Millaisia raskausoireita sinulla on?

Pahoinvointi vie kyl ihan sängynpohjalle. Tekisi mieli vaan nukkua, kun tuntuu että se auttaa edes hetkellisesti huonoon oloon.
 
Nyt tuntuu nuo aikaisemmat "Vitsi kun olisi enemmän oireita" kommentit jotenkin läpältä.

Nykyisiä oireita;
Ummetus, josta seuraa järkyttävä turvotus
Menkkamaiset kivut herättävät usein
Unettomuus ja siitä seuraava väsymys
Jatkuva virtsaaminen
Ensimmäinen aura + päänsärky migreeni takana (toivotaan, ettei ota tavaksi)
Kuvotus ja mieliteot
 
Nyt on pakko kysyä, että miten te olette selvinneet oksentelun kanssa töissä vai oletteko saikuttaneet? En oksentele, ainakaan vielä, mitenkään älyttömästi. Mutta useamman kerran päivässä kumminkin. Olen sairaslomalla, mut ei tätäkään voi loputtomiin jatkaa 😖
 
Nyt on pakko kysyä, että miten te olette selvinneet oksentelun kanssa töissä vai oletteko saikuttaneet? En oksentele, ainakaan vielä, mitenkään älyttömästi. Mutta useamman kerran päivässä kumminkin. Olen sairaslomalla, mut ei tätäkään voi loputtomiin jatkaa 😖
Täällä säännöllinen 8-16 työaika. Itellä on työaikana ollut helpompaa mahdollisesti sen päiväaikaisen aktiivisuuden vuoksi. Kotona sohvalla haastavampaa. Eniten oksettaa jos syö liikaa tai liian harvoin tai näkee vessanpöntön, tai ulkoillessa ruuan jälkeen. Oon ottanu töihin välipalaleivän syötäväksi n klo 9-10aikaan kun paha olo iskee ja se on helpottanut. Vastaavasti ruokailu 12 aikaan helpottaa taas oloa ja välipala pitää syödä vielä klo 15 aikaan pahoinvointiin jotta kotiin pääsisi hyvillä mielin tuntia myöhemmin jälleen nälkäisenä.. eli ruokaa ruokaa ja ruokaa heti kun pahoinvointi iskee, pieniä annoksia
 
Paha maku suussa, sama oli edellisessä raskaudesta. Voi kuulostaa pieneltä oireelta, jos ei ole kärsinyt tästä. Oikeasti tekee hulluksi,kun tulee huono olo siitä mausta.
 
Pahoinvointi edelleen (12+0) vahvana osana päiviä, oksentelu hieman vähentynyt. Rajoittaa kaikkea kun vaaka-asento ainut ok. Onko muilla ruvennut missä vaiheessa helpottamaan vai vieläkö jatkuu?
 
Pahoinvointi edelleen (12+0) vahvana osana päiviä, oksentelu hieman vähentynyt. Rajoittaa kaikkea kun vaaka-asento ainut ok. Onko muilla ruvennut missä vaiheessa helpottamaan vai vieläkö jatkuu?
Mul on nyt 14+2 ja hirveä pahoinvointi edelleen. Nyt oksentelu vaihtunut migreeniin, saas nähdä joko tää kohta helpottaisi.. 🙄
 
Etovaa oloa vielä mutta helpottamaan päin tuo pahoinvointi. Hampaita en pysty juuri pesemään. Se saa oksentamaan nopeasti. Migreeni alkanu näyttäytyy liiankin usein. Väsymys edelleen kova.
 
Millaisia lepo sykkeitä ja millä viikoilla?
Itsellä nyt 12+2 ja lepo sykkeet painelee 90-110 välillä 🙄
 
Aika alkuraskaudessa oli leposykkeet jotain 75-80, kun normaalisti on 50-55 tietämillä. Nyt kun vilkaisin niin oli 58 ja ei oo tuntunut ees viime aikoina semmoista hirveää tykytystä. Ja viikkoja nyt siis 14+5.
 
Aika alkuraskaudessa oli leposykkeet jotain 75-80, kun normaalisti on 50-55 tietämillä. Nyt kun vilkaisin niin oli 58 ja ei oo tuntunut ees viime aikoina semmoista hirveää tykytystä. Ja viikkoja nyt siis 14+5.
Josko tääkin rupeis muutaman viikon sisään si tasaantuu 🙄
 
Millaisia lepo sykkeitä ja millä viikoilla?
Itsellä nyt 12+2 ja lepo sykkeet painelee 90-110 välillä 🙄
Mulla nyt 14+6 ja samaa luokkaa leposyke. Tuntuu että vaan pahentunut nyt raskauden edetessä, tuntuu ajoittain tosi epämukavalta kun sykkeet niin korkealla. 😬 Välillä laskee sinne 70-80 tienoille, mut vaatii kyllä totaalisen paikallaanolon ja rauhoittumisen.

Välillä oon muuten huomannut, että kun juo riittävästi vettä, se myös laskee leposykettä. Tiedä sit onko vaan sattumaa, mutta useamman kerran käynyt näin.
 
Alussa pahoinvointi ja jatkuva oksentelu + päänsärky. Nyt vaan kokoajan nälkä ja oon rauhallisempi ku koskaan enkä stressaa mistään. Tisseissä ei mitään muutoksia missään vaiheessa.
 
Mahan turpoaminen, eipä paljon muuta ihmeellistä tällä hetkellä. Eilen just fiilistelin sitä että voi juoda taas kraanavettä heti aamusta...aah oon niin kaivannut perusvettä kun meillä on vieläpä tosi hyvä vesi täällä. Alkuun se siis teki etovaa oloa kun sitä ei saanut röyhtäistyä ja jäi aina jotenkin sellanen kupla kurkkuun. No kesto nuha tosin jatkuu edelleen, siihen alkanut jo tottua😅
 
Itselläni jäätävä unettomuus ja koko pvän etovaa oloa. Nyt molemmat vähän helpottaneet. Mun nenä on tosi tarkka nykyään. Edellisissä raskauksista ehkä voimakkaat hajut teki pahan olon. Mut tää mikrohajuaisti on kyl uutta. Nyt rv 12+3
 
Mä kävin esikon odotuksessa rasitustestissä, koska pissaan tuli läpi sokerit. Testi oli puhdas ja kamala. Oksensin kaksi ekaa kertaa ja vasta kolmas rasitustesti meni läpi. Olin jo viikoilla 30 ja yli. Toisen lapsen kohdalla oli sama, sokerit läpi. Olin sitten viisas ja sanoin, että menen vasta sitten 3 trimestr aikana. Ekalla onnistu. Testi meni läpi. Sitten aloin odottaa kaksosia ja koko homma unohdettiin 🤣🤣🤣 enkä minä hiiskunut mitään. Nyt koska sisko sai raskausdiabeteksen niin joudun menee. 😵‍💫😵‍💫😵‍💫 en kyllä yhtään haluuuuuuuuuuu
 
Ihan hirveä testi se on. Vaikka olen sokerin suuri ystävä, mutta se litku on kamala. Ja muistan arkityön kanssa se oli tosi hankalaa saada järjestymään. Onneksi nykyään on jotkut HUS kan auki lauantaisin. Mulla meni ihan 2 pvää siinä kamalassa rasitusolossa.
 
Takaisin
Top