Milloin aiotte kertoa raskaudesta?

Kiitos Fuego :Heartred
Siskolla on 2 lasta ja onneksi äiti sai sen kokea ja elää sitä heidän kanssaan.
Paljon asioita miettii että mitä jää vailla,mitä tekemättä,sanomatta tai yleensäkin kokematta.
Ikävä todella suuri :sad001
 
Sanattomaksi vetää Sussen puolesta.. :sad001

Miehen isä kuoli 4 kk ennenkuin tavattiin miehen kanssa. Poismeno oli yllättävä eikä ketään osannut sitä odottaa. Viimeisellä kerralla kun mies oli isänsä nähnyt oli tämä isä sanonut, että haluaisi miehen saavan lapsen ja hän olisi viimein pappa.. Mies sanoi, että ensimmäinen asia joka tuli mieleen kun kuuli isänsä kuolemasta oli "en sitten ehtinyt :sad001".. Ja kun nyt itse tietää tuon tarinan niin haikea olo on kyllä.. :confused:
 
Kiitos Mariel :Heartred

Äidin poismeno oli myös yllättävä ja lopulta alta viikon menehtyi. Huonokuntoinen oli mutta lopulta vei verenmyrkytys. Äiti onneksi tiesi että miehen kanssa yritetään lasta,että ehkä sillei asiasta jo tietää.
Paljon juttuja ja asioita tapahtunut mistä omalla tavalla uskon että äiti katsoo perään ja pitää huolta. Äidin viimeiset sanat mulle oli että mun mieheni pitää musta huolta :Heartred
 
Mua jotenkin jännittää ihan hirveästi kertoa.. Oon yrittäny miettiä eri tapoja millä kertoa, mutten vielä ole hyvää tapaa löytänyt... Jotenkin pelottaa muiden reaktiot, ensinnäkin kun miehen vanhempia en kovin hyvin edes tunne... Oman äitin reaktio pelottaa muuten vaan, kun ensimmäinen lapsi meillä kyseessä... Kohta varmaan alkaa jo masukin näkyä niiin selvästi et pakko ruveta kertoilee, ennen kuin arvaavat.... huoh... Jos sitä sitten vaikka laittais viestillä ultrakuvan omalle mammalle ja siihen jotain tekstiä.. ?
 
Meillä öisin (äiti siis kuoli 3.06) pieniä ääniä juurikin tuohon aikaan.
Kerran halusin viedä auringonkukan äidin haudalle,kukkakaupassa ei ollut. Kun palattiin kotiin huomattiin pihassa 1 iso avautunut auringonkukka. Ei oltu huomattu aiemmin eikä niitä ole istutettu. Lopulta niitä tuli yhteensä 2 isoa kukkaa ja 1 polvenkorkuinen. Omalla tontilla.
Uskon jonkin verran henkimaailman hommiin. Toisaalta kiva tunne että äiti elää mukana elämässä :Heartred
 
Susse juu, sama täällä! Kun mun ukit kuoli niin ne kävi mun unessa sanomassa että nyt voivat hyvin eikä enää oo hätää... Toinen käski mennä aamulla tädin luo, että sillä ei oo kaikki hyvin, sillä oli sokerit romahtanut ja oli tajuttomana lattialla... Muutama tunti siitä sain tietää että ukki oli nukkunut pois edellisenä yönä. On tässä ollu muutenkin kaikenlaisia juttuja, joten kyllä on olemassa jotain kuoleman jälkeen:) ei se että ruumis jää mahaan tarkoita sitä että lähimmäiset meidät jättäis, kyllä ne vaan mukana kulkee ja pitää huolen! Joku saattaa nyt miettiä et vide mikä hihhuli niin anna mennä vaan:p
 
Mulla kanssa äiti tuli uneen tuon samanlaisen viestin kertomaan. Muistan että unen alussa äiti oli kuten ennen kuolemaansa ja unen aikana nuoreni ja viimeinen muistikuva kuin yhdestä äidin kuvasta nuorena missä hiukset ylhäällä nutturassa ja hiuksissa kukkia. Taisi itse asiassa olla kuva missä mä mahassa :Heartred
 
Päädyttiin miehen kanssa että nyt kun varma vahvistus tuli ja itsekkin enemmän uskaltaa elää ja toivoa että kerrotaan vanhemmille nyt vkl. Sit olis se rv 10.
 
Kerrottiin tänään nyt sitten miehenkin porukoille, kun tuntuu, että kaikki muutkin tietää. Aivan onnessaanhan ne odotetusti oli, varsinkin anoppi. Hössötystä odotellessa... siinä se jo rupesi suunnittelemaan pienen huoneen sisustusta. Täytyy vaan koittaa pysyä lujana, jos alkaa näyttää, että sen tohotus menee yli. Onhan tuo toki parempi vaihtoehto, kuin että jos sitä ei kiinnostaisi ollenkaan.
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään, mut kovasti jo mieli tekis...
Tuntuu vaan että nuitten keskenmenojen jälkeen sitä on niiiin varovainen.. Näin viime yönä UNTA, jossa mä kerroin mun äidille tästä raskaudesta... Aluks se ei uskonu ja alko itkemään.. En siinä unessa sit saanu heti selvää itkikö se onnesta vai miks... Lopulta se oli kuitenkin onnellinen uutisesta, tosin itse olin unessa surullinen???? Mitä?:eek:

Mutta joo, vähän stressaa tuo kertominen,ennestään kun meillä ei lapsia ole ja eihän sitä muiden reaktiota voi ikinä tietää etukäteen.. :grin

Rv 12+1
 
Mam17, se on kyllä hassua, miten sitä kertomista jännittää niin paljon. Itelläkin eilen kädet ja ääni tärisi, kas kun ei itku tullut, kun kerrottiin miehen vanhemmille. Ja olin kuitenkin 100% varma niiden reaktiosta, sillä anoppi on jo pidempään jauhanut siitä, miten ihanaa olisi, jos olisi lapsenlapsia. :'D
 
Voi eiiii.... :grin:)Toivovvasti miunki miehen vanhemmat suhtautuu tuolla tavoin.. :grin:grin:grin
 
Meillö tietää kummankin vanhemmat ja sisarukset ja nyt tietää minun esimieskin, kun marssin suoraa hänen juttusilleen nt-ultran jälkeen. Otti asian hyvin ja sanoi että ei yllättänyt ja toivotti hyviä vointeja. Sanoi viel et kyllä me sua täällä odotetaan! :) Seuraavana olisi vuorossa kertomislistalla meidän isovanhemmat, jotka varmana ovat innoissaan. :) Helpottunut olo kun on saanut sanottua työpaikalle asian!
 
Mä sen tiesin, että tänään kun äiti tulee kylään niin arvaa että oon raskaana. Niinhän siinä kävi että jäin taas kiinni kun en kahvia juonut. Sisko oli kans paikalla, eli nyt sitten tietää mun äiti ja sisko.
Eipä tullut onnitteluita kummaltakaan, eikä tuumanneet mitään kummosta, äiti kysyi lasketun ajan ja että meinataanko ottaa sukupuolesta selvää.
 
Marsupilami ohhoh, ei onnitteluja, edes sellaisia nasevia? :eek: mä ite tulkitsin anopin onnittelupiipityksen aika tekopyhänä. Iso asia ja hieno on varmaan hänenki mielestä mutta kaks lasta alle 2v ikäerilla on liikaa hänen päälleen.. :D
 
Ei tullut minkäänlaisia onnitteluita, mutta ei tullut esikoisen aikaankaan :wideyed: ehkei se heidän mielestään ole mitenkään onnittelun aihe, mutta onneksei ollut pahoittelunkaan aihe :p
Jotenkin kun täältä lukee juttuja kuinka joku läheinen on aivan innoissaan raskaus uutisesta, niin mäkin haluaisin sellaisen sukulaisen tai ystävän :rolleyes: esikoista kun odotin niin innokkaimpia asiasta olivat puoli tutut joita näkee harvemmin :hilarious:
 
Me ollaan kerrottu jo molempien vanhemmille ja muutama ystävä tietää kans. Ultran jälkeen voin sitte puhua vapaammin muilleki että on perheenlisäystä tulossa :)
 
Tänään kerrottu siskolle perheineen ja isälle. Uutinen otettiin hyvin vastaan.
Sisko lähetti vielä ääniviestin kertomisen jälkeen "musta tulee täti!". Isällä hetken kesti ennenkuin hiffasi mitä kerrottiin.
 
Takaisin
Top