Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tänä aamuna on ollut jo melko pahaa ellotusta... Pettymyksekseni meillä ei ollut banaania mitä yleensä laitan aamusmoothieen, joten laitoin sitten sen tilalle appelsiinin. Muuten koostumus oli ihan sama (marjoja, soijarahkaa). Kun maistoin sitä niin meinas alkaa kakominen... Join sen silti puoliväkisin, kun oli kamala nälkä enkä keksinyt mitään mikä tuntuisi sen paremmalta ajatukselta. Sen jälkeen tuntui että oikeasti meinaa tulla ylös, mutta ei ole onneksi ainakaan toistaiseksi tullut...

Miten te ootte toimineet, jos on nälkä mutta ruoka ellottaa? Ootteko väkisin vain syöneet vai olleet nälässä?

Ja tää uusi aamuvirkkuus on jotain ihan kummallista. :grin Mä oon siis aina ollut toooodella aamu-uninen, en oo varmaan elämässäni ikinä vapaaehtoisesti herännyt kuuden aikaan (tai pikemminkin en oo varmaan herännyt vapaaehtoisesti ennen yhdeksää :hilarious:). Paitsi nyt viimeisen vajaan viikon. Joka aamu herään ennen kuutta eikä edes väsytä. Paitsi iltapäivällä alkaa sitten väsyttää ja usein otankin päikkärit.
Mulla on välillä auttanu, et pidän ihan tauon ja syön myöhemmin loppuun.

Mulla on muuten aikaisemmilla kierroksilla ihan paras lääke aamuetomisiin ollut sellainen aamupala, jossa on sopivasti jotain hapanta, jotan rasvaista, jotain makeaa, jotain suolaista ja jotain kuitua sisältävää. Esim. appelsiinimehu + ruisleipä kera levitteen ja suolakurkkujen on ollut monen aamun pelastus.

Heräilen näköjään aina neljän aikaan yöllä. Sit on vaikea nukahtaa uudestaan. Vessassa saa juosta koko ajan pissalla.

Mä heräsin kans just neljän aikaan. Täällä olikin tosi komea ukkosmyrsky. Luin taas kirjaa ja sitten nukuin kyllä sikeästi kunnes mies herätti että koirat pitäs viedä ulos, kun hän oli just lähdössä töihin.

Mua ei vielä oo ellottanut ruuat, mutta aamianen mulla on aikalailla sama aina, eli just ruisleipää, levitettä, juustoa ja kurkkua. Sit hyvä perinteinen on kuulemma suolakeksit sängyn vieressä, että voi heti vähän mutustaa. Mulla eniten vaikeuksia tuottaa pyörryttäminen. Ehkä se oksentaminenkin vielä alkaa, kun viikkoja tulee lisää. Toivottavasti ei!

Yyh tänä aamuna on kyllä elloittava olo, nukuin älyttömän levottomasti yöllä ja nyt taas väsyttää. Viime raskaudessa ei ollut pahoinvointia ollenkaan, ainoastaan etovaa oloa saa nähdä miten nyt käy.

Kuuluu asiaan. Toisilla kiristynyt pinna on ensimmäinen ilmaantuva oire jo ennen plussaa. Ihan yhtä todennäköistä on olla täydellisessä zen-tilassa, jossa mikään ei ärsytä.

mulla oli ekassa raskaudessa niin että olin rauhallinen kuin viilipytty ja sitten toisessa alusta asti kamala skitso :D

viime yönä heräsin ukonilmaan ja huh huh mikä närästys oli, en meinannut saada unta millään uusiksi. Nyt aamulla vieläkin närästää..

Mä heräsin kans just neljän aikaan. Täällä olikin tosi komea ukkosmyrsky. Luin taas kirjaa ja sitten nukuin kyllä sikeästi kunnes mies herätti että koirat pitäs viedä ulos, kun hän oli just lähdössä töihin.

Mua ei vielä oo ellottanut ruuat, mutta aamianen mulla on aikalailla sama aina, eli just ruisleipää, levitettä, juustoa ja kurkkua. Sit hyvä perinteinen on kuulemma suolakeksit sängyn vieressä, että voi heti vähän mutustaa. Mulla eniten vaikeuksia tuottaa pyörryttäminen. Ehkä se oksentaminenkin vielä alkaa, kun viikkoja tulee lisää. Toivottavasti ei!

Suolakeksit tai vastaava on hyvä, heti herätessä vähän jotain syö niin ei välttämättä tuu niin paha olo :) itelle ainakin tärkeintä oli syödä tasaisesti, ja olla välipalaa varalta aina vähän mukana ettei päässyt tulemaan kovin ällö olo esim. työpäivän aikana.

Täällä välillä lievää etovaa oloa, huimausta ja aivan jäätävä turvotus, näyttää että olisin jo kuudennella kuukaudella laughing7 Kaksi ensimmäistä voi toki mennä tän lämpimän sään piikkiin, mutta ainahan sitä ajattelee :woot: Täällä siis ihan alussa, eli viikkoja 4+1 joten ei ihmekkään ettei hirveästi oireita ole.

Täällä välillä lievää etovaa oloa, huimausta ja aivan jäätävä turvotus, näyttää että olisin jo kuudennella kuukaudella laughing7 Kaksi ensimmäistä voi toki mennä tän lämpimän sään piikkiin, mutta ainahan sitä ajattelee :woot: Täällä siis ihan alussa, eli viikkoja 4+1 joten ei ihmekkään ettei hirveästi oireita ole.

Mulla on ihan sama, turvottaa niin että kuukausia ois hyvästikin enemmän! Viikkoja tänään 4+6, että ei mullakaan hirveä oirepatteristo vielä ole päässyt kehittymään. :grin

Jos erehtyy ottamaan päiväunet, heräämisen jälkeen on ihan karmea olo :hungover: :yuck: Pitäis vaan jatkaa nukkumista.

Täällä taas vähissä oireet. Pahin turvotus kadonnut. Lievää huimausta välillä. Palelukin katosi. No jospa ei tiedä huonoa kuitenkaan :happy: Yöllä nukun levottomasti ja paras puhti on poissa. Aamulla tuli hikoilukohtaus teetä juodessa, mutta sitten tulikin ukkonen jolla se selittyy :woot:

Esikoinen kiipesi syliin ja alkoi tökkiä mua ihmeissään; "Äiti, sun tissit on kasvanut." Joo, kiitos, olen tietoinen asiasta. Kiva että 4v:kin sen huomaa.

Esikoinen kiipesi syliin ja alkoi tökkiä mua ihmeissään; "Äiti, sun tissit on kasvanut." Joo, kiitos, olen tietoinen asiasta. Kiva että 4v:kin sen huomaa.

Aika jännä että noinkin pieni voi huomata moisen asian :hilarious::grinOmista tisseistä en tiedä, ehkä jotenkin vähän lörpömmät ekan raskauden jälkeen olleet, niin en huomaa mitään muutosta toistaiseksi. Mutta eiköhän ne tässä paisu vielä ennen uutta lörpsähdystä :bookworm::joyful:

Onkohan täällä palstalla muita kellä ei olisi vielä oireita :rolleyes: toki en tiedä onko tämä vähän väärä keskustelu kysyä sitä :bag: mulla ei siis oo oikeastaan oikein mitään vielä ja haluaisin että jotain tulisi, jotta tuntuisi todellisemmalta :oops: pieniä erilaisia alavatsatuntemuksia oli dpo7-13 ja nyt nekin vähentyneet selkeästi. Väsytti hirveenä kahtena iltapäivänä pari pv sitten mutta tollaisen voi laittaa vaan huonosti nukuttujen öiden piikkiin :hilarious: eilen olin ehkä maistavani metallin suussa mutta en ollut varma ja sitten se menikin ohi kun maiskuttelin :hilarious:

Minulla välillä etovaa olo ja rinnat on tosi arat mutta tää vatsan turvotus on järkyttävää!! :bored: En tiedä mitä vaatteita käyttää kun en haluaisi vielä jäädä kiinni raskaudesta jos tämäkin menisi kesken:oops:

Kuvottaa, väsyttää, kuvottaa ja väsyttää. Ihan jatkuvasti. Olen nyt suorastaan epätavallisen myöhään hereillä. Siis raskausaikana, ennen raskautta olen saattanut ottaa iltalääkkeet tähän aikaan ja mennä tunnin sisään nukkumaan. Nälkä on koko ajan, mutta ei tee mieli syödä, kun kuvottaa. Ei pysty syömään kuin pieniä annoksia ja tunnin päästä syömisestä saattaa olla uudestaan nälkä. Ja sitten nämä ihanat liitoskivut alkoi jo kuudennella raskausviikolla. :arghh: Kärsiikö kukaan muu niistä näin varhain?

Tietää ainakin olevansa raskaana... Ja nyt sänkyyn.

Ei ole muita oireita vielä ilmaantunut kuin väsymys. Olis kyllä helpompi uskoa raskauteen jos jotain oireita vähän saisi kokea

Mä epäilin siitä olevani raskaana jo ennen testiä, että kohdun kohdalla on painon tunne. Muita raskausoireita on kamala vatsan turvotus, palelun ja hikoilun vaihtelu ja alkava ummetus. Rinnoissa on eilen ja tänään alkanut kihelmöidä samalla tavalla kuin silloin kun maito nousee. Nyt vasta 4+2. Joulukuussa keskenmenneessä raskaudessa mulla oli tosi vahvat oireet heti alusta alkaen ja ne ei ainakaan ollut kuvitelmaa, koska ei oltu yritetty raskautta ja testasin vasta 5+4, kun en enää keksinyt huonolle ololle ja palleille ja huimaamiselle muuta syytä kuin raskauden . Sitten taas noissa kolmessa onnistuneessa raskaudessa vain esikoista odottaessa oli esim. huonovointisuutta.

Mä olen levinnyt (pers&reidet)! Siis järkky lihoominen sivusuunnassa tapahtunut. Esikoisen (pojan) kohdalla vaan oksensin (nyt en) ja paino vaan tippui. Kiloja ei siitä raskaudesta jäänyt yhtään. Mutta nyt..

Jes ekat aika varmat raskausoireet bongattu tänään 4+3 :hilarious: aamusta asti ollut välillä vähän höntti/krapulainen olo, suuta kuivaa ja äsken tuli 10minuutin huimaus ja taas on höntti olo. Ehkä myös pissattaa useammin. Myös hampaasta lohkesi yhtäkkiä pala vaikken edes syönyt sillä hetkellä mitään! :eek: luin että voi liittyä raskauteen mut epäilyttää voiko näin pian muka vaikuttaa näin paljon!? o_O ehkä tuo oli muutenkin lohkeamassa ja tää oli viimeinen niitti.. Ei kyllä yhtään kiva juttu, mutta onneks ei ainakaan kipeä. Mutta toivon todella että se voidaan paikata asap! Pitää kysyä asiasta kun soitan neuvolaan maanantaina.

Takaisin