Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
upload_2022-1-22_4-12-34.png upload_2022-1-22_4-12-42.png upload_2022-1-22_4-14-27.png Tuota raudan maku oli 5.1 päivä koronarokotteen jälkeen. Niin vahva metallin maku etten kooskaan aiemmin ollut tietoinen noinkin vahva maku. testi oli haalea positiivi toissapäivä eikä malttia olisi odottaa varmuutta. Tänään kohdussa kihelmöi ihan kuin olisi potkassut kahteen kertaa, jotain jos kohtu alkaa kasvamaan kun tunnen niin aikaisessa vaiheessa jo. Rinnat vaikka imetän on sillaista pientä turvotusta turvoksissa on. upload_2022-1-22_4-12-34.pngupload_2022-1-22_4-12-42.png Olisipa pikkuinen mielummin pikkuiset. Ei ole kaksosia kai sitä voi pikkuisen toivoa. Ehkä oon liian varhain liikkeellä. Voi sydän upload_2022-1-22_4-14-27.png
 
Mullakin oli haalea plussa maanantaina, mutta keskiviikkona oli jo vahvistunut jonkun verran. Digitestissä tuli myös selkeä raskaana 1-2, joten nyt jätän lopun testaamisen sikseen.

Viikkoja 4+3 ja eilen oksensin ensimmäistä kertaa. Kahvi ei maistu. Muuta ei vielä ainakaan toistaiseksi ole. :smiling-eyes: Toivottavasti pikkuinen olisi oikeassa ja paikassa ja pysyisi mukana :red-heart:
 
Mä plussasin tänään aamulla. Ei ollut yllätys, yleensä suht säännölliset kuukautiset olivat 2-4 päivää myöhässä, vatsassa on ollut myös turvotusta ja vatsalihasten kireyttä, jonka muistan esikoisesta olleen oire tosin ehkä vasta myöhäisemmässä vaiheessa. On vielä alussa, jännät fiilikset, toivotaan että kaikki sujuu hyvin ja hän pysyy kyydissä. Taustalla yksi keskenmeno ennen esikoista, toivottavasti pystyn nyt ottamaan rennommin kuin silloin neljävuotias sitten!:folded::Two-hearts:
 
Mä plussasin tänään aamulla. Ei ollut yllätys, yleensä suht säännölliset kuukautiset olivat 2-4 päivää myöhässä, vatsassa on ollut myös turvotusta ja vatsalihasten kireyttä, jonka muistan esikoisesta olleen oire tosin ehkä vasta myöhäisemmässä vaiheessa. On vielä alussa, jännät fiilikset, toivotaan että kaikki sujuu hyvin ja hän pysyy kyydissä. Taustalla yksi keskenmeno ennen esikoista, toivottavasti pystyn nyt ottamaan rennommin kuin silloin neljävuotias sitten!:folded::Two-hearts:

Paljon tsemppiä :red-heart: Mulla myös kaksi peräkkäistä keskenmenoa esikoisen jälkeen, joten henkinen puoli on tuplasti raskaampi kun mitkä tahansa fyysiset oireet.
 
Kiitos tsempeistä ja samoin sinne! Näinhän se on että henkinen puoli on paljon haastavampi:red-heart:
 
Täällä täysin samat fiilikset joten vertaistukea löytyy! Meillä myös keskenmeno ennen esikoista. Kyllähän tämä alkuraskaus on aika pelottavaa ja sitä stressaa jos alkaa vuotamaan yms.
 
Mulla ei oo oikein mitään oireita. Viime kierrossa mulla oli muka vaikka mitä oiretta ja alkoikin menkat. Oireet olleet mulla vahvimmillaan rv 6-9 aiemmissa raskauksissa.

Mulla myös yksi keskenmeno ennen kuopusta. Yritän olla ajattelematta sitä liikaa.
 
Tosi vähän oireita ja se huolettaa. Keskenmenoja takana mutta myös onnistuneita raskauksia.

Rinnat ja nännit hieman arat, pientä mahanippailua oli mutta sitäkään ei enää kahteen päivään. Ei tunnu yhtään et olis raskaana...

Nukkumisen kanssa haasteita. En saa nukuttua kunnolla, ehkä alitajunnassa käy vilske ja pelot miten tässä käy.

Alkuraskauden ultra pelottaa... ajatuskin jos tulee taas huonoja uutisia. Parin viikon päästä olisi jos sinne asti päästään...

Rv 5+0 nyt
 
Sellanen vähän "pelon sekainen" 3+3 ja yllätyksekseni olikin jo positiivinen, mutta vielä voi käydä mitä vaan joten iloitseminen vähän hankalaa näin aikaisin ..

Oireita miksi testasin (en malttanu enää odottaa), niin kauhea pääkipu useamman päivän ja jäätävä väsymys. Voisin vaan nukkua. Mahaa kivistellyt useampana päivänä, välillä taukoa ja taas. Tänään kipeytynyt selkä samoin kuin esikon alkuraskaudessa oli. Samoin muita tuttuja oireita mitä esikoisestakin aikoinaan oli niin suolakurkkujen himo, ihottuma käsissä, lämpö noussut 37,4. Hengästyttää herkemmin. Mahaa turvottaa.. :Face Without Mouth: Pari vuotias käy vielä tissillä joitakin kertoja viikossa niin viikonloppuna imetys alkoi sattua. :Smirking Face:


Neuvolaan en uskalla viel soitella ennenku mennään viikko pari eteenpäin toivottavasti ilman vuotoja :Person With Folded Hands:
 
Mä oon ollut aikamoinen hormonihirviö viimeisen viikon ajan, vähän on parisuhde koetuksella. Kohtalotovereita?
 
Mä oon ollut aikamoinen hormonihirviö viimeisen viikon ajan, vähän on parisuhde koetuksella. Kohtalotovereita?

Sama täällä.. Ihan itseäkin pelottaa. Itken joka pienestä asiasta ja kiristää niin hitosti pantaa kun mies tekee pienenkään virheen (joka ei edes oo virhe) :Face With Ok Gesture:
 
Täällä tällä hetkellä 4+4. Rinnat on arat ja kuukautiskipumaisia tuntemuksia lähes kokoajan.. Ja väsyttää kauheasti
 
Mä oon ollut aikamoinen hormonihirviö viimeisen viikon ajan, vähän on parisuhde koetuksella. Kohtalotovereita?


Mä oon kans äksyillyt jo monta päivää ja ihan turhasta. Ja itkuherkkä hölmöille asioille :Eyes:
 
Kiva ku en oo ainut :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: mietin jo että onko tämä edes asiaankuuluva oire, en muista viime raskauden alussa moista. Joskus pahimmat pms:t samanlaisia.
 
Mulla on tää hyvin alussa, 3+3 menossa.
Alamahassa iltaisin paineen tunnetta ja muita tuntemuksia, ei kuitenkaan mitään kipua. Eilen illalla vissiin huimas, kun kokkaillessa huojutti ku pikkuhiprakassa ois ollut :Face With Tears Of Joy:
 
Melkonen turvotus on jo, tai jotenkin tunnen koko ajan että tuolla on ”jotain”, varmaan se kasvava kohtu tietty. Ja tuntuu et vatsa olis jo jopa vähän tiellä jos vaikka kumartuu kenkiä laittamaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: en muista et esikoisesta olis näin selkeästi 4+ tuntunut! Hurjaa.
 
Tääläki kauhee potkupallomaha ja välissä niiiiiiin kipee :New Moon With Face: Ja tää huono olo/yökkäily.. ei esikoisesta ollu näin aikasin näin pahaa :side_tear::White Up Pointing Index:
 
Nyt alkoi "lisko-disko", eli heräilen 4:30 öisin pyörimään. Mulla on aina raskauksissa ollut joko tämä etten saa unta, tai sitten voisin nukkua 24/7. Aika oireettomana mennään edelleen, viikkoja 5+3. Saa nähdä mitä tulevat viikot tuo tullessaan jos pitkälle päästään.. Ekasta pahoinvointi alkoi vasta 9+ eikä ollut kovin voimakasta.

Jotain ihme kipuja oli tossa viime viikolla lonkissa, alavatsassa ja selässä, mutta ne menivät onneksi nopeasti ohi.

Edit. Meni tunti viestin kirjoittamisesta ja oksentelu alkoi taas.. Se siitä oireettomuudesta. Taitaa oireet heitellä hetkestä toiseen, eikä aamulla herätessä voi tietää mitä on taas edessä..
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top