Milloin aiotte kertoa raskaudesta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onitus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon lipsauttanu jo aika monelle mies ei sitä tiiä. Mut enhän mä osaa olla hiljaa. Viimeks näillä viikoilla kerrottiin porukoille. Nyt ei vielä jos ei oo pakko. Ootellaan vielä. Olo on kyllä semmonen et kai siellä joku on... Jos kesken menee niin pitää kertoa kaikille uusiks...

Mä olen kertonut kahdelle parhaalle ystävälle, jolle muutenkin olen tätä meidän vauvaprojektia ja pettymyksiä purkanut. Jos kerran saavat itkut niin miksei ilotkin. :) Muuten yritän pitää salassa niin pitkälle kuin vain mahdollista. Ikävästi se maha vaan jo vähän pömpöttää, et voi osottautua vaikeeks. :p

Meidän pitää kertoa maanantaina appiksille... Tarvitaan niitä lapsenvahdiksi kahdelle pienimmälle kun mies haluaa mukaan ultraan. Saas nähä mitä valitusta ja vinkumista sieltä tulee...

Tuskin :sad001 Eivät onnitelleet nelosestakaan ja kolmosen jälkeen sanoivat ettei enää saada tehä ja tämä tulokas on meidän viides... Erikoista vaan, kun heilläkin on neljä lasta ja anoppi sanoi, että olisi tehnyt enemmänkin jos raskaudet ja synnytykset ei olisi olleet niin vaikeita. Kai hän peilaa omia kokemuksiaan minun kokemuksiin jotenkin. Mulla on tosin ollut erittäin helpot raskaudet ja synnytykset, nelosta lukuunottamatta (syntyi rv33 kun olin ensin maannut kuukauden sairaalassa vesien mentyä, ja synnytys oli ihan helvettiä ja kesti pitkään verrattuna edellisiin, 4,5h. Edelliset 3h30min, 3h32min ja 2h14min).

Ompa inhottavaa, ettei iloita sen takia, että on monta lasta. Ihan yhtä arvokas se syntyvä lapsi on, on sitten ensimmäinen tai vaikka kymmenes.

Höh, toi on kyllä hanurista, jättää vaan omaan arvoonsa tuommoiset kommentit!

Ei pitäisi noteerata, mutta kyllä se vaan kurjalta tuntuu, ettei sukulaiset voi olla vilpittömästi iloisia meidän lapsista. Etenkin kun me ei edes toisilla näitä hoidateta... Onneksi on tämä ihana foorumi, jossa on ollaan iloisia toisten puolesta :love7

Mää kerroin eilettäin neuvolan jälkee omalle mummolleni ja tänään myös ukilleni. Toisin sanoen mummoni tuntien mun puolen suvussa ei enää ole ketään joka ei asiasta tietäs.. :D Oli kyllä ihana miten positiivisia reaktioita tuli! Mun mummoki kun on aika hankala persoona että se saattaa uutisia kuullessaan kovinki loukkaavasti reagoida ja olla onnellinen sun puolesta vasta kun on iteksee saanu asiaa sulatella. Mut siitäki paisto nyt läpi että se oli vauvauutisia jo ootellukki nii varmaan seki sitten vaikutti. :)

Puoliso jännittää ihan hirveenä kun pitäs sen vanhemmille kertoa :( Ei yhtään tiiä vielä millon ja miten... :/ Onneks kuitenki sen jännitystä helpottanu nyt kun mun puolelta tullu nii positiivista reaktiota kaikilta..

Viime raskaudessa kävi niin että olin menossa np ultraan kun äiti näki mut siellä (töissä äitipolilla) . Ja sit se arvaski. Eiköhän tälläkin kertaa käy samalla tavalla.

Kerrottiin viimeks np ultran jälkeen. Ehkä tälläkin kertaa.

Mä oon sanonu kaikille ystäville jotka on suoraan kysyny että ootko raskaana (en juonu alkoholia yms syitä mistä on arvattu) kukaan puoli tuttu ei oo kysyny ja jos kysyis en varmaan vielä kertois. Töissä pari työkaveria arvas ja heillekkin myönsin. Kaikille oon kyllä painottuvani kuinka alussa oon ja että en haluu asiasta puhuttavan. Varmaan kerron mun äidille ku tilaisuus tulee. Toi mun vatsan turvotus on kyllä niin voimakasta että ihmiset katsoo

Zeni,marraskuisista kirjoittelen,voin niin samaistua sinun kirjoitukseesi. Meillekin viides tulossa ja isäni on suhtautunut asiaan tosi tylysti. Kysyi vain,että oliko vahinko vai. Muutaman päivän kuluttua soitti ja puhui vain,että olisiko kannattanut vähän vielä miettiä yms. Edelleenkään ei ole onnitellut ja ei koko asiasta mitään puhunut. Asuu toisella paikkakunnalla joten ei "joudu" hoitamaan lapsiamme. Eikä muutkaan,itse hoidamne ja vietämme aikaa lasten kanssa. Enkä ole ikinä ollut rahaa vailla lasten menoihin tai omiini,joten hieman harmittaa että asenne on tuollainen. Puolivälissä jo pian olen menossa. Mutta kaikkiahan ei voi miellyttää ja itse olemme onnellisia lapsistamme,sehän on tärkeintä. Alkuun asia harmitti,nyt lähinnä vain suututtaa,mutta yritän keskittyä muuhun,kuin ko. asiasta murehtimiseen. Onnea Zeni ja kaikki muutkin odotukseen. Onneksi tällä palstalla saa avautua ja saa muilta tsemppiä :)

Hui, kuulostaa kamalalta joidenkin suhtautuminen vauva uutisiin!! Meillä ei perheessä vielä kukaan tiedä, olen erittäin varma,et asian kuullessaan ovat hyvin iloisia. Mulla on iso perhe 3veljeä 4siskoa ja vain yksi on lapsen tehnyt, joten mummi ja ukki ois halukkaita lisää saamaan!! ;) saa nähä joko ensi viikolla kolmannen ultran jälkeen uskaltaa paljastaa. Jos pieni vielä mukana on!!:Heartred

Kaksi parasta ystävää, joista toinen mua 6vko eellä marraskuisissa, ja äiti tiesi jo ennen varhaisultraa. Veljet, isä ja mummi saivat tietää sen jälkeen. Loput sukulaiset ja ystävät saavat odottaa sinne np-ultraan.
Ajattelin laittaa faceen, mutta vain kaverit ei tuttavat ryhmälle jossa on ehkä 20 ihmistä joiden kanssa oikeasti olen tekemisissä:) lopuille se ei oikeestaan kuulukkaan:D

No, kerroin sitten isälleni. Sanoi vain,että enhän mä nyt sitten voi mihinkään töihin mennä... Okei, oltiin just puhuttu, että oon laittanut työhakemuksen ja pääsen haastatteluun mutta silti oli niin tympeä suhtautuminen että olisi voinut jäädä kertomatta koko asia. Tosin epäilen että äiti oli ehkä jo lipsauttanut... Vahva tunne siitä.

Mä kun kerroin iskälle niin vastas "jahas pitäiskö teille kertoa vähän ehkäisystä" ja alko nauraa ja sit onnitteli :D

Tänään näin kolmea hyvää kaveria. Teki tosi vaikeaa olla kertomatta. Menin paikalle autolla, jotta olisi ns. varma syy olla ottamatta mitään :D Alko naurattaan, kun keskustelu meni lasten hankinnan puolelle ja kaverit puheli, että ei vielä oo sellainen olo että hankkis. Itse vaan vieressä, että "nii joo joo sama homma" :hilarious:

Aion kyllä kertoa heille ensi kuun ultran jälkeen. En ihan kaikille halua vielä tässä vaiheessa paljastaa :happy: Ensin pakko saada itsellekin varmistus ultrasta.

Mun mielestä on ihan eri asia olla kertomatta kuin valehdella. Mä oon ite irtaantunut ystävistä jotka tekee noin. Ne on sit niitä hyvän päivän tuttuja.

Takaisin