Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hajuaisti on selkeästi herkistynyt. Ärsyttää kun mies hönkii vieressä. Jotkut hajut myös yököttää. Tänään yökin hampaita pestessä. Pelkään että tulee taas voimakas pahoinvointi, kun viime keväänä. Olin 2 kk pois töistä, pahoinvoinnin ja ajoittaisen oksentelun vuoksi (hoitoala).

KatMa kannattaa siirtää vitamiinit yms. iltaan, kokeile tupla-annosta b-vitamiinia, pahoinvointirannekkeita.. Mulla auttoi nuo alussa varmaan vähän. Sit yks mikä mulla auttoi oli esim. piparminttuöljy tai se mitä käytetään flunssaan "vicks" vai mikä sen nimi on, mulla oli se aina mukana viime raskaudessa jos piti selvitä johonkin jotenkin sillä öljyllä ja tuolla vicks:llä sai hiukan aina huijattua aivoja kun nuuhki niitä niin paha olo väistyi hetkeksi.. Vicksiä saatoin laittaa ihan nenän alle iholle. Samoin kun jotkut raikkaat pastillit tms. auttoi.

Aalavatsassa kyllä tuntuu kaikenlaista. Ensin oli pari päivää ihan menkkakipujen tuntuista, mikä sitten pikkuhiljaa muuttunut jatkuvaksi pieneksi nipistelyksi. Juuri sen verran, että saan säännöllisesti muistutuksen siitä, että jotain siellä kohdussa taitaa tapahtua. Lievää yökötystä on ollut aikalailla läpi päivän nyt viikon verran riippumatta siitä mitä syön ja milloin, mutta sekään ei vielä menoa haittaa.

Mielenkiinnolla seurailen fiiliksiä, kun heinäkuussa kiinnittymisen tunsin nippailuna, ja hoidoista oli rinnat tosi kipeät vielä alkionsiirron jälkeen, mutta sitten kaikki oireilu katosi muutamia päiviä oletetun kiinnittymisen jälkeen. Keskenhän se meni silloin, niin nämä pienetkin jatkuvat tuntemukset antavat toivoa.

Erilaisia alavatsatuntemuksia täälläkin. Pitkään odotin, että kuukautiset alkavat, koska tuntemukset samat ja pms myös :D Nyt vaan väsyttää koko ajan.

Huh, tanssitunnilla pyörrytti alkulämmittelyn aikana. Pari edellistä kertaa en ollut paikalla enkä muutenkaan ole aktiivinen liikkuja. Mut otti jotenkin enemmän koville kuin aikaisemmin.

Itsekin olen huomannut jo nyt, että hengästyy nopeammin. Pelkkä portaiden nousu sai puuskuttamaan.

Minä en ole muuten huomannut hengästyväni, mutta oli kyllä tänään normaalia tukalampi olo töissä maski naamalla 8h putkeen.
Unohdin edellisestä oirelistastani hyvin pienet röyhtäykset joita on ollut ihan jatkuvasti nyt viitisen päivää.

Ennen plussaa oli pari iltaa pahoinvointia, mutta nyt ei juurikaan ole enää ollut. Alaselässä hieman jomottelua. Alavatsassa tänään tuntui hetken aikaa kipua. Sellaista tylppämäistä, josta tunsi kohdun olemassaolon ja että jotain siellä tapahtuu.

Oi tätä väsymystä! Tänään ja eilen oli pakko nukkua päikkärit :smiley-ashamed008

Täällä väsyttää myös! Alaselässä ja mahassa tuntuu menkkakipujen kaltaisia tuntemuksia, mutta lievempiä, ja jotka kuitenkin menee pian ohi. Hajuaisti on herkistynyt: työpaikka haisi aamulla aivan kamalalta... :yuck:

Pahoinvointi tekee tuloaan. Syöminen ei helpota sitä hirveästi muttei pahennakaan. Tottunut syömään 2 ateriaa päivässä, tänään ei tunnu 5 ateriaa riittävän.

Tässäkin raskaudessa ensioireina on ollut kuvotus ja väsymys. Toivottavasti näitä oloja sitten jatkuukin pitkään, sillä viimeeksi oireiden loppuminen tiesi keskenmenoa rv 16 :sad001

Onko muilla ollut nenän tukkoisuutta? Mietin onkohan raskaudesta johtuvaa vai onkohan flunssa iskenyt. Jokatapauksessa olo on tosi tukkoinen siitä lähtien kun heräsin, mutta ei aivastuta kuitenkaan.

Onko muilla ollut nenän tukkoisuutta? Mietin onkohan raskaudesta johtuvaa vai onkohan flunssa iskenyt. Jokatapauksessa olo on tosi tukkoinen siitä lähtien kun heräsin, mutta ei aivastuta kuitenkaan.

Mulla on pientä nenän tukkoisuutta. Ei siis täysin tukossa enkä kyllä nuhaksikaan kutsuisi. Korostuu nimenomaan aamulla ja aamuyöstä. Päivällä huomaan sen lähinnä jos on maski naamalla, muuten en juurikaan. Itse en ole sitä miksikään flunssaksi luokitellut.

Mulla kanssa viime viikolla oli lievää tukkoisuutta ja pohdin mistä tietää mikä nuha on nuhaa ja mikä muuten vaan lievää tukkoisuutta. No, nyt tulin kipeäksi ja eron kyllä huomaa. Nenä ja korvat nyt tukossa ja duactiakaan ei saa syödä raskaana. Onneksi ei ollut koronatestissä mitään.

Nuhaisuutta täälläkin. Ja kurkussa tuntuisi koko ajan olevan limaa. Voi tosiaan olla kylmän ja märän kelinkin aikaansaannosta.

Tuntuu, että tukkoisuus on jo vähän helpottanut. Ehkä tämä on raskauden aikaansaamaa ja samanlaista mitä Mintsy sinulla. Toivon niin!

Mä olen aamuisin myös ihan tuhannen tukossa :meh:

Muuten mielestäni tosi oireetonta. Nännit on arat ja tissit vähän turvoksissa, itkettää IHAN kaikki, asiat haisee ehkä vähän voimakkaammin? Ja olen turvoksissa, mutta se on muutoinkin ihan liiankin tuttua..

Nämäkin siis edelleen hyvin pientä ja välillä lähes huomaamatonta.

AINIIN, yksi oire minkä kyllä huomaa on nivusten kivut aina välillä, varsinkin vasemmalla puolella :hungover:

Etova olo lähes koko ajan. Ei ole koskaan alkanut näin aikaisin ja näin tuntuvana, nyt vasta 3+3. On ihan sekopäistä että edes olen täällä noilla päivillä mutta oh well. :)

Takaisin