Milloin jaatte ilouutisen?

Mimosa-82, aivan, kirjoista on varmasti apua etenkin kun on taaperosta kyse! Toivottavasti löydät hyviä kirjoja.

Mun on jo muutaman päivän ajan pitänyt kertoa esimiehelle, mutta se onkin osoittautunut yllättävän hankalaksi, hän kun on ollut tosi kiireinen. Tänään tai ihan viimeistään huomenna on kuitenkin pakko, koska huomenna pitää mennä verikokeeseen, enkä halua menettää sen takia palkkatuloja. Vähän kyllä jännittää pomon reaktio, mä kun aloitin tässä työssä vasta kolme viikkoa sitten...
 
Olen harkinnut, että ehkä vasta sitten, kun vauva on jo syntynyt. On jotenkin niin vahvasti sellainen olo, etten haluaisi kertoa kenellekään.
 
Äitini siis tietää ja tietty ne sukulaiset, jotka sattuu näkemään tässä ennen joulukuuta, huomaavat varmasti. laughing7
 
Me ei olla kerrottu miehen kanssa vielä kenellekään. Jos vaan pystytään, niin pidetään salassa nt-ultraan asti. Mut tämä riippuu paljon mun pahoinvoinnin määrästä ja mahan koosta. :hilarious:
 
Niin joo, jos voisin niin miehen isälle ja tämän vaimolle kertoisin vasta, kun vauva on syntynyt (tai kun hän menee kouluun :joyful:). Innostuivat aikoinaan ihan hirveästi meidän esikoisesta, ja varsinkin se vaimo on ihan hirveä hössöttämään, ja mä taas en voi sietää sellaista ylimääräistä jankkaamista yhtään.
 
Me kerrotiin nt ultran jälkeen isoille sisaruksille ❤️
Uutinen otettiin vastaan yllättävän hyvin.. pelkäsin vähän toisenlaisia reaktioita kun kuitenkin meidän uusioperheessä jo 5 lasta yhteensä. Mutta kovasti jo odottavat :)

Kuopuksesta kun kerrottiin, järkättiin isoille aarteenetsintää kaikkine tehtävineen ympäri taloa..joka tehtävästä palkkioksi saivat vihjeen (mm. Hoitoöljy, vauvan kynsisakset, tuttipullo) viimeisen tehtävän jälkeen oli television ruutuun laitettu isolle uktrakuva ja teksti ”nähdään viimeistään kesäkuussa” :p.

Tästä kerrottiin itsetehdyin kortein, mihin liimattiin jokaisen neljän korttiin ultrakuva ja teksti ”hei sisko, nähdään joulukuussa”. Kortit laitettiin jätskikuppien alle. Laitettiin lapsille eri jäätelöitä kastikkeineen isoon kulhoon pöytään ja pyydettiin paikalle. Hetken touhuttuaan nuorin löysi kortin ja siitä alkoi selviämään mitä tulossa.

Näin meillä ❤️
 
Mami, ootte kyl ihanasti nähneet vaivaa tossa kertomisessa! :) Musta ois ollut myös ihanaa paljastaa asia isovanhemmille kortilla, jossa on ultrakuva ja teksti "hei mamma" tms. mutta hätähousuna kerroin itse jo tosi aikaisin ja mies haluaa laittaa omilleen tyylikkäästi vain whatsapp-viestin. :D
 
Mekin ollaan pidetty hyvin salaisuus :smug:
Kahden viikon päästä nt-ultran jälkeen kerrotaan lähimmille vaikka edelleen en haluaisi kertoa. Pojillemme odotan kovasti kertomista :rolleyes:
 
Tänään oli "nt-ultra". Kerrottiin lapsille ultrakuvaa esittelemällä. Eivät millään meinanneet uskoa. Lopulta onnellisina levittivät tietoa ystävilleen, ja nyt taitaa koko pitäjä tietää. :hilarious:

Isovanhemmat sekä tädit ja sedät saivat whatsappiin ultrakuvan, jossa luki: "Terve suku! Tavataan marraskuussa!" Minä en myöskään halua kauheaa huomiota ja hössötystä asian ympärille... Tämä oli hyvä ratkaisu. Ja kaikki reaktiot täysin positiivisia. :Heartpink
 
Eilen kerrottiin lapsille ja halusin keksiä jonkun erityisen tavan, niin tein heille lahjalaatikot, joihin laitoin herkkuja, pehmolelut, saippuakuplia jne. Ja sitten kortin, jossa ultrakuvan. Olin jo pitkään miettinyt miten kerrotaan, sitten kun aika on. Isosisko ilahtui, eikä malta odottaa, että pääsee hoitamaan vauvaa, isoveli ei ehkä vielä ikänsä puolesta ihan sisäistänyt asiaa ja oli innoissaan lähinnä karkeista :rolleyes:
 

Liitteet

  • IMG_2019-05-30_06-43-57.JPG
    IMG_2019-05-30_06-43-57.JPG
    47.8 KB · Katsottu: 29
Muokattu viimeksi:
Me kerrottiin eilen nt-ultran jälkeen myös kaveripiirille ja miehen vanhemmille. Vastaanotto oli hyvä. Tiedä sitten, mitä kaverit todellisuudessa miettivät, me kun ollaan ekoja, joille lapsi nyt tulee. :D
 
Mä yritin oikein miettiä että onko enään ketään kelle pitäisi vielä muistaa kertoa. (Ettei loukkaannu kun ei kerrottu) Mut kyllä mä olen lörpötellyt tämän jo kaikille tarpeellisille. Muut huomaa sit kyllä.

Edit: eiku herranjestas miehen mummo! Ai kauheeta. Täytyypä seuraavalla kerralla kertoa.
 
Ihania tapoja kertoa olette keksineet! Missä vaiheessa ootte muuten ajatelleet kertoa töissä?
 
Ihania tapoja kertoa olette keksineet! Missä vaiheessa ootte muuten ajatelleet kertoa töissä?

Nt-ultran jälkeen tunnustan töissä :joyful: jos tää maha ei paljasta sitä ennen. Muuten voisin kertoa myöhemminkin (viimeksi kerroin raskauden puolivälissä, ja olis pysynyt helposti salassa pidempäänkin) mutta mun positio on sellanen, että sijaista pitää alkaa etsiä hyvissä ajoin. Ei nimittäin löydy ko. asiantuntemusta helposti. Viimeksi talon sisällä oli yksi hyvä potentiaalinen sijainen, niin ehdotin häntä heti samalla, kun kerroin raskaudesta, ja aloin melkein heti perehdyttämään hommaan. Nyt ei kyllä löydy tuosta noin vain, niin pakko antaa työnantajalle aikaa sopivan etsintään.
 
Ihania tapoja kertoa olette keksineet! Missä vaiheessa ootte muuten ajatelleet kertoa töissä?

Mä jäin töissä kiinni jo ihan raskauden alussa :D Mutta olisi myös ollut muutenkin pakko kertoa, koska osa työtehtävistä sellaisia joita ei raskaana voi tehdä.
 
Takaisin
Top