Millaisia raskausoireita sinulla on?

Nenää ja kurkkua kuivaa täälläkin.. Aamulla herään ihan tukossa ja yöllä joudun hengittämään suun kautta. Viimeksi oli tämä ihan loppuvaiheessa, mut nyt alkanut heti.

Älä vaan sano että tää jatkuu koko raskauden 🙈

No kaikkeen tottuu ja eipä tämä oo lähelläkään pahinta mitä voisi olla. ☺️

Mulla on kanssa nenä tukossa ollut nyt parina aamuna ja olen herännyt siihen että kurkku todella kuiva. Lisäksi on tullut uutena voimakas väsymys keskellä päivää. Onneksi kotitoimisto niin voi ottaa keskellä päivää päikkäreitä.

Älä vaan sano että tää jatkuu koko raskauden 🙈

No kaikkeen tottuu ja eipä tämä oo lähelläkään pahinta mitä voisi olla. ☺️
Samaa pelkään itsekin, että jatkuuko tämä nyt sitten koko ajan :D Olen myös lukenut, että raskaus osaltaan saattaa vahvistaa allergiaoireita, niin mietin olisiko tämä kuitenkin tässä kohtaa eräänlaista "heinänuhaa"?

Mä olin aiemmassa raskaudessa lopulta ihan hätää kärsimässä tukkoisen nenän kanssa. Mitään nenäsuihkeita kun ei saa käyttää. Suolasuihketta vaan 🙈

Väsymys on kyllä kovaa 😴 Muu perhe juhli juhannusta yöllä vielä, mut mä menin nukkuu klo 22 jälkeen 😄😴

Mä olin aiemmassa raskaudessa lopulta ihan hätää kärsimässä tukkoisen nenän kanssa. Mitään nenäsuihkeita kun ei saa käyttää. Suolasuihketta vaan 🙈
Mä edellisen raskauden aikana kysyin flunssan aikana, ja tk hoitaja sanoi että voi käyttää, että on tutkittu että ei ne aineet sieltä limakalvolta sinne sikiön verenkierto imeydy. Mutta toki nenäsuihkeita ei muutenkaan suositella jatkuvaan käyttöön, kuurina vain.

Mulle myös apteekista neuvottiin joku nenäsuihke joka sopii myös raskaana oleville. Se on helpottanut kyllä hieman oloa, mutta yritän käyttää mahdollisimman vähän ja lyhyen aikaa.

Ahaa, pitääpä etsiä tarkemmin noita suihkeita kun/jos taas menee nenä ihan tukkoon! Kiitos 🤩

Oon alkanut näkee ihan ihme unia, yleensä ensin joku pelottava uni ja sit siihen herään ja kun vihdon nukahdan taas niin alkaa joku ihan outo uni.

Sama homma unien kanssa! Nukun nyt päiväunia aina, kun mahdollista (tänään jo kahdet) ja näen värikkäitä unia etenkin silloin.

Viime raskaudessa yksi inhottavimmista oireista oli korvien lukkoon meneminen. Se oli täyttä tuskaa, kun pari viimeistä kuukautta nenä oli rutikuiva ja veti jotenkin ne korvat lukkoon, oma ääni kuulosti tympeältä ja se johti mulla siihen etten sitten enää viitsinyt puhua ääneen normaalisti. Ja se jäi tasan sektiopöydälle se oire, monen muun inhottavuuden kanssa.

Väsymys, palelu, alavatsan nipistely ja päänsärky löytyvät oirelistaltani.

Tänään on ollut aivan tajuttoman kamala olo aamusta iltaan. Mikä tähän auttaa? Ei tule mistään mitään, kun paha olo velloo aalloittain koko ajan.

Tänään on ollut aivan tajuttoman kamala olo aamusta iltaan. Mikä tähän auttaa? Ei tule mistään mitään, kun paha olo velloo aalloittain koko ajan.
Pienien annoksien syöminen vähän väliä (ei napostelu, vaan syöminen) ja rauhallinen kävely ulkona. Kokenut itse parhaimmaksi tuon etovan olon unohtamiseksi.

Täällä on nyt ollut oireettomampaa, väsynyt kyllä olen. Ja välillä nippailee alamahaa.

Ahaa, pitääpä etsiä tarkemmin noita suihkeita kun/jos taas menee nenä ihan tukkoon! Kiitos 🤩
HUS:in teratologisesta tietopalvelusta löytyy hyvin sallitut lääkkeet! :)

Eilen (4+2) oli aamupäivällä vähän väliä etova olo, söin ja nukuin pitkät päikkärit niin helpotti. Eilen myös turvotti niin että piti autossa avata housuista nappi ja vetoketju.😂 Tänään ei oikeastaan mitään oireita, nälkä tulee nopeasti syömisen jälkeen ja päikkärit nukuin tänäänkin.
Mullakin on ollut viime päivinä 5-6 aikaan heräilyä, tänään onneksi sain nukahdettua aamulla uudelleen hetken valvomisen jälkeen ja nukuin 11 asti.
Ainiin ja rinnat on turvoksissa, ei kuitenkaan erityisen kipeät/arat.

Nyt juhannuksena ei oo vaivannut paha olo juuri ollenkaan, uskon sen johtuvan siitä että on ollut kokoajan häiriötekijöitä niin ei oo ehtinyt yhtään ajattelemaan omia tuntemuksia. Rinnat on edelleen arat ja turvottaa.

Takaisin