Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tänään sain ensimmäisen hailakan plussan, menossa jo kp 39, mutta veikkaan että ovis on tapahtunut tosi myöhään eli viikkoja ehkä 4.

Oireina jo ennen plussaa resykivut aivastaessa ja nopeasti noustessa, hajuaistin herkistyminen ja palvelu. Kolmas tulossa joten olin oireiden perusteella jo ennen plussaa lähes varma että oon raskaana

Täällä oireena etova olo ja järkyttävä väsymys. Eilen otettiin kuopuksen kanssa 2h:n päikkärit. Olisin voinut nukkua pidempäänkin, mutta piti nousta laittamaan koululaisille ruokaa.
Ja oon paljon kärttyisämpi.
Leukaan myös ilmestynyt useita finnejä ja rintoja aristaa. Alavatsalla jännä paineen tunne. En muista onko tuota paineentunnetta ollut muissa raskauksissa näin varhaisessa vaiheessa. Mietityttää onko se normaalia...

Täällä oireena etova olo ja järkyttävä väsymys. Eilen otettiin kuopuksen kanssa 2h:n päikkärit. Olisin voinut nukkua pidempäänkin, mutta piti nousta laittamaan koululaisille ruokaa.
Ja oon paljon kärttyisämpi.
Leukaan myös ilmestynyt useita finnejä ja rintoja aristaa. Alavatsalla jännä paineen tunne. En muista onko tuota paineentunnetta ollut muissa raskauksissa näin varhaisessa vaiheessa. Mietityttää onko se normaalia...

Voisiko olla jostain niinkin simppelistä kuin ilmavaivoista kyse? Hormonithan laiskistavat myös suolen toimintaa, joten kaasua saattaa kerääntyä aiheuttamaan painetta milloin missäkin. Minulla oli yhtenä päivänä jopa pistoja hartiassa ja ehdin jo säikähtää, kunnes tajusin että ilmavaivoista johtui varmasti sekin.

Kira3 voihan se tietty johtua niistäkin. Tunne on vaan aikalailla kohdun tienoilla, mutta mistäpä näistä tietää. Sitä varmaan kuullostelee näin alkuraskaudesta kehoaan liiankin tarkasti :grin

Pahoinvointi vaan lisääntyy päivä päivältä, onneks ei kuitenkaan oo tarvinnut vielä oksentaa kuitenkaan...

Ja nyt se sit tuli, en pysty juomaan kahvia :sour: Ällöttää todella paljon jo pelkkä tuoksukin. (Istun paraikaa Uuden lastensairaalan kahviossa ja tää kahvin tuoksu tekee todella pahaa :wtf: )

Kaikki haisee todella pahalta ja voimakkaasti. Jääkaappi on ehkä pahin :wtf:

Mullakin on koko ajan nälkä! Ja jano. Sen lisäksi on kovin raukea olo, kuin saunan jälkeen. Ei varsinaisesti siis väsytä, mutta sellainen että kroppa on vähän unessa koko ajan. Kasvot ja jalat nilkoista alaspäin tuntuu koko ajan lämpimiltä. Mielialanvaihteluja on ollut sen verran että muutamia tarpeettomia kilareita oon täällä saanut ja kyllä harmittaa:grin tissit on kipeät samoin kuin ennen menkkoja. Jos olen pitkään syömättä, tulee semmoinen toooosi lievä kuvotus.

Jep, nälkä KOKOajan! Ja ainoo ku milloin ei oo pahaolo ni silloin ku syö... Tervetuloa kilot vaan :rolleyes:

Eivaan, pitäis keksiä jotain terveellistä naposteltavaa... Viime raskaudessa taisin naposteluporkkanoita napostella. Nyt tekee mieli aina ääripäitä; joko jotain todella suolasta ja rasvasta tai sit jotain todella raikasta :grin

Jep, nälkä KOKOajan! Ja ainoo ku milloin ei oo pahaolo ni silloin ku syö... Tervetuloa kilot vaan :rolleyes:

Eivaan, pitäis keksiä jotain terveellistä naposteltavaa... Viime raskaudessa taisin naposteluporkkanoita napostella. Nyt tekee mieli aina ääripäitä; joko jotain todella suolasta ja rasvasta tai sit jotain todella raikasta :grin
Hei porkkanat hyvä idea. Mullaki viime kerralla oli joko kasa appelsiineja tai sitten pizzaa:smiley-angelic008 mutta kiloja tuli vain 9.

Mulla on väsymystä ja pientä alkavaa pahoinvointia. Ja jäätävä turvotus. Tänään kyl ollu sen verran oireetonta et oon vähän ihmeissäni. Muakin kyl vähän kummastuttaa tää oireettomuus kun ennen esikoista oli 2 km ilman vuotoa, tai ne km selvisi ultrissa ja sit kyl lähtivät vuotamaan.

Noh ehkä nuo oireet vielä tulee vahvempina tai sit on satsattava varhaisultraan...

Minulla ei edelleenkään ole ollut pahoinvointia kuin ihan vähän ja ohimenevästi. Sekin yleensä vaan jos on kova nälkä, niin en edes ole varma että liittyykö raskauteen vai nälkään. Pitäisi kai olla tyytyväinen että on (ainakin toistaiseksi) säästynyt, mutta sitten taas se on niin yleistä että alkaa jo miettiä että onko jotain vikana kun sitä ei ole. :smiley-ashamed004 No, ultran perusteella ainakin toistaiseksi oli kaikki kunnossa.

Nälkä tulee, mutta olen aina ollut sellainen lohikäärmenälkätyyppi, että ruokaa tarvii saada NYT tai muuten.

Unettomuutta on edelleen, mutta voinee liittyä myös kuorsaavaan mieheen ja loma/työ unirytmiin. Väsyttää myös iltapäivisin, mutta niin yleensäkin, kunnes saa töissä taas rytmistä kiinni.

Että edelleen ainoat selkeät on toi rintojen aristus (sitä sitten riittääkin) ja mahan krampit ja välillä repäisykivut. No, tuijottelen noita ultrakuvia. :D

Tämän hetken oireita: turvotus, väsymys, menkkamaisia kipuja kerran/pari päivässä, rinnat aristaa ja kaikki itkettää. Välillä kuvottaa, mutta aika hyvin pysyy aisoissa nyt oikealla syömisellä. Ai niin ja öiden jäljiltä oon aina vähän sekaisin, kun unet on niin vilkkaita, pitkiä ja niitä tulee monta yössä.

Välillä tuntuu, että ei mulla mitään oireita ees ole. Kaikki on vaan suurta erehdystä tai kuvittelua... Hassu ajatus, mutta tulee välillä mieleen.

Väsyttää, mutta kuitenkin tulee nukuttua huonosti. Iltaisin on lisäksi aivan jäätävän kylmä. :confused:

Mulla oli tänä aamuna ekoja yökkäyksiä. Lähinnä tyypillisesti hampaita pestessä. Mut tuo väsymys on kyl jäätävää ja palelu.

Aamuisin on jo jonkinlaista pahoinvointia, välillä myös iltapäivisin.

Toivottavasti ei tästä enää pahene ja tule samanlaiseksi mitä oli edellisessä raskaudessa kun oli jatkuvasti niin huono olo että tuntui että oksentaminen olisi saattanut tehdä olon edes hetkeksi paremmaksi :hungover:

Täällä kokoajan kamala vilu. Rinnat on turvoksissa. Pahoinvointia ei ole vielä näkynyt, toivottavasti ei tulekaan :smiley-angelic001 Viime raskaudessa reilu puoliväliin asti sai halailla pönttöä. Alaselkä on myös kipeänä ja ajoittain menkkamaisia kipuja. Nyt siis viikkoja 5+1

Mulla oli tänä aamuna ekoja yökkäyksiä. Lähinnä tyypillisesti hampaita pestessä. Mut tuo väsymys on kyl jäätävää ja palelu.

Mulle hampaiden pesu on aivan kamalaa. Yököttää tosi paljon ja välillä pitää ihan oksentaakin. Olis kiva saada pestyä hampaat kunnolla. Tuntuu, että se pesu jää aina vähän vajaaksi tuon yökkimisen takia.

Mulle hampaiden pesu on aivan kamalaa. Yököttää tosi paljon ja välillä pitää ihan oksentaakin. Olis kiva saada pestyä hampaat kunnolla. Tuntuu, että se pesu jää aina vähän vajaaksi tuon yökkimisen takia.

Suosittelen lämpimästi pienipäistä sähköhammasharjaa tähän ongelmaan! Mulla myös raskauden aikana tosi ikävää pestä hampaita yökkäilyn takia, mutta sähköhammasharja on hyvä kun sillä ei tarvi tehdä samassa määrin edestakaista liikettä. Pystyy pesemään takahampaatkin kunnolla.

Suosittelen lämpimästi pienipäistä sähköhammasharjaa tähän ongelmaan! Mulla myös raskauden aikana tosi ikävää pestä hampaita yökkäilyn takia, mutta sähköhammasharja on hyvä kun sillä ei tarvi tehdä samassa määrin edestakaista liikettä. Pystyy pesemään takahampaatkin kunnolla.

Pitäisköhän tota kokeilla. Mulla on vaan ihan tavan hammasharja kun en ole ikinä pystynyt sähköhammasharjaa käyttämään, se kutittaa ja tuntuu ikävältä. Mut ehkä mä annan sille mahdollisuuden :grin

Täällä kokoajan kamala vilu. Rinnat on turvoksissa. Pahoinvointia ei ole vielä näkynyt, toivottavasti ei tulekaan :smiley-angelic001 Viime raskaudessa reilu puoliväliin asti sai halailla pönttöä. Alaselkä on myös kipeänä ja ajoittain menkkamaisia kipuja. Nyt siis viikkoja 5+1

Toivottavasti pääset tällä kertaa vähän helpommalla!

Mulla kans hirveä vilu koko ajan. Eilen huomasin, että rinnat on alkaneet turvota. Mulla viikot nyt 4+4.

Mahtokohan pahoinvointiviikot alkaa. 4+6 ja koko illan oon nieleskellyt oksennusta.

Takaisin