Milloin aiotte kertoa muille?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilyee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me otettiin se linja, ettei huudella pitkin kyliä ja kerrotaan kavereillekin sitämukaa kun tavataan ja asia tulee luontevasti puheeksi. Facebookiin en aio raskaudestani päivittää mitään, ne keitä tapaan (eli läheisemmät ystävät) tietenkin sitten tietää. Töissä juoru on jo levinnyt ja enemmistö varmaan jo tietää, enkä mä sitä mitenkään sitä enää salailekaan. Ja vaikeaahan se jo alkaa olla, kun massu alkaa kasvaa pikkuhiljaa kun kohta viikkoja 15. Ihanaa on kyllä seurata ihmisten reaktioita uutisen kuullessaan, iloisia ja yllättyneitä ovat olleet :)

Täällä kans kertoillaan sitä mukaan, kun sattuu tuttujen kanssa puheeksi tulemaan. Vartavasten en ala soittelemaan ja kertoilemaan. Töissä tietää jo lähes kaikki, siis mun työpaikan porukasta. Olen vuokrafirman kautta töissä ja itse nämä vuokrafirman henkilöt ei tiedä. Paitsi eilen puhelimessa piti yhdelle sanoa, kun saikulle jäin. Eikä tätä mahaa kyllä todellakaan enään saa piilotettua mihinkään, kun en mä nyt mikään teltta päällä halua kulkea kuitenkaan.

Me laitettiin vanhemmille ja sisaruksille poltoista viikkoo sitten tekstiviesti missä oli kuva esikoisesta joka pitää kädessään isoo kylttiä missä lukee "musta tulee elokuussa isosisko". Se oli miehen idea, hauska :grin

kerroin tänään esimiehelle ja hänen reaktio aiheutti kyl loppupäivän naurut :) hän oli melkei ku maansa myyny, mietti et kohta meidän töissä ei oo montaa työntekijää ja voiku hänki vois lähtee. lisäksi hän mietti vielä et vedän tietenki kesälomat ennen mammista (mihin sanoin, etten oo miettiny noin pitkälle, ku haluan miettiä, voisinko käyttää ne toisessa päässä ennen töihin paluuta jne.) ei voinu muuta ku nauraa :D

Della: Heh, ei sitten juuri onnitteluja satanut pomolta! No, toivottavasti oli kumminkin jollain tasolla onnellinen sun puolesta :)

Täällä 15+1 ja nyt on kyllä kerrottu lähes kaikille. Jouluna kerroin jo perheelle ja lähimmille ystäville. Aika alussa, mutta se johtui siitä, kun asutaan siellä Saksassa ja tultiin Suomeen, niin tuntui luontevalta. Ja töissä 12 vk:n jälkeen pikkuhiljaa (pomolle ensimmäisenä, kun piti lähteä lääkäriin) ja nyt tietää suurinpiirtein kaikki sielläkin. Mutta ei haittaa, oon aikas avoin ihminen ja nää kaikki on kuitenkin ystäviä/hyviä tuttuja ja nyt ollaan jo niin pitkällä että jos jotain vielä tulis, niin senkin kertoisin.

ei ainakaan ton kaiken seassa huomannut onnitteluja :D eiköhän hän jollai tasolla ole onnellinen, kunhan nyt sulattelee aikansa tota uutista. en mä kuitenkaan mikään työpaikan kantava voima ole :D

Mulla oli alkuun kova hinku kertoa kavereille, mutta maltoin mieleni ja nyt oonkin alkanut sniiduilemaan kertomisen suhteen, en yhtään tiedä kuinka kertois. Kyseessä lähinnä vanhat kaverit jotka nyttemmin asuu eri kaupungissa ja joita näen harvemmin-- loppuvuodesta kun tuli lähinnä välteltyä yhteisiä kemuja. Miehen pitäisi päästä kertomaan puolestaan omille kavereilleen, mutta mun pitäis tavallaan kertoa ensin näiden puolisoille ettei tule outoa tilannetta kun ovat sattumoisin näitä mun rakkaita ystäviä. Huvittavaa!
Yllättävän paljon löysiä vaatteita omastakin vaatekaapista on lopulta löytynyt, luulen että uudet tuttavuudet pitää mua vain keskivartsaolihavana :D

Papo, mulla on ihan saman tyylinen "ongelma" haluisin kertoa töissä tutuille ja läheisimmille työkavereille ensin, ennen kuin kuulevat joltain sijaiselta (joita meillä on nyt valittettavan paljon keikkailemassa), joten en ole juurikaan kenellekään kertonut....toisaalta älyttömän turhauttavaa, kun hoitoalalla olen töissä ja näissä nais valtaisissa työyhteisöissä ei tarvitse kuin yhden tietyn tyyppisen ihmisen saada tietoonsa että olen raskaana, tasan kohta kaikki tietää! No onneksi minusta ei vielä oikeastaan edes huomaa vielä että olen raskaana, joten ehkä saan tässä asian kerrottua noille tutuille ensin....en tiedä miksi koen sen tärkeänä heille ensin kertoa, ennen kuin muut saa tietää....eihän sillä pitäisi periaatteessa olla edes väliä!

Takaisin