Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla kova väsymys päällä, sen lisäksi tissit arat ja alaselkää jomottaa. Välillä on erikoisia viiltoja tai nippailuja vatsassa. Tällä hetkellä neuvolan mukaan 4+3, mutta mulla on lyhyt kierto, joten uskon että voin olla jo lähempänä 5+0. Selvinnee sitten ultrassa tämäkin.

Järkyttävän huono olo koko ajan, ja uuvuttaa aika paljon. On tää joululoma mennyt tosi huonovointisena, Rinnat/nännit arat, ja alavatsasta nippailee. Alaselkä ja lonkat kipuilee (toki niin ne tekee aina, mut ehkä astetta enemmän nyt).
Mitään ei tee mieli syödä, kaikki oksettaa ja kuvottaa. Toki sekin varmasti lisää sitä huonovointisuutta kun ei pahemmin saa syötyä.
Ja lähes kaikki hajut oksettaa.

Mulla on ollut nyt vatsanippailuja paljon enemmän kuin kesän tuulimunaraskaudessa. Alaselkä väsyy helposti ja ruokaa ei mahdu paljoa kerralla. Mut ehkä ikävin oire on, et en osaa enää nukkua :woot: en saa unta enkä pysy unessa? Onkos kohtalotovereita? Kai se väsymys parin viikon sisällä pamahtaa päälle.

Mut on kyllä kiva, että on oireita. Heti, jos jokin särky lakkaa, niin miettii, mikä on vialla. Tosi ajoissa alkoi oireet. Tai noh.. onhan näitä ollu jo hurjat 6 kokonaista päivää :laughing001 Odottavan aika on pitkää..

Mulla on ollut nyt vatsanippailuja paljon enemmän kuin kesän tuulimunaraskaudessa. Alaselkä väsyy helposti ja ruokaa ei mahdu paljoa kerralla. Mut ehkä ikävin oire on, et en osaa enää nukkua :woot: en saa unta enkä pysy unessa? Onkos kohtalotovereita? Kai se väsymys parin viikon sisällä pamahtaa päälle.

Mut on kyllä kiva, että on oireita. Heti, jos jokin särky lakkaa, niin miettii, mikä on vialla. Tosi ajoissa alkoi oireet. Tai noh.. onhan näitä ollu jo hurjat 6 kokonaista päivää :laughing001 Odottavan aika on pitkää..

Minä myös kierin hereillä yöt läpeensä - saisi joo loppua... Olin ajatellut että on vaan jotain loma-ajan unirytmin sekoittumista, että saa nähdä muuttuuko kun työt taas loppuviikosta alkaa.

Minä myös kierin hereillä yöt läpeensä - saisi joo loppua... Olin ajatellut että on vaan jotain loma-ajan unirytmin sekoittumista, että saa nähdä muuttuuko kun työt taas loppuviikosta alkaa.

Mietin vähän samaa, mulla jatkui tänään työt. Ehkäpä ensi yönä väsyttää. En muista tällaista aiemmista raskauksista. Toinen ikävä oire on yöhikoilu, ihan jo ennätin unohtamaan sen.

Mäkään en osaa nukahtaa! Tätä nyt kestänyt uudenvuodenaatosta lähtien!

Ja siis mul ei oo KOSKAAN aiemmin ollu vaikeuksia nukahtaa, päinvastoin :hilarious: Pää tyynyyn ja silmät kii ja se on siinä. Mut ehei enää näköjään!

Mulla tosin oli nyt hoidoissa kortisoni mukana ja sehän voi valvottaa. Ainoo vaan et just uutenavuotena puolitin annoksen :grin ja tosiaan tupla-annoksella ei ollu mitään vaikutusta nyt aiemmin.

Rinnat turvonneet ja aristavat; vatsa ihan sekaisin - ummetusta tai päin vastoin; joinain päivinä olen ollut ihan umpiväsynyt ettei jaksa kuin siirtyä sängystä sohvalle ja takaisin, toisina päivinä taas ei ole ollut minkäänlaista mainittavaa väsymystä.
Kuvottava olo ollut nyt muutaman päivän, ja kaikki makeat maut ylikorostuvat niin että pitsakin maistuu äklömakealta. Olisi ihan jatkuva nälkä muttei mitään tee mieli syödä, ja kun saa syötyä, niin hetken päästä alkaa ruoka tökkiä ja huomaa pyörittelevänsä suupalaa vain poskesta toiseen :rolleyes:
Yölläkin on pakko nousta syömään, kun huonon olon takia ei pysty jatkamaan unia. Onneksi on korona ja etätyöt!

En tiedä onko raskausoire vai mikä mutta mulla jumahti alaselkä totaalisesti! Kaks yötä valvonut kun kyljen kääntäminenkin tuskaa. Oon lukenut paljon iskiasvaivoista ja lantion löystymisestä, ja viittaa kovasti niihin. Päivällä helpompaa kun liikkuu paljon töissä mutta auta armias jos jäät paikoilleen :arghh:

Olisi ihan jatkuva nälkä muttei mitään tee mieli syödä, ja kun saa syötyä, niin hetken päästä alkaa ruoka tökkiä ja huomaa pyörittelevänsä suupalaa vain poskesta toiseen :rolleyes:

Mulla ihan sama. Nälkä olis, mutta ei kuitenkaan tee mieli syödä mitään kun alkaa etomaan se ruoka ja se ruuan haju :depressed:

Vähän semmosta menkkamaista jomottelua myös ollut alavatsassa. Ei se kipeä ole, mutta semmonen jännä. Ei sitä onneksi koko aikaa ole.

Huh huh, tulipa koettua se kuuluisa pahoinvointikin tuossa eilen illalla. Varmasti omaa typeryyttä, kun olin liian pitkään syömättä. Töistä lähtiessä oli jo vähän nälkä ja sitten pitkä työmatka enkä syönyt heti kotona, kun ei tehnyt yhtään mieli mitään. Yhtäkkiä kauhea kuvotus ja pöntölle yökkimään. Vähän myöhemmin pystyi syödä ja tuli parempi olo. Tänään sitten oli onneksi vapaata töistä, kun mietin, että miten voin olla töissä, jos on tuollainen olo! Tänään söin parin tunnin välein jotain, niin tuntui, että olo pysyi ihan hyvänä. Tosi outoa, kun kaiken syöminen vähän tökkii. Yleensä ruoka kyllä maistuu :hilarious:

Toivottavasti pahoinvointi ei tästä pahene. En oikein tiedä mikä olisi inhottavampi raskauden oire.

Onko teillä muilla repäisykipuja? Mulla on nyt alkanu tulla niitä etenkin öisin. Kyljen kääntäminen aiheuttaa aika kovaa kipua ja säikäyttää joka kerta.

Onko teillä muilla repäisykipuja? Mulla on nyt alkanu tulla niitä etenkin öisin. Kyljen kääntäminen aiheuttaa aika kovaa kipua ja säikäyttää joka kerta.

Minulla on ollut, just yöllä kun kääntää kylkeä.

Mulla tulee aivastaessa, muistan et hyvällä ystävällä oli sama kun odotti esikoistaan. Jos saa jollain tuettua vatsaa aivastaessa, ei oo niin paha..

Mulla myös välillä on noita repäisykipuja. Joka raskaudessa ollut. Tulee just aivastaessa tai muissa äkillisissä liikkeissä tai kun nousee ylös liian nopeasti.

Nyt sitten iski hirveä väsymys. Muutaman päivän ollut näin, en saa aikaiseksi mitään ja haluaisin vain nukkua ihan koko ajan. Keskittymiskyky lähellä nollaa..

Huh huh, tulipa koettua se kuuluisa pahoinvointikin tuossa eilen illalla. Varmasti omaa typeryyttä, kun olin liian pitkään syömättä. Töistä lähtiessä oli jo vähän nälkä ja sitten pitkä työmatka enkä syönyt heti kotona, kun ei tehnyt yhtään mieli mitään. Yhtäkkiä kauhea kuvotus ja pöntölle yökkimään. Vähän myöhemmin pystyi syödä ja tuli parempi olo. Tänään sitten oli onneksi vapaata töistä, kun mietin, että miten voin olla töissä, jos on tuollainen olo! Tänään söin parin tunnin välein jotain, niin tuntui, että olo pysyi ihan hyvänä. Tosi outoa, kun kaiken syöminen vähän tökkii. Yleensä ruoka kyllä maistuu :hilarious:

Toivottavasti pahoinvointi ei tästä pahene. En oikein tiedä mikä olisi inhottavampi raskauden oire.

Luultavasti tosiaan johtui verensokerin laskusta. Toivottavasti pysyy kurissa!
Mulla on nyt ollut muutaman päivän huono olo jos pääsee vatsa liian tyhjäksi. Lisäksi on jatkuva närästyksen tunne, mikä vaan pahentaa tilannetta.
Puolen tunnin välein jonkin pienen välipalan syöminen auttaa, mutta pelkään että hampaat kärsii tässä touhussa. ...Ja sama homma jatkuu koko yön läpi, eli heräilen parin tunnin välein siihen että on pakko syödä jotain kun vatsaa polttelee.

Mulla on pahin menkkakipumainen jomotus. Ei mikään ylivoimaisen paha, mutta epämiellyttävä. Mutta tämä nälkä! Siis ihan hirveä, mä joudun syömään parin tunnin välein ja silti on nälkä :woot:

Hajuaisti voimistunu tosi paljon ja tissit kipeytyny.

Ja mieli on jotenki tosi matala ollu nyt pari kolme pvää, liekkö sekin joku raskausoire/hormonihomma...

Mulla on tullu paljon finnejä leuan alueelle.. :shifty: pari isoa tuonne kaulan puolellekin. Normaalisti on ehkä yks menkkafinni kerran kuussa, sillon ku kierto pitäis alkaa.. Alotin vuoden alusta sokerilakon, eli ei pitäis mistään syömisistäkään johtua.

Takaisin