Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko muilla hikoilemattomuutta, ihan aluks tuli sellasia kuumia aaltoja mut nyt tuntuu et on ihan tukossa? Ja ummetus tietysti sen kaverina, mietin että liittyykö raskauden aineenvaihduntaan liittyviin asioihin vai mikä on :tears:
Mulla on kyllä tavallista kylmempi koko ajan, mutta saan kyllä hien pintaan kuten ennenkin. Vatsan toiminta sen sijaan on hidastunut varmaan 80% :tears:
 
Täällä on pikkuhiljaa alkanut pahoinvointi.. Oksennus ei ole tullut, mutta ihan jäätävän huono olo ollut monena päivänä. Ehkä se oksennuskin olisi voinut tulla, mutta kärsin ihan jäätävästä oksentamisen pelosta, enkä kovin helpolla päädy siihen tilanteeseen vaan sinnittelen ja sinnittelen :New Moon With Face:
 
Onko muilla tälläistä ? Mulla syömisen jälkeen tuntuu maha kuin olisi antanut jäätävän buffetin ja itsensä ähkyyn. Jotenki pienikin määrä lämmintä ruokaa tekee ihan överi ähkyn. Esim söin 5 pientä hornettia(syötävää ei juurikaan) ja ihan maha tukossa
Mulla ainakin liikkuminen helpottaa kipuihin. Toki oon harrastanut aktiivisesti crossfitiä nyt vuoden niin ehkä kroppa jo tottunut. Mutta ei oo ollut alaselän kanssa ongelmia ja isoja painoja edelleen nostelen. Ainut, että kovaa treenatessa tulee herkemmin huono olo ja hengästyn kamalasti.
Itse olen salilla käynyt yli 8v ja rakastan sitä ihan mielettömästi.
Settien aikana ei tunne ollenkaan, että olen raskaana, mutta setin jälkeen maha turpoa ihan äärrettömästi 😁
Eileen tuli huono olo viimeisen setin jälkeen, luulin että oksentelen (onneksi ei) muuten pahoinvointia ei ole ollenkaan.
Toivottavasti, ei tarvi lopettaa, kun se on paras ja nopea keino palauttaa keho synnytyksen jälkeen saman kuntoon. Vauvallekin tekee hyvää
 
Onko muilla hikoilemattomuutta, ihan aluks tuli sellasia kuumia aaltoja mut nyt tuntuu et on ihan tukossa? Ja ummetus tietysti sen kaverina, mietin että liittyykö raskauden aineenvaihduntaan liittyviin asioihin vai mikä on :tears:
Ihan sama (muistan viikko enneen kun tein testin, hikoilin todella paljon, nyt vain paleilen ja käyn kuumavesipullo kainalossa ja nukun myös sillä 😁)
Syö kuivatettuja luumuja, auttaa todella paljon ummetuksen, myös metsämustikkaat
 
Täällä on pikkuhiljaa alkanut pahoinvointi.. Oksennus ei ole tullut, mutta ihan jäätävän huono olo ollut monena päivänä. Ehkä se oksennuskin olisi voinut tulla, mutta kärsin ihan jäätävästä oksentamisen pelosta, enkä kovin helpolla päädy siihen tilanteeseen vaan sinnittelen ja sinnittelen :New Moon With Face:
Viimeisen raskauden aikana oli ihan sama. Pahoinvointia yli 4kk, mutta ei ikinä oksentanut
 
Minulla taisi enteillä flunssaa lämmön tipahdus. Seuraavana yönä heräsin jo 1:15 enkä saanut nukuttua enää. Aikainen herääminen minulla enteilee myös kipeeksi tuloa. Tänä aamuna lämmöt taas tutut 36.7 ja heti nenä vuosi jo herätessä.😊
Leikkaa sipuli halki ja laita jokaiseen huoneseen, vaihda joka päivä.
Sipuli vetää kaikki bakteerit sen sisään ja paranneet todella nopeasti. Ensimmäiset pari tunti tunnet sen hajun, sen jälkeen ei ole enää mitään
 
Pari viikkoa jo viluttanut aika huolella, tämä koko viikko mennyt jo niiskuttaessa ja nyt alko yöllä olla keuhkoissa tuntemusta ja karmea yskä eli flunssaa pukkaa. 😑
Mitäs lenssulääkkeitä tässä nyt sitten saa raskaana syödä?
 
Pari viikkoa jo viluttanut aika huolella, tämä koko viikko mennyt jo niiskuttaessa ja nyt alko yöllä olla keuhkoissa tuntemusta ja karmea yskä eli flunssaa pukkaa. 😑
Mitäs lenssulääkkeitä tässä nyt sitten saa raskaana syödä?
En ole ikinä syönyt flunssalääkkeitä, eikä lapset. Paras flunssalääke on leikka sipuli paloiksi ja laitta päälle hunaja ja jääkaapin, odottaa joku 30minuuttia ja syö sitä siirrappia mikä sieltä tulee, monta kerta päivässä) 1-2 päivä ja olet terve. Ja koko kämppään laita puoliksi leikattu sipuli, vetää kaikki bakteerit itseensä.
Kamomilla tee hunajalla myös hyvä.
Tämä oli miten minun mummo sai minut terveeksi 🙂
 
Pahoinvointi helpottaa usein seuraavissa raskauksissa. Joopa joo. Kyllä ihan samalla yrjöömiskaavalla lähti tämäkin liikkeelle 🤢
 
Järkyttävä paha olo joka jatkuu koko päivän. Ylävatsa turpoaa jalkapalloksi ja kiristää kun vahingossakin syön jotain hapokasta/suolaista/rasvaista. Välillä kun nousen ylös niin alavatsassa tuntuu kiristystä/kipua. Viikkoja on siis vasta 8.... Yhtä ihanaa kuin esikoisen kanssa siis. :tears:
 
Viikonloppuna loppui rintsikoiden käyttö,kun tuntuu kaikki löysätki liivit vaan vanteena vatsalaukun päällä ja saa samantien oksentamaan..
 
Minulla on todella vähee raskausoireeita (rinnat vähee arat ja paleilen jatkuvasti, vatsassa myös kuuma tunne)kuumavesipullo aina kainalossa ja fleecehuoppa päällä. Hetkellä 6+1
Eileen koko päivä Viron reissussa ja söin vain aamulla 7 kaksi leipä ja illalla Poke bowl salaattin ja se oli siinä.
Unohdin kokonaan, että olen raskaana 😁
Minulla kolme raskausta ollut ja en ole ollut ikinä nälkäinen, pitäisi pakottaa syömään.

Kolmannen raskauden alkoi pahoinvointi vasta 9 viikolla. Kaksi ensimmäistä raskautta ilman oireeita.
Aikaisempien raskauden aikana en ollut ollenkaan huolissaan, että ei ole oireeita, mutta nyt olen todella huolissani, en tiedä onko se asioista lukeminen (täällä palstalla paljon tuulimuna ja keskenmenoja) tai siten ikä sellainen (olen 38)
Lähettin miehen raskaustesti ostamaan 😁 saan njdänonko viivat vahvistunut tai ei
 
Nyt on viikon ollut etova olo ja tuntuu että joka päivä pahenee.🤢 Syön pelkkää suolasta ja klementiiniä. Närästää heti kun syö joten myös rennie kuuluu ruokavalioon. Toivottavasti tää menis ohi ennen joulua
 
Kärsiikö täällä muut kovista alaselkä kivuista? 🤔 Mulla on jo pari viikkoa vihlonut alaselkää enemmän tai vähemmän. Nyt tänään pidin siivouspäivää ja siitähän se selkä nokkiin otti ihan kunnolla. Järkyttävää vihlomista alaselässä, heti kun ois pahemmastikkin venähtänyt. Luin että liitoskivut voisivat tuntua tämmöisiltä mutta eikai nyt vielä? 7+2 ois nyt 😶
 
Kärsiikö täällä muut kovista alaselkä kivuista? 🤔 Mulla on jo pari viikkoa vihlonut alaselkää enemmän tai vähemmän. Nyt tänään pidin siivouspäivää ja siitähän se selkä nokkiin otti ihan kunnolla. Järkyttävää vihlomista alaselässä, heti kun ois pahemmastikkin venähtänyt. Luin että liitoskivut voisivat tuntua tämmöisiltä mutta eikai nyt vielä? 7+2 ois nyt 😶
Sillonku teen jotain, siivoon tai tiskaan/laitan tiskei. Mut ei tämmösest ”normi”elämisest. Tais alkaa joskus rv 6-7, nyt on huome 10+0 ja on vähä helpottanu.
 
Täällä mennään aika oireettomana. Mitä nyt välissä vähän närästää ja siis issias ruvennut jo nyt temppuilemaan. 🥺
 
Täällä mennään aika oireettomana. Mitä nyt välissä vähän närästää ja siis issias ruvennut jo nyt temppuilemaan. 🥺
Minkälaisia oireita sulla tuo iskias aiheuttaa? Jos oon kävellyt useamman kilsan päivässä niin tulee hirveä paine tonne alaselkään nii mietin onkohan se tuota samaa
 
Takaisin
Top