Millaisia raskausoireita sinulla on?

Oireita ei ole oikeastaan ollenkaan. Nippailua alavatsalla ja pientä närästystä, muutoin täysin oikeastaan normaali olo. Hämmentävää kylläkin, mutta ehkä ne sieltä hiipii... toivottavasti ei vaan tuu sit samalla 10 kerralla :hilarious:

ei mullakaan ole oikeastaan muuta kuin rinnat arat ja väsymys. Alavatsa nippailuja valittelin kanssa, mutta eilen ultrassa sano että mulla on kysta oikealla puolella että todennäköisesti ne nippailut johtu myös siitä :hilarious: mä ainakin nautin tästä että ei suuremmin mitään ole, ei ollut esikoisestakaan. Mulla on jotenkin niin hyvä ja rauhallinen olla. Mieskin sano eilen ultran jälkeen ettei uskonu että olisin oikeasti raskaana kun ennen olen ollut oikein kunnon hormonimyrsky :hilarious:

Mua on kans sanottu että oon niin tyyni. Tänään kyl meni hermot kun sain tietää että mun aikaa siirrettiin kahdella viikolla ja niillä viikoilla tuli kkm. Noh, eiköhän se tästä.

Rinnat kipeytyy pikkuhiljaa, mun suussa maistuu koko ajan kumma ja unet on vilkasta. Kuitenkin mulla on nyt ihan selkeitä oireita mut kahvi mulla kyllä maistuu vähän liian hyvin ja just mieliteko on mehujäät ja cokis. Ei ehkä mikään kauhean hyvä ruokavalio mut vois juoda litratolkulla cokista ja yleensä en tykkää koko juomasta...

Myös kaveri sanoi että odotat tyttöä ku oot niin rauhallinen mut oma veikkaus on että poika tulee :) ja rv6 meneillään et ihan varmasti voi arvioida sukupuolen juu juu :laughing001

Mun tekee mieli kokoajan vichyä ja kahvi maistuis. Jouduin hakemaan kaupasta kofeiinitonta. Auttaa hyvin tohon närästykseen :grin

edit. piti vaan sanoa, että mulla ainakin oma fiilis kyl kertoi mitä sukupuolta aavistelen ja se oli kyllä vahva fiilis. Jo rv6 :grin

Onko muilla kyljet jotenkin ahtaat? Mulla kumartuessa ja tänään ollut vihlontaa kovaakin mut pistän sen gynen piikkiin..

Nyt jotenkin tuntuu siltä, että olis kyljet ahtaat. En tiedä onko vai kuvittelenko vaan koko asian :grin

Nyt rv 5+6 ja suunnilleen maanantaina havaitsin rintojen hieman aristavan jos joku osuu niihin. Myös nännipiha on ehkä vähän laajentunut. Nää siis uusia, kaikki muut oireet on ollut jo pitkään

Onko kellään vielä tuntunut siltä, että raskausoireet väistyvät? Minulla on ollut jo pari viikkoa sitten todella kipeät rinnat. Aikaisemmassa raskaudessa ensimmäinen merkki keskenmenosta oli se, että kaikki oireet katosivat. Nyt on rintakipu lähtenyt muutaman päivän aikana ja alkanut tuntua painetta alavatsalla. Närästys kyllä alkoi toissapäivänä.

Saas nähdä menikö tämä kesken... Tänään aamupäivällä alkoi verinen vuoto, ei kestänyt kovin kauaa, mutta oli kirkkaan punaista. Johtuukohan eilisestä seksistä...? :sorry: Myös vatsan turvotus on kadonnut, kun eilen vielä naureskelin jäätävälle turvotukselle. Alavatsaa nippailee menkkamaisesti, ei kuitenkaan mitään kovia kipuja ole ollut. Vuoto oli suht niukkaa kuitenkin, ei jäänyt siteelle, ainoastaan pyyhkiessä jäi paperiin. Äääh ei pää meinaa kestää tätä epätietoisuutta. Jos meinaa mennä kesken niin saisi sitten mennä kunnolla. Nyt 5+2 ja esikoisen aikana ei ollut vuotoa laisinkaan, toisin en muista harrastettiinko mitään alkuraskauden aikana :hilarious:

Saas nähdä menikö tämä kesken... Tänään aamupäivällä alkoi verinen vuoto, ei kestänyt kovin kauaa, mutta oli kirkkaan punaista. Johtuukohan eilisestä seksistä...? :sorry: Myös vatsan turvotus on kadonnut, kun eilen vielä naureskelin jäätävälle turvotukselle. Alavatsaa nippailee menkkamaisesti, ei kuitenkaan mitään kovia kipuja ole ollut. Vuoto oli suht niukkaa kuitenkin, ei jäänyt siteelle, ainoastaan pyyhkiessä jäi paperiin. Äääh ei pää meinaa kestää tätä epätietoisuutta. Jos meinaa mennä kesken niin saisi sitten mennä kunnolla. Nyt 5+2 ja esikoisen aikana ei ollut vuotoa laisinkaan, toisin en muista harrastettiinko mitään alkuraskauden aikana :hilarious:
Mulla oli esikoisen aikana juurikin seksin jälkeisenä päivänä vähän kirkasta vuotoa joka jäi vaan paperiin ei siteeseen. Lääkäri myöhemmin totesi että ollut luultavimmin vain kuivista limakalvoista peräisin, jotka seksin aikana ottaneet itseensä.. Toivotaan että olisi harmitonta eikä tulisi enempää:love7

mullakin on tullut nyt pari kertaa seksin jälkeen paperiin vähän verta. Voi myös johtua verekkyyden lisääntymisestä. Toivottavasti oli vain siihen liittyvää harmitonta, jos ei kuitenkaa vuoto ole jatkunut.

Mulla kans tänään seksin jälkeen jäänyt paperiin pikkusen verta. Voi hyvinkin johtua siitä ja olla ihan harmitonta, etenkin, jos ei kivut ole kovat eikä vuoto jatkunut/runsastunut.

Juuri kun pääsin sanomasta, ettei oireita pahemmin oo, niin aamupvällä alkoi jumalaton selkäsärky joka säteili molempiin jalkoihin. 3 panadolia tarvittiin, että meni ohi. Oikeestaan särki koko lantiota. Hitto että säikähdin :pale ramppasin kokoajan vessassa että tuleeko mitään..ei onneks :notworthy

Mulla alkaa tää väsymys olla tosi kovaa. Oon nyt ollut esikoisen kanssa kolme päivää kotona, ku sille tuli flunssa. Huomenna pitäisi mennä töihin, mutta en ymmärrä miten selviän. Kun tää väsymys on oikeesti sellasta että mulla on koko ajan sellainen olo etten selviä edes päivistä täällä kotona, vaikka ei mitään edes juuri tee:dead::hilarious:

Mullakin on ihan järkky väsy koko ajan, tänäänkin otin 2 tunnin päikkärit taaperon kanssa. :sleep011Veikkaan kyllä että osa tästä väsymyksestä johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

Edellisestä raskaudessa nukahdin itse melkein kokoajan pystyyn, joten se väsymys voi olla kyl tosi rankkaa. Nyt on taas päinvastoin, enkä saa unta, eikä väsytä ja yöunet jää turhankin lyhyiksi. :confused:

Tsemppiä väsymyksen kanssa painiville!

Jep kyllä iski väsymys täälläkin, tai oikeastaan koomaksi tätä jo kutsuisin. Yövuoroja tässä nyt 3 kpl pitäisi puurtaa menemään tehokkaana...

Mulla on unettomuus edelleen tosi paha, saattaa olla öitä että nukun 3-4h, kun vähintään sen 8 tarvitsisin. Muuten tulee max 5-6h, mutta tuskin niin paljoa. Heräilen vähintään tunnin välein ja vessassa juostava 3-5krt yössä. Vatsan nippailut on hiukan vähentyneet mutta olo on kuin olisi raskaana. Rinnat painavat, vatsa todella turvonnut iltaisin ja etova olo pahentunut niin että se on koko ajan eikä katoa kuin hyvin lyhyiksi hetkiksi. Syötävä on melkein koko ajan ja juuri sitä mitä sillä hetkellä ehkä tekee mieli tai voi kuvitella saavansa alas. Kahvi jäänee lähipäivinä, sitä ei enää tee mieli.
Toivottavasti nuo unet alkaisi parantua, se on tosi rankkaa kun ei saa nukuttua. Päivisin en pysty uuuri nukkumaan eikä uni yleensä tule silloin. Mutta tää nyt ehkä menee, jos kaikki menee hyvin en todellakaan haaveile enää uudesta raskaudesta ja sit tää on tässä. Iän puolesta ehkä olisin vielä ehtinyt koska olen raskautunit aina samantien mutta kyllä kolme lasta minulle riittäisi enemmän kuin hyvin. Mutta kriittisiä viikkoja on vielä jäljellä monta.

Mennään rapumamman kanssa samoja päiviä !

Itsellä oikeastaan ei myöskään ole erikoisemmin oireita, yölliset vessaheräilyt ja aika ajoin selkä/vatsakivut vaivaa. Viimeviikolla tuli oksennettuna yhtenä aamuna 4 kertaa. Nännipiha toisesta vähän laajentunut, toisessa ei muutoksia leikkauksen jäljiltä huomaa.. ja nännit nöpöttää niin että toppauksenki läpi näkyy (anteeksi yksityiskohdat)

Tänään oksensin ekaa kertaa, aamuvuoron alussa. etomista on ollu kyllä koko ajan. No ei tarvi enää varmaa puolukkamehua juoda, se oli ainoa mitä olin suuhuni kaatanut tänään ja kaikki tuli ylös

Etova olo on lisääntynyt ja tänäänkin on saanut jo pari kertaa käydä oksentamassa. Tai olisin oksentanut pari kertaa, jos tokalla kerralla olis ollut jotain oksennettavaa, mutta masu ihan tyhjä niin yökkimistä vaan.
Paha olo on koko ajan.

Takaisin