Mulla on tänään 4+1, ja aika paljon on jo oireita. Mietin kyllä, että ainakin osa oireista varmaan johtuu cyclogesteistä eli keltarauhashormonista, jota olen käyttänyt luteaalivaiheen tueksi. Sehän pitäisi kyllä nyt lopettaa, mutta ajattelin käyttää paketin loppuun eli vielä huomisen. Jännä kyllä, että ekalla cyclogest-viikolla oireita ei ollut, vaan vasta sitten tokalla kun kiinnittyminen oli jo tapahtunut, mutta onhan silti mahdollista, että oireet johtuu niistä.
Eka ero normaaliin kiertoon oli se, että yleensä mulla on loppukierrosta aina koko ajan kylmä, mutta nyt ei ollut vaan päinvastoin tuli välillä sellaisia hikoilukohtauksia. Oon myös nukkunut tavallista enemmän päikkäreitä.
Sitten tuli plussan saamisen aikaan lievä etova olo. Syömisen jälkeen tulee aika pian taas nälkä, mutta ei tee mieli oikein syödä mitään. Syömisen jälkeen tulee sellaisia röyhtäyksiä, että ruuan maku nousee takaisin suuhun.
Vatsakipuja on ollut, vähän kuin menkkakipuja mutta ei kuitenkaan ihan samanlaisia. Kuukautisten oletettuun alkamisaikaan niitä oli aika paljonkin, vähän mietin että toivottavasti tää nyt ei meinaa niitä menkkoja, mutta eipä ne ole alkaneet. Eikä varmaan kyllä alkais muutenkaan tuon cyclogestin takia, mutta raskuastestin viivakin on onneksi koko ajan vahvistunut.
Niin ja pissahätä. Oon vähän ongelmissa, kun haluaisin vielä testailla, mutta en meinaa jaksaa pidättää niin kauaa että siitä kannattaisi testata. Vaikka käyn pissalla just ennen nukkumaanmenoa, niin herään parin tunnin päästä pissahätään. Tänään väen vängällä yritin nukkua pissahädissäni, kun halusin aamulla testata kunnolla rakossa olleella pissalla. Nyt vois kyllä jo lopettaa noi testailuhulluudet, kun tänään tuli vahva viiva.
Yleensä kaikki puhuu ensimmäisenä rintojen arkuudesta, turpoamisesta tms., mutta mulla sellaista ei ole ollut. Ainoastaan vasen rinta on vasemmasta reunasta kosketusarka. Mutta kai nämä on niin yksilöllisiä juttuja.