Nää on just sellasia asioita että oikeuteen jos lähtisi viemään niin todennäköisyydellä sen jutun sitten kyllä voittaisi, mutta kenellä on henkisiä ja rahallisia resursseja lähteä hakemaan oikeutta sitten? Ei oikein auta kuin toivoa parasta.. Itse kerroin juuri työnantajalle ihan siksi että en jaksa valehdella kun tulee poissaoloja. Mulla myös koeaika päättyy 21.8. et jos olis oikein inha työnantaja niin sehän olis voinut pistää mut pihalle jos olis itse arvannut raskauden enkä olis itse kertonut, siinä sit onkin vaikea todistaa että potkut johtui raskaudesta. Et mun mielestä aina parempi kertoa aika ajoissa, jos työnantaja todistetusti tietää raskaudesta tehdessään päätöstä jatkosta niin hänen on aika vaikea selittää että raskaus EI olisi vaikuttanut päätökseen.
Toiseksi, äitiyden kustannuksia työnantajille liioitellaan hurjasti. Viimeksi jäin äitiyslomalle pienestä yhden naisen firmasta ja pomokin oli yllättynyt pienistä kustannuksista. Oli vielä 3kk palkallista, josta KELA korvasi työnantajalle 90 % ja äitysloman aikana kertyneisiin lomiin voi työnantaja myös hakea KELAlta korvausta.
Toiseksi, äitiyden kustannuksia työnantajille liioitellaan hurjasti. Viimeksi jäin äitiyslomalle pienestä yhden naisen firmasta ja pomokin oli yllättynyt pienistä kustannuksista. Oli vielä 3kk palkallista, josta KELA korvasi työnantajalle 90 % ja äitysloman aikana kertyneisiin lomiin voi työnantaja myös hakea KELAlta korvausta.