Millaisia raskausoireita sinulla on?

Nyt on tullut ajoittain kummallista mahakipuja. Navan vieressä n.1-2cm on kivulias piste joka töissä ponnistellessakin tuntui. Varmaan jonku napatyrän pukkaa 🤔
 
Onko muilla epämiellyttäviä tuntemuksia? Mulla nyt ihan alhaalla tuntuu epämiellyttävältä ja vähän kuin paineen tunnetta aina välillä. Nyt sain neuvolasta ohjeen levätä pari päivää ja katsoa helpottaako se. Lauantaina onneksi rakenneultra niin pääsee näkee onko pienellä kaikki hyvin 😣
 
Onko muilla epämiellyttäviä tuntemuksia? Mulla nyt ihan alhaalla tuntuu epämiellyttävältä ja vähän kuin paineen tunnetta aina välillä. Nyt sain neuvolasta ohjeen levätä pari päivää ja katsoa helpottaako se. Lauantaina onneksi rakenneultra niin pääsee näkee onko pienellä kaikki hyvin 😣
Mulla on myös tasaiseen paineen tunnetta ja sellaisia outoja tuntemuksia. Kipuja ne ei ole mutta jotain mikä tuntuu vähän ilkeältä
 
Onko muilla epämiellyttäviä tuntemuksia? Mulla nyt ihan alhaalla tuntuu epämiellyttävältä ja vähän kuin paineen tunnetta aina välillä. Nyt sain neuvolasta ohjeen levätä pari päivää ja katsoa helpottaako se. Lauantaina onneksi rakenneultra niin pääsee näkee onko pienellä kaikki hyvin 😣
Joo, heti kun maha tuli esiin, alkoi tulla kaikenlaisia epämiellyttäviä tuntemuksia kohtuun/rakoon/alapäähän. Välillä kävellessä esim. tuntuu painetta tosi spesifisti välilihan alueella… 😖 Oon saanut näihin aika paljon apua vaihtamalla työtuolin jumppapalloon, tekemällä tunnollisesti lantionpohjatreenejä ja vahvistamalla tukilihaksia. Mä luulen, että ainakin itsellä nää paineen tunteet sun muut johtuu siitä, että selkä on mahan ulostulon myötä alkanu mennä notkolle ja kasvava kohtu painaa kaikkia muita rakenteita tuolla alapäässä.
 
Mulla on mahan pullahtamisen jälkeen ollut tuntemuksia aina, kun maha on vähääkään täynnä. Paineentunnetta, kirraamista, pistämistä yms yms. Tää on kyllä hillinnyt annoskokoja ja syömistä, kun tuntuu että koko ajan olisi ihan täynnä.

Sit jotenkin muuttuneen asennon vuoksi varmaankin on tullut häntäluu kipeäksi, jos istuu pitkään, kuten töissä koko ajan istuu. Huomaisin myös, että ihan alkuraskaudesta jotenkin turhaan varoin vatsalihaksien käyttämistä, varmaan alitajuntaisesti, ettei vaan purista tai aiheuta painetta kohtuun tms. No nyt kun olen ruvennut pitämään asentoa yllä corea tietoisesti aktivoimalla, ovat selkäkivut, niskakivut helpottaneet selvästi.
 
Mulla se paineen tunne alavatsalla on harjoitussupistuksia. Siis tuntuu paineelta kun koko alavatsa kovettuu. Ja nyt myös tuohon häpyluuhun alkanut särkemään 😢
Normaalisti pystyn olemaan esim. töissä. Jalat vaan menee kipeäksi n 3h kohdalla (tukisukat käytössä).
 
Välillä paineentunnetta täälläkin, sitten närästys alkoi (oli edellisessäkin raskaudessa, muulloin ei ole ollut) pahinta on luupiikki kantapäässä, johon painonnousu ei ainakaan helpota. Eli parit vaivat löytyy jo nyt😅
 
Onko muilla tälläistä oiretta? Kun syöt niin iskee kauhee turvotus ja täysi olo/ ähky, ei tarvii kuin aamupuuro ja leipä syödä niin jäätävä ähky jo päällä. Onkohan ihan normaalia? Nyt rv24, voiko kohtu jo painaa suolistoa/vatsaa?
 
Onko muilla tälläistä oiretta? Kun syöt niin iskee kauhee turvotus ja täysi olo/ ähky, ei tarvii kuin aamupuuro ja leipä syödä niin jäätävä ähky jo päällä. Onkohan ihan normaalia? Nyt rv24, voiko kohtu jo painaa suolistoa/vatsaa?
Joo on! Olin eilen kauhuissani ku söin yhen perunan ja kolme nakkia, ja tuli muka kauhee ähky vaikka oon normaalisti suursyömäri 😂

Kai se jo vie tilaa siellä, mulla ainakin kohtu navan yläpuolella niin ei siellä kaikki ihan samalla tavalla oo 🤔
 
Uusin oire on tosi kurja: Öisin tulee helposti suonenvetoja pohkeisiin 😑
 
Onko muilla tälläistä oiretta? Kun syöt niin iskee kauhee turvotus ja täysi olo/ ähky, ei tarvii kuin aamupuuro ja leipä syödä niin jäätävä ähky jo päällä. Onkohan ihan normaalia? Nyt rv24, voiko kohtu jo painaa suolistoa/vatsaa?
On! EI tarvi syödä juuri mitään, kun on maha mukamas ihan täynnä ja tosi tukala olo, kun mahaa kiristää ja tuntuu että meinaa haljeta :Grimacing Face: Lisäksi närästää vähän koko ajan, yleensä aina ruuan päälle, ihan sama mitä syö... Aikaisemmin närästystä ollut ehkä ihan muutaman kerran koko elämän aikana, niin onhan tää vähän raskasta 🙄

Sitten on alkanut tulla kaikenlaisia epämääräisiä tuntemuksia vatsalle ja alapäähän ylipäänsä, lonkkia/lantion aluetta särkee ja tulee varmaan jotain sukkapuikkovihlasuja sinne tänne, ja just sellasta paineen tunnetta alavatsalla. Yhtenä päivän aloin ihan seurata noita vatsan tuntemuksia, ja epäilen voisiko olla jo harjoitussupistuksia, kun välillä kiristää tuosta just kohdun kohdalta hetken aikaa, ja mahan päältä tuntuu vähän tuollaiselta pinkeämmältä sen aikaa kun puristaa? 🤔 Sitten myös työpäivän aikana kun istuu koko päivän, huomaa, että jos asento on yhtään liian kumarassa, alkaa vähän kipeytyä tuolta lantion alueelta kun vatsa on varmaan liian mutkalla. Sitten on vähän taas helpompi, kun vaan koittaa pitää hyvän ryhdin, niin ei tuo maha pääse menemään huonoon asentoon eikä vauva joudu liian ahtaalle.

Myös jalat väsyy nykyisin tosi paljon helpommin kuin ennen, etenkin nyt kun on kotona joutunut touhuamaan kaikkea jalkojen päällä, on etenkin kantapäät, mutta muutoinkin jalkapohjat tosi kipeä. Ja muutenkin väsyy paljon helpommin ihan kaikesta fyysisestä tekemisestä.
 
Mulla on välillä ollut paineen tunnetta ihan alapäässä, sama tunne kuin kävelin synnytysosastolle esikoisen kanssa mutta paljon lievempi 😅 ihan niin kuin sieltä olisi tulossa vauva jo 🙈 on kyllä aika inhottava tunne kun ei oikein tiedä mistä on kyse mutta jonakin päivinä en tunne sellaista lainkaan ja muutama päivä ollut todella raskas sen takia. Ollaan lähdössä reissuun to-ma ja on tarkoitus kävellä aika paljon, toivottavasti tätä paineen tunnetta ei ole silloin 😬🙈
 
ihan hassua tämä raskaana. Närästystä on välillä valtavasti. Nenä ja otsa ontelot on jotenkin kuivat ja kuumaa ilmaa ei voi hengittää nenän kautta, koska tuntuu että polttaa. Sairaslomalla olen viikon ollut koska oikealle tuli voimakas repivä vatsakipu. Luulen että johtui osittain suolistosta koska meni ohitse. Ei selity oikein muuten. Ja vauva on aktiivinen jumppari 😍😍 päivät alkaa ja loppuu möyrinnällä. Tulee varmaan tukala olla kun se kasvaa ja liikkuu niin aktiivisesti. Ei kyllä doppleria ole enää tarvinut. Rakenne ultraa saa odottaa vielä maanantaille.
 
Hikoilen kuin pieni 🐷. Älyttömiä kuumia aaltoja, vaikka olisi minuutti aikaisemmin ollut kylmä.
 
Mä tunsin tänään ekan hikan 💖 Potkuttelut täälläkin jo päivittäisiä ja alkaa huolestuttaa jos pikkuinen nukkuu eikä potkuttele yhtään.
 
Mulla on välillä ollut paineen tunnetta ihan alapäässä, sama tunne kuin kävelin synnytysosastolle esikoisen kanssa mutta paljon lievempi 😅 ihan niin kuin sieltä olisi tulossa vauva jo 🙈 on kyllä aika inhottava tunne kun ei oikein tiedä mistä on kyse mutta jonakin päivinä en tunne sellaista lainkaan ja muutama päivä ollut todella raskas sen takia. Ollaan lähdössä reissuun to-ma ja on tarkoitus kävellä aika paljon, toivottavasti tätä paineen tunnetta ei ole silloin 😬🙈
Mulla tää sama ja mä oon ihmetellyt et miten voi muka nyt jo tuntua tää 😖
 
Takaisin
Top