Milloin ja mikä nimi vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MayBe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minun sukunimeni on harvinainen, meitä on alle 30. Miehen sukunimeä on n. 200. Harmi ettei mies ole niin moderni että ottaisi minun nimeni, olisi kuitenkin kiva että perheellä olisi yhteinen sukunimi. Ei minullakaan ole mitään miehen sukunimeä vastaan, mutta olen vain niin tottunut omaan nimeeni etten haluaisi sitä vaihtaa.

Mun tyttönimellä löytyy alle 10 ihmistä ja miehen nimellä (jonka otin kun menimme naimisiin) alle 200. Pidin omasta nimestäni, mutta pidin luontevana vaihtaa. Lisäksi miehen nimi on runollisempi ja sopii ihanasti vauvan nimivaihtoehtoihin :)

Mun sukunimi on vain meidän suvulla Suomessa ja meitä on 11. Esikoiselle annettiin miehen sukunimi koska mies ei suostu ottamaan mun sukunimeä. Halusin itse että meillä perheenä on yhteinen sukunimi ja näin ollen otan huomenna kun menemme naimisiin oman nimeni perään miehen sukunimen.

Aika paljon harvinaisia meidän ryhmässä! Meidän sukunimeä on varmaan 160 ja miehen 60. Mutta ei ole varmaa onko ne muut 56 edes sukua miehelleni. Meillä ei ole mitään tietoa miehen isoukin sukulaisista. :/

Mä oon keränny pitkät lista, mun mielestä kivoja nimiä. Mies niitä katteli kans, mutta siitä vaan ihan pari oli niistä kivoja. Emillä on molemmilla tavis sukunimet, joten mä otin sit miehen sukunimen, kun mentiin naimisiin. Mietittiin kyllä vähän, jos oltais otettu kauempaa suvusta yks erikoisempi nimi ja vaihdettu molemmat, mutta ei saatu sit aikaiseksi.

Me pidettiin naimisiin mennessä omat nimemme, koska mä en vaan halunnut miehen nimeä, eikä hän nyt voinut ajatellakaan nimensä muuttamista.
Lapsi saa nyt miehen sukunimen, vaikka oon sitäkin vähän protestoinut, mun mielestä kannattais käyttää sitä harvinaisempaa nimeä.
Miehen nimi on näitä Suomen yleisimpiä -nen päätteisiä, mun nimeä on vajaalla tuhannella, et ei sekään mikään harvinainen ole..

Etunimiä on vähän makusteltu, että minkä tyylinen nimi olis kiva, mutta valinnat täytyy tehdä vasta syntymän jälkeen, kun näkee edes kumpi sieltä syntyy :D

Me ollaan miehen kanssa keskusteltu etunimi vaihtoehdoista ja muutama suosikki on löytynyt. Lapsi saa myöhemmin isänsä sukunimen, koska Suomessa on vain 86 samaa sukunimeä. Joskus vielä kun ennätämme naimisiin miehen kanssa, niin otan todennäköisesti miehen sukunimen. Omaa sukunimeä on kuitenkin päälle 3000.

Meilläkin oli pientä vääntöä tuosta sukunimiasiasta, kummallakin kohtuu epätavallinen sukunimi, olisiko minun sukunimisiä joku 170 ja miehen 220. Mutta miehellä on mielestäni kauniimpi ja erikoisempi sukunimi kuitenkin :)

Mies haluaa ehdottomasti antaa pojalle oman sukunimen ja näköjään anoppi piti sitä itsestäänselvyytenä (kun kerrottiin, että on poika niin kommentoi, että no ainakin sukunimi sitten saa jatkoa tai jotain sellasta).

Mutta... mekään ei olla siis naimisissa eikä mies ole tehnyt elettäkään kosiakseen. Ja muakin jotenkin vähän häiritsee, että olen omassa perheessäni sitten se ainoa eriniminen. Vaikka ei tietenkään pelkän nimen takiakaan voi mennä naimisiin. Mutta silti. Jos minä tässä nyt kannan lasta 9 kuukautta ja synnytän ja imetän ja hoidan ja sitten sillä on vielä kaupanpäällisinä jonkun toisen nimi, ottaa luonnon päälle. :wacky:

Minä vähän innostuin tänään että pitäisköhän mennä maistraatissa naimisiin jo tän vuoden puolella ja sit viettäis isompia häitä myöhemmin. Oltais sitten koko perhe samalla sukunimellä :P

Meidät vihittiin viime lauantaina esikoisen 2v. synttäreiden yhteydessä meidän pihalla lähisuvun ja esikoisen kummien ollessa paikalla. Ei kerrottu vihkimisestä vieraille etukäteen niin päästiin ilman kauheaa "vouhkausta". Sää suosi ja kaikki meni kaikin puolin hyvin. Painotettiin vieraille, että päivä on erityisesti esikoisen synttärijuhlapäivä joten vihkimisen ja maljojen jälkeen vietettiin ihan vain synttäreitä.

Tarkoituksena on pitää kunnon juhlat sukulaisten ja ystävien kanssa sitten kun tämä joulukuussa syntyväkin on niin vanha, että raaskin jättää hänet 3yöksi hoitoon ja pääsemme häämatkalle suoraan juhlista.

Nyt on sitten sama sukunimi meidän perheen jäsenillä, tosin mulla kaksoisnimi kun halusin omanikin säilyttää.

Onnea Pähkinä :Heartred

Mangusti80, mulla ottais kans. Noi on semmosii asioita, jotka kannattaa jutella ihan rauhassa. Mekin väännettiin kauan ihan vaan mun sukunimestä. No, lapsen sukunimi on nyt sit helppo, ku ilmeisesti lapselle ei voi antaa yhdistelmänimeä? Ite otin yhdistelmän, ku oon saanut niin paskan vastaanoton miehen perheeltä. Nyt mun sukunimi ei kuulosta millään tavalla kauniilta, on pirun pitkä, ja kaks melko yleistä sukunimeä peräkkäin xD

Virmu tuosta nimenvaihdosta lapselle. Minulla oli tyttö ennen kuin menin mieheni kanssa naimisiin. Kävin maistraatissa vaihtamassa tytön meidän kanssa samalle nimelle. Koska tyttö ei ollut miehen niin häneltä piti olla allekirjoitettu lappu jossa antoi luvan sukunimen vaihtamiseen. tuskin tuota lupaa edes tarvii kun lapsi on teidän yhteinen.

Meillä kuopuksen sukunimeä miettiessä asiat meni, että ilmoitin miehelle: menemme naimisiin ennen kuin neiti on kouluikäinen ja me kaikki otamme sinun sukunimen tai jos ei mennä niin sitten poika tulee minun sukunimellä. En hyväksy, että sisarukset on eri sukunimillä. Mies hetken tuumittuaan totes, että joo mennään vaan naimisiin. :) Muuten varmaan oottelisin kosimista vieläkin. :D

Onnea Pähkinä naimisiin menosta!

Takaisin