Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Mulla on kummasti energiataso kasvanut ja tänään siis on viikko 12+0. Aloitin joogaamisen viime viikolla ja tänään aion mennä bodybalanceen, jossa on taiji liikkeitä ja sitten ke taas joogaan. Tuntuu siltä että 2 kertaa viikossa kevyttä liikuntaa on hyvä. Saan myös energiaa tietty ihanasta auringosta joka on alkanut paistamaan. Lauantaina innostuin puutarhajutuista ja kävin hankkimassa kukkia ikkunalaudalle. Tuntuu myös siltä että syömisessä ei ole enää sellaista kauheaa hätää vaan tankkauksen teho kestää pidempään. En tiedä johtuuko se siitä että syön joka päivä aamujugurtissa teelusikallisen chia-siemeniä. Sitten syön myös usein avocadoa.

Tänään 12+0. Tänään oksennin oikeasti ensimmäisen kerran koko raskaus aikana! :o minäkö luulin että ekan kolmanneksen jälkeen olojen pitäs helpottaa ! :D kahvikupin kerkesin juoda aamulla ja sai lähteä suoraan oksentamaan :D ylihuomenna ultra, alkaa jo jännäämään..sitten kait se pitää alkaa kertomaan vanhemmille lapsenlapsen tulosta :D voi kauhea.. Mitähän siitäkin tulee?! :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Siis taalla kaukana Afrikassa on nyt tama emanta syonyt kyntensa ja hermot on kireana.

Loysin klinikan jossa on ultraus mahdollisuus mutta nyt tulikin se pelko persiiseen etta kannattaako menna kun kuukauden kuluttua tulen jo Suomeen ja jos ne taalla huomaa etta on jokin kehityvirhe tai on kolme paata tms.
Sitten sen tiedon kanssa tuskailisin kuukauden.

Ja tietaako nuo taalla edes mistaan nt-ultrauksesta tms. ja kun verta en anna ottaa kun ei ole kertakayttoneuloja niin ei kylla voi mitaan testejakaan tehda.Ja mun englanninkielen taito ei ole niin hyva etta osaisin selittaa mitaan.

Ei nama paikallisetkaan missaan ultrissa kay, tuulimunaa pelkasin niin naiset vain sanoi etta se olis jo tullu pois.Tai jos sikio olis kuollut.

Huoh!! Ma oon hermoraunio kun paasen Suomeen...
Se viime vuoden keskenmeno rv12+ ei kylla auta yhtaan mun ajatusmaailmaan...

Laalaa82: Eipä mitään hirveän monimutkaista sen avocadon kanssa tule tehtyä. Tiedän kyllä miten tehdä hyvää quacamolea mutta sitä en ole tehnyt kun en jaksa odottaa kauheasti ruuan kanssa ja chiliäkään en nyt oikein käytä ja raaoista paprikoistakin on vaikka mitä varoituksia. Haluan syödä kun tulee nälkä, heti.

Myös jos olisi enemmän energioita niin avocadostahan saa hyvän keitonkin aikaiseksi. Tässä esim hyvä resepti:
http://blackorange1.blogspot.de/2013/03/avocadokeitto-ruisleipakrutongien-kera.html

Mutta syön sen seuraavasti: paahdan leivänpaahtimessa finbrodia eli saksaksi suomileipää joka on tietty reissumiehen näköistä. Siihen levitän kuin voita lämpösen leivän päälle suoraa avocadoa paksun kerroksen, sitten kerros emmentalia, sitten vielä päälle kirsikkatomaatteja ja jos oikein innostun ennen sitä vielä kerros punakaalia. Tämän syön yleensä jonkun keiton kanssa tai ihan vaan aamiaiseksi tai välipalaksi teen (esim. ruusunmarjatee) kanssa. Helpoiten tuntuu valmistuvan pinaattikeitto kookosöljyllä (eikä mitään maitoa) kun siihen voi kiehauttaa myös munat helposti höysteeksi.

12+1 Tänään tuntuu keväältä ja kukilta. Aurinko paistaa ja linnut laulaa. Hankin parvekkeelle lisää orvokkeja kun tulin verikokeesta :) Kävin aamulla NT ultrausta edeltävässä verikokeessa ja sen klinikan edessä oli ihana kirsikkapuu täydessä kukassa. Ihana pinkki unelma kuin bebe leivos.Nyt sain tuntea mitä on saksalainen ystävällisyys. Olen välillä miettinyt kohdellaankohan minua pian vähän paremmin kun olen tulossa äidiksi kun täällä on yleensä aika kiukkuista ja kiireistä porukkaa joka paikassa. Klinikalla antoivat minulle ilmaiseksi pari isoa pakettia Beba Mama vitamiinivalmistetta raskaana olevalle jossa on kaikki vitamiinit mitä ikinä tarvitsen raskaana ollessa, omegat, raudat, vitamiinit, kalaöljyt ihan kaikki. 2 eri kapselia per päivä syötäväksi. Ja sain vielä ihanan sinikukallisen meikkipussin niiden mukana. Täti oli superystävällinen ja ihana. Oi kun tuli kiva mieli tuosta visiitistä.

Mulla ollut tänään aivan jäätävä päänsärky. :( 1g Panadolia ei tehnyt sille mitään. Enempää en viitsinyt sitä Panadolia popsia. Mulla on kyllä ollut migreeniäkin joskus ennen esikoista, mutta ei tämä sellaista ollut. Oli vähän erilaista päänsärkyä. Todella inhottavan tuntuista kuitenkin. Ei kiva päivä. Toivottavasti huomenna on parempi päivä.

Tänään ollu täälläkin nihkeä päivä, vapaa päivä enkä oo saanu tehtyä oikein mitään, treenit ei kulkenu yhtään ja pää on myös jomotellut. Alkaa pömpöttää maha niin ettei kovin kauaa salassa pidetä enää. Tai salassa ja salassa, onhan lähimmät ystävät ja sukulaiset tietoisia. Nihkeästä päivästä huolimatta mielessä on iloiset asiat, vauvavalmisteluita oon jo kaikkea miettiny.. Välillä huomaa yksikseen hymyilevänsä ajatuksille ja vähän väliä kosketan mahaa. :) :)

Tanti ,sulla kyllä on jännää aikaa.en tiä osaisinko ite odottaa suomeen tuloa.voi olla että uteliaisuus voittais ja menisin sielläkin ultraan mutta varmaan enempi sit sillä aatoksella että näkee sydämen sykkeen vaan. tai sitten en menis. hui ku aatteleeki omalle kohdalle ,tulisin varmana hulluks omien ajatuksien kanssa :D paljonko sulla sitten on viikkoja kun palaat suomeen? saat kuitenkin rakenne ultran täällä?

Viikkoja taitaa olla nyt se 9+6. Olo vaihtelee, paljon.
Väsymystä ja jatkuva nälkä ja jano. Tuntuu että tulossa kipeäksi, toisessa hetkessä taas kauheesti energiaa ja kouluhommat luistaa.
Onkohan siellä ketään? Taidan siis soittaa neuvolaan, olisi se sydämen syke edes mukava kuulla...

Maminka:
Suomeen kun saavun on viikkoja 15.
Sahkopostia meinasin laittaa neuvolaan josko varaisivat ajan mulle niin paasisin heti. Tyot alkanee 5.5 ja olisi kiva ennen sita kayda niin tietaisi puhua pomon kanssa.

Taytynee kayda kyselemassa tuossa klinikalla etta paljon maksaa ja osaako kukaan sita nt-juttua katsoa. Siina on kylla yksi mieslaakari joka opiskellut 9 vuotta Venajalla. Mutta en tieda kun muslimimaa niin tekeeko mies ultrausta esim.sisakautta jos ei paalta nay??
Ompas hankalaa!

hmm.tuntuis kyllä oudolta jos hakeutuu ammattiin jota ei voisi uskonnollisista syistä täysin tehdä.kirjottele kun tiiät miten siellä toimitaan,mua kiinnostaa kovin tietää ainaki :)

10+3 meiän nuorempi valvotti mua viime yönä joten arvata saattaa kuin tää väsymys on tänään jotenki ihan tuskasta.mulla olis vielä illalla koulua :sleep011

13+2:
Flunssa! Miksi!? Olo on ollut niin mainio ja väsymyskin on hellittänyt, ja sit pitää tulla kipeeksi.. Yhyy....

12+3 viime yönä heräsin siihen että maha alkoi kutiamaan tosi paljon..nyt taidan ymmärtää mistä kaikki täällä puhuu. mutta lisäsin samantien bodyshopin kaakaovoidepuikkoa iholle ja se kutina loppui. Musta vähän tuntuu että se kutina on ihon kasvua ja kun muistaa rasvata tarpeeksi on sitten on mahdollisuus välttyä raskausarviltakin. Toivon ainakin että se auttaisi koska ennestään on ihan tarpeeksi jo arpia esim tuosta rintakehän leikkauksesta ja nuoruuden kasvuarvet seepran raitoina selässä.

Viikkoja huomenna tasan 12 täynnä! Alkaa maagiset alun herkät viikot olemaan takana, uskomatonta! Samaan aikaan olen murheellinen ja kuitenkin vähän pelko nosti päätään; ystäväni sai keskenmenon :( Vaikeaa iloita omasta vauvasta, kun toinen on murheen murtama. Tämä tapaus pisti miettimään, miten herkkää tämä alkuraskaus on.

Paha olo alkaa hellittämään, se on huippua se! Tosin päälle on jäänyt kellon mukaan syöminen, pakko parin-kolmen tunnin välein syödä, jottei paha olo yllättäisi. Mites mahtaa kilojen käydä :D

Se pissan määrä on tosiaan melkonen :D

Ensi viikon ultraa odottaen!

10+4 ,aamulla kävin sikiöseulontaverikokeissa ja siinä tautikokeessa mikä otetaan kaikilta raskaana olevilta. nukuttiin viime yö likan kanssa superhyvin!!! onneks,ku meni se toissayö sillon ihan pipariks. herättiin tänään vasta 09:10 ja siltiki mua väsyttää :smiley-ashamed008 mulla ei oo ees mitään järkevää sanottavaa ja silti mä kirjotan tänne :think005 ps.huomasin tänään kuinka taivaalliselle tuoksuu keitetty peruna :D ja sit mua vähä harmituttaa kun tässä raskaudessa oon valmiiks yli-isossa kunnossa niin mahan kasvu ei erotu vaikka sitä varmasti jo on :D

Palstalaisten innoittamana lisäsin minäkin avocadoa tänään ruokavalioon! Maha on alkanut pömpöttää, ja housut alkaa kiristää.

Tänään tuntuu ihan kivalle, huomenna tulee vko 12+0 täyteen ja energiatasot alkaa palautumaan. Kävimme tänään ultraäänessä jossa pääsi itku, kun näki että vauva alkaa olla jo vauvan näköinen. Siellä se heilutteli käsiä ja pyöri ja hyöri kuin mikäkin väkkärä, mies totesi että jos vauvasta tulee noin energinen niin pulassa ollaan! :rolleyes:

Niskaturvotusta ei ollut ja kaikki raajat löytyivät. Nyt voi luopua huolistaan ainakin tältä erää. ONNEKSI raskaus ei olekaan niin kauheaa kuin viikkoina 7-10, vaan on tämä muutakin kuin pelkkää väsymystä ja pahoinvointia. Nyt jännätään sitten vko 20 ultraa, ja miestä jännättää sukupuoli, vaikka meille onkin ihan sama kumpi se on.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille palstalaisille ja odottajille, ja iloa sekä aurinkoa odotukseen!

11+0
Sairastuin sitten oksennustautiin! >:(((
Ajattelin aamulla että onpa taas rajua pahoinvointia vaihteeksi mutta lähdin töihin kuitenkin. Tunnin oltuani totesin ettei olisi kannattanut.
Olo on siis ihan hirveä ja joka paikka kramppaa. Työterveyslääkäri vain paineli mun mahaa ja totesi että kohtu on kasvanut hyvin ja vastaa viikkoja.
Itsellä vasta ensiviikolla eka ultra joten siihen asti kuitenkin jännätän että onko siellä kohdun sisällä mitään.
Menis nopeasti tää olo ohi :(

JEEEESSS!! Wuhuu! Voisin tuulettaa ja tanssahdella koko paivan ja seuraavan viikon! Viikolla 14 ja 5: Tanaan on vihdoin se ensimmainen aamu, ettei oksettanut! Ja tanaan on myos viikko siita, kun viimeksi puklasin.Tuntuu, etta se KAKSI KUUKAUTTA paalla ollut raskas musta sumu on vaistymassa ja vihdoin paasen nauttimaan elamasta ja raskaudesta.

Ja sekin on hyva merkki, etta paassa soi "I wanna dance with somebody" eika koko energia mene siihen keskittymiseen siihen, etta aamupala pysyy sisalla.

Eilen autoin kollegaani tekemaan CV:n, johon han itse oli todella tyytyvainen, mista tuli hyva mieli. Ja huomenna menen vaateostoksille kaverin kanssa - en malta odottaa.

Kiitos ja anteeksi, en koskaan ole nain hyvantuulinen jo aamusta - aamu-unisena en koskaan saa nukkua niin pitkaan kuin haluaisin. :)

Ja hang in there, kohtalontoverit, ja toivon, etta tasta tulisi kaikille hyva paiva. TGIF. :)

Takaisin