Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä olen vähän niinkuin odotellut menkkakipuja saapuvaksi joista neuvolassa kysyttäessä sanoivatkin aikoinaan, että kohdunkasvukipuja ovat, mutta niitä ei ole ollut kertaakaan. :confused: Aikaisemmin olen oikein tuskaillut niiden kanssa :arghh:
Muutenkin aivan erityinen alkuraskaus ettei pienintäkään kolotusta alamahan/selän seutuvilla. Vain repäisykipuja. :wideyed:
No, eilen kuitenkin hieman mietitytti kun seksin jälkeen alavatsassa tuli paineen tunne joka hienoisesti muistutti jopa kivutonta supistusta:oops: mutta meni ohi.

Tässä tämän taas huomaa että toisilla raskaudet oireineen noudattavat samaa kaavaa mutta toisilla ne ovat kaikki ihan erilaisia. Minä kuulun siihen joukkoon:grin saa nähä millanen synnytys sieltä sitten tulee kun nytkin on jo tapahtunut kaikki rajusta ja vaikeasta imukuppisynnytyksestä nopeaan ja helppoon ..
 
Kyllä, samallakin ihmisellä raskaudet voi olla niiiin erilaisia! Mulla ainakin näiden raskauksien ero on kuin yöllä ja päivällä.
 
Mä olen vähän niinkuin odotellut menkkakipuja saapuvaksi joista neuvolassa kysyttäessä sanoivatkin aikoinaan, että kohdunkasvukipuja ovat, mutta niitä ei ole ollut kertaakaan. :confused: Aikaisemmin olen oikein tuskaillut niiden kanssa :arghh:
Muutenkin aivan erityinen alkuraskaus ettei pienintäkään kolotusta alamahan/selän seutuvilla. Vain repäisykipuja. :wideyed:
No, eilen kuitenkin hieman mietitytti kun seksin jälkeen alavatsassa tuli paineen tunne joka hienoisesti muistutti jopa kivutonta supistusta:oops: mutta meni ohi.

Tässä tämän taas huomaa että toisilla raskaudet oireineen noudattavat samaa kaavaa mutta toisilla ne ovat kaikki ihan erilaisia. Minä kuulun siihen joukkoon:grin saa nähä millanen synnytys sieltä sitten tulee kun nytkin on jo tapahtunut kaikki rajusta ja vaikeasta imukuppisynnytyksestä nopeaan ja helppoon ..

Mä mietin myös tässä näitä lukiessani, että mulla ei ole ollut oikein mitään vihlasuja tai muitakaan tuntemuksia. Jännitin, että liitoskivut iskee toisessa raskaudessa tosi nopeesti, mutta toistaiseksi ei ole niitäkään ollut. Ehtiihän ne vielä tulla, mutta tyytyväinen oon ettei vielä ole tullut. Sinänsä jännä, että ei ole ollut kohdun kssvukipuja, kun maha on kuitenkin kasvanut jo ihan hirmuisesti verrattuna ekaan raskauteen tässä vaiheessa.
 
Mulla on kyllä hyvin samalla kaavalla mennyt kuin esikoisen kohdalla. Ainoana erona se, että nyt oli noita menkkamaisia kipuja pari viikkoa sitten. Huonovointisuus ja väsymys on ollut samanlaista. Ainakin sen mukaan mitä muistan.

Jännä sit saada lopulta tietää lapsen sukupuoli ja että onko tämä tulokas samaa sukupuolta kuin esikoinen kun on samoja oireita ollut tälleen alkuraskaudessa. :p
 
Nyt on ollut ihan järkyttävä vatsan turvotus. Aamulla pienen hetken vatsa on normaali ja sitten taas turpoaa. Iltapäivällä töissä on vaikea olla, kun vatsaan oikein sattuu turvotuksen takia. ☹
 
Nyt on ollut ihan järkyttävä vatsan turvotus. Aamulla pienen hetken vatsa on normaali ja sitten taas turpoaa. Iltapäivällä töissä on vaikea olla, kun vatsaan oikein sattuu turvotuksen takia. ☹

Mulla on välillä sama :sad001 mulla auttaa vähän veden juonti
 
Terveisiä sairaalasta. Pitkään aikaan en ole edes jaksanut käydä lukemassa, saati kirjoittamassa mitään, kun olo on ollut niin karsea. Mikään ei oikein ole tahtonut pysyä sisällä ja oksettava olo on ollut 24/7. Tänään vihdoin todettiin lääkärin kanssa etten enää tarvitse nesteytystä suonensisäisesti. Kyllähän sitä jo kaksi viikkoa olin ensin jatkuvasti tipan varressa ja viimeiset päivät joka toinen pvä. Paino pudonnut 5kg. Joku maksa-arvokin nousi tähtiin, mutta on nyt onneksi lähtenyt laskemaan. Edelleen oksennan joka aamu, ja heti jos edellisestä syömisestä on yli 3h ja melkein kaikki ruoka ällöttää. Henkisesti on ollut tosi rankkaa sekä oman olon takia, että esikoisen puolesta kun hän on ollut niin allapäin kun äiti ei ole jaksanut ja voinut touhuta hänen kanssaan samalla tavalla kuin ennen.

Fyysisen väsymyksen lisäksi nyt on siis jo henkisestikin väsynyt ja viikkoja vasta 12+1...
 
Mulla ollut oireena aivan järkyttävä väsymys ihan alusta asti ja nyt alkaa haitata töitäkin, kun ei jaksais töissä tehdä mitään. Hemoglobiini on myös melko alhainen ja eilen aloitin rautakuurin, jospa siitä olisi apua ajan kanssa. Voiko tosiaan väsymys olla näin ”lamauttava”?! Onko muilla vastaavaa väsymystä?
 
Mulla ollut oireena aivan järkyttävä väsymys ihan alusta asti ja nyt alkaa haitata töitäkin, kun ei jaksais töissä tehdä mitään. Hemoglobiini on myös melko alhainen ja eilen aloitin rautakuurin, jospa siitä olisi apua ajan kanssa. Voiko tosiaan väsymys olla näin ”lamauttava”?! Onko muilla vastaavaa väsymystä?

Kyllä. Totaalinen uupuminen iskee hyvin usein ja töissä ei kyllä saa itsestään kaikkea irti. Eikä kotona. Jotkut päivät on parempia ja energisempiä, kuten eilinen, mutta tää päivä oli taas aivan päinvastainen.
 
Väsymys, jep. 8,5 h yöunet, tunnin aamupäikkärit, kolmen tunnin päiväunet ja vasta seitsemän jälkeen illalla alkoi kooma helpottaa :confused:
 
Kyllä. Totaalinen uupuminen iskee hyvin usein ja töissä ei kyllä saa itsestään kaikkea irti. Eikä kotona. Jotkut päivät on parempia ja energisempiä, kuten eilinen, mutta tää päivä oli taas aivan päinvastainen.

Onpa helpottava kuulla, että muillakin on vastaavaa.. Voimia muillekin! Toivotaan, että väsymys alkaisi pian helpottamaan :Heartred Mullakin saattaa joitain ykkös päiviä olla välissä, että on energisempi olo, mut se kyllä jää melko lyhyt aikaseks iloks.
 
Mulla on vallitsevin oire tällä hetkellä yöheräily. Puolen yön aikaan on käytävä pissalla ja neljän aikaan herään muuten vaan, suht pirteenä ja saatan valvoa tunninkin, ennen kuin saan taas unen päästä kiinni. :wacky:
 
Hei
Mulla on vallitsevin oire tällä hetkellä yöheräily. Puolen yön aikaan on käytävä pissalla ja neljän aikaan herään muuten vaan, suht pirteenä ja saatan valvoa tunninkin, ennen kuin saan taas unen päästä kiinni. :wacky:


Hei mulla on ihan sama ja nimenomaan neljältä! Yhtenä yönä oli vaan pakko mennä katsomaan telkkaria, kun en jaksanut yli tuntia lojua sängyssä. :grin
 
Hei mulla on ihan sama ja nimenomaan neljältä! Yhtenä yönä oli vaan pakko mennä katsomaan telkkaria, kun en jaksanut yli tuntia lojua sängyssä. :grin

Mullakin tää sama, paitsi että herään kolmelta! Välillä kun oikein pitkään pyörii, niin tulee niin kova nälkäkin että on pakko nousta syömään. :grin
 
Täälläkin yksi neljältä herännyt! Äh kun muutaman viikon jo tässä välillä nukuin kunnon yöunia, niin nytkö tämä taas alkaa.. :confused1
 
Mäkin heräsin viime yönä puol kolmelta ja valvoin ties kuinka pitkään ennenkun nukahdin uudelleen :sad010
Nyt raskauden aikana oon yleensä nukahtanut helposti uudelleen. Paitsi nyt.
 
Mulla on myös ollut tätä samaa! Heräilen yöllä enkä saa hetkeen unta, tätä nyt jatkunut muutaman viikon jo.
Ja kärsiikö kukaan muu täällä enää huonovointisuudesta? Mulla ei ole se etova olo hävinnyt kokonaan vieläkään, tulee melkein joka ilta päälle aika pahana.. :inpain: Odottelen koko ajan että milloin se ihana seesteinen keskiraskaus alkaa, vai onkohan tämä tätä nyt sitten loppuun asti :nailbiting: Nyt siis vk16+2
 
Mulla on myös ollut tätä samaa! Heräilen yöllä enkä saa hetkeen unta, tätä nyt jatkunut muutaman viikon jo.
Ja kärsiikö kukaan muu täällä enää huonovointisuudesta? Mulla ei ole se etova olo hävinnyt kokonaan vieläkään, tulee melkein joka ilta päälle aika pahana.. :inpain: Odottelen koko ajan että milloin se ihana seesteinen keskiraskaus alkaa, vai onkohan tämä tätä nyt sitten loppuun asti :nailbiting: Nyt siis vk16+2

Täälläkin jatkuu paha olo vielä vaan. Sairaslomalla ollut jo tammikuun lopusta. :shifty:
 
Mulla on nyt ainakin pari päivää taas jomotellut masua enemmän, ottaakohan toi kohtu jotain kasvupyrähdystä nyt :grin
Liitoskipuja kans ollut jonkin verran.
Huonovointisuuttakin on edelleen, toisina päivinä enemmän, toisina vähemmän. Vieläkin saa välillä yökkäillä ja oksentaakin :meh:
En tiedä uskaltaako sanoa, että se huonovointisuus on kuitenkin helpottanut. Tietty tulee heti takas ja kunnolla kun menee "ääneen" sanomaan :grin
 
Mullakin vielä suht lievää pahoinvointia joka voimistuu iltaa kohti. Epäilen, että raskausvitamiini pahentaa kuvotusta. Mitä myöhemmin päivällä otan vitamiinin, sitä pahempi olo on illalla. Eli helpoimmalla pääsen jos otan vitamiinin heti aamusta.
 
Takaisin
Top