Milloin kerrotte raskaudesta muille?

Mä oon kertonut siskolle ja kolmelle kaverille, joiden tiedän olevan luotettavia. Eka mietin et oon hiljaa, mut sit mietin et jos jotain käy niin on joku, kelle pystyn kertomaan siitäkin. Muille kerron vasta nt-ultran jälkeen, tosin pelkään pahoin et narahdan töissä jo paljon ennen sitä, koska oon kohtuuhoikka ja edellinenkin raskaus näkyi jo ennen rv 10. Mulla on nytkin turvotukset pitkin päivää, mut vielä saan vedettyy vatsaa sisään.

Mä oon kertonut 4 kaverille ja mun kälylle. Mies on kertonut sen veljelle ja yhdelle kaverille.
Mun vanhemmat tulee meillä käymään tän viikon lauantaina ni kerron varmaan silloin. Salaisuus ei oo ollu että meillä on ollut yritys päällä, mutta kun mun ei ilman hoitoja pitäny tulla raskaaksi niin tää saattaa tulla yllätyksenä muillekin ku mulle itelleni :p

Me ollaan päätetty ottaa "riski" ja kertoa jouluna meidän perheille. Meillä on jonkin verran välimatkaa ja nähdään harvoin, joten halutaan nyt kertoa kasvotusten. Siskolle kerroin jo viimeviikonloppuna kun ei jouluna tavata. Ystäville kerrotaan varmasti vasta nt-ultran jälkeen tai jos joku keksii kysyä. Valehtemaan en tästä aiheesta rupea.

Parille kaverille kerroin heti pari päivää plussauksen jälkeen. Oli pakko saada miehen lisäksi joku, kelle puhua aiheesta.

Omalle äidille tuli kerrottua viime viikonloppuna(rv 7+1) ja otti asian juuri niin huonosti kun ajattelin. Raskaushan tuli meillekin yllätyksenä eikä ollut mitenkään suunniteltu, mutta olisin ehkä silti odottanut että oma äiti tukisi asiassa eikä vain valittaisi. Haluttiin kuitenkin että äidillä on nyt viikko aikaa sulatella asiaa ennen joulua, koska olisin silloin viimeistään jäänyt kiinni kun en viiniä suostuisi juomaan.

Miehen perheelle ja muille ystäville kerrotaan asia sitten.... Joskus.

Mulla tietää äiti, sisko ja mies tietysti sekä pari hyvää ystävää. Muille, etenkin lapsille, kerrotaan myöhemmin. Keskenmenon pelon takia kerroin noille. Neljä niit on taustalla, siksi.

Omille vanhemmille ja sisarukselle oon jo kertonut pari viikkoa testin jälkeen :) miehen äidille ja sisaruksille kerrotaan jouluna. Ja sit kaikille muille silleen pikkuhiljaa.

Mulla on tammikuussa omat valmistujaisbileet, ni kaverit viimeistään siellä hoksaa ku en juo :)

Mulla tietää mies ja yksi ystävä. Jouluna varmaan jään kiinni kun en ruuan kanssa viiniä ota. Sinällään vähän kurja kun mielellään en vielä näin pienillä viikoilla haluaisi asiaa paljastaa, mutta ei voi mitään.

Meillä ei vielä tiedä kun mun kaksi lähintä työkaveria (piti soittaa neuvola-aikaa kesken työpäivän, enkä yhtäkkiä keksinyt muuta kuin kertoa)
Päätettiin suosiolla kertoa nyt jouluna molempien vanhemmille, niin ei tarvitse olla hankalana graavilohen ja viinitarjousten kanssa koko joulua :D varhaisultra kyllä vielä varattuna huomiselle, toivottavasti on hyviä uutisia!

Mä kerroin eilen mun äidille ja sain ihanan vastaanoton, äiti kyllä tiesi yrityksestäkin. Kerroin äitille kaikista oireista ja kivuista. Äiti rauhoitteli mua ja kertoi omista raskauksistaan, nyt sitten jännitetään et onko siellä yksi vai kaksi vai onko ketään:woot: Meillä on molempien suvuissa paljon kaksosia...:nailbiting:

Mä oon kertonut nyt jo kolmelle kaverille, että on saanut jaettua joitain murheita ja tietysti mies tietää, mutta muille haluaisin paljastaa vasta sitten kun olen itsekin varmempi asiasta, että ei tarvitsisi koko suvulle ja kaikille tutuille selitellä jos kaikki ei menekään hyvin. Tää joulu tuo vaan vähän haasteita matkaan. :nailbiting:

Mie pysysin mielelläni niin hipihiljaa tästä asiasta kun vain mahdollista, mutta tämä joulu tosiaan tuo tähän sen verran paljon haasteita että ei taida onnistua tuo salassa pitäminen. Viimeksi taisin olla joku 8 tai 9+ viikoilla kun äidille "kärähdin". Nyt ei ole viikkoja kuin 6+

Mua ärsyttää ku oon vahingossa möläytelly vaikka kelle ja nyt iskeny sellanen epäilys onko tuolla edes ketään ja onko kaikki hyvin. Inhottais kertoa kaikille, että taas meni pieleen... :--( noh ei auta kuin ootella vielä 2,5viikkoa varhaisultraan ja koittaa pitää muilta vielä salaisuutena :rolleyes:

On kyllä tosi vaikea olla kertomatta. Niin kauan kun ei kasvotusten tarvitse nähdä niin pystyy salaamaan. Sain kutsun illanistujaisiin, taidan sanoa olevani kipeä. Ystävät kyllä tietää yrityksestä mutta en ainakaan ennen varhaisultraa haluisi kertoa. Tiedän että paljastun heti koska ystävät ovat nyt puolivuotta odottaneet iloisia uutisia.

Mun vanhemmat tulee parin tunnin päästä ja sitten kerron. Tiedän että ne tulee olemaan tosi onnellisia asiasta, mutta silti jännittää ja menee tunteisiin ku ajattelenki että kohta ne saa tietää. Hiton hormoonit o_O

Mäkin nään äitini tänään ja todellakin toivon, ettei se huomaa. Ei olla läheisiä enkä pidä siitä, että se tuntuu huomaavan mun raskauden liiankin herkästi..... :smiley-angry003ja kun ei olla edes lapsille kerrottu niin en halua, että se kuulee ennen lapsia.

Me kerrottiin eilen mun vanhemmille, kun joulu ollaan miehen vanhempien luona (he siis saanevat kuulla tänään) :)
Ensimmäinen lapsenlapsi kummankin vanhemmille ja kyllä hiukan jännitti kertoa! Iloisen vastaanoton uutiset saivat (äiti oli jo vähän aavistellutkin) ja varhaisultran kuvia tutkittiin yhdessä Haluavat olla kuulemma mummu ja pappa ❤ onneksi tiedostavat kuitenkin myös näin varhaisen vaiheen riskit hyvin ja lupasivat pitää tiedon itsellään!

Meillä ymmärrettiin oikein hyvin myös kun sanoin että tässä on vielä pitkä matka selville vesille mutta tyytyväisiä olivat :smug:

Mä mietin, missä vaiheessa ja miten kertoisin tuttavalle joka kärsii lapsettomuudesta. Tapaamme kuitenkin säännöllisesti, ja ajattelisin että hänelle olisi mukavampi saada tieto vaikka sähköpostilla tai tekstarilla, ettei ole paineita reagoida innostuneesti. Meillä on kuitenkin paljon yhteisiä tuttuja ja jossain vaiheessa joku voi möläyttää..

Mulla on yksi ystävä, jolta poistettiin kohtu kasvaimen vuoksi eikä hänellä ole lapsia. Pelottaa kertoa/että asia paljastuu... :( vaikka oma onni ei ole muilta pois niin pieni pisto tuntuu sisimmässä väkisin kun itse odottaa jo neljättä. :sorry:
Edited

Muokattu viimeksi:
Takaisin