Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä myös raskauskiloja aiemmin kerännyt 28kg, 22kg ja 26kg :oops: on onneksi lähtenyt samaa vauhtia kuin tullutkin ja muutama lisää, mutta imetyksen loppumisen jälkeen aina alkanut taas lihoa. Nyt painan muutaman kilon enemmän kuin aiemmista, joten saas nähdä kuinka hurjiin lukemiin taas vaaka pomppaa. Hiukan siis ahdistaa muuttuva vartalo, vaikka onkin (toivottavasti) vain väliaikaista.
Nälkä siis vaivaa, koitan pysyä terveellisissä ruuissa niin kauan kuin ei ole pahoinvointia!
 
Mä kuulun siihen epäonnekkaaseen joukkoon, joilla ei imetys tiputa kilon kiloa. Ja nyt kun plussasin aikalailla heti imetyksen loputtua, niin eipä ehtinyt pudotella ylimääräisiä. Töitä sain tehdä, että pääsin edes siihen painoon, missä olin kun raskauduin toisesta lapsesta. :grumpy:

Noh, mikäli tässä kaikki hyvin menee, on viimeinen lapsi, ja sitten voi aloittaa kunnon kuntoremontin :hilarious:
 
Mulla tuli esikoisesta vain 8 kg. Mutta silloin paino aluksi putosi kolme kiloa, joten se 3 + 8 kg on todellisempi. Nyt ei ainakaan vielä ole oksentelu ollut niin rajua, että paino putoaisi vaan päinvastoin syön kokoajan että pahoinvointi pysyy asioissa, joten nyt varmaan se +20 tulee olemaan lähempänä todellisuutta :grin Imetys ei myöskään mulla painoa pudota. Kauhistuttaa kyllä vähän kans mihin tässä vielä tullaan, kun muutama ylimääräinen kilo on valmiiksi :stop
 
Heissan,

Varoen liityn jakamaan oireetonta aikaa..
Eli jo viime viikolla viivanpaikka testissä vahvistui hitusen ja nyt jo ihan plus (ei tasavahvat mutta Selkee) ja oireita ei ole. Väsyttää mut kuitenkin energiaa on.. päätä juilii välillä mut ei kuitenkaan. Rinnat on jännät ja nännit tummunut ja rypyläiset mutta hyvin pienet rinnat eli ei turvotusta..

Vv holisee ihan tosi paljon ja vatsa turvonnut. Itkuherkkää aikaa ja joku pikku shokki kun mun ei gynen mukaan kuuluisi luomusti lasta saada ja thyroxin ku alkoi niin plussa. Epäuskon sekainen olo mutta nyt toivoen että kaikki menee hyvin :)
 
Mulla tuli kans 20+, lopetin vaa’alla käymisen siinä Main, muistaakseni vko 37. Synnytyksestä lähti ei oikein mitään ja jokaikinen kilo piti l a i H d u t t a a pois. Imetyksen lopetuksen jälkeen, lopetin sen vikankin kerran/vrk 1,5v iässä kun alkoi ällöttää itseäni, niin lähti sitten viimeiset 2-3kg. Mutta oli homma.
Nyt lähtötilanne +4-5kg (osa ehti jo siinä keskenmenneessä tulla, enkä jaksanut tsempata pois), joten jos pysyisin alle +15 Kilossa :) menee varmaan paremmin kun viimeksi ennen raskautta urheilin niin paljon että söin myös aika reippaasti. Siitä sitten sen syömisen pienentäminen ei onnistunut niin hyvin ja kiloja tuli.
 
Tervetuloa Jesbe!

Mulle on aiemmista raskauksista kertynyt kiloja maltilla, 11 kg ja 13 kg. Tosin niistä puolet kertyivät ekan 3-4 kk:n aikana, mikä oli etenkin ekan kohdalla ihan järkkyä. Mietin jo, että miten paljon painoa oikein tulee, kun olen jossain viikolla 14 saanut jo 6 kg lisää. Myös imetys vei multa tehokkaasti kiloja ja olin molempien raskauksien jälkeen ehkä 1-2 kk:n päästä lähtöpainossani.
Että siinä mielessä olen ollut onnekas. Saa nähdä, että meneekö tämä raskaus samalla kaavalla.
 
Alaselkä oireilee ilkeesti, varsinkin iltaisin. Tuntuu siis lähinnä siltä että ois kauhee jumi, ei niinkään kipeä.
Muilla samaa? Aina kaikki tällänen huolestuttaa ja aiheuttaa pelkoa keskenmenosta ja ties mistä
 
Heippa! Täällä onkin kivasti jo keskustelut käynnissä. Mulla tänään 5+5. Rinnat on todella arat ja alavatsa kivut on olleet aika kovia. Varsinkin iltaisin iskee niin kova väsy että meinaa aina nukahtaa sohvalle, eilen meinasin nukahtaa iltavuorossa töissä :shy: mulla tuli esikoisesta 14 kg muistaakseni painoa, mutta suurin osa oli turvotuksia, kun viikossa paino myös tippui 11 kg. Tämä on mulle neljäs raskaus (kaksi mennyt kesken) ja joka alkuraskaudessa turvotus on ollut jo niin suurta että painoa vaan tulee. :sad001
 
Heippa! Täällä onkin kivasti jo keskustelut käynnissä. Mulla tänään 5+5. Rinnat on todella arat ja alavatsa kivut on olleet aika kovia. Varsinkin iltaisin iskee niin kova väsy että meinaa aina nukahtaa sohvalle, eilen meinasin nukahtaa iltavuorossa töissä :shy: mulla tuli esikoisesta 14 kg muistaakseni painoa, mutta suurin osa oli turvotuksia, kun viikossa paino myös tippui 11 kg. Tämä on mulle neljäs raskaus (kaksi mennyt kesken) ja joka alkuraskaudessa turvotus on ollut jo niin suurta että painoa vaan tulee. :sad001

Mut kun tiedät, että se on ”vaan” turvotusta, niin ehkä se helpottaa painoon suhtautumista? Mutta tunnistan tuon tuskan, vaikka mulla alkuraskauden painonnousu vaan sitten hidastui jossain kohtaa ja melkein pysähtyi loppuraskautta kohti (vaikka vauva kasvoikin ihan tasaisesti). Esikoisen raskaudesta muistan, että silloinen neuvolatäti laittoi mut ensin vaa’alle ja sen jälkeen kysyi ”Jokos me puhuttiin näistä jumppaohjeista?”. Olin aika hämilläni, kun niillä liikuin silloinkin aktiivisesti, söin terveellisesti mutta painoa vaan tuli. Jälkikäteen jo naurattaa, mutta silloin ei kyllä yhtään.:hilarious:
 
Mut kun tiedät, että se on ”vaan” turvotusta, niin ehkä se helpottaa painoon suhtautumista? Mutta tunnistan tuon tuskan, vaikka mulla alkuraskauden painonnousu vaan sitten hidastui jossain kohtaa ja melkein pysähtyi loppuraskautta kohti (vaikka vauva kasvoikin ihan tasaisesti). Esikoisen raskaudesta muistan, että silloinen neuvolatäti laittoi mut ensin vaa’alle ja sen jälkeen kysyi ”Jokos me puhuttiin näistä jumppaohjeista?”. Olin aika hämilläni, kun niillä liikuin silloinkin aktiivisesti, söin terveellisesti mutta painoa vaan tuli. Jälkikäteen jo naurattaa, mutta silloin ei kyllä yhtään.:hilarious:

kyllä, nyt toisen kohdalla varsinkin siihen osaa suhtautua vähän paremmin. Mä oon aina inhonnut vaa’alla käyntiä ja esikoisestakin inhosin sitä jatkuvaa tarkkailua, on myös kyllä paljon terveydenhoitajasta kiinni, kuinka asioihin suhtaudutaan.
 
Vaihtelee kyllä tosi paljon nää oireet ja oireettomuudet! :pompus::nailbiting:

Pari päivää ollut tissit tosi arat, nyt ei enää melkein ollenkaan. Mut sit toisaalta tänään oikeastaan ekaa päivää tullut sellaisia pahoinvoinnin aaltoja, ei ole onneksi oksentaminen lähelläkään mut selvästi hetken saa puhallella.

Lisäksi muutamia kertoja joka päivä tullut menkkamaisia kipuja. :nailbiting: Ja herään edelleen joka aamu 4-5 välillä, onneksi saan kyllä sitten vielä jossain vaiheessa unta.

Nyt 5+4, varhaisultraan vielä 10 pitkää päivää.
 
kyllä, nyt toisen kohdalla varsinkin siihen osaa suhtautua vähän paremmin. Mä oon aina inhonnut vaa’alla käyntiä ja esikoisestakin inhosin sitä jatkuvaa tarkkailua, on myös kyllä paljon terveydenhoitajasta kiinni, kuinka asioihin suhtaudutaan.

Muistan joskus kuulleeni odottajasta, joka kävi aina vaa’alla takaperin tms., kuitenkin niin, että vaan terkka näki lukeman eikä siitä sen enempää keskusteltukaan (jos ja kun ei siis ollut mitään keskusteltavaa). Mun mielestä loistavaa joustamista ja ammattitaitoisuutta neuvolalta tällainen asiakkaan toiveisiin mukautuminen.
 
Vaihtelee kyllä tosi paljon nää oireet ja oireettomuudet! :pompus::nailbiting:

Pari päivää ollut tissit tosi arat, nyt ei enää melkein ollenkaan. Mut sit toisaalta tänään oikeastaan ekaa päivää tullut sellaisia pahoinvoinnin aaltoja, ei ole onneksi oksentaminen lähelläkään mut selvästi hetken saa puhallella.

Lisäksi muutamia kertoja joka päivä tullut menkkamaisia kipuja. :nailbiting: Ja herään edelleen joka aamu 4-5 välillä, onneksi saan kyllä sitten vielä jossain vaiheessa unta.

Nyt 5+4, varhaisultraan vielä 10 pitkää päivää.

Tää on kyllä totta. Koskaan ei tiedä, että mitä tänään kropassa tapahtuu:grin
Mulla ei ole ollut rinnoissa mitään tuntemuksia tähän asti. Mutta tänä aamuna herätessä, auts, kylläpä on kipeät nännit:confused: Nimim. ”Pitkät päällä”:laughing002
 
Juu pitkät päällä on.

Mulla on ollut jo ennen plussaa selkä jumissa ja sit edelleen jatkuu. Nyt ollu koviakin nippailuu mut kuitenkin vähäistä ku yleensä on enemmän.

Väsynyt olo ja tänään iski surkea olo ja yökkäilin hajuja ku kävin kemikaaliossa ouh ja mun luotto kampaaja kysyi et onko mahdollista että olen pieniin päin. Sanoin että ilmeisesti mut en vielä ota onnitteluja vastaan.
 
Muistan joskus kuulleeni odottajasta, joka kävi aina vaa’alla takaperin tms., kuitenkin niin, että vaan terkka näki lukeman eikä siitä sen enempää keskusteltukaan (jos ja kun ei siis ollut mitään keskusteltavaa). Mun mielestä loistavaa joustamista ja ammattitaitoisuutta neuvolalta tällainen asiakkaan toiveisiin mukautuminen.

Tää on tosi huojentavaa kuulla! Syömishäiriö taustan omaavana olen jo etukäteen jännittänyt tätä painon kyttäilyä neuvolassa. Taidanpa itsekin pyytää, jos voitaisiin mun kohdalla hoitaa painontarkkailu tällä tavalla. :happy:
 
Tää on tosi huojentavaa kuulla! Syömishäiriö taustan omaavana olen jo etukäteen jännittänyt tätä painon kyttäilyä neuvolassa. Taidanpa itsekin pyytää, jos voitaisiin mun kohdalla hoitaa painontarkkailu tällä tavalla. :happy:


Kannattaa pyytää ja uskoisin, että onnistuu. Kun neuvolaahan se paino muutenkin kiinnostaa eikä itse odottajaa (ellei sitten itse halua uteliaisuuttaan tietää). :)
 
Mä en halua tietää miten paino nousee, koska taustalla on ihan outoja ajatuksia painosta ja rupean stressaamaan.

Tänä aamuna heräsin niin yöllä oli tullut jotain ihan kummallista vuotoa, ei vv eikä menkut vaan aivan omituista ja kuitenkin jonkun verran. Säikytti mutta se ehkä on tota alkuraskauden vuotelua.. tulehdus poissuljettu ja sit yritän maata nyt ja ottaa iisisti. Heti pelottaa mut yritän ottaa iisisti kun digiin tuli teksti pregnant eilen jo :)
 
Nyt alkaa kyllä pahoinvointi jo verottaa jaksamista ja kovasti.. en kyllä tiedä, miten sitä jaksaa noiden lasten kanssa puuhata, jos kauheasti pahenee. :grumpy:
Koko ajan nälkä, mikään ei maistu. Pakko silti syödä, ettei oksentaisi. Kohta varmaan taas siinä pisteessä, että mieluummin oksennan, ja saan hetkellisen helpotuksen tästä.

Miehellä palaa jo nyt hermo, kun mikään hänen kokkailu ei minulle uppoa ja hajut ällöttää :shifty: :hilarious:

Rv 6+2 (muoks. Siis 6+1)
 
Muokattu viimeksi:
Hajut on hyvin vahvasti esillä ja oma haju on kummallinen. Myös haistoin grillin todella kaukaa . Siis korttelin ainut rafla kaukana niin haisi ja rinnat kipeytyy ja edelleen alaselkä jumissa. Vähän jännittää kyllä vielä.

Toivottavasti jaksat alun touhuta ja jos et niin yritä ottaa lepoa mahdollisimman paljon ja omaa aikaa kun jokainen raskaus on varmasti erilainen Vaiana ja näin.. itsekin pyrin koko ajan napostelemaan terveellistä
 
Kannattaa pyytää ja uskoisin, että onnistuu. Kun neuvolaahan se paino muutenkin kiinnostaa eikä itse odottajaa (ellei sitten itse halua uteliaisuuttaan tietää). :)
Täällä onneksi paino kysytään eikä vaa’alla tarvitse käydä edes neuvolassa plus summittainen paino riittää. Lisäksi sokeritestejä ei tehdä (ainakaan normaalipainoisille), mikä helpotus.
 
Takaisin
Top