Milloin aiotte kertoa raskaudesta?

Mun oma perhe tiesi varhaisultrasta asti( rv 8 ) ja sitten poikaystävän nuorin sisko tiesi myös varhaisultrasta asti, ja vasta rv 20 kerrottiin poikaystävän muille sisaruksille ja vanhemmille.. nyt menossa rv 22+1 :)
 
Me kerrottiin molempien vanhemmille melkein heti plussan jälkeen. Lisäksi minun yksi ystävä tietää. Eka ultra oli vko sitten ja siellä kaikki hyvin, huomenna mittarissa rv 13+0, ja ajateltiin kertoa vauvasta lapsille. Jännittää kamalasti miten he reagoivat :nailbiting: Toisaalta mietin, että onko liian aikaista kertoa, jos jokin meneekin vielä mönkään, mutta toisaalta ovat niin isoja että ymmärtävät kyllä miksei vauvaa tulisikaan jos jotain ikävää tapahtuisi. Onhan ne riskit kyllä olemassa koko raskauden, niin ei viittis niiden takia ihan sinne synnytykseen asti odottaa kertomista :D ärsyttävää olla tämmöinen pähkäilijä!
 
Me kerrotaan lapsille sen nt ultran jälkeen ja samoin muullekin suvulle... Jännittää:)
 
Mä uskalsin vihdoin kertoa tästä raskaudesta muillekkin..... Omalle äidille kerroin toissapäivänä, joka oli sit kertonut myös mun siskolle.. Jännitti niin hirveesti et kerroin vaan viestillä. :D Laitoin sit vaan äkkiä ultrakuvan ja tekstiks : tällanen on mun mahassa ja sen ois tarkotus syntyä toukokuussa...
Kyllähän se varmaan meni hetkeks sekasi, mutta sitte tuli onnitteluviestiä ja oli kuulemma ihana asia.. :D HUH....
Nyt sitten kun vielä uskaltas kertoa miehen vanhemmille... Tuo toinen puolisko saa kyllä hoitaa sen homman... :D
 
Minun piti kertoa tänään äidilleni, kun hän toi tyttön parin päivän hoidosta. Äidillä oli vain niin kiire, että kääntyi puoli minuuttia ovella ja jatkoi matkaa. En sitten kertonut. No ensi kerralla sitten. :wink
 
Me kerrottiin niin lapsille kuin isovanhemmille/sisaruksille nt-ultran jälkeen. Nyt ollaan hiljalleen kerrottu kavereille kun on tilaisuus tullut. Ensimmäinen kaveri kommentoi " AI KAMALA! ETTEKÖ TYÖ EHKÄISE OLLENKAAN?" Ei siis onnitellut.. Meillä siis esikoinen kohta 5v ja kaksoset 3v. että kyllä tässä on ehkäisyäkin harjoitettu.. Kurja kommentti ja jätti tosi kurjan tunteen. :angry
 
No onpas tosi ikävä kommentti! Itse en osaa odottaa mitään muuta kuin positiivisia ja onnittelevia kommentteja, eikä tulisi mieleenkään reagoida muiden kertomiin uutisiin muutoin, joten siksi itsestä tuntuu hassulta kun jotkut täällä on kertoneet jännittävänsä uutisen kertomista. Mutta näköjään mulla on vaan ollut tuuria reaktioiden osalta, ja olen ehkä vähän naivikin odotuksieni suhteen.

Omasta puolestani sanon kuitenkin teille kaikille ihan hurjasti onnea :Heartred me ollaan kaikki saatu upeat lahjat, joita onnekkaina odotetaan!
 
Voi kamala äiti+4 (sori lyhenne:p) minkä kommentin ootte saanu! En mäkään kyl ymmärrä et miks iloisesta uutisesta voi onnitella ja jättää noi kauhistellut pois!
Me tehtiin eilen isänpäivä kortit ja mies sitten isänsä korttiin kirjoitti toivoo masukki (ja tietysti muidenkin nimet) saapa nähä tajuaako ja jos tajuaa mikä on reaktio! o_O
Me kerrotaan lapsille sitten nt ultran jälkeen, mahdollisesti vasta sen jälkeen kun kotiudutaan miehen ja mun matkalta, niin eivät ajattele et me hylätään ne vauvan takia... Siis nt 15.11 ja me ollaan miehen kaa reissussa 16-18.11... Mut tyttöjen reaktio ei kyl pelota yhtään, ne jo odottelee uutta vauvaa:wink
 
Äitiplusneljä olisiko kaveri vähän kateellinen? Ei tuollaista kukaan muuten sano. Lapset on ihana asia ja itse tulen olemaan äärimmäisen kiitollinen jokaisesta lapsesta mitä saan :) laita siis vaan tollasetpöljät kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :wink
 
Täällä äitini vain tokaisi 'et oo tosissas...' Muuta ei sanonut. Oisi luullut että tästä esikoisesta olisi edes hieman iloinen mutta ei..
 
Kyffiii mun äitini oma äiti ei osannut ottaa ilolla vastaan äitini lasten syntymiä.. äitini oli siitä vuosia todella harmissaan. Myöhemmin on kuitenkin selvinnyt, että äidinäidin oma lapsuus on ollut kovin vaikea, eikä hän saanut kasvaa omien vanhempiensa luona. Taustalla on ollut niin paljon kipeitä tunteita lapsiin ja niiden syntymään liittyen, että hän ei pystynyt suhtautumaan lämmöllä edes lapsenlapsien syntymään. Halusin tämän kertoa sen takia, että aina syy ei välttämättä ole henkilökohtainen miksi ihmiset sanovat jotain pahasti/ kylmästi, jos taustalla on vaan niin kipeitä omia asioita. Ja tässä en todellakaan halua puolustella kenenkään ikäviä kommentteja.
 
Itse olen kertonut kaikille aina sitä mukaa, kun tuttuja on nähty. Minulla on se periaate, että jos saan keskenmenon, haluan myös siitä puhua ja sitä kautta saada läheisiltä tukea. Yhdestä keskeytyneestä on siis kokemusta ja oli ihanaa, kun kaikki tiesivät jo raskaudesta, niin ei tarvinnut sitten salaa sitä surra.
 
Eilen kerrottiin tukiperheelle ja tukiperheen tyttärelle. Ensiviikon viikonloppuna ois vuorossa miehen mummo ja ehkä miehen sisarukset. Mun ukit ja isä saa tietää isänpäiväkortista mikä menee postilla. Loppukuusta äiti ja mun kaverit. Ensiviikon torstaina miehen äitille kerrotaan. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Ein
Miki ihan huippu keksintö! :) mä kerroin eilen perheelle , hyvä vastaanotto muuten mutta äitini eka kommentti oli "susta tulee taas iso" ??!! Viime raskaudessa tuli kiloja 32 joista ennen tätä raskautta jäljellä oli 2 . OIKEESTI?! Herääkö tollasesta uutisesta ekana mieleen ULKONÄKÖASIAT??? ite hän lihoi n. 25kg per raskaus . Kyllä veti mielen matalaks kaiken ilon keskellä ..
 
Ja perään tuli ohjeita ruokavalioon . "Et sä liho ku syöt terveellisesti". Siis oikee järjen jättiläinen tuo äitimuori! Onneks asun yli 600km päässä hänestä :thefinger
kun ois naamatusten noi sanonu ni oisin lähteny ovet paukkuen . Välit meillä varmaan menis jos asuttas samassa kylässä:cussing
 
Miehen vanhemmat kommentoi iloista uutista kysymällä et "onhan tää nyt sit viimeinen":sad001 eipä tullu onnitteluja... Taaskaan!
 
Niin ja setoinen väliäkö hällä et mitä sitä raskaana olessa painaa,paino nousee just sen verran kun tarvii nousta! Älä välitä ajattelemattomasta kommentista...
 
Takaisin
Top