Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kaiken ruoan ajatteleminen lähinnä kuvottaa. Edellispäivän ruokaa on varsinkin vaikea syödä, tuore ruoka uppoaa hieman paremmin. Hedelmät varsinkin kylminä kyllä maistuu. Pakastimeen laitoin tänään vesimelonia ja jääpaloja jotka tehty makeasta viinimarjamehusta :p Niitä voisi imeskellä 24/7 kun on niin hyviä!

Vähän piti yökkiä tänään vessassa mutta ei mitään tullut ylös. Oon muutenkin tosi huono oksentamaan, usein paha olo vain velloo tuntikausia eikä tuu ylös.

Mulla kans mitä tuoreempaa niin sitä parempi. Kaikki kylmä on niin hyvää! Miehelle ja lapsille syötän noita eilisiä ruokia kun itselle ei vaan uppoa. Onneksi 3 suuta syömässä ettei mene roskiin :) Kumminkin ihan kelvollista ja kunnossa olevaa ruokaa, mutta koko jääkaapin haju etoo ja se haju tuntuu tarttuvan kaikkeen!

Kaikki epäterveellinen saa veden kielelle. Niin hampurilaiset, makkarat, hodarit, pitsat jne.

Eilen käytiin toisaalta sushilla esikoisen kanssa ja ne kasvissushit uppos toata noin vain ja nam miten hyviä! :hungry: Eikä ees harmittanut vaikka ei niitä vesieläimiä pysty nyt syömään kun avocadosushi on niin aivot räjähttävän hyvää :hungry:

Eilen kans popsin melkeen kokonaan kurkin tolleen noin vain. Eli onneksi myös näitä terveellisia herkkuja ja himoja :grin

Mä pidän jääkaapissa klementiinejä, ovat niin hyviä kylminä :hungry: mitään muuta ei siten teekkään mieli syödä... pää on kipeä, johtuneen ehkä siitä etten oo saanut tänään kahvia alas :bored:
Ulkoilu tosiaan onnistui vähemmällä huonolla ololla, mutta olisi kyllä saanut laittaa toppatakin päälle, oli niin kylmä :confused:

Mulla on yöpöydällä tosiaan ruokaa että voi yöllä tai hetki aamulla syödä. Klementiinit on tosi ystäviä just nyt. Niitä menee pussillinen päivässä ja vähän joka välissä. Ne menee aina alas, ei ällötä ja on helppo pitää yöpöydällä tai reissussa kassissa. Aina tuoreita :grin

Klementiinit mainittu jo pari kertaa eli pakko testata niitä aamusyömisenä.
Kiitos vinkistä! :happy: ..appelsiinejä oon syönyt paljon, mutta niitä on vähän ikävä alkaa kuorimaan aamulla sängyssä :grin

Närästystä alkanut myös ilmaantua välillä.
Onko kellään hyviä vinkkejä sen välttämiseen/poistamiseen? :signs001

Klementiinit mainittu jo pari kertaa eli pakko testata niitä aamusyömisenä.
Kiitos vinkistä! :happy: ..appelsiinejä oon syönyt paljon, mutta niitä on vähän ikävä alkaa kuorimaan aamulla sängyssä :grin

Närästystä alkanut myös ilmaantua välillä.
Onko kellään hyviä vinkkejä sen välttämiseen/poistamiseen? :signs001

Jos käytät maitotuotteita niin piimä on kyllä ykkönen ja turvallinen, lääkkeetön apu närästykseen :)

Raskausoireista löytyy pahoinvointia, väsymystä ja vatsan turvotusta.

Täällä astunu kunnolla pahoinvointi mukaan hommaan :hungover: ei paljon maistu muutaku raikkaat hedelmät, mehukeitot oikein ruokana menee kasviskeitot alas. Ei kiinnosta syödä mitään rasvaista eikä muutakaan epäterveellistä. Kahvi ei maistu enään ollenkaan ja ennen oon ollu kahvin suurkuluttaja :hilarious:

Mutta kuinka selviätte töissä pahoinvoinnin kanssa?

Mä joudun aina välillä vähän "salaa" käydä kahvihuoneessa haukkaamassa palottuja hedelmiä kun tulee niin huono olo :grin oon hoitotyössä niin on vähän muutenki ällötyksen kanssa tekemistä kun on monenlaista hajua ilmassa :depressed: ja tauoille ei meinaa aina keretä syömään ajoissa

Mulla oli viikon-pari sellainen selkeä pahoinvointikausi ja nyt enää lievästi silloin, kun maha alkaa olla tyhjä. Säännölliset ruokailut on siis nyt päivän sana.

Täällä astunu kunnolla pahoinvointi mukaan hommaan :hungover: ei paljon maistu muutaku raikkaat hedelmät, mehukeitot oikein ruokana menee kasviskeitot alas. Ei kiinnosta syödä mitään rasvaista eikä muutakaan epäterveellistä. Kahvi ei maistu enään ollenkaan ja ennen oon ollu kahvin suurkuluttaja :hilarious:

Mutta kuinka selviätte töissä pahoinvoinnin kanssa?

Mä joudun aina välillä vähän "salaa" käydä kahvihuoneessa haukkaamassa palottuja hedelmiä kun tulee niin huono olo :grin oon hoitotyössä niin on vähän muutenki ällötyksen kanssa tekemistä kun on monenlaista hajua ilmassa :depressed: ja tauoille ei meinaa aina keretä syömään ajoissa
Juuri eilen sairaalan päivystyksessä mietin, että mitenhän hoitajat oikein pärjäävät siinä työssä alkuraskaudessa. Esim. yksi mies haisi niin voimakkaalle vanhalle viinalle ja tupakalle, että minun piti vaihtaa odotusaulaa.:hungover: Ja kun on varmasti paljon pahempiakin hajuja olemassa.
Tsemppiä:)

Pahoinvointi helpotti aamulla ihan yks kaks o_O Olen erittäin hämmentynyt tästä juonenkäänteestä, toki iloinen kun ei enää tartte oksennella ja tehdä kuolemaa, mutta alkoi sitte pelottaa :sad001

Mulla on alkanut oksentelu. Jotenkin ei kiehdo yhtään lähteä ihmisten ilmoille tai ulos kun on niin paha olo. Pelottaa et oksennan jielä junassa jonkun päälle tma jos paha olo yllättää:dead: tuntuu kans että ei me ehditä minnekkään lasten kanssa kun mun pitäis taas saada ruokaa :shifty: just kun oon saanut lapset valmiiksi ja tavarat pakattua niin onkin enää 30min aikaa seuraavaan ruokaan. Onneksi ens viikolla alkaa esikon hoito niin hän saa jotain muuta puuhaa aamupäiviin kun oksentelevan äitin kattominen.

Oli kyl aamulla taas hohdokasta kun mä siinä kyyneleet silmässä oksentelen ja sit 1,5v poika tulee viereen yökkäilee mun oksentamiselle ja silittää mua selästä ja päästä:hungover: En kestä miten ihana hän on <3

Ihmetyttää tämä pahoinvointi. Onko kellään muulla tällaista jatkuvaa vatsan täyteläisyyden tunnetta? Musta tuntuu kuin olisin nielaissut jalkapallon tms eikä mahaan kerta kaikkiaan tunnu mahtuvan yhtään ruokaa. Nälkä olisi, mutta tuo jatkuva tunne täydestä mahasta estää syömisen (toki tähän yhdistyy myös sellainen ”perinteisempi” kuvotuksen tunne). Esikoisesta ei ollut mitään tähän verrattavaa, joten koen tämän olon jotenkin oudoksi.

Ihmetyttää tämä pahoinvointi. Onko kellään muulla tällaista jatkuvaa vatsan täyteläisyyden tunnetta? Musta tuntuu kuin olisin nielaissut jalkapallon tms eikä mahaan kerta kaikkiaan tunnu mahtuvan yhtään ruokaa. Nälkä olisi, mutta tuo jatkuva tunne täydestä mahasta estää syömisen (toki tähän yhdistyy myös sellainen ”perinteisempi” kuvotuksen tunne). Esikoisesta ei ollut mitään tähän verrattavaa, joten koen tämän olon jotenkin oudoksi.

Kyllä, kuulostaa hyvin tutulta :oops:
Mulla oli tuo vatsan täytyyden tunne yhdistettynä valtavaan turvotukseen aika pian plussan jälkeen ja ensimmäisiä oireita ennenkun pahoinvointi iski :depressed:
Kuvaat tunnetta kyllä hyvin koskapa tuntuu juurikin siltä, kun olisi nielaissut jalkapallon! :shy:

Mulla välillä huutava nälkä ja välillä taas just tollanen pallon nielaissut olo. Sit pitäis syödä tämän tästä oli nälkä tai ei :rolleyes:

Onko muilla ollu päänsärkyä. Oon kärsinyt nyt viikon verran ihan kamalasta päänsärystä joka tuntuu lamaannuttavalta. Esikoisesta puhkes migreeni ja sen kanssa kärvistelin aika ajoin pitkin odotusta.. loppu synnytyksen jälkeen ku seinään.. täällä tullut nyt myös yökötys mut en oo oksentamaan vielä joutunut. Vatsa turvonnnu ku rantapallo.

Takaisin