Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olipa asiaton lääkäri. Nuo pelot kuulostavat todella tutuilta, mutta ammattilaisen suhtautuminen noin nuivasti ei todellakaan ole oikein. Itse soitin paniikissa hoitopaikkaan, ja sain sielä rauhoittelua. Sanottiin, että nauti. Olet raskaana. Mikäli jotain ikävää tapahtuu, käsitellään sitten sitä yhdessä.

Ymmärrän hyvin, että halusit mennä ultraan niin aikaisin. Minäkin olen miettinyt samaa. Ja jos sinulla on joku luottolääkäri, puhu asiasta toisen lääkärin kanssa. Kovasti voimia! ❤️❤️
Kiitos ❤️😌 Ne ovat tarpeen! 🙏 Tosiaan tämä lääkäri on vieläpä erikoistunut keskenmenojen hoitoon / hoitoihin niiden ehkäisemiseksi. Oletin että hän osaisi olla sensitiivinen ja että ymmärtää miten paljon pelkoja raskauteen liittyy kun on menetyksiä taustalla. Aion jatkossa asioida jonkun muun lääkärin kanssa. Oon myös sitä mieltä, ettei kannata kauheasti etukäteen käsitellä kaikkia kauhuskenaarioita, vaan pohtii niitä sitten jos sellainen tilanne tulee eteen.

Onko täällä muut huomanneet kohonneen leposykkeen? Mulla etenkin iltaisin tuntuu häiritsevästi tuossa kaulalla 😁 Äsken huvikseni käytin verenpainemittaria ja pulssi oli 92 kun yleensä se on joku 75. Ei ihme että tuntuu inhalta.

Onko täällä muut huomanneet kohonneen leposykkeen? Mulla etenkin iltaisin tuntuu häiritsevästi tuossa kaulalla 😁 Äsken huvikseni käytin verenpainemittaria ja pulssi oli 92 kun yleensä se on joku 75. Ei ihme että tuntuu inhalta.
Kello seuraa sykettä ja leposyke on ollut koholla jo rv4 asti. Hengästynyt olo on vähän väliä, mut en oo tsekannut yksittäisiä sykkeitä niissä kohdin, mut varmasti on normaalia korkeammalla.

Mulla kanssa leposykkeet ollut koholla tässä jo useamman viikon. Kello mittaa ranteesta sykettä ja leposykkeet noussut lähes kymmenellä. Sykkeet nousee muutenkin nopeammin kuin normaalisti ja hengästyn todella helposti.

Täällä! Ja myös sitä hengästymistä on. Itsellä on sairauden vuoksi käytössä beetasalpaaja ja siitäkin huolimatta syke on koholla. 🙈

Lievää pahoinvointia kuten esikoisen kohdalla. Toisen kohdalla oli vielä hirveämpää ainakin 8-12 viikot. Niin jäätävä närästys että en käynyt suihkussakaan kovin montaa kertaa tuona aikana. Esikoinen on poika ja toinen tyttö. Jännä nähdä vaikuttaako oireet nyt selvästi pojalta vai onko vain sattumaa.

Onko kellään kamalaa turvotusta? Mun maha on ihan valtava, vaikka puntarin mukaan paino on laskenut. Nyt viikkoja vasta 5+1.
Tänään oli töissä melko aktiivinen päivä. Lopputuloksena selkeästi enemmän kipuilua. Selkä taas kipeä.

Mulla on ainakin iltaisin turvotusta niin että olo on tosi hankala. 😬 Paino on noussut n. 1kg verran ja luulen että pysyy maltillisena sillä oon yleensä ihan hirvee herkkuhiiri ja nyt ei tahdo herkut maistua sitten millään. 😅
Onko kellään kamalaa turvotusta? Mun maha on ihan valtava, vaikka puntarin mukaan paino on laskenut. Nyt viikkoja vasta 5+1.
Tänään oli töissä melko aktiivinen päivä. Lopputuloksena selkeästi enemmän kipuilua. Selkä taas kipeä.

Mulla on ainakin iltaisin turvotusta niin että olo on tosi hankala. 😬 Paino on noussut n. 1kg verran ja luulen että pysyy maltillisena sillä oon yleensä ihan hirvee herkkuhiiri ja nyt ei tahdo herkut maistua sitten millään. 😅
Mulla on sama herkkujen kanssa! Jos pääsen tässä samalla sokerikoukusta irti. 🤪
Suklaa on ollut aina mun pahe, mut sitä ei tee myöskään mieli. Kahvikoukusta oon kanssa päässyt kuin vahingossa irti. 🙈

Mut siis juuri sen takia tää turvotus on outoa. Syön nykyään terveellisesti mut turvotus on silti mahdoton.

Mulla on sama herkkujen kanssa! Jos pääsen tässä samalla sokerikoukusta irti. 🤪
Suklaa on ollut aina mun pahe, mut sitä ei tee myöskään mieli. Kahvikoukusta oon kanssa päässyt kuin vahingossa irti. 🙈
Sama kahvin kanssa! Viikko sitten jäi kahvi kertaheitolla pois vaikka luulin että sen rajoittaminen olis vaikeinta koko raskauden ruokarajotteissa!

Mulla oli yks pvä +2kg tupsahtanut, turvotus on ihan mahdoton! Ihan kun olisi raskaus jo pitkälläkin 😂

Mulla eilen ja tänään myös pistänyt kylkeen hengittäessä, en ole voinut tavalliseen tapaan koiriakaan käyttää lenkillä, sen verran epämiellyttävää on..

Ja lisättäköön vielä että vuotoa jatkunut nyt kuuden päivän ajan, mutta edelleenkin hyvin maltillisesti ja ilman alavatsakipuja. Onneksi vu on nyt torstaina illalla, niin selviää mikä on tilanne.

Pahoinvointi on melkein hävinnyt nyt eilen ja tänään. Vähän menkkamaisia oloja alavatsassa. Onkohan voinut mennä kesken nyt varhaisultran jälkeen? Nämä on kyllä pitkiä viikkoja sinne ultraan asti 12 viikolle. 😣

Pahoinvointi on melkein hävinnyt nyt eilen ja tänään. Vähän menkkamaisia oloja alavatsassa. Onkohan voinut mennä kesken nyt varhaisultran jälkeen? Nämä on kyllä pitkiä viikkoja sinne ultraan asti 12 viikolle. 😣
Mulla oli suunilleen 6+5 menkkamaista tuntemusta alavatsassa. Ei kuitenkaan ollut varsinaista kipua ja meni nopeasti ohi. Samaan aikaan toki oon vuotanutkin päivätolkulla ja jatkuu edelleen, neuvolasta sanottiin että voi olla normaaliakin koska kipuja ei oo. Oon nyt sit yrittänyt olla toiveikas tästä huolimatta..

(Tänään vu, jossa selviää oliko huoli turhaa meidän kohdalla.)

Tänään oli aamulla jotenkin "pystysuoralta tuntuvaa" vihlontaa keskellä alavatsaa. Meni suurimmaksi osaksi ohi ennen töihin lähtöä, mutta silti satunnaisesti tuntuu pieniä vihlaisuja, ei onneksi mitenkään tosi voimakkaita. Voisikohan olla jotain kohdun kasvukipuja..

Tänään oli aamulla jotenkin "pystysuoralta tuntuvaa" vihlontaa keskellä alavatsaa. Meni suurimmaksi osaksi ohi ennen töihin lähtöä, mutta silti satunnaisesti tuntuu pieniä vihlaisuja, ei onneksi mitenkään tosi voimakkaita. Voisikohan olla jotain kohdun kasvukipuja..
Meillä oli muistaakseni menossa aika samoilla viikoilla, ja ainakin kaikki raskausapit nyt julistaa että kohtu kasvaa ja siitä voi syntyä kaikenlaisia tuntemuksia. Tuo kuulostaisi kyllä juuri siltä.

Mä oon huolissani vähäisistä oireista. Oon odottanut milloin pahoinvointi alkaa. Oon odottanut et hyppäisin vessassa. Eikä edes väsytä. Mulla ei oo mitään klassisia oireita. Huoh. Eikä pitäisi googletella. 🙈

UGGGHH... Oon nyt viikon maannu ja oksentanu. Ruoka pysyy sisällä vasta 7 jälkeen illalla, joten aika kevyellä kalorimäärällä sinnitellään. Pahoinvointirannekkeista ehkä pientä kuvitteellista apua ja nyt sain neuvolalääkäriltä reseptin pahoinvointilääkkeeseen, josko se helpottais tätä eloa ja oloa. Ja nyt vasta menossa rv6+ ultran mukaan... Puuh... Toivottavasti helppaa toisella kolmanneksella. Jos yhtään lohduttaa, ni ainaki tietää olevansa raskaana, vaikkei ekassa varhaisultrassa vielä sykettä näkynykään... Oispa jo toukokuu :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Takaisin