Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Rinnat arat, nänninpäät kosketusarat. Jatkuva väsymys, pientä virtsankarkailua, selkäkipua, närästystä...
 
Tosi kova väsymys, rinnat vähän arat ja tänään oli etova olo aamulla ennen aamupalaa
 
Etova olo alkoi pari päivää plussan jälkeen, eli jo noin 4+0. Tänään vasta 5+6 ja olo on kauhea. Onneksi mulla on töissä oma toimisto, onpahan roskis vieressä ja vessa lähes vieressä, jos sattuu yrjö lentämään... Vielä en ole oksentanut kertaakaan, mutta mielessä se pyörii usein. Jos tekisin jotain muuta kuin itsenäistä toimistohommaa, saattaisin miettiä sairaslomaa...

Pakko sanoa, että hiukan hirvittää, kuinka tämä tästä pahenee. Jos kuulemma pahimmat olot on yleensä noin viikoilla 6-9?

Mutta silti oon onnellinen, sillä kaikki oireet tekee raskauden todellisemmaksi näin alussa!
 
Mulla ei oo pahoinvointia ollut ollenkaan ja nyt menossa 4+1, joten voihan se vielä tulla mutta toistaiseksi onnellinen että ei ole ainakaan vielä tullut. Toistaiseksi ainoat merkit raskaudesta on olleet kuukautisten poisjäänti, outo tunne vatsassa ja palan tunne kurkussa/pienet röyhtäilyt. Lisäksi olen herännyt joka aamu jo ennen herätyskelloa. Jotenkin vaan tuntuu kun ei ole oireita, että onko tämä oikeasti todellista vai näyttikö testit virheellisesti positiivista. Tosin tein sunnuntaista asti testejä tähän päivään asti ja ne voimistuivat joten pitää varmaan niihin luottaa. Varasin kyllä varhaisultran kolmen viikon päähän, että siellä sitten vasta varmistus, että onko kaikki toistaiseksi hyvin.
 
Kirsikankukkanen, mulla on samat ajatukset koska ei ole kertakaikkiaan mitään oireita. Testit näyttää positiivista ja kuukautiset jäi pois, sekä ihan pientä ruskeaa vuotoa oli eilen. Mutta ei mitään muuta. Ehkä ne olot ehtii sieltä tulla, mutta kestää varmasti kyllä vähän pidempään tajuta kunnolla että on raskaana, kun ei ole mitään tuntemuksia.
 
Mulla on kuusi onnistunutta raskautta takana ja alkuraskaus on aina ollut melko oireetonta. Pahoinvointi on alkanut vasta neljännen lapsen kohdalla ja silloin n. rv 5+. Nyt viimeksi keskenmenneessä raskaudessa odotin kaksosia ja alusta asti oli jatkuva pissahätä ja sitä samaa vaivaa on nytkin, ei muuta oiretta. 🧐
 
Täällä oireena palelu, no eipähän tule herkästi kuuma helteillä 😄
 
Tähän päivään asti ei oireita mitään 4+3 ja nyt sitten heti kun syönyt jotain niin saa mennä kiireen vilkkaan vessaan 🤮. Tulee pitkät päivät ennen juhannusta, kunnes jään lomalle.
 
Ei yhtään mitään oireita, tuttua huttua esikoisen raskaudesta. Pääsin tosi oireettomasti tosi pitkälle.
 
Esikoisesta koin aivan tajutonta pahoinvointia alkuraskaudesta monta monta viikkoa. Nyt ei ole ollut vielä mitään muuta kuin menkkamaiset mahatuntemukset. Nyt on 5+ jotain, että eiköhän tässä ehdi voimaan pahoin.
 
Ei oo täälläkään paljoa oireita, palelua jonkun verran muutamina päivinä ollut vähän väsymystä, ja ehkä vähän herkästi ärsyyntynyt/herkkä ollut.

Esikoisesta mulla oli tosi paljon semmoista menkkamaista kipuilua, mutta tästä ollut vielä paljon vähemmän - ja se tietty mietityttää.
Mutta toisaalta ehkä voi johtua siitä kun toinen raskaus, niin ei oo kohdulle niin suuri muutos ruveta venymään yms. 🤷🏻‍♀️
Mitään pahoinvointia ja suurta väsymystä en odota tästäkään, kun ei niitä ollut ekassakaan.
 
No nyt alkoi tänään se kurniva nälkä ja lievä etova olo. Ihan sama kaava kuin esikoisestakin. Odottelen, että pahoinvointi pamahtaa kunnolla päälle 7. viikolla, joka alkaa parin päivän päästä. Jotenkin pitäisi selvitä juhannukseen asti, niin loma alkaa sen jälkeen. En tiedä miten saisi huonovointisuutta salattua töissä eli sinänsä hyvä loma-ajankohta.
 
Yksi tuttu oire esikoisesta jo pamahti päälle: unettomuus. 🫠 Heräilen usein enkä meinaa saada uudelleen unta. Hieman ahdistaa kun tiedän että tämä saattaa mennä tosi pahaksi, eikä nyt tässä raskaudessa tietenkään ole samalla lailla mahdollista levätä kuin esikoista odottaessa. Loppuraskaudesta nukuin jonkun pari tuntia yössä pätkissä + päikkäreitä. 😁🫠
 
Yksi tuttu oire esikoisesta jo pamahti päälle: unettomuus. 🫠 Heräilen usein enkä meinaa saada uudelleen unta. Hieman ahdistaa kun tiedän että tämä saattaa mennä tosi pahaksi, eikä nyt tässä raskaudessa tietenkään ole samalla lailla mahdollista levätä kuin esikoista odottaessa. Loppuraskaudesta nukuin jonkun pari tuntia yössä pätkissä + päikkäreitä. 😁🫠
Mä kans muistan aiemmista raskauksista ton aamuyön unettomuuden. 🥺
Nyt onneks nukuttaa öisin ja päivisin. 😴😅
 
Tänään on ollu koko päivän huono olo, ihan kamalaa istua koulutuksessa ja jännittää miten tässä käy. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Huomenna sama edessä, en tiedä uskallanko mennä jos tämä äityy oksentamiseksi. Siitä ei noin vaan huomaamattomasti lähdetä 🙈
 
Eilen ja tänään on etonut. Ja esikoisesta tuttu oire (röyhtäily 🫠🫣) on nyt myös saapunut. Muuten oireetonta menoa.
 
Hyi olkoon mikä etova olo! Hirveä nälkä samalla mutta syöminen yököttää. Ja syömisen jälkeen maha alkaa taas kurnia lähes saman tien ja on paha olo. Hurjat flashbackit edelliseen raskauteen. Musta silloin alkoi tosiaan vähän myöhemmin mutta toisaalta en ole ihan satavarma, kuinka pitkällä raskaus on nyt. Menkoista laskettuna 6+6.
 
Mulla on tässä raskaudessa ihan hirveä olo verrattuna edelliseen. Nyt on jotain mihin verrata, kun viime kerralla oli ihan pihalla ja elelin huolestuneena oireettomuudestani. Nyt tuntuu, kuin olisi krapula 24/7... Etova, voimaton, väsynyt ja turvonnut olo. En oksenna, mutta välillä tuntuu että sekin varmaan helpottaisi oloa! Suorassa en voi kävellä, vaan koko ajan vähän kyyryssä 🫣 2-vuotiaan ikiliikkuja uhmaikäisen taaperon perässä juostessa meinaa totaalisesti usko loppua ja haluaisin vaan käpertyä johonkin pimeään nurkkaan 😅
 
Takaisin
Top