Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mun alaselkä alkaa olla jo aivan sietämättömän kipeä. Kävely sattuu, ylös nouseminen sattuu, kyljen kääntäminen sattuu, liikkeelle lähtö sattuu kaikki sattuu. Kipu on vielä sellaista että tuntuu kuin joku puukolla iskisi, aivan järkyttävää kipua. Hankin torista tukivyön josko se edes vähän auttaisi mutta ikävä kyllä se ei vielä ole mullle postitse tullut.

Mitä muuta mä voin tähän selkääni tunkea? Lämpö ei auta enää yhtään
 
Mun alaselkä alkaa olla jo aivan sietämättömän kipeä. Kävely sattuu, ylös nouseminen sattuu, kyljen kääntäminen sattuu, liikkeelle lähtö sattuu kaikki sattuu. Kipu on vielä sellaista että tuntuu kuin joku puukolla iskisi, aivan järkyttävää kipua. Hankin torista tukivyön josko se edes vähän auttaisi mutta ikävä kyllä se ei vielä ole mullle postitse tullut.

Mitä muuta mä voin tähän selkääni tunkea? Lämpö ei auta enää yhtään
Voi ei, kuulostaa ikävältä! 😨 Auttaiskohan hieronta tai fyssari?
 
Minunkin on varmaan hakeuduttava fyssarille, kun joku hermokipu säteilee toiseen pakaraan... Yritin venytellä sitä, niin sitten kipu tuntui oikein syvällä sisuksissa häpy/lantioalueella.

@silvera paljon en osaa sulle neuvoja antaa, kurjalta kuulostaa 😕 Mä oon itse yrittänyt venytellä ja maata jalat koholla kulmassa niin, että selkä saa lepoa. Mutta eipä se ole auttanut muakaan..
 
Vieläkö pystytte makoilemaan selällään? Itse en enää oikein pysty, kun tulee huono olo 😵‍💫
 
Vieläkö pystytte makoilemaan selällään? Itse en enää oikein pysty, kun tulee huono olo 😵‍💫
Mä pystyn vielä (nyt rv24+6), mut mä oon kaikissa raskauksissa pystynyt vielä loppuvaiheessa olee selälteen. Ainut vaan et vauva painanut loppuvaiheessa etten saa happea niin sen takia en tykkää siitä.
 
Vieläkö pystytte makoilemaan selällään? Itse en enää oikein pysty, kun tulee huono olo 😵‍💫
Mä pystyn vielä hyvinkin, esim nukkuessa tuntuu taivaalliselta välillä lepuuttaa selällään kylkimakuun sijaan. Yritän totutella itseäni kylkinukkumiseen, mut välillä tosiaan hetkeks meen selälleni tarkoituksella ja välillä heräänkin selältäni, vaikka nukkumaan kävin kyljellä.

Vatsalla pystyin olemaan myös hetkittäin vielä noin viikko, pari sitten, mut se ei enää tunnu luontevalta, vaikka kuinka tukisin tyynyillä ja olisin pehmeällä alustalla.
 
Pystyn ja oonkin miettiny että miltä sen huonon olon pitäis tuntua kun mulla ei tunnu miltään 😂😂
No mulla ainakin tulee oksettavalla tavalla huono olo. Ja jos sitä ei noteeraa, alkaa sellainen kylmä hiki vaan nousta lopulta otsalle.

Eli kantsii nauttia vapaasta nukkumisesta ja makoilusta, ketkä pystyy, ei oo selvyys sekään 😄
 
Väsymys rupee nostamaan päätään vaikkakin tuntuu että enempi henkistä kuormitusta tämä. Ja mun jalat!!! Ai kamala niitä särkee jos vähänkään pidempään on liikuttu. Esim tänään reilu 20 tuhatta askelta ja nauran noita uria mitkä mun kintuissa on. Ehkä ois nyt viimeistään korkee aika hankkia se tukisukat??
 
Minkälaisia oireita teillä tällä hetkellä?
Mulla on alkanu supistukset tai ainakin uskon niiden oleva sellaisia. Joinakin päivinä niitä tulee aika usein ja yleensä levossa 🤔 ja monesti silloin kun sikiö liikkuu paljon, voikohan nuo liikkeet provosoida supistuksia? 🤔 ens maanantaina onneksi neuvola niin pääsen kysymään asiasta..
 
Minkälaisia oireita teillä tällä hetkellä?
Mulla on alkanu supistukset tai ainakin uskon niiden oleva sellaisia. Joinakin päivinä niitä tulee aika usein ja yleensä levossa 🤔 ja monesti silloin kun sikiö liikkuu paljon, voikohan nuo liikkeet provosoida supistuksia? 🤔 ens maanantaina onneksi neuvola niin pääsen kysymään asiasta..
Mulla myös alkanut supistukset, ollut jo muutama viikko mutta ei kovin usein vielä. Ja siis ei kivuliaita mutta vatsa kovettuu ja tuntuu vähän epämukavalta. Mulle tulee niitä ehkä eniten jos olen rasittanut itseäni vähän enemmän kerralla, ja joskus myös kun on kova pissahätä 🙈 Muutama tullut myös ihan levossa.

Muuten ei oikeastaan ole mitään merkittäviä oireita. Mutta ehtiihän ne tässä vielä tulla 🙊😅
 
Minkälaisia oireita teillä tällä hetkellä?
Mulla on alkanu supistukset tai ainakin uskon niiden oleva sellaisia. Joinakin päivinä niitä tulee aika usein ja yleensä levossa 🤔 ja monesti silloin kun sikiö liikkuu paljon, voikohan nuo liikkeet provosoida supistuksia? 🤔 ens maanantaina onneksi neuvola niin pääsen kysymään asiasta..
Mulla ei ole vielä supistellut. Aika oireeton olo kaikkineen. Mahan ja muuttuneen painopisteen johdosta pari kestojumia alaselässä ja toisessa lonkan koukistajassa, mutta ei oikeestaan muuta.

Ehkä vähän vahvempi siivousvietti ja kaappien konmaritus-vietti ollu päällä kuin normaalisti. 😅
 
Edelleen vaivaa närästys, ja ajoittain tulee pieniä kolotuksia selkään tai lantion alueelle, sekä sukkapuikkokipuja alapäähän. Ja sitten luultavasti supistuksia on ollut silloin tällöin, tai näin ainakin kuvittelen 🤔 Ei siis mitään kivuliaita, mutta välillä tuntuu sellainen puristava tunne vatsalla, kiristää hetken aikaa ja sitten helpottaa. Näitä on tullut sekä levossa että rasituksen jälkeen, mutta tosiaan aika satunnaisesti kylläkin.

Kauhea makean himo koko ajan on myös :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Minä oon ruvennut röyhtäilemään niinku mikäkin possu 😂 ennen raskautta en röyhtäillyt oikeastaan koskaan ja nyt tällä viikolla tuntuu että pitää jatkuvasti. Asiaa hankaloittaa se, että en "osaa" röyhtäillä ja usein se ei vaan tuu ulos ja jää vain sellainen hirveä tunne että pitäis röyhtäistä 🥲
 
Mä oon päässyt yllättävän helpolla.
32+0, tosi vähäoireinen raskaus olmut.
Nyt loppuvaiheilla oon ruvennut heräilemään öisin ja valvomaan tunnin - pari kerrallaan ja se onkin oikeestaan ainoa oire.
Onneks 2vkon päästä alkaa mammaloma niin ei tarvi väkisin yrittää nukkua jos ri uni uudestaan tuu.
 
Takaisin
Top