskainen puolvuotinen... :eek: Ei siis mitään paineen tunnetta tietenkään, vaan semmosta kipua.

Maanantaina neuvola! Mies lupas mennä myöhempään töihin, ni saan mennä ihan yksin ilman esikoista :p

Täällä rv 15+0. Melkoiset bileet tuolla masussa parhaillaan menossa. ;) Tuntuu kyllä kun pikkuinen pyörii ja potkii siellä minkä kerkiää. Nyt tunnen joka päivä useamman kerran päivässä, että elämää siellä on. ;) Varsinkin iltaisin, kun oikein "jää tunnustelemaan", niin huomaa liikkeet helpommin.

Olot ovat olleet hyvät.
Hyvin harvoin enää yököttää, mikä on ihanaa! :) Huomasin äsken kävelylenkillä, että hengästynpä helposti. :D Tukivyön olen ottanut jo käyttöön, kun alaselkä alkaa juilimaan jo.

Viime päivät on ollu epätodellinen olo.. Tunne, että enhän minä millään voi olla raskaana!
Seulojen tulokset sain nt-ultrassa. Todennäköisyys Downiin oli kummallakin 1:2500 ja Edwardsiin 1:24 000.

11+6 kaiketi tänään. vähän asian vierestä ,mutta ku mua poruuttaa .meil on 2 uhmasta lasta ja vietiin ne tänään yökylään mummilaan.niin nyt mie pillitän täällä ikävääni :D vaikka viimeks päivällä meinas jo hermot räjähtää. snif* mailman ihanimmat pikku pippurit <3 <3 <3 ni.. päästiin miehen kanssa jopa kaksin saunaan pitkästä' aikaa :D ja jos oikein repästään niin mennää viel illalla syömään.. mutta jos nyt asiaanki tästä raskaudesta,niin "ystäväni" painajaisunet on alkaneet taas vaivaa,niinku joka raskaudessa. hyi.nään painajaisia vaan raskaus aikoina ja ne on ihan hirveitä,todella todenmukaisia unia.

15+1 Ei oo yhtään sellainen "olen raskaana"-olo.. Tuntuu yhä kovin kaukaiselta, että syksyllä vihdoin saisin pienen syliini. En ajattele elämää sinne asti, odottelen vain sitä seuraavaa asiaa eli liikkeiden tuntemista.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on ihan sama tunne kuin sulla vastavirrassa. Ei tunnu pätkääkään että olisi raskaana viikoilla 14+5. Aamulla sängyssä makoillessa tunsi hieman kasvaneen kohdun, mutta sekin tunne katosi ylös noustessa. Ei pahaa oloa, ei vatsaa. Ei mitään. o_O
Edellisessä raskaudessa kyllä tiesi ja tunsi odottavansa kun laatta lensi 24/7 ja lantiokivut alkoi jo rv24.
Välillä pitää kuunnella dobblerilla että onhan siellä jotain elämää kun ei sitä muuten uskoisi ellei sykettä kuulisi. :grin
Eipä sillä, toivottavasti näin jatkuisi ja saisin tehdä kesän töitä ilman vaivoja! :thumleft

11+3 .. mietin just että ei ole enää sitä lievää pahoinvointia ja pystyn jo syömään piiikkasen normaalimpaan suuntaan, ettei ällötä ihan kaikki mitä suuhun ois menossa.:) .. Keskenmeno on pelotellut mielessä, en melkein uskaltais ajatella että olen oikeasti raskaana, eihän siitä toistaiseksi olekkaan muuta todistetta kuin muutaman raskaustestin positiiviset tulokset. Eli sitä ensi torstaista ultraa odotan niin kovasti, että saan tietää varmuudella missä mennään, alanko oikeasti odottamaan tulevaa vauvantäyteistä syksyä vai menenkö opiskelemaan.. on vaan niin epäuskoinen olo!

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Maiden of sleep, ihan sama fiilis... Täsmälleen samoilla päivillä mennään ja pääsen kans to ultraan, mies mukana. Sitten uskon että toukka siellä on... Kun näen. Vaikka olot on kyllä vahvat, vielä ei uskalla keulia. :)

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

Ultrassa käyty, miehellekki selvis että siellä pyörii jokin, alussa oli vielä nukkumassa, 7.45 oli tuo aika meillä, mutta tovin yskimisen ja tönimisen perästä oli jo virkkuna pyörimässä ja heiluttelemassa! Ihana ihminen! <3

Takaisin