Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Moikka! Siis käytän Ouraa Natural Cycles -appin kanssa. Natural Cycles on ihan USA:n lääkintäviraston eli FDA:n hyväksymä appi. Natural Cycles siis antaa sulle Ouran yöllisistä mittauksista ihan tarkan lämpötila-arvon (tyyliin vaikka 36,72) eli kaikki desimaalit mukana. Ja ohjeissa sanotaan, että Ouran kautta Natural Cyclesin laskemaa algoritmia eli lämpötilalukemaa ei pidä verrata esim suun kautta mitattaviin BBT- eli peruslämpömittareihin, koska algoritmi on eri. Itse hankin koko Ouran ton Natural Cyclesin takia kun halusin tietää, että ovuloinko ylipäätään. Natural Cycles piirtää tarkat käppyrät lämpötiloista ja niiden merkityksistä koko kierron aikana ja myös havaitsee ovuloinnin. Ja siis minusta on luotettavampaa tuon Ouran kanssa, kun se mittaa lämpötiloja yöllä joka minuutti, kun siis BBT-mittarin lämpötiloihin vaikuttaa kaikki yölliset vessakäynnit ja heräämisajatkin pitäisi olla joka päivä samat. NC:n ja Ouran sivuilta löytyy infoa, miten nuo toimii rinnakkain. Myös Fertility Friend appissa on maininta, ettei esim sormuksen kanssa tarvitse stressata eri heräämisaikojen vaikutuksesta peruslämpöjen mittaustuloksiin.@Toukkis81 mulla on Oura, mutta ollut se vasta just ennen ovista asti eli hyvin lyhyen aikaa, eikä sen lämpötilamittaukset tunnu musta yhtään luotettavilta (vertaan BBT-mittarilla saatuihin arvoihin) ja pahoinvointia ei kaikille tule, joten se ei välttämättä kerro mitään. Kuulostaa siltä että sulla on paljon erilaisia oireita, mutta kovasti huolestuttaa raskauden tilanne. Voi olla että huolta vois vähentää varhaisultrassa tai parissa tai muutamassa hcg-verikokeessa käynti, että näkis että raskaus etenee. Mutta on myös ihan ok odottaa neuvolaan, jos vaan malttaa
Joo oon lukenut tuosta Natural Cyclesistä hyvää ja oon löytänyt Ouran kaksidesimaaliset arvot mutta jostain syystä mulla heittelee tosi paljon noi Ouralta saadut arvot verrattuna aamuiseen BBT-mittaukseen, joka on pysynyt hyvin tasaisena. Mutta se on mun ongelma, oon miettinyt että onko sormus jotenkin väärän kokoinen vai ääreisverenkierto vaan huono vai mikä ja siis oon kade kun tosi monella se tekee nättiä lämpötilakäyrää tässä tosiaan miltä mun käyrät näyttää, sinisellä bbt ja oranssilla oura:Moikka! Siis käytän Ouraa Natural Cycles -appin kanssa. Natural Cycles on ihan USA:n lääkintäviraston eli FDA:n hyväksymä appi. Natural Cycles siis antaa sulle Ouran yöllisistä mittauksista ihan tarkan lämpötila-arvon (tyyliin vaikka 36,72) eli kaikki desimaalit mukana. Ja ohjeissa sanotaan, että Ouran kautta Natural Cyclesin laskemaa algoritmia eli lämpötilalukemaa ei pidä verrata esim suun kautta mitattaviin BBT- eli peruslämpömittareihin, koska algoritmi on eri. Itse hankin koko Ouran ton Natural Cyclesin takia kun halusin tietää, että ovuloinko ylipäätään. Natural Cycles piirtää tarkat käppyrät lämpötiloista ja niiden merkityksistä koko kierron aikana ja myös havaitsee ovuloinnin. Ja siis minusta on luotettavampaa tuon Ouran kanssa, kun se mittaa lämpötiloja yöllä joka minuutti, kun siis BBT-mittarin lämpötiloihin vaikuttaa kaikki yölliset vessakäynnit ja heräämisajatkin pitäisi olla joka päivä samat. NC:n ja Ouran sivuilta löytyy infoa, miten nuo toimii rinnakkain. Myös Fertility Friend appissa on maininta, ettei esim sormuksen kanssa tarvitse stressata eri heräämisaikojen vaikutuksesta peruslämpöjen mittaustuloksiin.
https://ouraring.com/blog/oura-partners-with-fda-cleared-birth-control-app-natural-cycles/
Ja juu, stressissä oon, mut jos luet tuolta ”Miten vauva sai alkunsa” -ketjusta stoorin, niin ehkä ymmärrät miksi. Ihan yksin oon tän kaiken myllerryksen keskellä. Ja kun gyne on sanonut, että minun iässä luomuraskauden mahdollisuus on enää 3%, joten luonnollisesti sitä pelkää menettävänsä tämän ihmeen ja lahjan, kun tuskin toista kertaa tätä tässä iässä tapahtuu… Varhaisultra-ketjuun vastasin, että olisi henkisesti raskaampaa saada KM sen jälkeen kun on kuullut sydänäänet, joten pitääpä miettiä vielä… Pitää yrittää pitää itsensä busyna, niin ei jää aikaa murehtimiseen.
Ps. Lisäys: tuo verikokeissa käyminen voisi olla hyvä idea, kiitos sulle siitä
Okei ehkä lopetan nyt tän friikkailun, kun äkkiseltään näyttää et nämä mun käppyrät on tasaisemmat kuin tossa sun chartissa, etkä säkään ole huolissasi. Siis ei mulla ole kertaakaan tippunut edes luteal linen alapuolelle, edelleen plussalämpöjen puolella, mutta pienikin droppi sai sydämentykytyksiä aikaanJoo oon lukenut tuosta Natural Cyclesistä hyvää ja oon löytänyt Ouran kaksidesimaaliset arvot mutta jostain syystä mulla heittelee tosi paljon noi Ouralta saadut arvot verrattuna aamuiseen BBT-mittaukseen, joka on pysynyt hyvin tasaisena. Mutta se on mun ongelma, oon miettinyt että onko sormus jotenkin väärän kokoinen vai ääreisverenkierto vaan huono vai mikä ja siis oon kade kun tosi monella se tekee nättiä lämpötilakäyrää tässä tosiaan miltä mun käyrät näyttää, sinisellä bbt ja oranssilla oura:
View attachment 120948
Ja siis upeeta että toimii sulle! Tarkoitukseni oli lohduttaa että myös sormesta mitattuna voi vaihdella jos on ollut huoneessa kylmempää tai käsi poikkeuksellisessa asennossa tai muuta - että toivotaan että lämpötila palautuu normaalille tasolle eikä se yks dippi ollut tän tärkeimmän asian suhteen merkki mistään huonosta Luin sun tarinan ja pidetään sormet ristissä että saat tämän ihmeen syliin saakka ❤
Pakko viel kysyy mistä sä oot saanu noi sun FF chartissa olevat tarkat Ouran lämpötilojen desimaalilukemat? (Kun jos sulla ei oo Natural Cyclesiä käytössä?)Joo oon lukenut tuosta Natural Cyclesistä hyvää ja oon löytänyt Ouran kaksidesimaaliset arvot mutta jostain syystä mulla heittelee tosi paljon noi Ouralta saadut arvot verrattuna aamuiseen BBT-mittaukseen, joka on pysynyt hyvin tasaisena. Mutta se on mun ongelma, oon miettinyt että onko sormus jotenkin väärän kokoinen vai ääreisverenkierto vaan huono vai mikä ja siis oon kade kun tosi monella se tekee nättiä lämpötilakäyrää tässä tosiaan miltä mun käyrät näyttää, sinisellä bbt ja oranssilla oura:
View attachment 120948
Ja siis upeeta että toimii sulle! Tarkoitukseni oli lohduttaa että myös sormesta mitattuna voi vaihdella jos on ollut huoneessa kylmempää tai käsi poikkeuksellisessa asennossa tai muuta - että toivotaan että lämpötila palautuu normaalille tasolle eikä se yks dippi ollut tän tärkeimmän asian suhteen merkki mistään huonosta Luin sun tarinan ja pidetään sormet ristissä että saat tämän ihmeen syliin saakka ❤
Täältä saa kahdella desimaalilla: https://cloud.ouraring.com/trends mutta itse pitää arpoa ”lähtölämpätila”, mä arvioin BBT-mittarilla saamien tuloksien perusteella.Pakko viel kysyy mistä sä oot saanu noi sun FF chartissa olevat tarkat Ouran lämpötilojen desimaalilukemat? (Kun jos sulla ei oo Natural Cyclesiä käytössä?)