Millaisia raskausoireita sinulla on?

miten se alkaakin aina mahan nippailut kun käy nukkumaan? muutenkin vaikea saada nukuttua, ei vaan tule uni vaikka miten väsyttäisi.

muuten mahassa ei tunnu juuri lainkaan mitään. Tosi turvonnut olo kyllä, oikein ärsyttää itseään kun vatsa niin turvoksissa mutta etova olo ei oikein innosta mihinkään liikuntasuorituksiin. Ja tuota huonoa oloa on ihan vuorokauden ympäri. Mikään ei oikein maistuisi, paitsi mansikkakeitto :hungry:
ja välillä päivällä alkaa tehdä mieli oikein suolaista ja rasvaista ruokaa. mutta menee nopeasti ohi.

uu jätskiä jos saisi :hungry:

Ei vielä oikeastaan mitään oireita, minkä vuoksi epäilin kuukautisten myöhästymisenkin alunperin olevan vaan dieetin syytä... Vähän on nippaillut alavatsalla ja lisäksi vähän liitoskipujen tyylistä tuntemusta, ei tarttis kyllä vielä niiden alkaa :facepalm: esikoisesta oli rinnat tosi kipeät jo ennen plussaa, nyt ei oo sitäkään. Saa nähdä miten kehittyy, toki mitä pidempään saa olla suht helpolla sen parempi :) esikoisesta tuli parin kuukauden migreeni joskus viikolta 8 alkaen, toivotaan että siltä ainakin nyt säästyis.

Mä välillä mietin oireettomuutta. Mutta päikkäreitä tulee vedettyä, päiväväsymys on ihan mahdotonta. Ja joo, aamuisin nyt ollu niin etova olo, kunnes on saanut syötyä, oksennus ei kylläkään oo tullut. Ei oo jatkuvaa pissahätää, mut hikoileeko näillä helteillä sit sen verran? Tissien arkuuski lieventynyt... Joo ja ei oireita :D

Tänään pitäisi omien laskujen mukaan olla rv 6+1 (neuvolan 7+1). Ja mikä kummallisinta oireena vain todella kauhea väsymys jota en ole koskaan kokenut. Tämä on neljäs raskauteni ja kolmesta aiemmasta ollut hyperemeesi. Nyt kun en tunne edes kuvotusta. Vain kylmä ja kauheaaaa väsymys. Mieheni nauraa kun nukahdan pystyyn. Jotenkin ajattelen että joku on hullusti koska en ole jo tipassa. Tiistaina onkin neuvola/ultra, toivotaan että kaikki hyvin.

Yöllä heräsin kolmen aikoihin ja piti mennä vessaan yökkäilemään. Meillä ei ollut mitään mehua ja hanasta tuli vaan lämmintä vettä niin ensi hätään otin greippilimua. Se ihme kyllä auttoi vähän. Menin olkkariin nukkumaan, kun saa pihan oven auki, kun oli niin kuuma. Vieläkin aika kamala olo, onneksi tänään on vapaa. Mulla ois taas juhannuksena yöt, saa nähdä miten menee. Toisaalta hyvä, että on tämä olo, niin voi ajatella olevansa raskaana. Rintojen aristus tosin on kadonnut. Mä en tajua miksi mua nyt niin pelottaa, ettei kaikki ole hyvin. Vaikka vuotokin lakannut taas, eikä kipuja. Ei vaan nyt kauheasti saumaa mennä yksityiseen ultraan. Neuvola 2.7. Ehkä mä nyt yritän vaan olla onnellisesti raskaana ellei mitään suurempia ilmene. Täällä kai moni tuskaillut näiden stressin ja pelkojen kanssa. Ja millähän vähemmän sokerisella vois korvata ton greippilimun pahoinvoinnin karkottajana? Pitää ainakin muistaa pitää kylmää vettä jääkaapissa, sitrunaahan siihen voisi laittaa. Smoothiet on myös hyviä, mutta niitä ei oikein saa itse valmiiksi jääkaappiin tehtyä, kun ei oikein säily.

Siis tää väsymys on jotain aivan uskomatonta! :dead: Oon päiväkodissa töissä ja koko viikon kun oon ollu lasten kans nukkumahuoneessa niin oon meinannu nukahtaa tuoliin vaikka oon yrittäny mitä tahansa että pysyisin skarppina :rolleyes:

Sori ällö aihe, mutta: mulla on nyt ollut parina päivänä maha ripulilla. Mies ja esikoinen terveenä, ja samoja ruokia syöty. Voiskohan tää olla raskausoire, onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa? Oon ymmärtänyt että alkuraskaudessa se progesteroni aiheuttaa ennemminkin ummetusta.. Tänään siis viikot 5+1. Ja lievää kuvotusta ja polttava nälän tunne tulee heti kun ruokailusta on parikin tuntia.

Voiko tää olla raskaudesta johtuvaa (näin varhaisessa vaiheessa, 4+2)? Mulla on nimittäin pinna todella kireällä suuren osan aikaa. Ihmiset ärsyttää mua tyyliin olemassaolollaan. :rolleyes: Toki tää voi johtua ylipäätään tästä raskauteen liittyvästä tunnemyllerryksestä + siitä että oon herännyt nyt joka aamu noin kuudelta. Mutta olis kiva kuulla jos jollain on jotain samanlaisia kokemuksia.

Voiko tää olla raskaudesta johtuvaa (näin varhaisessa vaiheessa, 4+2)? Mulla on nimittäin pinna todella kireällä suuren osan aikaa. Ihmiset ärsyttää mua tyyliin olemassaolollaan. :rolleyes: Toki tää voi johtua ylipäätään tästä raskauteen liittyvästä tunnemyllerryksestä + siitä että oon herännyt nyt joka aamu noin kuudelta. Mutta olis kiva kuulla jos jollain on jotain samanlaisia kokemuksia.

Kuuluu asiaan. Toisilla kiristynyt pinna on ensimmäinen ilmaantuva oire jo ennen plussaa. Ihan yhtä todennäköistä on olla täydellisessä zen-tilassa, jossa mikään ei ärsytä.

Sori ällö aihe, mutta: mulla on nyt ollut parina päivänä maha ripulilla. Mies ja esikoinen terveenä, ja samoja ruokia syöty. Voiskohan tää olla raskausoire, onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa? Oon ymmärtänyt että alkuraskaudessa se progesteroni aiheuttaa ennemminkin ummetusta.. Tänään siis viikot 5+1. Ja lievää kuvotusta ja polttava nälän tunne tulee heti kun ruokailusta on parikin tuntia.

Mulla on tänään 4+4 ja eilen ihan vesiripuli. Ainakin prostaglandiini aiheuttaa sitä ovulaatiovaiheessa, oon ajatellu jos sitä on vielä nytkin. Samantapaista kuin kuukautisissa.

Mulla alkoi viime viikolla jo liitoskivut luisessa häpyliitoksessa, pidin kaurapussia parina iltana. Nyt ei oo ollut hetkeen, mutta nipistelyjä on ollut. Aamuisin pyörryttää ja koko päivän on semmonen krapulaväsymys. Tulee varmaan upea juhannus sukulaisten kanssa kun oon puolet ajasta nukkumassa.

Mulla on tänään 4+4 ja eilen ihan vesiripuli. Ainakin prostaglandiini aiheuttaa sitä ovulaatiovaiheessa, oon ajatellu jos sitä on vielä nytkin. Samantapaista kuin kuukautisissa.
Jep just niin, ihan kuin menkkojen aikana, maha löysällä..

juu olin ite n. 4-5 viikot ihan hirveä. Itseä alkoi vaan suututtaa entistä enemmän se kun kaikki otti päähän :hilarious:

Mulla ei oo oikeestaan mitään oireita. Joskus voi muniksien kohdalta vihloa mutta ei muuta. Tai no pinna on kireellä, niin ku olis hirveet pms menossa. Tosin nyt viikkoja 4+ jotain, ja aikasemmiss raskauksissa oireet alko 6+

Pinna on kireellä juu. Mua on aina ärsyttänyt toisten maiskutus ja lapset aika nopeasti alkaa syödä suu kiinni, jos vähän vilkaisen, mutta nyt sen aiheuttama ärsytys on mennyt kyllä ihan uusiin sfääreihin. Keskimmäinen kanssa meillä on tää eka kouluvuosi ollut muutenkin tahtojen taistoa. Nyt kyllä varsinkin kipinät lentelee. Onneksi tytär rauhoittuu yhtä nopeasti kun mä, joten sovitaankin aina heti.

Yövalvominen - check! :greet025

Mulla sama! Oli myös viime raskaudessa ajoittain! Jos nukkuu, niin on sellaista koiran unta - tuntuu ettet oo kunnon unessa ollutkaan :joyful: Aamulla taas nukuttaisi sikeämmin. Muutama viikko tästä, niin toivottavasti paranee kuten viimeksi. Nyt vielä yllättävän virkeä olo.

Ja sitten kun nukkuu (päiväsaikaan), nukkuu niin sikeästi, että herää kuolalammikko poskensa alla. Hehkeetä tää odottaminen.

Heräilen näköjään aina neljän aikaan yöllä. Sit on vaikea nukahtaa uudestaan. Vessassa saa juosta koko ajan pissalla.

Tänä aamuna on ollut jo melko pahaa ellotusta... Pettymyksekseni meillä ei ollut banaania mitä yleensä laitan aamusmoothieen, joten laitoin sitten sen tilalle appelsiinin. Muuten koostumus oli ihan sama (marjoja, soijarahkaa). Kun maistoin sitä niin meinas alkaa kakominen... Join sen silti puoliväkisin, kun oli kamala nälkä enkä keksinyt mitään mikä tuntuisi sen paremmalta ajatukselta. Sen jälkeen tuntui että oikeasti meinaa tulla ylös, mutta ei ole onneksi ainakaan toistaiseksi tullut...

Miten te ootte toimineet, jos on nälkä mutta ruoka ellottaa? Ootteko väkisin vain syöneet vai olleet nälässä?

Ja tää uusi aamuvirkkuus on jotain ihan kummallista. :grin Mä oon siis aina ollut toooodella aamu-uninen, en oo varmaan elämässäni ikinä vapaaehtoisesti herännyt kuuden aikaan (tai pikemminkin en oo varmaan herännyt vapaaehtoisesti ennen yhdeksää :hilarious:). Paitsi nyt viimeisen vajaan viikon. Joka aamu herään ennen kuutta eikä edes väsytä. Paitsi iltapäivällä alkaa sitten väsyttää ja usein otankin päikkärit.

Takaisin