Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Minulla oli viime viikolla koko ajan kova nälkä. Samooihin aikoihin alkoi väsyttää ihan kamalasti, nukuin päikkärit mitä en yleensä tee. Samoin rinnat kasvoivat nopeasti. Niinpä aloin veikkailla, että raskaus voi olla hyvin todennäköinen! Ja niinhän se oli, tein testin kp 32.
 
Tällä hetkellä vessassa pitää käydä useammin. Valkovuoto on runsasta (tämän vuoksi vessassa käydessä aina pelkää vuodon alkaneen). Lisäksi vatsaa turvottaa ja rinnat ovat hieman turpeammat. Pientä flunssaa on myös mutta voihan tämä olla lapsilta saatu, kun ovat juuri molemmat sairastaneet.

Mutta tuo nälkä! En ole edes ajatellut, että se voisi jo olla raskausoire. Töissä vatsa on meinaan murissut viime päivinä vaikka olen syönyt saman verran kuin ennenkin. Mutta tää raskaus siis selittäisi senkin. :rolleyes:
 
Ihan hirveä väsymys (alko jo ennen plussaa), valkovuoto,rinnat arat ja nälkä että sais koko ajan olla syömässä jotain.
 
Viime viikolla ennen plussaa ihmettelin, kun iltaisin alkoi kauhea nälkä piinaamaan. Samaten nänneistä tuli arat, mutta ei sekään vielä mitään kelloja kolkuttanut:grin

Nyt viikonlopun aikaan iski väsymys oikein kunnolla. Aika ajoin myös kuvottaa jo melko tuntuvasti. Lisäksi koko ajan janottaa ja vessassa ramppaaminen on lisääntynyt reippaasti:grin Niin ja kaikki limakalvot kuivuivat sen siliän tien:bored:
 
Täällä ei oikeastaan muuta kuin, et hajut on voimakkaampia (sipuli haisee todella pahalta), vessahätä iskee ihan varoittamatta ja usein, iltaisin viluttaa ja väsyttää.
 
Mulla myös ihan noi perusoireet, väsymys, palelu, tissit kipeet ja vessassa tarvii käydä usein ja sinne ois myös päästävä heti. Ja tunneherkkyys! Kyyneleet valuu poskilla ihan valtoimenaan pienestäkin syystä
 
Muokattu viimeksi:
Aloin epäillä raskautta kun hajut oli niin pistäviä.
Nyt ei ole ollut muutakuin nännit arat, ehkä vähän enemmän väsyttää.
Eilen aamulla minulla alkoi tulla vaaleanruskeaa valkovuotoa, ja se ahistaa ihan kamalasti. :sad001 Soitin neuvolaan, ja sanoivat siellä että ei syytä huoleen, mutta pitää seurailla tilannetta.
 
Minulla on alavatsassa menkkamaista jomotusta, väsyttää hieman normaalia enemmän, janottaa sekä tietysti vessassa pitää käydä useammin. Edellinen km kummittelee mielessä ja joka vessareissu pelkään että paperiin tulee verta.
 
Jos menkat ei ois ollut myöhässä niin en olisi tehnyt testiä.. Edellisetkin raskaudet olleet hyvin vähäoireisia, ehkä taas mennään samalla kaavalla.
 
Väsyttää ja pissattaa, menkkamaista kipua alavatsassa silloin tällöin, ei oikeestaan vielä muuta! Jännityksellä odotan
 
Väsyttää, päänsärkyä, närästystä ja menkkamaista jomottelua ja nälkä. Paikoitellen myös ällötystä, mutta ei mitään kunnon pahaa oloa. Km kummittelee täällä kans. Tulin uudestaan raskaaksi ilman kuukautisia välissä! Vaikka oireet vahvemmat kuin viimeksi niin silti neuroottisesti tarkastelen itseäni ja oireita:pompus:
 
Väsyttää ..varsinkin iltaisin. Päänsärkyä, menkkamaista jomotusta, palelua, arat tissit. Mulla oli myös ruskeaa tuhruvuotoa sillon kun menkat olis alkanut normisti, mut onneksi se loppui jo.
 
Mulla hyvin vähän oireita. Oikeestaan pari viime päivää lähes oireettomia. Mutta oireita, joita on ollut: kuumat aallot/palelu, nipistelyt/repäisykivut alavatsalla, huimaus ja parina päivänä oli pientä närästystä. Mulla edelliset raskaudet ovat olleet tosi vähäoireisia joten mitään suurempaa en nytkään odota.
 
Täällä kans menkkamaista jomotusta ja pakko syödä parin tunnin välein vähän jotain, muuten tulee paha olo. Perjantaiaamulla halailin vessanpönttöä, jotenkin yllätti miten 'nopeasti' pahoinvointi tuli.
 
Mulle on tullut nyt lisäoireina kauhea nälkä! Ihan koko ajan pitäisi olla syömässä. Ei vaan millään voi antaa lähteä jo tässä vaiheessa lapasesta
Sellainen mieto ällötys on myös. Joutuu nieleskelemään.
 
Mä näin viime yönä tämän raskauden ensimmäisen raskaus-unen. Mutta oli kyllä enempi painajainen kun keskenmenon uhka ja lisäksi mies pelasti meidän talon tulipalolta, polttaen samalla itsensä pahasti. Onko muut nähneet raskaus-unia tai muuten vain aivan hulluja unia?
 
Mä näin viime yönä tämän raskauden ensimmäisen raskaus-unen. Mutta oli kyllä enempi painajainen kun keskenmenon uhka ja lisäksi mies pelasti meidän talon tulipalolta, polttaen samalla itsensä pahasti. Onko muut nähneet raskaus-unia tai muuten vain aivan hulluja unia?

Olen kuullut, että raskaus aiheuttaa hurjia unia. Itsellä yksi uni jossa alkoi verenvuoto. Mutta tähän mennessä ei onneksi muuta ahdistavaa
 
Mä näin ennen testiä unta, jossa tein plussa testin. Rohkaistuinkin sitten aamulla herätessä testaamaan.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aca
Takaisin
Top