Millaisia raskausoireita sinulla on?

Palelu, väsymys, etova olo, hajut ällöttää tosi paljon. Ilmavaivat, levottomat unet, rintojen arkuusja tuevotus ainakin näin ekana tulee mieleen! Työhousut puristaa kun turvottaa, esikoisen aikaan otin heti mama housut käyttöön nt ultran jälkeen, nyt tuntuu et pitäis olla jo turvotuksen takia :laughing002

Joo siis tää väsymys. Eilen nukuin vahingossa 4h päikkärit, en ollu reagoinu herätyskelloon mitenkään ku en ees muista että olis soinu. Sit vielä nukuin 8h yönuet päälle. Nyt tuntuu että koko elämä on yhtä nukkumista :arghh: Kahvi maistu tänään ihan kuravedelle ja pahoinvointiin on aikasemmin auttanu syöminen, nyt ei. :wtf:

Mä en meinaa saada öisin nukuttua. Ei vaan väsytä tarpeeks. Päivällä kyllä sit väsyttää sitäki enemmän. Tänä aamuna mies lähti töihin, ja minä menin aamupalan jälkeen takas sänkyyn ja nukuin sujuvasti 3 h, vaikka tänään piti ehtiä touhuta vaikka ja mitä. Voisko sitä vaan nukkua öisin??

Menkkamaisia kipuja ei enää niinkään ole, mutta sellaista pinkeyden tunnetta kylläkin, turvotusta ja repäisykipuja.

Ja täälläkin on pakko syödä parin tunnin välein, muuten voi iskeä salamannopeasti äklötys. Hajut etoo myös, ja just nyt toivon todella paljon, että mies onnistuisi omienkin toiveidensa mukaisesti lopettamaan tupakoinnin pian, HYVIN pian. :shifty:

Nyt on ollu pari päivää tosi huono olo, ällöttää ja kahvi ei maistu. Tuntuu että oksennus olis tulossa. Mahaakin nipistelee ja nivusia vihloo urakalla. Ja tää väsymys :hungover: Miehellä oli just tyräleikkaus että ei siitäkään oo apua kotona eikä ymmärrä tätä :sad001

Mulla alko vihdoin se etova olokin riivaamaan ja nyt sitä miettii että miks ihmeessä sitä vähän kaipasikin muka kertomaan että on raskaana. Tulee myötätunto kaikkia oksentelijoita kohtaan kun tuntuu pelkkä pahoinvointikin jo uuvuttavan :hungover:
Edellisestä raskaudesta tuttu aivan järkyttävä mahan turvotus on myös tullut riesaksi. Maha on välillä kuin jalkapallo ja nyt vielä mukavasti ilmat lämpeni ettei sitä saa samalla tavalla piilotettua vaatteitten alle:angry2

Täällä myös alkanut pahoinvointi joka näyttäisi jokseenkin pysyvän aisoissa kunhan saa syötyä riittävän tiheään. Kolmatta päivää nyt ja tätä en ois kyllä kaivannu lisäksi kun muutenkaan nyt oo oikeen ruoka maistunu. Auta ku toivoa että säästyis oksentelulta. :smiley-angelic001 Tänään 9+1 mutta jospa se tästä. :wtf:

Täällä myös alkanut pahoinvointi joka näyttäisi jokseenkin pysyvän aisoissa kunhan saa syötyä riittävän tiheään. Kolmatta päivää nyt ja tätä en ois kyllä kaivannu lisäksi kun muutenkaan nyt oo oikeen ruoka maistunu. Auta ku toivoa että säästyis oksentelulta. :smiley-angelic001 Tänään 9+1 mutta jospa se tästä. :wtf:

Mulla on ihan sama tilanne että pahoinvointi pysyy loitolla kun syö vähän väliä, tää alkoi nyt rv 6 :yuck:

Siis apua, nyt nää oireet on näköjään kunnolla puskenut päälle. Eka lapsi kyseessä niin en oikeen ees osannut kuvitella näitä. Mutta siis ei sais varmaan valittaa kun jotkut oksentaa 24/7. Itse en siis oksenna mutta koko päivä kuvottaa j pyöryttää ja tuntuu välillä ettei uskalla avata suuta ettei laatta lennä. Ja siis oon aivan uskomattoman väsynyt. Kaksi viime yötä oon nukkunut 11 h ja silti herään väsyneenä ja viluisena. Koko päivän tuntuu kun olis sairaana tai jotain. Jatkuvasti myös maha kuralla ja kipeä. Oon päiväkodiss töissä ja tämän lisäksi pääsykokeet tulossa ym ja en oikeesti rehellisesti sanottu tiedä miten selviydyn arjesta. Ei sais varmaan valittaa mutta onko muilla näin? Toivon että oireiden vahvuus ainakin tarkottaa että lapsella on kaikki ok.

Siis apua, nyt nää oireet on näköjään kunnolla puskenut päälle. Eka lapsi kyseessä niin en oikeen ees osannut kuvitella näitä. Mutta siis ei sais varmaan valittaa kun jotkut oksentaa 24/7. Itse en siis oksenna mutta koko päivä kuvottaa j pyöryttää ja tuntuu välillä ettei uskalla avata suuta ettei laatta lennä. Ja siis oon aivan uskomattoman väsynyt. Kaksi viime yötä oon nukkunut 11 h ja silti herään väsyneenä ja viluisena. Koko päivän tuntuu kun olis sairaana tai jotain. Jatkuvasti myös maha kuralla ja kipeä. Oon päiväkodiss töissä ja tämän lisäksi pääsykokeet tulossa ym ja en oikeesti rehellisesti sanottu tiedä miten selviydyn arjesta. Ei sais varmaan valittaa mutta onko muilla näin? Toivon että oireiden vahvuus ainakin tarkottaa että lapsella on kaikki ok.

Joo ekan odotus täälläkin ja koettaa nyt sitte olla vielä asiakaspalvelutyössä ilosen näkösenä ku tekis mieli vaan painella vessaan laattaamaan. :yuck:

Ukkoki jo moralisoi syömisestä mutta juuri mikkää terveellinen ei mee vaan alas. :sorry:

Mulla näköjään vaan pahenee tää valvominen öisin, ihan sellainen olo päivisin että mikä maa mikä valuutta, kukkuu. :wacky: Kuvotus oli ehkä pahimmillaan viime viikolla, ymmärrän olevani onnekas kun ei oo tarvinu oksentaa (vielä). Nyt on ollu pari helpompaa päivää, tai sit se on vaan sitä että osaa jo ennakoida ja syödä pienemmillä ateriaväleillä. Syömisen jälkeen tosin helposti ihan megapinkee olo vatsassa.

Uskoisin, että on tosi tärkeää olla itselleen armollinen, vaikkei esim. ihan jokainen välipala sieltä terveellisimmästä päästä oliskaan. Toki rajoitukset huomioiden, mutta mä oon esim. pahimpina hetkinä vetäny jotain nachoja ja salsaa, kun on vaan pitänyt saada jotain suolaista alas, tai kourallisen karkkia kun ei mikään muu uppoa. Välillä taas tyynnytellään oloja omenalla tai kaurapuurolla. Kyllä mä varmasti osaan ihan tarpeeksi huolehtia ja stressata ilman sitäkin, että potisin huonoa omaatuntoa jos ei ihan koko ajan oo ravitsemussuositusten mukaiset eväät näissä alkuraskauden oloissa. :grin

Täällä oli eka lamaannuttavaa pahoinvointia. En onneksi kuitenkaan oksentanut. Sen helpotettua tulikin voimakas väsymys ja alakulo. Päivät kuluivat sumussa. Nyt on onneksi helpottanut. Oireina on tällä hetkellä väsymystä. Vatsa on turvoksissa. Syödä pitää parin tunnin välein. Hengästyn helposti. Sunnuntaìna liikuin koko päivän ja illasta oli liitoskipuja.

9+3

Mulla on näköjään nää alkuraskauden oireet ihan erilaisia ku esikoisesta, silloin oksensin käytännössä 24/7 alkuraskauden ja ajoittakn myös lopussa. Nyt en oksenna kuvottaa vaan koko päivän mutta väsymys on nyt ihan totaalinen, mä voisin vaan nukkua ja se on näin yrittäjänä vallan taloudellista
Mielenkiintoista nähdä on kuvotus mun kohdalla tyttö kun kunnon purjo tarkoitti poikaa.
Herken voi aina antaa itselle luvan haaveilla vaikka alkuraskaus on alkurskaus

Aamupäivisin iskee aivan tajuton väsy, ei meinaa millään jaksaa keskittyä työjuttuihin tai matkoilla ajamiseen :dead: Mikähän auttais, päikkärit ei oo mahdollisia? Purkka ja kirpeet pastillit pitää hetken keskittyneenä mut jossain vaiheessa ajatus karkaa. Hankalaa ku ei haluu töissä puhua vielä mitään niin pitää pysyä coolina vaikka väsyttää ja oksettava olo melkeen pakottaa ajamaan tien reunaan. Ja kahvia tulee juotua ihan liikaa, rytmihäiriöt kiittää :meh: Eikö se tästä.

Eipäs oo kyllä pitkään aikaan tullut kirjoteltua, mutta on kuitenki tullu seurailtua teidän muiden juttuja :)

Oireita on ollu aika vaihtelevasti. Normaalin menkkojen alkamisaikaan oli aika koviakin mahakipuja, mutta nyt niiden puoleen on tasottunut. Pahoinvointi on on-off -tyyliä, mutta pahimpina päivinä on kyllä miettinyt töissä, että kuinhan tästä oikeen selviää. Onneksi on etätyö ja tarvittaessa on sitte voinut tauottaa päivää enemmän. Onneksi oksentamiskerrat on myös laskettavissa yhden käden sormilla.

Välillä iskee aika epätodellinen olo ja kaikki epätietoisuus syö mieltä. Jospa tämä tästä vielä iloksi ja positiivisemmaksi odotteluksi muuttuis!

Nyt menossa 9+4.

Täällä ollaan oltu itkuherkkinä tänään.. Niinku hyvin monena muunakin päivänä :smiley-ashamed005 Tänään soittelin neuvolan terkan kanssa ja hän oli vahvasti sitä mieltä ettei yötyöt nyt luonnistu kun kuunteli mun oireita ja fiiliksiä.. Itkuksihan se lopulta meni. Pomolle soitin ja kerroin että en kykene yötöihin ja kerroin raskaudesta ja tuplista.. Hän oli onneksi varsin ymmärtäväinen ja sekös avasi hanat uudelleen :sad010 Tässä sitä nyyhkitään vaikkei perjaatteessa edes mitään syytä ole, jotenkin vaan huono fiilis kun joutuu olemaan pois töistä. Apua tätä oloa ja hormoneja.. Muita pillittelijöitä?
Ainiin, itkin myös yksi päivä kun Masterchefissä osasivat tehdä niin hyvännäköistä ruokaa ja niitä kehuttiin :wideyed:

Mä pillitän normaalistikin paljon mutta en ole huomannut että pillittäisin nyt enemmän:grin

Tosin pinna on kireällä koko ajan, kärttyilen ja kiukuttelen kun mikäkin pikkulapsi ja lopulta pillitän miehelle että kuinka se enää jaksaa mua:banghead: Ihanasti se on mua jaksanut, välillä kyllä huomaan että sillä on naurussa pidättämistä kun kiukuttelen ja se oikeen lisää kierroksia!! Viimeksi juuri mökötin kun olin itse ostanut mielestäni huonoja tiskirättejä ja tuntui että kaikki meni pilalle! Mies siinä yritti salata nauruaan ja voivotella kanssani... Sitten lopulta kun hormonit tasoittuu niin nolottaa niin hirveästi tää käytös!:inpain::hilarious:

Aamupäivisin iskee aivan tajuton väsy, ei meinaa millään jaksaa keskittyä työjuttuihin tai matkoilla ajamiseen :dead: Mikähän auttais, päikkärit ei oo mahdollisia? Purkka ja kirpeet pastillit pitää hetken keskittyneenä mut jossain vaiheessa ajatus karkaa. Hankalaa ku ei haluu töissä puhua vielä mitään niin pitää pysyä coolina vaikka väsyttää ja oksettava olo melkeen pakottaa ajamaan tien reunaan. Ja kahvia tulee juotua ihan liikaa, rytmihäiriöt kiittää :meh: Eikö se tästä.

Mulla kans iskee kans kauhea väsymys, varsinki jos joutuu esim. istumaan pidemmän aikaa samassa paikassa. Tai ylipäätänsä heti jos pystyy olemaan liikkeellä, niin helpottaa jo. Mutta onko sulla esimerkiksi mahdollisuus kuunnella jotain energistä musiikkia samalla?:)

Iski kyllä vähän pelko tänään, viikkoja on nyt 8+3 js yhtäkkiä iski kovat alavatsakivut illalla. Kyllä ne nopeasti lähti pois taas, mutta kai se aina säikäyttää kun yhtäkkiä tulee vahvoja uusia oireita. Ihan alkuraskaudessa kivut oli niin tuskaiset, että nämä on pientä verrattuna niihin, mutta silti. Ehkä se on enemmän se henkinen puoli että kun iloitsi kipujen loppuneen viikolle 6 niin jotenkin naiivisti oletti, ettei ne tulisi takaisin. Kyllä siinä hetki meni itkua nieleskellen, mutta nyt mennään taas positiivisin mielin eteenpäin!

Takaisin