Milloin aiotte kertoa raskaudesta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onitus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jep.. En nyt oottanukkaan et siellä riemusta pompitaan mutta näin jyrkkä hv reaktio tuli kyllä aika puskista:(
Kiva mennä saikun jälkee takasin.. Taidan iha suosiolla ettii uuden duunin jossa olis ees inhimillinen tuo reaktio. Pikkuse jäi paska fiilis itelle.

No en yhtään ihmettele! Vaikka eivät nyt riemusta hyppineet, mutta luulis silti ihmisillä (erityisesti esimiesasemassa olevilla!) edes käytöstapoja olevan?

Me kerrottiin tänään np-ultran jälkeen lopuille perheenjäsenille ja anoppi pomppasi suurinpiirtein kattoon riemusta ja oli onnellinen meidän puolesta. Muutkin sukulaiset on ottaneet tiedon iloisina vastaan. :Heartpink Perheenjäsenet tietää nyt ja lähimmät ystävät, sekä mun työkaverit. Muut saa aikanaan huomata, viimeistään siinä vaiheessa kun huomaavat vauvan mulla. :wink Ollaan tehty semmonen periaatepäätös, että ne jotka ei soittele/tule käymään, niin niille ei kerrota, kun vasta vauvan synnyttyä.

Muutamille ystäville tullut kerrottua. Mun ja miehen vanhemmat ja meidän sisarukset saa tietää sitten np-ultran jälkeen parin viikon päästä :)

Kerroin tänään kahdelle kaverille, kun toinen kysyi suoraan :D En kehannu sit valehdella päin naamaa enää tässä vaiheessa. Oli kuulemma jo viimeksi kun nähtiin niin katsonut mun mahaa ja epäillyt, mutta ei ollut vielä silloin kehdannut kysyä :)

Nyt rv13 ja olen kertonut kavereille ketä nähty rv12 jälkeen kun oli np-ultra. En halua enää salailla asiaa. Epätodellinen olo että onko sitä oikeasti raskaana, mutta uskottava se on :) Vanhemmat ja sisarukseni kuuli jo aikaisin tästä joskus rv 6-7.

Me ei olla juurikaan huudeltu asiasta, oon halunnu pitää pienen piirin tietona vielä. Mun pari kaveria ja molempien äidit tietää ja aika häkeltyneitä olivat, koska mulla koulu kesken. Oli pieni ylläripylläri meillekin kun raskaustestiin pärähti kaksi viivaa. :woot::grin

Me täräytettiin tieto isovanhemmille juhannuksena. Esikoisella oli päällä isoveli2017-paita ja mulla sellanen paita, josta vatsan kohdalta kurkkas vauva.

Mitään riemunkiljahduksia ei kuulunut. Mun äiti totes, että juujuu. Appiukko varmisti, että olenko minä se joka on raskaana ja anoppi ei edes ensin tajunnut, sano esikoiselle vaan, että ompa hieno paita. Anoppi kysy mun äidiltä, että miks siinä paidassa noin lukee, onko se käytettynä ostettu jostain? Meni oikeasti jakeluun vasta, kun mun äiti sano anopille, että eiköhän se isoveli majaile siellä paidan sisässä... Hömppä.

Me kerrottiin tänään miehen äidille näyttämällä ultrakuva ja hän oikein hihkaisi onnesta :) on tosi innoissaan asiasta kyl. Aion myös piakkoin kertoa töissä.

Nyt tietää sitten kaikki. Laitoin fb mun lähipiirille ja puoliso omalleen. Tägättiin toisemme nii se tägi näkyyki sit kaikille fb kavereille:D No jos blogi mammat voi julkaista iloiset uutiset "jo" tässä vaiheessa nii samapa tuo kai on sitten meidänkin:D

Nyt menossa rv13+5 ja kerroin töissä, pomo tiennyt jo muutaman viikon. Lähimmät ystävät tietää myös ketä on ehditty nähdä. Ei ole enää salaista tietoa meillä siis. Voisin huutaa koko maailmalle kun niin onnellinen olo! Ja epätodellinen olo... Jotenkin sitä takaraivossa koko ajan pelkää, mutten ees oikein tiedä mitä...

Me ollaan nyt kerrottu tuleville isovanhemmille ja miehen sisaruksille :) Kaikki olivat onnellisia meidän puolesta :) Myös tuleva isoisoäiti oikein liikuttui kun sai tietää että kymmenes lapsenlapsenlapsi tulee :D

Kerroin jo aika aikasin omille vanhemmilleni kun olot oli niin huonot että oli vaikea asiaa salailla, mutta toisaalta he ovat myös ne henkilöt joille keskenmenostakin kertoisin.
Oma äitini oli suurena tukena vuodentakaisessa keskeytyneessä keskenmenossa.

Huomenna on np-ultra ja jos sielä on kaikki hyvin niin kerrotaan ilouutinen myös miehen vanhemmille, vielä on mietinnässä kuinka sen teemme, tota isosisko paitaa nuorimmaiselle ollaan kans mietitty.

Mietin pitäiskö lapsille kertoa huomisen ultran jälkeen... En vaan tiedä miten sen sanoisi.. Ovat jo siis 9 ja 6 niin tajuavat kyllä.. Sanonko vaan vai pidetäänkö "perhekokous" illemmalla vai mitä keksisi.. Sen jälkeen kyllä sitten tietää koko naapurusto, mutta olishan se helpotus niin ei tarvis enään salailla...

Me aiotaan kertoa huomisen ultran jälkeen tytöille. Haluan ehdottomasti, että itse kerrotaan eikä niin, että kuulisivat joltain muulta... Tämä mun mahakin kun on jo niin iso, että aiheuttaa varmasti epäilyjä... :hilarious:

Mun tekis ihan kauheesti mieli jo kertoo kaikille ja julkistaa facessa, mutta meillä ei vielä lapset tiedä eikä kaikki läheisimmät sukulaiset, niin heille pitäs varmaan kertoo eka.... Ja oon kyllä nyt ruvennu muutenkin miettimään, että kerronko ollenkaan facessa, en haluisi niitä negatiivisia kommentteja... Tietty jos pitäisi siihen jotenkin, että "Kyllä, tiedämme ehkäisystä ja osaamme tarvittaessa käyttää. Ei, meidän ei yksinään tarvitse täyttää maata. Ei, ei ollut vahinko. Ei, ei olla käännytty lestadiolaisiksi. " tjsp

Anteeksi zeni, jotenkin toi rimpsu oli niin hyvin kuvaava, mitä varmaan pitäs käyttää muidenkin joilla useampi lapsi on :)

Itse en ajatellut faceen laittaa.. Kyllä se sana kiertää enkä näe tarvetta että kaikki puolitutut tietää.. On muutama fb kaveri jotka ovat raskaudesta lähtien postanneet melkein päivittäin kuvia vatsastaan ja myöhemmin lapsestaan.. Ihan kiva mut liika on liikaa... Kahden aiemman kanssa en edes vielä ollut fbssä ja hyvin sana kiersi ilmankin:grin

Me aateltiin kertoa huomisen nt ultran jälkeen jos kaikki hyvin.. Ostin kangasvärejä ja teen isoveli 2017 paidan pojalle ☺️ vois myöd tehä itelle paidan joss mahan kohalla ois teksti loading... Ja alla palkki jota nyt värittäis 25% sit puolessa välissä 50% ja kun 3/4 menny ni 75% ja la 100% ☺️ ois hauska mut mitenköhän siihen noi prosentit sis kirjattuu ilman et tulis suttunen.. Ehkä siihen palkin sisään ja sitten värittäs ne ain piiloon seuraavas osiossa :)

Takaisin