Milloin kerrotte raskaudesta muille?

Miehelle tietty olen kertonut ja neuvolan tädille ja lääkärille. Eilen ilmoitin äidilleni, joka sanoi jo aavistaneensa asian koska nähnyt sellasta unta. Muille en vielä aio kertoa

Oon tässä pohtinu että millon kerron äidille, koska hän aikoo muuttaa Pohjois-Suomesta tänne Etelään kun hänestä tulee mummo. Se on sitten aika iso uutinen, ja sitten myös iso harmi jos jotain sattuu. Jouluna ollaan jo 8+2, että sillon tekis mieli kertoa...

Vautsi miten hienoa ett mummo haluaa muuttaa lähemmäs!

Joulu on tosi hyvä aika kertoa, siinä onkin joululahjaa kerrakseen :)

Tosi hienoa kyllä että mummo muuttaa perässä :)

mie jään jouluna varmasti kiinni omille vanhemmille, että kai sen vois suoraanki vaan sanoa :) tai joku joululahja ehkä.. hmm.. tutti? :D isosiskopaita nuorimmaiselle ? :)

Edellisestä raskaudesta piti kertoa vasta nt-ultran jälkeen, mutta äitini arvasi melkein heti plussan jälkeen raskauden ja anoppilassa lähdin joulupöydästä oksentamaan, ni ilmeni sitten aika ajoissa perheille.
Muut sukulaiset sai sitten vasta lähempänä puolta väliä tietää.
Nytkin varmaan yritetään ultraan saakka odotella, vaan voipi olla että jouluna on taas pakko kertoa kun en syö lempijouluruokiani :P

Esikoisesta maha alkoi näkymään aika nopeasti, muistaakseni rv13 ei enää mahtunu omat farkut kiinni ja siirryin äitiyshousuihin. Ja rv16 ei ollut enää kenellekään mitään epäselvää :D

Mannikka, mä kans meinasin esikoiselle "isoveli" -paitaa jouluksi, koska todennäköisesti jään viimeistään silloin kiinni :D

Mie kanssa kyllä oksentelusta jään viimeestään kiinni :D esikoisen 1v synttäreillä tuli vähän halailtua pönttöä, ja siinä tais lopuillekkin paljastua :'D miun isä kyllä esikoisesta sillon aikanaan arvas jo 2 vai 3 päivää plussatestistä :o

Miten jotkut näkeekin niin heti sen raskauden, hyvä ku itsekään vielä tietää?

Mun sukulaisen mies arvasi kans 4pv testistä, ett oon raskaana :o

Mie en tosiaan tiiä :o syksyisestä kmstä isä arvasi kanssa, ja ei ollut kyllä viikkoakaan plussasta .. joillakin kai joku ihme tutka :S

Ois kyllä niin ihanaa antaa joululahjaksi jokin vihje raskaudesta, mut uskaltasko sitä luottaa siihen että tää kestää loppuun asti...

Mutter, siinä vaiheessa taitaa olla jo todennäköisempää että saatte vauvan syliin, kuin että jotain ikävää tapahtuisi, etenkin jos ultrassa käyt ennen sitä :)

Tämmöisen löysin :) (raskauskiekko.fi)
d241216023658f8aaae0ffb89f5e19b4

Ultra siirtyi valitettavasti 27.12 joten ei saa varmistusta ennen joulua... :-/

Eilen kerroin siskolle ja mun vanhemmille, ne tietää yrityksestä ja sisko kuulemma jo aavisteli :D isälle olin tehnyt t-paidan jossa luki selässä vaari x4 (eli 3 lastenlasta löytyy nyt).

Työkavereille kerroin tänään. Meitä on vain 4 hengen pieni porukka joten tääläkin jäisin tosi nopeesti kiinni, ja työkaverit tiesi kans yrityksestä. Ja kahdelle kaverille laitoin viestin.

Loput läheiset saa tietää varhaisultran jälkeen :)

Kui hauska idea kertoa toi paita vaarille, varmasti oli mieluisa yllätys (siis paita sekä se mitä se kertoi) :)

Tuommonen paita oiskin hauska joululahjaidea ukille/mummalle :D vaan en kyllä taida uskaltaa toteuttaa kun se ultrakin meni joulun jälkeen..

Tuo oksentelu on kyllä varmasti selvä merkki sukulaisille tulevasta perheenlisäyksestä. Yleensä kun mahataudissa ei oteta vieraita vastaan/kyläillä :p:hilarious:

Muutamalle kaverille olin ehtinyt yrityksestä kertoa, mutta viikon sisään vasta plussannut tässä, niin en tuloksesta vielä. Mies on jo perheelleen ja pienelle kaveriporukalle kertonut yrityksestä ja lähetellyt plussatestin kuvia laughing6 Ei haittaa mua, itsekin tekis mieli kertoa jo kaikille meni miten meni. Joulun aikaan sitten omille sukulaisille, kun nähdään, jos vaan vielä on kerrottavaa.

Töissä on pakko ens vkolla kertoa työtehtävien vuoksi ja voi joutua miettimään erityisäitiyslomaa testauksen perusteella, jännää jännää.

Heinikko, ihanaa kun mieskin on noin innoissaan raskaudesta ja haluaa kertoa läheisimmille ihmisille :)

Takaisin