Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on tullu paljon finnejä leuan alueelle.. :shifty: pari isoa tuonne kaulan puolellekin. Normaalisti on ehkä yks menkkafinni kerran kuussa, sillon ku kierto pitäis alkaa.. Alotin vuoden alusta sokerilakon, eli ei pitäis mistään syömisistäkään johtua.

Mulle koittaa kans puskea finniä leukaan, toistaiseksi pieniä mut kuitenkin.
Mulla ei normaalisti ole semmosia juuri ikinä.

Täällä on ollut muutamana päivänä nyt etova olo ja tänään sitten ensimmäisen kerran ihan kunnolla on oksettanut. :meh:

Normaalistikin huimaa mutta nyt enemmän, etovaa oloa joka välillä yltyy pahoinvoinniksi ja oksettavaksi oloksi, hajuherkkyyttä ja ruokahaluttomuutta, kokoajan vilu.

Mulla on vielä niin aikaiset viikot (3+6), että oireet on toistaiseksi ollut vähäisiä. Lähinnä on ollut tällaisia:

- palelen jatkuvasti
- vatsan toiminta on hidastunut
- pientä jomotusta muutamana päivänä kohdun alueella
- vatsan turvotusta
- korostunut hajuaisti

Viimeksi selvisin vähäisellä pahoinvoinnilla (taisin oksentaa kaksi kertaa alkuraskaudessa), joka loppui jo ekan kolmanneksen aikana. Loppuraskaudessa vaivasi ainoastaan närästys, muuten voin oikein hyvin loppuun asti. Toivottavasti raskaus sujuisi tällä kertaa yhtä helposti.

Mulle on kans tullut tuota palelua nyt.
En tiedä johtuuko se raskaudesta vai ei. Ei mua kyllä yleensä palele.
Etova olo vaan jatkuu, se ei häviä mihinkään. Oksentaa saa aina välillä.
Tuntuu myös että aina erityisesti iltaa kohden vatsan jomottelu lisääntyy.

Ei edelleen okseta kauheasti, mutta nyt on viime päivinä iskenyt niin maan raivokas närästys että apua. :sour:

Tuossa just kotiin kävellessä huomasin, että vähänkin kun kiihdytti tahtia niin alkoi tuntumaan alavatsassa tosi ikävältä. Lisäksi se oksutunne paheni. Ylämäet ja rappuset tuntui kans nyt tosi pahalta alavatsassa.

Täällä yksi palelija. Oon kyllä vilukissa muutenkin mut tää on jotain ihan kauheeta kun oon ihan horkassa. Vatsaan sattuu kun olis menkat alkamassa, siis tosi paljon sattuu. Tää alkoi jo vajaata viikkoa ennen kun menkkojen olis pitänyt alkaa niinkun mulla aina alkaa kivut. Ja etova olo vaivaa puolet päivästä. Vielä ei oo pahentunut oksenteluksi. Esikoisesta muistan et aika alkuvaiheessa alkoi jäätävä väsymys ja pahoinvointi ja oksentelu. Nyt tosin huimasti helpompaa jos sama tulee tälläkin kertaa, koska etätyö.

Viikkoja 6+3 ja tässä välissä... No, hämmennyn vähän kun pääsen näin helpolla. Tuntuu ettei ole mitään, mutta samalla etoo vähän kaikki, eilen meinasin yökätä ku haistoin meidän tiskit. Välistä on koko ajan nälkä ja välillä taas ei maistu mikään, vois se mustikan kokoinen päättää nyt onko nälkä vai ei XD

Tissit on ihan oudot, mies sano että kumiset. Nännit on arat ja sitten niitä menkkamaisia kipuja on ollut jonkin verran, ei mitenkään hirveästi.

Kaikki kova ja rouskuva on just nyt hyvää, mm. välipalakeksit ja hapankorput.

Ensimmäinen oire oli nännien arkuus ennen plussaa, mutta yleensä myös pms-oireena sama. Plussan jälkeen oon huomannut että pitää syödä säännöllisesti, muuten tulee huono-olo ja välillä kyllä syömisen jälkeenkin. Pientä turvotusta on myös.

Nyt huomaan, että olen normaalia väsyneempi. Varsinkin, kun esikoinen heräsi viime yönä kolme kertaa (hampaita kai tulossa...), niin olin aamulla aivan kuollut. Olisin kyllä normaalistikin tuollaisen yön jälkeen, mutta tämä väsymys oli aivan uudella tasolla. Lisäksi tuntuu, että on koko ajan nälkä.

Mua jotenkin hirvittää, kun on niin vähän oireita :depressed: siitä miehelle vähän avauduin ja heti seuraavana aamuna heräsin tissikivun kanssa. Mies vaan totes että no sehän on hyvä juttu. Nyt uutena on tullut repäisykipuja joskus yöllä kääntyessä ja väsymys. Illalla uni tulee äkkiä, mikä on mulle tosi outoa.

Onhan toki tässäkin oireita jo, mutta ehkä odotin kaikkea tosi pahoja niin oon yllättynyt siitä millaista ollut tähän asti. Mulla on myös fibromyalgia ja oon jättänyt lääkkeet pois plussaamisen jälkeen, en ois uskonut että sekin voi mennä näin hyvin.

Mua jotenkin hirvittää, kun on niin vähän oireita :depressed: siitä miehelle vähän avauduin ja heti seuraavana aamuna heräsin tissikivun kanssa. Mies vaan totes että no sehän on hyvä juttu. Nyt uutena on tullut repäisykipuja joskus yöllä kääntyessä ja väsymys. Illalla uni tulee äkkiä, mikä on mulle tosi outoa.

Onhan toki tässäkin oireita jo, mutta ehkä odotin kaikkea tosi pahoja niin oon yllättynyt siitä millaista ollut tähän asti. Mulla on myös fibromyalgia ja oon jättänyt lääkkeet pois plussaamisen jälkeen, en ois uskonut että sekin voi mennä näin hyvin.

Voi hyvin olla, että pahoinvointi ja muut oireet on vielä tulossa. Tai sitten pääset helpommalla, sekin on ihan normaalia. :) Mulla oli muistaakseni viimeksi pahoinvointia vain n. viikoilla 6-10 ja lähinnä aamupäivisin.

Tänään oli jonkinlainen migreeni/päänsärky. :arghh:Alkoi näköhäiriöllä, jonka jälkeen hetken päästä tuli pääkipu. Meni kyllä ohi melko nopeasti, vähän kuitenkin säikäytti. Tuli tottakai heti googletettua oireita ja tuli vastaan raskausmyrkytys oireet, mutta ilmeisesti se on mahdollinen vasta vk 20 jälkeen.

Pahoinvointia ollut täälläkin monta päivää. Ei mitään aamupahoinvointia vaan koko päiväistä :yuck: Oksettanut ei sentään ole. Olo paranee kun syö jotain suolasta, mutta vain hetkeksi. Makeaa ei oikeastaan tee edes mieli, yleensä olen kauhea sokerihiiri :grin

Väsymystä myös, on ollut jo aijemminkin kun vuoden ikäinen lapsi ei ole koko elämänsä aikana nukkunut koko yötä heräämättä.

Täälläkin vuoden ikäinen joka ei oo kertaakaan nukkunut koko yötä heräämättä. Et tiettyä väsymystä on.

Tänään on ollut pientä rintojen arkuutta ja huonoa oloa jos ei oo syönyt ajoissa. Muuten aika normaali olo mikä vähän ihmetyttää kun aiemmissa raskauksissa ollut tosi selkeät oireet jo ennen plussaa.

Naama on kukkinut vähän enemmän, hajuaisti tosi vahvistunut. Edellisessä raskaudessa oli rinnat kipeät, nyt ei sitä ole. Väsymys on välillä aika kova, mutta voi johtua myös aikaisista heräämisistä esikoisen kanssa.

Täällä kans väsymys on kova, koko ajan semmonen uupuunut olo.
Ja tää pahoinvointi on aivan kamalaa. Lähes koko ajan oksettaa. Vois mennä jo ohi.

Mulla jännästi vaihtelee toi pahoinvointi. Nyt on tällä viikolla järjestäin joka toinen päivä ollut huono olo ja joka toinen ei yhtään mitään. Ja se pahoinvointi tulee ihan puskasta ja lähtee myös yhtä nopeasti pois. Toivottavasti ei pahene lähiviikkoina :smiley-angelic001

Mulla tänään 5+0 ja taas tosi oireetonta. Pelkään kovin, että on tuulimunaraskaus kuten kesällä. Mitenköhän tän ahdistuksen sais helpottamaan. :sad001

Takaisin