Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä oon alkanu ny sit kunnolla valvoon yöllä.. usein 1h, mut viime yönä 2h.. klo 4-6.. onneks sitä ennen sain ihan hyvin nukuttua ja yli tunnin jälkeenki.
Ja nenästä tulee verta. Aina välissä. En tiä johtuuko pölyallergiasta vai raskaudesta mut ei kivaa oo, ku ei oo normaali vaiva.
 
Onko muilla tullut vielä mitään rinnoista?? Mulla tänään 19+3 ja eilen illalla toisesta rinnasta tuli tippa ihan kirkasta nestettä. Tänään tuntuu aika aralta. Jotenkin tosi jännittävää ja outoa yhtä aikaa. Netistä äkkiä lukemalla vaikuttaa ainakin normaalilta.
 
Onko muilla tullut vielä mitään rinnoista?? Mulla tänään 19+3 ja eilen illalla toisesta rinnasta tuli tippa ihan kirkasta nestettä. Tänään tuntuu aika aralta. Jotenkin tosi jännittävää ja outoa yhtä aikaa. Netistä äkkiä lukemalla vaikuttaa ainakin normaalilta.

On normaalia. Kannattaa kuitenkin muistaa ettei kannata puristella, ellet halua rintojen vuotavan kunnnolla jo raskausaikana. Lypsäminen voi myös aiheuttaa supistuksia.
 
Liitoskipuja on ollut jo pari viikkoa, ehkä viikolta 14 tai 15 lähtien. Pahenee kävelyjen jälkeen. Mietin jo jonkun ergonomisen tyynyn ostamista mutta olen halaillut välillä sohvatyynyä. En osaa sanoa onko auttanut. Vähän paksu se on.
Pastillien ja hammastahnan mentholi ärsyttää ja yökkäilyttää. Hommasin lasten hammastahnan niin hampaiden pesu helpottui. Ei se ihan sama ole kuin ennen raskautta mutta parempi :grin
 
Eilen kyykin kukkapenkissä ja kanniskelin kiviä. Ku nousin ylös ni alavatsalla oli kunnon ja jopankipee kramppi. En tuntenut oman vatsan läpi että oliko kovaa, mut meni varmaan reilussa minuutissa kylä ohi. Mut sen jälkeen vähä jomotellut silloin tällöin.
Pitääkö huolestua? Vähän oli vaaleanpunaista valkovuotoa illalla mut en siitå huolestunut.
 
Eilen kyykin kukkapenkissä ja kanniskelin kiviä. Ku nousin ylös ni alavatsalla oli kunnon ja jopankipee kramppi. En tuntenut oman vatsan läpi että oliko kovaa, mut meni varmaan reilussa minuutissa kylä ohi. Mut sen jälkeen vähä jomotellut silloin tällöin.
Pitääkö huolestua? Vähän oli vaaleanpunaista valkovuotoa illalla mut en siitå huolestunut.

Mulla oli tuossa pääsiäisenä juuri tuollainen, oltiin tehty muuttoa ja olin kyykkinyt ja nostellut (vaikka yritinkin olla varovasti), sitten siinä yksi päivä autosta noustessa tuli ihan hullun voimakas kipu, sen jälkeen pitkin iltaa vähän pienempiä vihlaisuja ja sitten yöllä ja seuraavana päivänä tihkutteli verta. Meni kuitenkin ohi, ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa. On ilmeisesti aika tyypillisiä tuollaiset, näin sanoi päivystys.
 
Mulla on ollu just noita kramppeja ja kipuilua, varsinkin jos enemmän rehkii. Oon käsittänyt et olis harjoitussuppareita et jos menee levolla ohi niin on ok. Mä jouduin neuvolan kautta lisätutkimuksiin tänään lääkärille ja pissanäytteen antoon kun lähes joka päivä ollut noita. Onneks paikat oli kiinni, mut ainakin hiivatulehdus löytyi. Joskus nuo tulehdukset voi selittää supistuksia.

Kannattaa kuulostella ja olla yhteydessä neuvolaan jos vähänkään siltä tuntuu.
 
Täällä on parin kuukauden hyvien yöunien jälkeen alkanut tulla kevyempää unta ja vessassa pitää lopultakin käydä yöllä.

Unenlaatuni vähenee muutenkin keväällä valon lisääntyessä, mutta mua väsyttää myös päivisin enemmän. Pitää varmaan palata takaisin päiväunien nukkumiseen. Ihan vielä en olisi halunnut luopua näistä makoisista yöunista, mutta ei voi mitään.

Muoks 21+0
 
Muokattu viimeksi:
Täällä on edelleenkin pahoinvointia. :hungover: Ehkä on ruvennut hieman helpottamaan niin että ei ole niin voimakasta ja pahin aika myös lyhentynyt.

Myös liitoskipuja välillä tuntunut, mutta toistaiseksi saanut kuriin asentomuutoksella ja levolla. Siis jos istun täysin suorassa niin rupeaa kolottamaan, mutta kun menee hieman/paljon takakenoon istumaan, niin helpottaa huomattavasti.
 
Mulla on tullut uutena oireena kuuma ja hiki, varsinkin illalla ja yöllä. Yleensä oon tuollaisissa oloissa kesäkuumalla, kun päivällä ollut +30 astetta ja yölläkin +20 astetta. Näiltä osin siis jännittää, että millainen kesä tulee, kun nyt jo läkähdyn :shifty:
 
Tän hetken oireet on kipet häpyliitoskivut, selkäkivut ja se että pissalla joutuu vähän normaalia useammin käymään. Mulla myös ollut jo pidempään allergiaoireita joita ei ehkä näin voimakkaana yleensä ole, joten oletan että raskaus turvottanut limakalvoja ja siksi oireilen voimakkaammin. Lisänä tällä viikolla on ollut ihmeelliset unet öisin ja väsymystä on ehkä vähän enemmän nyt ollut. Pitää kattoa jos jatkuu tää väsymys että pyytäisi seuraavan neuvolan yhteydessä ottamaan hempan ja vaikka koittaisi kinuta lähetettä tsekkaamaan ferritiinejä.

Muoks. menossa siis 19+5
 
Muokattu viimeksi:
Saako toivo että jos laitetaan myös viikot kun oireita ilmenee, toiki niitä voi tulla eri aikaan mutta olisi kiva tietää.

Mulla nyt 18+0 ja eilen oli sellainen aivot narikkaan päivä. Hella jäi päälle ruuan laiton jälkeen, pyykkikoneesta hana unohtui kiinni, tänään omin menossa psykiatrille väärään aikaan ja aika siirtyi kuukaudella eteenpäin. Ja tais olla jotain muutakin mikä ei menny ohan putkeen :confused:
 
Ainiin, ja hiki alkanut haista, ennen ei oo juurikaan dödä tarvinut käyttää ja nyt senkin edestä :grin
 
Saako toivo että jos laitetaan myös viikot kun oireita ilmenee, toiki niitä voi tulla eri aikaan mutta olisi kiva tietää.

Mulla nyt 18+0 ja eilen oli sellainen aivot narikkaan päivä. Hella jäi päälle ruuan laiton jälkeen, pyykkikoneesta hana unohtui kiinni, tänään omin menossa psykiatrille väärään aikaan ja aika siirtyi kuukaudella eteenpäin. Ja tais olla jotain muutakin mikä ei menny ohan putkeen :confused:
Hups unohdin viikot, mutta nyt on lisätty :happy:
 
Takaisin
Top