Milloin aiotte kertoa muille?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilyee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lollo meillä kans neuvola ja varhaisultra pe 13.12! Toivotaan ettei epäonnenpäivä toteudu! Jännittää kovasti!!

Niin ja olen lähdössä tänään parin päivän kaupunkilomalle äitini ja kummityttöni kanssa, kumpikaan ei vielä tiedä.. vasta jouluna olisi tarkoitus kertoa. Saa nähdä miten saan muka pidettyä salassa.. Varsinkin tänään ollut todella huono olo, mukava lähteä lennolle tällä ololla :confused:

Joo, tuo varhaisultra on vissiin aika hintava monilla yksityisillä mutta täällä on pieni yksityinen neuvola, jossa sen saa kätilön tekemänä 55 eurolla. Meillä on 7 viikkoa täynnä, kun mennään siihen. Mukava saada hieman lisää vahvistusta asiaan ennen kuin kerrotaan jouluna miehen vanhemmille.

Kerroin miehen siskolle. Pakko oli saada vähän jakaa ajatuksia ja pieniä pelkoja. Hän kun tietää lähes kaiken yrityksestämme ja sen pitkästä reitistä. Mieskin kun myönsi, että hän on ihan hukassa näissä naisellisissa jutuissa ja munatorvesta puhuttaessa tulee mieleen vaan kaikkea hyvin huvittavaa :D:D

Nyt pelkään jotain "Nyt kun et malttanut olla kertomatta, niin varmasti menee kesken. Mitäs hehkutat liian aikaisin, edes ajatuksissa." Tää sisko totesi, että se pieni pelko kyllä tulee pysymään matkassa siihen saakka kun lapsi on terveenä sylissä. Ihanan lohdullista :p

Pienitoive, mulla on kans ihan samanlainen "jotain tapahtuu kun olet hehkuttanut liian aikaisin"-olo. Toivottavasti kuitenkaan mitään ei tapahdu. Kuten jossain aikaisemmin kirjoitinkin, on ollut jo pakko kertoa töissä heti plussauksen jälkeen. Raskaus kun vaikuttaa aika paljon siihen mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Sitten tietysti on halunnut läheisimmille työkavereille kertoa itse ennen kun ne saa kuulla sen käytäväpuheina muualta. Akkavaltaisella työpaikalla kun juorut leviää nopeasti... Ja kavereilla oltiin just viikonloppuna, enkä jaksanut edes yrittää keksiä tekosyitä miksi siideri kylpypaljussa ei maistu vaikka muut juo. Niin ei tätä ennen ole tapahtunut ikinä :p Isäntä on sentään pysynyt alkuperäisessä suunnitelmassa olla huutelematta uutisia pitkin kyliä.

Ens viikolla olis ensimmäinen neuvola to 19.12, tuolloin 7+6. Äityisneuvolan terkan kanssa jutellessani jäin siihen käsitykseen, että silloin tehdään varhaisultra samalla. Tekevät niitä täällä pikkupaikkakunnalla itse vähän niinkuin hyvänä palveluna. Oishan se kiva nähdä onko kaikki hyvin ja vois sitten harkita kertovansa tuleville isovanhemmille jouluna. Ei varmaan tarvis muita lahjoja :grin.

Zanzibar, tosi mukavaa, että ultraavat :) Onhan se varmistus suuntaan tai toiseen kiva saada.
Ja "hauska" kuulla, että näitä ajatuksia on muillakin.

Meilläkin on neuvolassa ultralaite, mutta ei tuo neukku siitä maininnut. Meinaan kysyä kyllä mahdollisuutta. Itellä eka neuvola 31.12.

Mä feikkasin kyllä viikonloppuna juomistani. Olihan se vähän kieroa kaataa kaverin luona ollessa vessareissulla viinilasi tyhjäksi ja baarissa muiden huomaamatta tilata soodavettä jäillä ja ryystää sitä innolla :D

Olisihan se kiva jouluksi kuulla ja nähdä mitä masukille kuuluu. :grin

Jos ois viikonloppuna ollut enemmän porukkaa tai ei niin läheisiä kavereita niin oisi. Kyl kans feikannut. Työpaikan pikkujouluissa ajattelin kyllä feikata. Tai siis oon keksinyt pätevän syyn mennä autolla.

Töissä tulee kyllä mielenkiintoisia tilanteita kun kaikki ei tiedä (onneksi). Tänäänkin olin vähällä ' jäädä kiinni', kun tuli tilanne vähän äkkiä ja mua oltiin tuuppaamassa tuuraamaan työpisteeseen jossa raskaana oleva ei voi olla. Saa nähdä koska huhumylly lähtee liikkeelle:wink.

Miehen lisäksi olen kertonut yhdelle ystävällä. Pakko oli jollekin päästä kertomaan. Muuten yritän pitää suuren suuni supussa ja kertoa vasta kun ollaan varmemmilla vesillä.

Mä oon niin heikko! Kerroin vanhemmille, kun olin käymässä. :eek: Tosin varovasti sielläkin uutiseen tässä vaiheessa suhtauduttiin. Pikkusisko jo totesi, että oon maailman huonoin salaisuudenpitä, eikä kerro mulle enää mitään. :oops:

Vasta Np ultran jälkeen kerrotaan :) Toki olen kertonut siskolleni ja mies omalle siskolleen, muille pidetään visusti salassa vielä pitkän aikaa.. Tulee sitten pikku ylläri <3 Kun toivottavasti sinne saakka päästäisiin..

Täällä plussailtu kolmena viimesenä päivänä :D eiköhän sen jo usko. Yhdelle hyvälle työkaverille olen kertonut ja samoin avokkini. Kärsin kesällä tuulimunaraskauden ja kadutti kyllä tuon tapahduttua, että oli mennyt niin monelle jo raskaudesta kertomaan. Itse asiassa töissäkin tiesi jo koko tiimi kun olin vkolla 8. Melkeinpä heti tuon jälkeen tuulimunaraskaus antoi viitteitä itsestään ja päädyin kaavintaan. Otti koville vastailla kysymyksiin tuon jälkeen. Nyt on ajateltu pitää asia visusti "omana" tietona, ennen kun olen käynyt varhaisultrassa ja itse nähnyt, että pikkunen masuasukki on toivottavasti todellinen. Sen jälkeen ole valmis kertomaan.. tai sitten odotan tuon 12vkon yli.

Heh, me pidettiin esikko salassa aina tuonne rakenneultraan saakka :) Sen jälkeen kerrottiin perheille. Eipä ollut paineita kertoa, kun ei musta nähnyt et raskaana olin..valmistelin itseäni töissä äippälomalle se reilu kk ennen laskettua aikaa (siivosin huonetta seuraavaa varten) ni siivooja tuli kysyy minne menossa..ei meinannu uskoo ku sanoin et äippälomalle..totesi vaan et luuli mun lihoneen pari kiloa :) Tästä en tiedä, mieli tekisi kertoa, mut mut en taida jaksaa sitä hössötystä.

Mä kerroin eilen yhdelle ystävälle, vannotin tosin pitämään vielä salassa ;) joulun jälkeen saa vasta alkaa asiasta puhumaan julkisesti kun viikkoja on enemmän. Mies oli ultran jälkeen heti valmis soittamaan suvun läpi :D sain kuitenkin suostuteltua, että vasta jouluna kerrotaan ja näytetään ultrakuva kun sukuloimassa kuitenkin käydään.

mä olen kertonut hyvälle ystävälle, joka on myös työkaverini ja siskolleni. miehestä en tiedä, onko kertonut kenellekään. viimeksi kerrottiin läheisille ystäville ja lähimmille perheenjäsenille np-ultran jälkeen, parille kaverille jotai rv 16 ja lopuille kavereille vasta kun jäin mammikselle :) töissä kerroin viimeksi vasta tokan neuvolan ja np-ultran jälkeen ja samallai mennään nytkin tai siis np:n jälkeen kylläkin, viimeksi np:n ja tokan neuvolan välissä oli esimiesten kesälomat et siksi kertominen jäi. mullaki on sen verran pelko persuksissa, etten halua liikaa hehkuttaa.. nytkin mietin oonko kertonu liian monelle, jos ei vaikka käykään hyvin.

Täällä ollaan möläytelty jo melko monelle kaverille.. Hups! Nämä kaikki tosin sellaisia, keille pystyisin avoimesti kertomaan myös keskenmenosta. Töissä on ollu pakko kertoa muutamalle kun mä meidän osaston vessassa yökin vähän väliä ja ne on ihmetelly mun mahatautia töissä... :/

Heipähei! Täällä odotellaan myös ensimmäistä. Yhdelle kaveripariskunnalle olemme kertoneet kun uudenvuodensuunnitelmia teimme, molempien vanhemmille olisi tarkoitus jouluna kertoa.

Itseäni vaivaa vaan se, etten tiedä kuinka pitkällä mennään. Nyt on jotakin viikkojen 4+ ja 7+ välillä, mutta vaikea sanoa mitä kun ehkäisyn poisjättämisestä (marraskuun alusta) alkaen kroppa on elänyt aikalailla omaa elämäänsä enkä ole pysynyt mukana. Eiköhän se tarkennu varhaisultrassa, kunhan sinne joskus pääsee. Ensimmäinen neuvola meni alkuvuodelle ja siellä saa lähetteen ultraan, johon kaupungin tuntien saa jonottaa parista viikosta viiteen. :/ Yksityisiäkin ultria jo katseltiin mutta ei ennen joulua ainakaan mennä, vielä on hieman riskialtista mennä "tuhlaamaan rahojaan" kun viikkoja saattaakin olla paljon oletettua vähemmän ja hinnat huitelivat 170-200e välillä. Lisäilen itseäni sitten elokuisten listaan kunhan varmistuksen asialle saan että koska tämän tyypin pitäisi pullahtaa pihalle.

Pienitoive ja zanzibar; kyllä täälläkin välillä iskee tuo ajatus mieleen että nyt kun ollaan jo kerrottu aika monelle, niin varmaan menee jokin pieleen....eiköhän se ole kuitenkin ihan normaalia hiukan pelätä, osaa siten arvostaa elämää erilailla, eikö niin? Vai puhunko ihan höpöjä!?

Miehen lähisuku tietää jo koska hänen äitinsä on kertonut kaikille :) Minun vanhemmat tietää mutta veljet ei vielä tiedä, kerrotaan jouluna! Lähimmille kavereille olen sanonut ja meidän lapset tietää myös! :)

Tarkoituksena olisi pitää asia vielä omana tietona ensimmäiseen ultraan asti, jos mahdollista. Se olisi tammikuun loppupuolella. Todennäköisesti läheisimmille ystäville paljastuu kuitenkin viimeistään vuodenvaihteessa, kun en suunnitelmista poiketen lähdekään juhlimaan. Esikoisen kanssa kerroin yhdelle ystävälle ja siskolle joskus viikolla 9, mutta muille vasta kun ultrassa näkyi, että kaikki oli hyvin. Pelkään ehkä että jotain on vialla, enkä halua joutua kenellekään selittelemään.

Takaisin