Millaisia raskausoireita sinulla on?

Musta tuntuu, että pahoinvointi ja etova olo on vähän pahentunut nyt. Joka päivä saa olla yökkimässä ja oksentamassa, onneks oksua tulee "vaan" pari kertaa päivässä..
Ja muutenkin semmonen jännä tunne vatsassa koko ajan.
 
Perhana että oon kiukkunen! Oon niiiiin kiukkunen, hormonit ihana sekaisin siis:grin ärsyttää välillä ihan kaikki ja tiuskin miehelle ja lapsillekin ihan turhasta. Olin edellisessä raskaudessa samanlainen hirviö mutta ensimmäisessä raskaudessa ihan rauhallinen..
 
Viikko pari sitte pahoinvointi lisääntyy ihan tosi paljon ja nyt loppuviikosta pahoinvointi muuttui aamupainotteiseksi (ennen oli aamulla ok ja iltaa kohden paheni) ja nyt tuntuu enää vaan pientä kuvotusta ja tissitkään ei enää kovasti satu.. Viikkoja nyt 9 3..
Ihan kauhee pelko että onko joku nyt hullusti
En tiedä pääsenkö tästä pelosta ikinä
 
Zemiä ylläritähti.On kamalaa pelätä päivästä toiseen.Mä rauhotuin vähän kun 12vk pamahti täyteen.
 
Täällä luulen että alan olla selviytynyt pahimmasta. Ne muutama viikko olivat kyllä pahimmat ikinä! Konttasin kotona koska pyörtyilin ja oksennus nousi jatkuvasti kurkkuun asti, ei kuitenkaan ylös! Nyt varmaan viikon ollut jo selvästi parempi. Kahdesti uskalsin vähän vaeltamaan ja telttailemaan yöksi ja huomaan että ruoka alkaa maistumaan. Kävin eilen ensimmäistä kertaa jumpallakin :)
Ensimmäistä neuvolaa ja nt ultraa odotellessa :)
Tänään rv 9+3
 
Minä luulin, että raskausoireet olisivat sellaisia, mitä elokuvissa näkee; kerran ehkä oksennetaan aamulla, mutta sitten vointi on ihan fine. Se alun 24/7 kuvotus ja pyörryttäminen oli kyllä jotain ihan muuta. Pari viikkoa plussasta tuntui lisäksi alavatsalla nippailua, johon heräilin öisin.

Nyt 12+3 ja kuvotukset ovat kaukainen muisto vain! :Heartred Valtava nälkä lähinnä nyt oireena pissalla ravaamisen lisäksi :angelic:
 
Siis mä alan itkee kohta, tää mun naama oikeesti. Joka päivä tulee 2-3 uutta kipeetä finniä naamaan. Kun nää on tällaisia kipeitä ja isoja ihonalaisia :sad001 oon ihan masentunut kohta näiden takia! Pari viikkoa sitten oli menossa jo parempaan suuntaan ja nyt on taas pahentunut. Miks näitä tuleeee :sad001 en muista että edellisissä raskauksissa olis ollut näin paha. Aluksi oli mutta sitten rauhoittui! Ja rv 13+0 tänään! Mä tekisin mitä vaan että iho jo rauhoittuisi!!
 
Viikko pari sitte pahoinvointi lisääntyy ihan tosi paljon ja nyt loppuviikosta pahoinvointi muuttui aamupainotteiseksi (ennen oli aamulla ok ja iltaa kohden paheni) ja nyt tuntuu enää vaan pientä kuvotusta ja tissitkään ei enää kovasti satu.. Viikkoja nyt 9 3..
Ihan kauhee pelko että onko joku nyt hullusti
En tiedä pääsenkö tästä pelosta ikinä

Mulla oli ihan samanlainen fiilis, kun oireet lievenivät ja katosivat jo viikon 7 paikkeilla.
Ainoa oire mikä jäi, olivat arat rinnat. Piti odottaa viikkoon 12 että pääsi nt -ultraan tarkistamaan tilanteen. Mutta uä:ssä kätilö totesi kaiken olevan ihan kunnossa. Pääasia lienee siis, ettei ole todella kovia vatsakipuja tai verenvuotoa. Ja vaikka tuon ultran jälkeen tuli pieni helpotus, oli sekin vain väliaikainen. Nyt pitäisi taas odottaa viikkoon 20 asti, että saa jonkinlaisen varmistuksen että kaikki on kunnossa. Jonkinlaista epävarmuuden sietämistähän tämä koko raskaus on. Tsemppiä! :finger:
 
Mulla ehkä kans tuo pahoinvointi vähän helpottanut. Tai noh, toissapäivänä kävin oksentamassa, mutta sekään ei ole niin rajua enää. Oon koittanut syödä usein niin ehkä se on auttanut. Ummetusta ollut kans jonkun verran.
Kasvojen iho tuntuu tosi rasvaselta. Ihan alussa tuli paljon finnejä (onneksi vaan pieniä sellasia, mutta normaalisti ei ole ees niitä). Finnejä ei ole enää tehnyt ainakaan huomattavasti mut on toi iho silti ihan erilainen, rasvainen ja ällöttävä.
Tissitkään ei ole tällä hetkellä enää niin arat mitä ne oli joku aika sitten. Mut kyl nekin tuntuu jotenkin erilaisilta, ehkä :grin
Tuntuu, että nää oireet vaihtelee päivittäin, välillä on aivan hirvee olo ja välillä taas ei juuri mitään. Vähän toi masu välillä nippailee ja juilasee. On se ehkä kasvanutkin vähän.
Nyt vielä puski jonkun nuhan päälle, mut en ole täällä ainut, en yhtään tykkää tästä :arghh:
Mut on se ihan syvältä kun on semmonen pieni epävarmuus koko ajan. Sitä niin toivoo, että kaikki olis hyvin, mut samalla pelkää pahinta.
 
Jännä nähä jatkuuko pahoinvointi jälleen synnytykseen saakka! :bored: Nyt 14+0 ja kahdesti tänäänkin oksentanut ja närästää omeprazolista huolimatta:angry4

Positiivista on se että jatkuva väsymys on väistynyt ja yhdet päiväunet päivässä riittää :)
 
Mä en oo tällä viikolla oksentanut enää. Tänään 17+0. Nyt kun tän sanon, niin tänään varmaan lentää taas laatta...
 
Mä en oo tällä viikolla oksentanut enää. Tänään 17+0. Nyt kun tän sanon, niin tänään varmaan lentää taas laatta...

Mä pääsin eilen just sanomaan kaverille että pahoinvointi on takanapäin. No illalla ja tänään aamulla sit aaltoilevaa huonoa oloa:depressed::grin
 
Mä pääsin eilen just sanomaan kaverille että pahoinvointi on takanapäin. No illalla ja tänään aamulla sit aaltoilevaa huonoa oloa:depressed::grin


Joo ei pitäis puhua oireista kun ennemmin pahentaa ku parantaatilannetta:smiley-ashamed008
 
Viime aikoina on ollut paljon lievää migreeniksi tulkitsemaani oireilua. (Päänsärkyä, huimausta jne.) Vaikuttaakohan raskaus siihenkin, kun yleensä ei ole näin usein.
 
Mulla ei oo tällä hetkellä juuri mitään oireita, rv 14+4. Väsymys ja jatkuva nälkä on helpottaneet. No pissalla saa kyllä ravata jatkuvasti! :rolleyes: Töissä oon jaksanut toistaiseksi ihan hyvin, katsotaan kauanko tätä kestää...

Jos tää nyt sit ois sitä hehkeää keskiraskautta :hilarious:
 
Muokattu viimeksi:
Kauheeta kun hormonit heittelee. Oon ollut allapäin aina välillä ja surullinen, itken helposti. Tosi inhottavaa.
Mulla oli just 30v synttärit ja oli odotukset korkealla että mies ostaisi kukat ja lahjan. En siis välitä kalliista vaan esim nätti kukkakimppu ja joku pieni (toivoin esim simppeliä sormusta tai ohutta rannekoruja kun hän kysyi) niin ei ollutkaan sitten ostanut kukkia tai korttia ja lahjaksi oli ostanut aivan järkyttävän kalliin korun missä oli LEHTI koristeena. Teki mieli alkaa itkeä mutta sain kerättyä itseni ja olin jotenkin Tosi pettynyt. Olisin voinut käyttää rahan paljon paremmin ja sellaiseen mitä oikeasti tarvitsen. Paha mieli että oon näin nirso mutta kun tää koru ei ollut yhtään mun tyylinen ja mieleinen vaikka tiedän että hyväähän hän ainoastaan tarkoitti..nyt vaan tuntuu että rahat meni ihan kankkulan kaivoon. Joo saa korun vaihtaa mutta siis kun tykkään käyttää 10-20€ koruja enkä noin kalliita ja siis sit siitä menee idea jos lähden vaihtamaan sen moneen koruun..
 
Takaisin
Top