Millaisia raskausoireita sinulla on?

Miten teillä harrastetaan seksiä vai harrastetaanko? Me miehen kans intouduttiin harrastaa tänä aamuna niin et mä olin päällä ja sen jälkeen kävin googlettelee et paras olis kyljelleen tms ettei apinetta tuu noh mulla tuntui kerran painetta ja niin et vauva ois ottanu vastaan,mut nyt rupesin miettii ettei vauvalle aiheuttanu vahinkoa tällä:arghh:
 
Miten teillä harrastetaan seksiä vai harrastetaanko? Me miehen kans intouduttiin harrastaa tänä aamuna niin et mä olin päällä ja sen jälkeen kävin googlettelee et paras olis kyljelleen tms ettei apinetta tuu noh mulla tuntui kerran painetta ja niin et vauva ois ottanu vastaan,mut nyt rupesin miettii ettei vauvalle aiheuttanu vahinkoa tällä:arghh:

En usko että on oikeasti vaaraa. Tossa asennossa on aika paljon tullu edellisissä raskauksissa harrastettua, eikä oo tehny mitään kohdunsuulle. Kaikki syntyny vähintään viikon yli lasketun. Eri asia jos on jo todettu selviä muutoksia kohdunsuulla, niin saattaa lääkäri kieltää koko touhunkin. Eikä se tosiaan mitenkään vaikuta vauvaan itseensä :) Vauva on hyvin suojassa siellä kohdussa. Eihän seksi eikä spermakaan käynnistä synnytystä jos se ei ole jo muutenkin alkaakseen :wink Voitte harrastaa sitä just siinä asennossa mikä susta tuntuu hyvältä :Heartred
 
Si-nivelkipu, närästys, mahakiristys, vihlaisut,supparit jos yrittää lenkkeillä,öiset pohjekrampit, kova jano,jatkuva vessahätä ja huonosti nukkuminen. :D ihanaa!
 
Harrastetaan mutta toosi paljon harvemmin kun yleensä, esikoisesta harrastettiin ihan loppuun asti semmosessa kylkiasennossa että mies oli polvillaan jalkojen välissä ja mun toinen jalka meni sen jalkojen välistä ja toista piti ilmassa, liekköhän kukaan sai selvää mutta silleen ei tuntunut mitään paineita. Nyt on ukko tehny tenän ja ilmaisee asian kyllä päin naamaa, ja sehän tässä hormoonimyrskyssä onkin helppo ottaa vastaan :smiley-angry017
 
Kyllä täälläkin vielä tulee harrastettua. Harvemmin kyllä, on tippunut sinne kerta viikkoon -asteelle, mikä ei ilahduta :shifty: Toisaalta masu vaikuttaa olevan koko ajan tiellä tai sitten tuntuu kummalliselta/tuntuu painetta. Mies välillä nurisee siitä, ettei huvita kun on nykyään niin hankalaa. Yritän sitten maanitella, ei mua haittaa jos on vähän hankalaa, melkein kaikki asennot kuitenkin onnistuvat. :grin

Neuvolassa muuten terveydenhoitaja kysyi jo viime kerralla, että joko mies pelkää mahaa. Olin ensin ihan ihmeissäni että miten niin, mutta sitten tajusin että jaaaa, tarkoitti seksiä, että onko halut mahan takia vähentyneet... :laughing021 Onhan ne joo. :rolleyes:
 
Ei harrasteta :sad001 Enää en jaksa seksin puutetta edes ajatella, kun alkaa vaan sekin stressaa ja harmittaa niin paljon
 
Meillä kanssa aika hiljaista tällä hetkellä. Ollaan kyllä juteltu aiheesta ja mies myöntänyt, että vähän maha alkaa pelottaa. Ja toki myös se, ettei lapselle ole vaan haittaa (vaikka olen kyllä hänelle kertonut, että on ihan ok, kun ei ole mitään erityisiä riskejä tms.). Toisaalta itselläkin halut kyllä vähemmässä kuin ennen. Onneksi kuitenkin muuta läheisyyttä on sentään yhtä paljon tai ehkä vähän enemmän kuin ennen.
 
Meillä on vähentynyt lähinnä mun seksihalujen puutteen takia. Ei ole oikeastaan tehnyt mieli sitten plussan jälkeen, mutta harrastamme silti ainakin kerran viikossa kun miehelle on tärkeää. Ja onhan se aina ihan ok, mutta halut ovat kyllä haihtuneet ilmaan ihan kokonaan kovan väsymyksen, närästyksen ja pahoinvoinnin myöten. :depressed: Haluaisin haluta, mutta ei vaan kiihota tää olotila yhtään.
 
Meillä lääkäri ei suositellut seksiä tällä hetkellä kun aloin vuotaa verta pari viikkoa sitten seksin jälkeen ja kohdunkaula kuitenkin inasen lyhentynyt ja on kipeitä supisteluja muutenkin :grumpy:
Sanoi, ettei voi sitä kieltääkään tietenkään mutta hän ei suosittele sitä nyt koska seksi lisää myös kohdun supisteluherkkyyttä.
Onneksi meillä on paljon läheisyyttä, pystytään puhumaan kaikesta tästäkin ja muuten voidaan puuhailla sitä mikä tuntuu hyvältä ilman yhdyntää :rolleyes:
 
Voihan sitä joo ja voi aina pikkasen liiotella selkökipuja :D tuttu saanut saikkua äitiysloman lakuun pelkästään sillä,että sanoi koronan pelottavan liikaa
 
Tämä ei mene ehkä aivan oireesta, mutta oletteko kuulleet, että sikiön liikkeistä tulisi ihan selkeä ääni? Nyt kun oma lapsenalkuni on kääntynyt pää alaspäin, niin kaikki potkut ja raajojen vispaukset näkyvät ja tuntuvat selvästi. Välillä navan ympärille osuvista liikkeistä kuuluu aivan selvä napsahdusääni. Vähän niin kuin joku naru tai hius katkeaisi. Mitään kipua ei tunnu, kunhan möyrii. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
 
Tämä ei mene ehkä aivan oireesta, mutta oletteko kuulleet, että sikiön liikkeistä tulisi ihan selkeä ääni? Nyt kun oma lapsenalkuni on kääntynyt pää alaspäin, niin kaikki potkut ja raajojen vispaukset näkyvät ja tuntuvat selvästi. Välillä navan ympärille osuvista liikkeistä kuuluu aivan selvä napsahdusääni. Vähän niin kuin joku naru tai hius katkeaisi. Mitään kipua ei tunnu, kunhan möyrii. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Todennäkösesti johtuu siitä että vauva leikkii sikiökalvoilla. Näin mulle on yksi vanha neuvolalääkäri sen selittänyt. Välillä napsuu täälläkin :)
 
Onko muilla jatkuvaa väsymystä? Mulla on nyt pari viikkoa ollut. Viime neuvolassa Hb 108, ja aloitin rautakuurin, mutta ei auta yhtään. Nukun ihan ok 8h, herään kyllä pari kertaa, mutta nukahdan helposti uudestaan. Mutta silti tuntuu että ei jaksa tehdä mitään. Jotenkin yritän pysyä meidän 1,5v:n perässä, siinä onkin koko päivän ohjelma. :hungover:
 
Onko muilla jatkuvaa väsymystä? Mulla on nyt pari viikkoa ollut. Viime neuvolassa Hb 108, ja aloitin rautakuurin, mutta ei auta yhtään. Nukun ihan ok 8h, herään kyllä pari kertaa, mutta nukahdan helposti uudestaan. Mutta silti tuntuu että ei jaksa tehdä mitään. Jotenkin yritän pysyä meidän 1,5v:n perässä, siinä onkin koko päivän ohjelma. :hungover:

Väsyttää täälläkin. Aamuisin on ihan tuskaa nousta sängystä, mutta taapero ei anna jatkaa unia vaikka kuinka houkuttelen pötköttelee kainalossa. Pitkin päivää tulee kans väsymyskohtauksia, ja jos menen sohvalle pitkällee niin ei mene kauaa ku silmät painuu kiinni. Iltaisin vielä kaheksan aikaa väsyttää kovasti, mut sit se loppuu ku seinään ja piristyn. Ennen menin viimestää kymmeneltä nukkumaan niin nyt tuppaa venymään yhteentoista asti, ja sittekin nukahtamiseen menee aikaa. Yöllä heräilen erinäisistä syistä monta kertaa ja nukun herkästi koiran unta, kun aina joku laulu soi päässä. Hb oli keskiviikkona 117. Varastorautaa ei ole koskaan mitattu, kun ei nää täällä suostu mittailemaan vaikka viime raskaudessakin todettii anemia. Pitäisi yksityiselle mennä mittauttamaan arvot.
 
Mullakin väsymystä, ollut koko raskauden. Lähinnä makaan päivät sohvalla, kun tuntuu etten vaan jaksa tehdä mitään. Välillä saan jotain pientä tehtyä, mutta sitten pitää taas levätä. Alkuyön nukun hyvin, aamuyöstä alkaa kevyempi uni ja kääntyilen usein. Hb oli viimeksi 117 muistaakseni ja ferritiini 31.
 
Mulla väsymys menee kausissa ja vähän samaa on nälän tai makeanhimon kanssa. Viime viikolla piti ottaa usein päiväunia ja herätä aamuyöllä
syömään kun ei saanut nälältään nukuttua, vaikka suht normaalisti söin. Nyt taas herään aikaisin eikä iltsisinkaan juuri nukuta, pärjään myös ilman päikkäreitä vaikka olisin ollut päivän touhukkaana ja valveilla. Voisiko olla jotenkin yhteydessä pikkuisen kasvupyrähdyksiin? Hb on 115 ja varastorauta oli 11. Pääsin mittaukseen koska olen muutamana yönä herännyt siihen tunteeseen kuin olisin menettämässä tajun. Sydän myös jättää lyöntejä väliin, mikä tuntuu muljahteluna. Syön nyt taas lisärautaa vaikka neuvolassa minua kertaalleen jo kehotettiin olla sitä ottamatta. Ferritiiniarvon takia päätin kuitenkin taas aloittaa. Vielä ei ole noita labratuloksia kanssani läpi käyty, ensi viikolla aika.
 
Mulla väsymys menee kausissa ja vähän samaa on nälän tai makeanhimon kanssa. Viime viikolla piti ottaa usein päiväunia ja herätä aamuyöllä
syömään kun ei saanut nälältään nukuttua, vaikka suht normaalisti söin. Nyt taas herään aikaisin eikä iltsisinkaan juuri nukuta, pärjään myös ilman päikkäreitä vaikka olisin ollut päivän touhukkaana ja valveilla. Voisiko olla jotenkin yhteydessä pikkuisen kasvupyrähdyksiin? Hb on 115 ja varastorauta oli 11. Pääsin mittaukseen koska olen muutamana yönä herännyt siihen tunteeseen kuin olisin menettämässä tajun. Sydän myös jättää lyöntejä väliin, mikä tuntuu muljahteluna. Syön nyt taas lisärautaa vaikka neuvolassa minua kertaalleen jo kehotettiin olla sitä ottamatta. Ferritiiniarvon takia päätin kuitenkin taas aloittaa. Vielä ei ole noita labratuloksia kanssani läpi käyty, ensi viikolla aika.

Minkä takia ne on kehottanu olemaan ottamatta? Hb115 on sekin melko matala, varsinkin jos on taipumusta anemiaan. Sen ymmärtäisin jos hb olisi korkea, että kehottaisivat olemaan ottamatta lisärautaa. Mulla on jojoillu koko raskauden toi hb 114-124 välillä ja silloinkin kun on ollut toi suurin luku, on edelleen kehotettu syömään sitä rautalisää.
 
Kun vielä syksyllä ja ennen joulua otin lisärautaa, Hb oli noin 140. Silloin neuvolan terkka alkoi sanomaan että pitäisi jättää lisärauta pois. Harvensin ja lopulta jätin pois (kun paketti loppui). Hemppa tippui vähentämisen aikana 115:een ja siinä pysynyt useassa neuvolan mittauksessa. Ilmaisin huoleni matalasta hemoglobiinista mutta terkka antoi selityksen lisääntyneestä verimäärästä ja sanoi että kyllä sitä rautaa on tarpeeksi ja Hb on raja-arvoissa eli hyvä. Jätin aiheen siihen hänen kanssaan. 3. ultrassa mainitsin gynekologille yölliset pyörtymiskohtaukset ja hän määräsi perusverenkuvaan. PVK:ssa kaikki oli keskivaiheilla raja-arvoissaan, Hb:kin 125, mutta tuo ferritiini oli sen 11.
 
Takaisin
Top