Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on ollu tänään taas inhottavaa menkkamaista jomottelua. Onneks tätä ei oo joka päivä.

Sunnuntaista asti jomotellut, välillä vihlaisee napakammin. Rinnat eivät ole erityisen kipeät. Aika samanlaiset kuin vaikka ennen menkkojakin. :) Vähän semmoinen "outo olo" kropassa yleisemmin välillä, veikkaan tosin et voi johtua ihan tän tilanteen jännittämisestäkin.

Onko muilla kyljet jotenkin ahtaat? Mulla kumartuessa ja tänään ollut vihlontaa kovaakin mut pistän sen gynen piikkiin..

Mua niin turhauttaa tää kuvottava olo 24/7. Oon ollut sen takia kohta viikon lähinnä makuuasennossa vaikka kertaakaan en ole oksentanut. Okei, pientä tämä on verrattuna monen muun tilanteeseen, ehkä olen vain herkkä. :sad001 mutta kyllä tää jatkuva merisairauden tunne ottaa koville ja vie voimat. Välillä nukun vaan sen takia, että ei tarvii tuntea tätä oloa.

Minulla on ollut tähän mennessä vain vatsan turvotusta ja menkkajomotteluja. Olin ihan varma ennen testiä etten ainakaan nyt ole raskaana, vaikka menkat olivatkin myöhässä. Aiemmissa negatiivisissa kierroissa on ollut vaikka mitä raskausoireita ja nyt ei ollut yhtään mitään.. Eipä sitä vielä kunnolla uskokaan mutta kaipa se tästä vielä todeksi muuttuu, mikäli saa jatkua.. :rolleyes:

Minulla on ollut tähän mennessä vain vatsan turvotusta ja menkkajomotteluja. Olin ihan varma ennen testiä etten ainakaan nyt ole raskaana, vaikka menkat olivatkin myöhässä. Aiemmissa negatiivisissa kierroissa on ollut vaikka mitä raskausoireita ja nyt ei ollut yhtään mitään.. Eipä sitä vielä kunnolla uskokaan mutta kaipa se tästä vielä todeksi muuttuu, mikäli saa jatkua.. :rolleyes:

Musta tuntuu että itellä oli kans vaikka mitä oiretta negakierroissa, joten tää plussa oli vähän yllätyskin itseasiassa. Menkkojen pois jäänti sai tekeen testin.

Täällä 5+4 menossa ja todella vaihtelevat oireet, väsymys alkaa nosteleen päätään, kuvotusta ja pyörryttämistä ollut. Närästää ja koko ajan nälkä. Eilen rinnat tuntuivat painavilta ja nännit oli kipeät. Ja hajuaisti on todella herkillä.

Mulla nyt 5+3. Ainoa oire on kohdun jomotus eli kasvukipuja. Tuntuu erityisesti pissalla käynnin jälkeen kun rakko tyhjenee sekä kun jokin painaa kohtua. Tuli kyllä yllätyksenä että se ylipäätään tuntuu o_O

Niin ja oireettomuus kyllä pelottaa. Kaikkia oireita ja niiden puuttumista kun googlettaa niin aina sama vastaus: Voi olla että kaikki on hyvin tai voi olla että ei ole :shifty:

Niin ja oireettomuus kyllä pelottaa. Kaikkia oireita ja niiden puuttumista kun googlettaa niin aina sama vastaus: Voi olla että kaikki on hyvin tai voi olla että ei ole :shifty:

Mulla on tää ihan sama olo ja samat googlettelutkin oon vissiin tehnyt. Ärsyttävää! Näin painajaistakin viime yönä. Vaikka kuinka yrittäis kuvitella kuvotuksen tunnetta tai vihlontaa rinnoissa tai edes pissahätää, niin ei onnistu. :banghead:

Täälläkin aika oireetonta. Esikoisen kohdalla tuli lähinnä väsymys ja huonovointisuus. Nyt on vielä tosi aikaista odottaa mitään mutta silti odotan :hilarious:

Lähinnä hengästyttää ja leposyke on koholla :rolleyes: ja tää positiivinen fiilis :love017

Mulla on semmonen etova olo lähes koko ajan. Koko ajan on myös nälkä, mutta kaikki ruuat ällöttää, eikä tee mieli syödä mitään.
Vatsa turvottelee vähän ja nyt on semmosia menkkamaisia tuntemuksia välillä.
Rinnat/nännit on arat, nyt ei ehkä enää niin arat kun joku aika sitten.
Väsyttääkin koko ajan, eikä uni tule millään.
Vatsa myös tuntuu "herkältä", käsiä ei voi pitää sen päällä, jalkoja ei voi pitää koukussa, slaavikyykkäily tuntuu pahalta (dääm) eikä vatsallaankaan voi maata.
Ilmavaivojakin on jonkun verran. Ja koko ajan saa ravata pissalla.

Mulla samaa ja jos ei olisi tiedossa et raskaana niin ei tietäisi... Jännä oli muissa oireita hullun lailla kun ei ollut raskaana ja kkm ja km raskaudet ollut oireikasta mut nyt ei..

Toki tuo patti tuntuu niinkuin joku pikku patti olis mahassa ja nännit kipeät. Ja hirveä positiivinen fiilis koko ajan... Tää on hassua mun kohdalla

Vähän juilii nyt ja tuikkii ja tää lähti vasemmalta puolelta toi munasolu ja kuitenkin tuikkii eniten just oikea puoli mut se voi olla kun kohtu on mulla jotenki oikealle kallellaan ja taaksepäin.

Tää raskauden alku on ollut just samanlainen kuin aiemmatkin: ei mitään fyysisiä oireita. Ainoa ”oire” on todentuntuiset unet, jotka muistan selkeästi herätessäni. Ja tietysti myöhässä olevat kuukautiset. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, pitää nyt nauttia oireettomuudesta, sillä itsellä alkanee 6+ viikolla todella pahat etomiset. Kuin olisi megadarrassa 24/7. :grin

Aika oireetonta ollut tähän asti paitsi tänään (6+1) sai juosta aamulla ekaa kertaa lervaamaan :puke_r Tosi väsynyt oon kyllä kokoajan ja menkkakipuja välillä. Jatkuva nälkä mutta mikään ei maistu eikä väsymyksestä johtuen edes "jaksa" nousta syömään.. Ja kun on syömätä niin tulee huono olo :gen045 eli mitä oikeen kunnon ruokaa te syötte joilla on pahoinvointia? Mielellään jotain jota olis myös helppo ja nopea tehdä :grin

Aika oireetonta ollut tähän asti paitsi tänään (6+1) sai juosta aamulla ekaa kertaa lervaamaan :puke_r Tosi väsynyt oon kyllä kokoajan ja menkkakipuja välillä. Jatkuva nälkä mutta mikään ei maistu eikä väsymyksestä johtuen edes "jaksa" nousta syömään.. Ja kun on syömätä niin tulee huono olo :gen045 eli mitä oikeen kunnon ruokaa te syötte joilla on pahoinvointia? Mielellään jotain jota olis myös helppo ja nopea tehdä :grin

Mua öllöttää kaikki tasapaksu miedon makuinen ruoka kuten kinkkukiusaus, makaronilaatikko, kana-riisi vuoka. Täytyy olla kunnolla maustetta tai jotain suutuntumaa. Parhaita tähän mennessä on ollut mausteinen kasvissosekeittoa, ranskalaiset ja lihapullat sekä salaatit.

Vaihtelee ihan päivittäin, että mitä saa syötyä.

Kannattaa kyllä yrittää syödä tasaisesti esim. 2h välein, niin auttaa yleensä pitämään pahoinvointia edes hieman kurissa.

Parina päivänä pystyin syömään vain saarioisten lihaperunasosetta :laughing001 En todellakaan normaalisti söisi, mutta nyt oli ainut helposti alas menevä, josta sai suolaa.
(+pitää miettiä mikä helppo oksentaa :shifty:)

Teen myös paljon smoothieita ja syön mehujäätä. Nämä helpottavat itsellä.

Täällä jatkuu menkkamainen jomottelu, välillä tulee semmoinen tosi napakka vihlaisu. Kohdun kohdalla tuntuvat. Rinnat ovat olleet tänään myös vähän aremmat, ja hieman närästänyt. Se toki voi johtua jostakin muustakin.

Tämä ryhmä on kyllä mielenkiintoista seurattavaa, kun itse on viikkojen kanssa hieman myöhäisemmässä vaiheessa. Jännittää jo, miten oireet ja muu (ja esim. tuo nälkä, hajut ja mikä maistuu/ei maistu) kehittyvät. :rolleyes:

EDIT: Niin ja vatsaa turvottaa aikalailla.

Täällä jatkuu menkkamainen jomottelu, välillä tulee semmoinen tosi napakka vihlaisu. Kohdun kohdalla tuntuvat. Rinnat ovat olleet tänään myös vähän aremmat, ja hieman närästänyt. Se toki voi johtua jostakin muustakin.

Tämä ryhmä on kyllä mielenkiintoista seurattavaa, kun itse on viikkojen kanssa hieman myöhäisemmässä vaiheessa. Jännittää jo, miten oireet ja muu (ja esim. tuo nälkä, hajut ja mikä maistuu/ei maistu) kehittyvät. :rolleyes:

EDIT: Niin ja vatsaa turvottaa aikalailla.
Mulla oli kaamea turvotus nyt jo lähti pois koska oon hoikka ja kohtu taakse kallellaan, mut selkeä pömppö erottuu. Nännit on hauskat koko ajan pitkät päällä ja nyt arat silloin tällöin, nännit nyt eniten. Sit just närästää mut mikään oire ei oo pysyvä paitsi oudot nippailut... Ei niinkään kipeää ja huomasin et kun uin niin ei satu ja kellui ja uin tänään kolme tuntia kun se vaan oli niin hyvän tuntuinen liikunta ku taas kävely ärsyttää ja etoo. Uiminen on mun uus juttu ja tähän huomio et en ikinä oo tykännyt siellä vedessä lillua. Toinen on kun koira työntää päätä parvekkeella kaiteen välistä niin oon ihan et hei nyt ei sä tiput vaikkei se siitä millään voi mahtua. Ihme herkkyys kyllä

Huomenna alkaa onneksi kesäloma, aivan poikki töistä, huonosta nukkumisesta ja jatkuvasta enemmän vähemmän pahoinvoinnista ja oksettavasta olosta. Onneksi en oo kuitenkaan kertaakaan oksentanut, vaikka työmatkapyöräillessä aamuisin aina saa olla katsomassa puskia sillä silmällä. :oops: Oisko kellään vinkkejä aamupahoinvoinnin helpottamiseen ja erityisesti onko toi aamuliikunta huono juttu vai tuntuuko musta vaan siltä liikunnan vihaajana? :grinTähän mennessä noustessa puolikas banaani ja parin tunnin päästä aamupala helpottaneet loppupäivän oloja

Takaisin